Ceed 1.0 120CP vs Focus 1.0 125CP

User avatar
misuspita
cantaretzu'
Posts: 1039
Joined: 07 Oct 2007, 12:31
Auto: Proceed
Location: Bucuresti

Ceed 1.0 120CP vs Focus 1.0 125CP

Post by misuspita »

Salutare!

Proceed-ul meu împlinește la anul frumoasa vârsta de 12 ani. M-a slujit frumos, fără probleme majore, dar a venit timpul schimbării. Deci încep căutările din timp, sa am timp sa aleg varianta optimă.

Ținând cont de fiabilitate, normal ca una din opțiuni rămâne ceed-ul cel nou. Dacă exista Proceed (3 uși adică, nu balenă actuala) nu mai era nici un dubiu ce luam. Asa încât opțiunile mele sunt mai multe, dar principalele 2 concurente sunt aceste 2 variante. Ambele arata asemănător, ambele au linii moderne și foarte frumoase, motoarele sunt și ele asemănătoare, deși știu asta doar pe hârtie, ca nu am condus încă niciuna.

Eram curios de părerile voastre dacă ați apucat sa va dați cu ele, cele doua motoare de 1.0 120cp de la Kia și 1.0 125cp de la Ford. Comportament rutier, confort, preț, ce credeți voi ca ar conta în decizia de cumpărare
Ex-Pro Cee'd 1,4 Best
Actual Ford Focus mk4 1.0 125CP

Cosmin D
Posts: 133
Joined: 08 Oct 2019, 11:09
Auto: Xceed 1.4 T GDI CITY
Location: Bucharest

Re: Ceed 1.0 120CP vs Focus 1.0 125CP

Post by Cosmin D »

Eu le am testat însă nu cu aceste motorizari. Am mers insa cu acest motor in varianta de 100 cp pe Fiesta.1.0 Ecoboost e fasnet însă există in continuare probleme de fiabilitate cu toată familia de motoare Ecoboost. Dacă citești forumul monomarca de la noi si cauti pe google 1.0 Ecoboost problems sau pe Reddit, vei gasi suficiente informații. La capitolul masina, Focus mi s a parut un produs matur, bine închegat cu o ținută de drum mai bună decât Ceed dar cu un design mult prea conservator singura exceptie fiind varianta ST line. La interior Focus alternează zonele cu finisari impecabile si atentie la detalii cu zone cu plastic de proasta calitate si îmbinări sub media clasei (o veche meteahnă Ford). Sistemul de infotainment mi s a parut mai bun la Ceed si mai bine amplasat. Eu as lua Ceed care mi se pare ca oferta mult mai multe in banii ăștia. Asta e strict parerea mea. La capitolul pret, Ford are o oferta interesanta cu dublarea primei de casare care îl face atractiv. Însă eu stiu ca nu mai sunt fonduri si tichete pentru rabla.

Dr.Agosh
Posts: 85
Joined: 02 Sep 2019, 09:39
Auto: Ceed SW 2019
Location: Romania

Re: Ceed 1.0 120CP vs Focus 1.0 125CP

Post by Dr.Agosh »

Las asta aici. Daca esti curios, poti intra pe forumul Ford sa-ti faci o parere bazata pe experienta posesorilor de Focus. Pe mine m-au convins sa stau departe.

Vad ca nu incarca la o rezolutie prea grovaza screenshot-ul asa ca dau si un copy textului original:

