DCT si Auto Hold

volanila
Posts: 15
Joined: 18 Feb 2019, 18:44
Auto: Kia Ceed 2018
Location: Bucuresti

DCT si Auto Hold

Post by volanila »

Salut,

Cred ca asta e un topic interesant de discutie si n-am gasit nimic despre el pe forum. Daca e deja, scuze pentru duplicat. [-o<
Cine stie care sunt conditiile ideale de utilizare a cutiei DCT + Auto-Hold, in oras, tinand cont de multele porniri/opriri ? Intrebarea s-ar putea rupe in mai multe intrebari mici.
1. DCT-ul de pe 1.4 este uscat ? Dar de pe 1.6 ?
2. Cand piciorul este pe frana, la semafor de exemplu, ambreajul este decuplat ? Mie asa mi se pare din moment ce turatia motorului scade ca atunci cand este in neutru.
3. Dar atunci cand este activat Auto-Hold ? Si in acest caz din cate observ se intampla tot la fel, turatia motorului scade si pare ca ambreajul este decuplat. Daca schimb din D in N in timp ce Auto Hold functioneaza eu nu sesisez nici o mica schimbare a regimului de turatie a motorului, ceea ce ma face din nou sa cred ca in Auto Hold ambreajul este decuplat.
4. Auto-Hold franeaza toate rotile cand este actionat ? Dar frana de parcare ?
4a. Cand Auto Hold este activ, becurile de frana sunt aprinse ?
5. Are sens sa treci in N cand stai blocat in trafic mai mult ? Stiu ca asta se poate deduce in functuie de raspunsurile de mai sus, dar totusi...

6. La cutiile cu convertizor de cuplu s-ar aplica alte practici ?

Merci
Bogdan

flipper
Posts: 8
Joined: 22 Apr 2019, 19:30
Auto: Kia
Location: Cluj-Napoca

Re: DCT si Auto Hold

Post by flipper »

Salut,

1. Pe 1.4 sigur este uscat. Pe 1.6 nu stiu sigur, dar n-am auzit sa fie DCT umed la Kia, deci banuiesc ca tot uscat e
2. Chiar am intrebat la dealer despre acest aspect si nu stia sigur. Mi-a recomandat sa o trec in N sau sa folosesc Auto-Hold pentru a proteja ambreiajul
3. Cum am zis mai sus Auto-Hold mi-a fost recomandat de catre dealer (sau trecerea in N + piciorul pe frana)
4. 4a. Nu stiu...
5. Banuiesc ca are sens sa treci in N daca stii ca astepti mai mult de 1 min. Adica in momentul in care esti in N stii sigur ca ambreiajul e decuplat
6. La cutiile cu convertizor de cuplu nu e necesara trecerea in N, deoarece au alt principiu de functionare.

Din cate am citit/vazut pe net, DCT-urile mai noi au rezolvat problema cu frana la semafor (fara auto-hold), dar totusi dealerul mi-a recomandat auto-hold sau N. Ar fi interesant un raspuns oficial de la fabrica Kia (aparent dealerii nu-s siguri de nimic)

volanila
Posts: 15
Joined: 18 Feb 2019, 18:44
Auto: Kia Ceed 2018
Location: Bucuresti

Re: DCT si Auto Hold

Post by volanila »

Am gasit asta, legat de tehnologia de pe cutie: https://www.kia.co.nz/about-kia/kia-new ... echnology/
Nu sunt specificatii legat de motoare, dar banuiesc ca e singura lor cutie DCT, deci e cu ambreaj uscat si pe 1.4 si pe 1.6

User avatar
cioraneanuflorin
Posts: 82
Joined: 07 Nov 2018, 21:35
Auto: Ceed3- 1.4 TGDI 7DCT
Location: Ploiesti

Re: DCT si Auto Hold

Post by cioraneanuflorin »



kia ~= hyundai


Sent from my iPhone using Tapatalk

Post Reply

Return to “Generalităţi”