Ceed 1.0 120CP vs Focus 1.0 125CP

User avatar
misuspita
cantaretzu'
Posts: 1039
Joined: 07 Oct 2007, 12:31
Auto: Proceed
Location: Bucuresti

Re: Ceed 1.0 120CP vs Focus 1.0 125CP

Post by misuspita »

really? hmmm. Ok, inteleg ca lumina de temperatura ridicata este mai ineficienta pe ceata, dar... 2 culori diferite? hmmmm
Ex-Pro Cee'd 1,4 Best
Actual Ford Focus mk4 1.0 125CP

User avatar
zaboss
Posts: 1181
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Ceed 1.0 120CP vs Focus 1.0 125CP

Post by zaboss »

Dacă ajungi la MIT, bagă un ochi și alături la Fiat. Tipo HB, 1.4 120 CP varianta Lounge are un preț de pornire de 15.550€, fără rabla. Mie îmi place, mașina, la un moment dat am luat-o în calcul pentru firmă, dar nu mai aveau automată (atunci când s-au schimbat normele de omologare). Acum văd că au, dar e un preț nesimțit :) Nu văd faruri LED, dar ai Xenon la un preț ok ca opțional.
https://www.fiat.com.ro/wp-content/uplo ... e-2019.pdf
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

User avatar
misuspita
cantaretzu'
Posts: 1039
Joined: 07 Oct 2007, 12:31
Auto: Proceed
Location: Bucuresti

Re: Ceed 1.0 120CP vs Focus 1.0 125CP

Post by misuspita »

Nu merge din cauza soției. Focus, Ceed, Megane și 308, astea ar fi cele acceptate :)))
Ex-Pro Cee'd 1,4 Best
Actual Ford Focus mk4 1.0 125CP

Cosmin D
Posts: 133
Joined: 08 Oct 2019, 11:09
Auto: Xceed 1.4 T GDI CITY
Location: Bucharest

Re: Ceed 1.0 120CP vs Focus 1.0 125CP

Post by Cosmin D »

Misuspita două precizări legate de proiectoarele de ceață.
1. În general, mașinile cu faruri led avansate, vezi cazul Mazda 3, au renunțat la aceste proiectoare deoarece lumina ledurilor , în special Matrix led si led adaptiv, face fata cu brio oricăror conditii, fluxul luminos fiind concentrat si mult superior oricăror lămpi halogej.
2. În configuratorul din Germania exista pt Ceed opțiunea proiectoarelor cu led. Este probabil una dintre optiunile adaptate pietei din sud estul Europei pentru a micsora pretul de baza. De exemplu in UK si Germania, vopseaua metalizata costa cam 400 500 de euro fata de 89 eur la noi.
Si la Honda Civic, daca alegi nivelul Sport Plus, primesti proiectoare de ceață cu led. Deci nu are legatura nuanța.
Realist vorbind, proiectoarele alea trebuie folosite pe ceață cand nimeni nu va observa diferența de nuanta. Dacă te uiți la filmul de pe turatii.ro pe care l am shareuit aici la testul cu Ceed, vei vedea farurile in actiune si faptul ca ledurile sunt atât de puternice ca nici nu prea vezi proiectoarele din fata .😋

User avatar
misuspita
cantaretzu'
Posts: 1039
Joined: 07 Oct 2007, 12:31
Auto: Proceed
Location: Bucuresti

Re: Ceed 1.0 120CP vs Focus 1.0 125CP

Post by misuspita »

Eu oricum nu sunt genul ca sa aprind proiectoarele non stop, le voi folosi doar cand e absolut ncesar, deci nu e ceva de mare importanta. Plus ca intotdeauna m-au deranjat cele folosite de-amboulea, ca nu imprastie lumina corect ca un far.
Ex-Pro Cee'd 1,4 Best
Actual Ford Focus mk4 1.0 125CP

User avatar
zaboss
Posts: 1181
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Ceed 1.0 120CP vs Focus 1.0 125CP

Post by zaboss »