<<<Buna ziua am achizitionat din reprezentanta ford in urma cu app o luna si jumatate un ford focus 1.0 ecoboost de 125 cp varianta trendline . Dupa o luna pot confirma ca masina are multiple defecte de fabricatie va prezint un " mic " rezumat cu aceste probleme , mentionez ca pe 29 iulie am programare la service ( mai devreme nu au avut timp sa ma programeze ptr cu sunt ocupati ... ) voi vedea ce raspunsuri primesc la aceste probleme! : 1 A doua zi dupa ce am ridicat masina a aparut un carait de sub capota in momentul in care accelerez. Acest zgomot este foarte enervant deoarece folosind mereu acceleratia zgomotul este prezent mereu si te zgarie la ureche tot timpul. 2 La schimbarea treptelor de viteza din treapta 1 in 2 si din 2 in treapta a 3-a cutia te zmuceste foarte tare oricat de gentil ai incerca sa fi cu pedala de ambreaj si face si foarte mult zgomot si motorul fiind foarte mic si silentios daca ai geamurile inchise si muzica oprita se aude si se simte foarte rau iar in momentul in care calci pedala de ambreaj picioarul calca si pe bratul care tine pedala (am stricat pana acum o pereche de incaltari in acel brat...) 3 Discurile de frana sunt execrabile dupa 1000 de km au inceput sa aiba santuri extrem de vizibile in conditiile in care am mers cu masina foarte usor fara sa fortez franele nici macar o data iar la viteze mici de mers mers cu geamul deschis scot un zgomot de frecare destul de Mare. 4 Geamul de la usa soferului nu a mai functionat timp de 2 zile pe functia de ridicare automata ulterior si-a revenit miraculos" si nu a mai recidivat inca dar provabil o va face in viitormai mult decat sigur 5 La interior uleiuri sau vaselina peste tot : la clapeta care se trage peste suportul de pahare ulei sub scaunul pasagerului ulei la gura de ventilatie vaselina . 6 Plafonul imi cade in cap in partea din spate se misca 2 3 centrimeti cand incerci sa apesi pe becurile care aprind/sting lumina lapilor de la pasagerii din spate iar in partea din fata atarna fire din materialul din care este facut si arata de parca ar fi taiat cu drujba ... 7 Daca pornesc dezaburirea parbrizului dupa 5 minute se fac 2 pete mari de condens pe parbriz care imi obstructioneaza vederea si trebuie sa sterg parbrizul o data la 30 de secunde. 8 portbagajul se inchide decat trantit foarte tare de cele mai multe ori daca vrei sa il inchizi normal ramane deschis 9 Senzorii din pneuri imi arata ba 2.9 ba 2.5 poate variaza in functie de temperatura dar nu cred ca este normal (aici doar imi dau cu parerea nu ma pricep) 10 Farurile cu halogen sunt foarte slabe! Seara pe drumurile nationale cu faza de intalnire nu vezi mai mult de 20 d metri in fata am inteles de la un prieten ca pot schimba becurile cu unele mai performante dar asta voi discut la intrarea in service de pe 29 iulie . Voi posta si la iesirea din service cu raspunsurile pe care le voi primi la probleme constatate de catre mine pana acum ! Voi incerca sa atasez si poze/filmulete cu problemele enumerate mai sus ca sa nu zica lumea ca sunt paranoia . Defectele sunt marunte dar sunt foarte multe si foarte enervante mai ales in conditiile in care dai ft bani pe o masina noua care te astepti sa fie intr-o stare ireprosabila . Per total sunt foarte multumit de cum trage motorul de consum 7 in buc cu clima pornita aproape mereu, de faptul ca este foarte silentioasa, de design, de pozitia la volan si de tinuta de drum a masinii dar nu ma pot bucura in liniste de masina cand are atatea defecte din fabrica care te sacaie mereu !>>>
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5235
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Ceed 1.0 120CP vs Focus 1.0 125CP

Post by Nesta3 »

Ceed 1.4 tgdi e unicul raspuns.
Dinamica, performante, consum.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

JETSKY
Posts: 97
Joined: 22 Jan 2009, 13:02
Auto:

Re: Ceed 1.0 120CP vs Focus 1.0 125CP

Post by JETSKY »

Acum treaba cu problema semnalata la ford este la fel de valabila si la kia (bine inteles intr-o alta formula). Se enumeram: termene de livrare neonorate, masina noua cu probleme la computer dupa update nu s-a mai putut livra, neinscrierea in caietul de service a inspectiei antiperforare. Legat de fiabilitatea motoarelor 1.0, la ford model din 2012 se comporta si acum impecabil (probleme in schimb cu racorduri, furtune si alte asemenea care incep sa cedeze dupa circa 5 ani). In ceea ce priveste 1.0 de la Kia, cati dintre voi ati vorbit cu dealerii inainte de generatia 3 ceed si primeati recomandarea sa nu luati 1.0 indiferent de masina, ca vorbeam de cee'd, de rio de stonic. Acum cand optica de marketing s-a schimbat s-au reorientat. Un motor turbo dupa parerea mea, este recomandabil cu cilindree mai mare. De ce? Pt ca uzura nu are cum sa fie la fel de mare ca la un 1.0 T cu 3 cilindrii. Asta cel putin cat o mai fi masinile cu combustie.

quelloo
Posts: 4408
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: Ceed 1.0 120CP vs Focus 1.0 125CP

Post by quelloo »

trebuie vazut daca plangerile la ford se confirma la mai multi useri pentru ca asa cate 1,2,3 se gasesc la orice brand si orice model de masina. Ori f mare ghinion, ori f mari asteptari.
oricum, eu recomand un motor mai mare in orice imprejurare. mai bine renunti la cateva optionale si alegi ceva mai sigur
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

fixpixu
Posts: 44
Joined: 20 Sep 2019, 21:21
Auto: Proceed 1.4 T-GDI DCT7
Location: Cluj Napoca

Re: Ceed 1.0 120CP vs Focus 1.0 125CP

Post by fixpixu »

Plangerile de la Ford sunt intemeiate. Chiar si pe forum din Germania sunt o gramada de probleme raportate: https://www.motor-talk.de/forum/ford-fo ... b1046.html
Pe threadul de kia, comparativ, e foarte liniste: https://www.motor-talk.de/forum/kia-cee ... -b915.html

dorinelis
Posts: 30
Joined: 16 May 2013, 17:53
Auto: Ford Focus
Location: Buc

Re: Ceed 1.0 120CP vs Focus 1.0 125CP

Post by dorinelis »

Mergi cu masinile si cumpara ce iti place.....asta e cea mai mare prostie cu intrebatul pe forum ce sa faci in viata! Fiecare e responsabil de ce face cu banii lui asa ca cel mai bine e sa iti cumperi ce crezi ca iti place mai mult. Probleme sunt la toate marcile, masina perfecta nu exista. Fiind posesor de ford, stiu acel comentariu pe care l-a pus colegul mai sus....probabil un client cu ghinion...la nu stiu cate mere bune mai apare si unul stricat....ma refer la masini...se poate intampla la orice marca.

Apoi zicea colegul de mai sus ca e liniste pe forumul Kia...pai hai sa vedem ce vanzari are Ford si ce vanzari are Kia deocamdata...e normal acolo unde volumul e mare sa fie si multe comentarii/carcoteli....in plus, Fordul are si multi "comentatori de nimic"....clientii Kia sunt genul mai linistit, care vor altceva...sunt multe de pus in balanta...nu doar ca pe un forum e activitate si pe celalalt e liniste.

Eu din experienta mea pot spune ca motoarele Ecoboost sunt ok, dar necesita o atentie sporita la intretinere .... dar asta cred ca e valabil si la Kia. Eu am modelul mk3, nu stiu cum e modelul nou....insa eu as merge mai degraba pe motorul mai potent, fie ca e 1.4 TGDI sau 1.5 Ecoboost. Adica daca as lua o Kia, clar as merge pe 1.4 TGDI, nu cred ca e o diferenta sa de mare la pret fata de 1.0 120cp.

User avatar
misuspita
cantaretzu'
Posts: 1039
Joined: 07 Oct 2007, 12:31
Auto: Proceed
Location: Bucuresti

Re: Ceed 1.0 120CP vs Focus 1.0 125CP

Post by misuspita »

Mulțumesc tutulor pentru răspunsuri.

Ca idee, nu știu dacă as vrea sa renunț la chestii de confort pentru 1.4. Diferența între motoare parca e de 600 de euro, iar eu am un buget de 15.000, cu un plus de 500 dacă e nevoie dar atât.

In condițiile astea n-aș vrea sa renunț la chestii de confort în mașină pentru putere în plus. Cum ziceam, înăuntru stau, și prefer confortul dat de o clima, sau volan incalzit/scaune încălzite, o tabletă mai mare ca să nu stau 10 ani uitându-mă la piticania de 5... decât motor mai puternic. Mi-ar fi plăcut și leduri, dar nu știu dacă ma încadrez și la ele... Oricum trebuie sa testez motoarele de 1.0 ca să simt diferențele între aspiratul meu și turbo dacă sunt de ajuns sau chiar trebuie 1.4
Ex-Pro Cee'd 1,4 Best
Actual Ford Focus mk4 1.0 125CP