Megane și 308 sunt din alt film și gamă de preț. Variantele accesibile ca preț au doar 4 roți și volan, dacă mai adaugi ceva la ele ajungi lejer peste 18000€. Renault are discounturi infime, am primit 1000€ la un Megane automat și 1200€ la Kadjar, ambele ajunse cu prețul de listă + opționale la 20.000 și respectiv 24.000, în condițiile în care eu am la prăvălie 5 mașini de la ei. Mă rog, una s-a pensionat :)
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

User avatar
misuspita
cantaretzu'
Posts: 1039
Joined: 07 Oct 2007, 12:31
Auto: Proceed
Location: Bucuresti

Re: Ceed 1.0 120CP vs Focus 1.0 125CP

Post by misuspita »

E bine de stiut. Megane ii place mult ca exterior sotiei, dar amandoi avem prima optiune Ceed, pentru ca actuala a fost atat de fiabila si de suflet (prima masina). Plus ca fiind portiera asa de mare la ProCeed, si spatiul fata absolut imens pentru clasa ei, ei practic i-ar trebui alt ProCeed 2008 dar cu mai multe optionale si mai nou :D

Deci Megane-ul probabil (daca depaseste ca pret Ceed) ramane un indepartat candidat.... Singurul care se apropie ramane FF4.
Ex-Pro Cee'd 1,4 Best
Actual Ford Focus mk4 1.0 125CP

User avatar
zaboss
Posts: 1181
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Ceed 1.0 120CP vs Focus 1.0 125CP

Post by zaboss »

Da, FF4 e ok ca preț, ai șanse să-l scoți chiar sub Ceed. La preț bun mai e și Astra. Mie îmi place modelul actual spre deosebire de celelalte. Mai dubios e că e ultimul model Opel, de la generația următoare o să fie un 308 low cost.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

panzer
Moderator
Posts: 1212
Joined: 03 Jul 2007, 16:22
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Ceed 1.0 120CP vs Focus 1.0 125CP

Post by panzer »

Masina fara motor nu am vazut. Am vandut masina ca s-a dus motorul. E primul pe lista. Nimic altceva nu echivaleaza motorul. Nici automata, nici o alta optionala.
Va vad eu cand ajungeti la 100.000 km. Ce v-ati dori sa mai tina un pic ca nu are decat 3-4ani. Sa zicem. Nu cunosc motoarele noi, dar nu am incredere in 3 cilindi, de la nici un vendor. Iar 1.4 tgdi pare mai aproape de adevar, mai putin tras de par.

Lumini, sigur. Ca element de siguranta. AC la fel. Restul sunt mai putin importante. Unele se mai pot monta si dupa, gen incalzire in scaune. Pana si HU se poate schimba ulterior cu 400 euro (after-market).

Multe din sistemele noi nu sunt super testate. Se poate opri odata la pietoni, dar alta data va da chix. Sunt multe teste pe net despre ele, mai noi sau mai vechi. Mai sigur esti cu niste gume foarte bune si cu reflexele personale. Mai castigi 1m la franare.

@intitiator: daca vrei sa o tii 10 ani, ia ceed. Nu o sa mai fie la fel ca cea veche (am un model 2 - nu e la fel ca model 1), reviziile nu mai sunt la fel de ieftine, dar nici Ford nu este.
Personal mi-am pierdut increderea in Ford dupa scandalul cu "design it to break, dar sa nu pui viata utilizatorului in pericol!"

User avatar
zaboss
Posts: 1181
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Ceed 1.0 120CP vs Focus 1.0 125CP

Post by zaboss »

Sunt insuficient testate pentru că nu apucă. Mai se schimbă norma de poluare, mai apare o cerință suplimentară... Am pe baba mea, Laguna, motorul 1.9 DCI, care a sărit de 150.000 kilometri și a făcut recent 13 anișori. Doar că Firea a băgat oxigen și e cam scump de circulat :) Până în anii '90 erau motoare de un milion de kilometri. În anii '90 au rămas 500.000. Acum se pare că durata de viață se duce sub 200.000. Unii îți garantează 150.000, alții 120.000. Constructori serioși, cum e Honda, dau chix (a se vedea problemele de pe motorul de 1.5 de pe Civic și CR-V).
Azi apăru știrea cu directiva UE care impune 30 de sisteme de siguranță. Numai de aici mai sare prețul mașinilor cu 1000€.
https://www.digi24.ro/stiri/externe/ue/ ... ii-1213672
Înainte, o bară față/spate era o bucată de plastic ieftină. Acum sunt și vor fi atâția senzori încât o tamponare ușoară devine daună totală.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

User avatar
misuspita
cantaretzu'
Posts: 1039
Joined: 07 Oct 2007, 12:31
Auto: Proceed
Location: Bucuresti

Re: Ceed 1.0 120CP vs Focus 1.0 125CP

Post by misuspita »

panzer wrote: 08 Nov 2019, 22:23 Masina fara motor nu am vazut. Am vandut masina ca s-a dus motorul. E primul pe lista. Nimic altceva nu echivaleaza motorul. Nici automata, nici o alta optionala.
Va vad eu cand ajungeti la 100.000 km.
Acum eu nu sunt contra, dar.... media mea e cam de 13.000km/an. Adica am acum 158.000km, si are masina 11,5 ani. La stilul meu de condus, in cazul meu particular de cumparator (adica nu generalizez) nu apuc sa ajung sa cada turbina decat daca am ghinion, altfel motorisca de 1.0 probabil ca va fi indeajuns, mai ales daca o compar cu 1.4 aspirat pe care-l am acum...

Nu pot sa zic ca nu mi-ar placea puterea data de 1,4t, dar daca nu ie bani, nu ie! Adica eu aleg sa stau in masina, la confortul dat de clima, cu lumina led pe fata, sa vad Waze pe ecranul ala de 8", sa simt cum mi se incalzeste posteriorul si mainile pe volan, chestii de-astea mai lumesti decat sa am 140CP in loc de 120 si sa ma tina motorul cu vreo 50.000km mai mult decat cel de 1,0 pentru ca cel de 1,4 nu e asa fortat, fiindca eu oricum nu ating durata maxima estimata de viata a motorului. Ca daca pun tot 12 ani pentru viitoarea masina si 170.000km, zic ca nu apuc sa stric ceva la motor decat daca, cum am zis, sunt ghinionist.

Evident, reiterez ca e doar parerea mea, restransa de faptul ca in bugetul meu limitat vreau mai mult confort decat putere motor, pentru ca chiar daca mai mica, puterea lui 1,0t e superioara celui de 1,4 pe care-l posed acusica.
Ex-Pro Cee'd 1,4 Best
Actual Ford Focus mk4 1.0 125CP

Cosmin D
Posts: 133
Joined: 08 Oct 2019, 11:09
Auto: Xceed 1.4 T GDI CITY
Location: Bucharest

Re: Ceed 1.0 120CP vs Focus 1.0 125CP

Post by Cosmin D »

Salut asa e si nu trebuie sa te justifici. Iei ce iti permiti si de ce ai nevoie. Daca vrei sa o tii 10 ani insa, as considera sa fac un efort spre 1.4, dar iarasi, este o parere.
Referitor la ce iti poti permite in banii astia, as dori sa contrazic ce au spus ante-vorbitorii aici si sa-ti spun ca eu am facut un studiu de piata temeinic ca om care a lucrat in managementul de flote si pot sa-ti spun ca in acest buget si dotari Ceed e cel mai ok insa si Peugeot 308 este ok mai ales cu RABLA si nu cu "Dotari: volan si roti". Un Peugeot 308 1.2 110 cp (motor 3 cilindri turbo) cu clima, jate de 16, senzori parcare spate, scaune incalzite si sistem multimedia cu Mirror Link (ecran mare) era cam la 16,000 cu TVA cu RABLA. Erau masini de pe stoc cu configuratii standard si nu poti pune LED pe ele. In rest, portbagaj mai mare decat la Ceed 420 litri, garantie 4 ani (la Opel ai o garantie mizerabila de 2 ani) dar recomandarea ferma de la producator sa alimentezi cu benzina de 99-100 (PSA a emis un buletin de service prin care indica faptul ca in SE Europei, combustibilul 95 are o indicatori la limita pentru a se incadra in standardul E10 si motorul e vulnerabil - recomandand benzina de 98). Sotia mea lucreaza la Peugeot si daca te tenteaza o oferta, imi poti scrie in privat. Mie mi-a placut mai mult Ceed-ul si nu m-am putut obsinui cu acel meniu de climatizare pe ecranul sistemului de infotaiment de la Peugeot. Marele plus la CEED este ca iti poti configura ceva cu dotari foarte ok intr-un pret decent. La alte marci, dotarile precum ledurile sunt disponibile doar pe nivelul de echipare superior si asta iti duce pretul foarte sus.

User avatar
zaboss
Posts: 1181
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Ceed 1.0 120CP vs Focus 1.0 125CP

Post by zaboss »

@Cosmin D, și eu gestionez o flotuță :) În aprilie am achizionat o mașină, și, întrucât ce voiam noi nu mai era disponibil fiindcă se schimba modelul, am evaluat și alte variante, vreo 10 mărci.
La 15.500 cu TVA și Rabla (17.000 fără rabla), iei Ford cu cutie automată, cameră video spate și volan încălzit, suplimentar față de nivelul 2 de echipare de la Peugeot. Deci sunt 1500€ diferență. Și la Cee'd tot cam pe acolo.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

User avatar
misuspita
cantaretzu'
Posts: 1039
Joined: 07 Oct 2007, 12:31
Auto: Proceed
Location: Bucuresti

Re: Ceed 1.0 120CP vs Focus 1.0 125CP

Post by misuspita »

Salutare din nou. A venit 20 20 peste noi, am venit si noi calare peste ideea de a lua masina noua. Am revazut cam ce dorinte am avea, adica dorinte fezabile si am ramas la dotari optionale peste ce ofera masinile in general cu clima (preferabil bizonica :D), tableta de 8 inci, sunet decent daca nu exista standard asa ceva, scaune fata si volan incalzite, si in masura bugetului faruri LED si roti de aliaj. Asa ca am revazut cu sotia cam ce masini am putea avea in vedere, nici prea multe, dar nici prea una singura si... au ramas 3 competitori. Ah, si bugetul a suferit o modificare in sus, adica ne ducem la 16.500E in acest moment. Cu hard limit la 16.500, no more. Deci au ramas

1.Kia Ceed 1.0 120CP saaaau 1.4 daca nu ne incadram in buget cu luminile
2.Ford Focus 1.0.125CP

deci cele doua despre care am discutat in acest topic

siii... surpriza este 3.noul Opel Astra K facelift 2020. Pe care l-am vazut intamplator pe strada si amandorura ne-a placut vizual exterior, la ora actuala sotia placandu-l cel mai mult din acest punct de vedere. Ii place ca arata foarte mult (din pct ei de vedere) cu vechiul nostru ProCeed. Adica n-are crom mult, are grila mai putin agresiva (adica intake-uri mari) si farurile cele mai placute. Nestiind mai nimic despre "noul" Astra din 2015, ce sa mai zic de faceliftul abia lansat, a trebuit sa fac un research fulger, nefiind deloc o varianta luata in seama de mine pana acum.

Sa o luam cu inceputul. Primul pe care l-am vazut a fost Fordul. Foatre frumos interior si exterior, interior Titanium, adica varianta 2 de echipare. Cu un vanzator relativ ok, ne-a oferit o varianta care are mai multe decat avem noi bugetul, dar si mai multe optionale. Am zis ca mai trecem si pe la alt dealer, acum ca sunt mai informat, la Ford mergand chiar pe 29 decembrie, cand deja nu cred ca se mai gandea nimeni la vanzari si tratamentul primit a fost cam ca atare. Ne-a placut interiorul, cu tapiteria f buna, cu tableta rezolutie si miscare buna, pusa intr-o pozitie buna, cu spatiu mare, ne-am simtit din prima bine inauntru, sunet mediu-superior in varianta standard, cu tot ce aveam noi nevoie pe el, adica inclusiv lumini LED adaptive. ma rog, cu ce ne-a spus el ieseam la 17.200 inclusiv rabla, deci ... mai trebuie lucrat. Altfel Fordul chiar m-a impresionat, oricand as putea conduce masina aia.

Am fost si la Opel apoi. Exteriorul ramane cel mai frumos dintre toate, are proportiile f bine gasite, dpmdv. La interior parca era un pic mai inghesuit ca Fordul, dar am gasit pana la urma pozitie buna si la volan. Mi-a placut cel mai mult dintre toate interiorul, cu tableta bagata in bord nu floating ca la Ford si Kia, arata mai bine parca. Ce m-a dat peste cap a fost configuratia. La ei farurile LED matrix sunt 150 euro. Whaaat??? Adica farurile alea care se aprind pe bucati, ca sa nu orbeasca doar 150? Da. Numai de aici si parca a sarit pe primul loc noul Astra. Faptul ca nu le conditioneaza de vreun nivel de echipare supeerior e super. Motoarele iar sunt o surpriza placuta. Opel au fost preluati de Peugeot dar motoarele sunt dezvoltate de GM, si sunt noi. Ce m-a interesat pe mine era evident pe benzina, cele de 1.2, adica 2 variante. De 130CP si de 145 CP. Ei, ca sa nu mai lungesc prea tare, am configurat un Astra cu motor de 1.2 130CP, tot ce am dorit, adica clima, tableta mare, sunet premium, scaune si volan incalzite, jante de aliaj si LED matrix. Cu Rabla m-a adus la 16.700. Sunt convins ca daca mai negociez oleaca ajung la 16500 sau poate chiar mai jos, dar 16.500 e bugetul. Ce sa zic? M-a incurcat definitiv. Ma asteptam sa trecem, sa primim o oferta gigantica si sa plecam de acolo fara sa ne mai gandim inapoi. Dar motorul ala si farurile... hmmmm

Kia am lasat-o ultima, ca deja o stiti. Dar, nu pot sa zic ca m-a dat pe spate fata de ce ma asteptam. Nu inteleg de ce Autonet tine ca masina de showroom o varianta mai cheala, cu capace la roti, cu tableta aia bicisnica, spre deosebire de XCeed pe care il tineau aproape full. Ma rog, poate vor sa il vanda pe ala, dar pentru mine, potential client de Ceed, si total dezinteresat de XCeed care e la alt buget, deci venind setat pe Ceed, am plecat dezamagit un pic. Sotia deja nu o mai vede pe primul loc.... mai ales ca sunt celelalte variante mai aratoase. Adica ok, daca nu exista fonduri, varianta best cu tot ce vreau, minus faruri LED este cea mai ieftina si probabil ar fi fost aleasa. Insa cu jante si LED, si oate celelalte spuse, am ajuns la 16.500 fix. Adica aproape egal cu Opel, care are matrix LED si sunet mai bun... doar For ramane mai scump momentan, desi o sa vad maine ce reusesc sa fac si la ei.

In conditiile astea nu mai este o varianta ieftina Ceed-ul, deci departajarea se va face in functie de testdrive. Cum o simt ca motor, cum o simt ca scaune in mers, ca antifonare, etc...

Acum, dupa acest zid de text, recunosc ca sunt incurcat. Inainte sa le vad preferintele erau cam Kia Ceed-Ford Focus si Opel Astra pe ultimul loc. Culmea, dupa ce le-am vazut si ne-am suit in ele, ordinea e exact inversa :)))).

Motivul pentru Opel? 1.Motorul de 1,2 130CP, care de fapt e identic cu cel de 145, diferenta fiind de 150 euro :) E cel mai potent (pe hartie) dintre cele 3 dorite, voi vedea la TD care e realitatea. 2. Bordul cu tableta inclusa, mi se pare cel mai frumos. 3. LED Matrix, optiune constructiva superioara tuturor celorlalte, si mai ales ne-conditionata de trecerea la un nivel superior de echipare, chestie care e pur legata de marketing la celelalte firme si ma deranjeaza profund.
Ex-Pro Cee'd 1,4 Best
Actual Ford Focus mk4 1.0 125CP

Capone26
Posts: 9
Joined: 17 Jun 2018, 17:36
Auto: Ab14tdi
Location: Alba iulia

Re: Ceed 1.0 120CP vs Focus 1.0 125CP

Post by Capone26 »

Intereseaza-te cand incepe programul rabla, anul asta cica ar incepe mai tarziu, imi spunea in decembrie vanzatorul Kia de la Cluj.
Foarte interesante comparatiile, grea alegere, Opel dim pacate are doar 2 ani garantia daca nu ma insel.

Post Reply

Return to “Generalităţi”