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5235
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Ceed 1.0 120CP vs Focus 1.0 125CP

Post by Nesta3 »

Te incadrezi la 1.4 tgdi best+ destul de multe optionale:clima, senzori ploaie si lumini, scaune incalzite, navi de 8,etc etc.Asta daca socotim reducerea kia+rabla.
Fara astea, doar daca prinzi ceva pe stock cu dotari care sa te multumeasca.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

User avatar
misuspita
cantaretzu'
Posts: 1039
Joined: 07 Oct 2007, 12:31
Auto: Proceed
Location: Bucuresti

Re: Ceed 1.0 120CP vs Focus 1.0 125CP

Post by misuspita »

Pai doar cu aia și luam în considerare... Fără rabla e mai greu
Ex-Pro Cee'd 1,4 Best
Actual Ford Focus mk4 1.0 125CP

Cosmin D
Posts: 133
Joined: 08 Oct 2019, 11:09
Auto: Xceed 1.4 T GDI CITY
Location: Bucharest

Re: Ceed 1.0 120CP vs Focus 1.0 125CP

Post by Cosmin D »

Salut,
Sfaturile mele sunt:
1. Mergi pe bugetul tau plus 500-700 eur maxim. Vei auzi de 1000 de ori "daca mai pui 1500 iti iei Benveu la mana a doua" ..probabil ai auzit deja. Eu m-am incadrat in bugetul stabilit cu ce mi-am dorit. Nu renunta la dotari de confort pe care le doresti, probabil nu-ti iei masina la fiecare 2 ani.
2. Mergi la test, intra in masina, mergi cu ele. Indiferent ce spunem noi pe aici, experienta first hand cu masina e sfanta. Eu aveam 4 modele in minte si ierarhia a fost bulversata dupa test iar Ceedul mi-a lasat o impresie excelenta. Te poti pregati pentru test vizionand aceste filmulete si reviewuri foarte detaliate. Ok, Robert Adam e un pic subiectiv (are Kia) dar prezentarile sunt excelente. Mai detaliat nu gasesti. Chiar daca nu sunt cu motorul de 1 T GDI, poti vedea un review cu Stonic cu motorizare respectiva.
Filmuletele sunt si pe youtube
Kia Ceed https://www.turatii.ro/2018/12/06/kia-c ... dct7-star/
Ford Focus https://www.turatii.ro/2018/12/23/ford- ... -business/
Stonic dotat cu motor 1.0 T GDI https://www.turatii.ro/tag/kia-stonic/
Vreau in incheiere sa fac cateva precizari, zic eu pertinente, referitoare la subiectul Ford Ecoboost in special si motorizarile turbo de cilindree mica si medie in general
- Motorizarile astea sunt singurul mod prin care producatorii pot atinge tintele de consum si emisii la un cost decent pentru noi. Au multe componente care se pot defecta (turbina, actuator, EGR), dar cu fiecare generatie sunt mai fiabile. Nu vor tine 250,000 km care vechile 1.8 de la Honda sau 2 L de la Mazda. Dar 150,000 tot isi fac treaba daca sunt ingrijite si se utilizeaza uleiul de calitate. Ne place sau nu, asta este oferta si doar Mazda mai ofera motoare aspirate cu rezultate indoielnice si un cost prea ridicat in opinia mea.
- experienta mea cu aceste motoare a inceput cu reticenta. Doream un Golf dar prima generatie de motoare 1.2 TSI cu distributie pe lant (CBZA si CBZB) picau pe capete. Am decis sa iau unul cand a aparut noua generatie cu turbina si distributie schimbate, alt cod motor. 6 ani nu am avut nicio problema. Semn ca producatorii invata din greseli, desi uneori pe spatele clientilor
- Kia a intrat mai tarziu in hora motoarelor de 3 cilindri turbo. Eu zic ca e un avantaj pentru ca a invatat din greseli. Asta se vede in rezultatul topurilor de fiabilitate, mai ales cele din UK unde clientii se duc la service si daca li se aprinde avertizorul de lichid de parbriz :)
https://www.whatcar.com/news/2019-what- ... ars/n20053
https://www.whatcar.com/news/the-uks-mo ... s/n20072#6

La Ford, chiar producatorul a recunoscut problema, e vorba despre o problema constructiva pe are eu zic si sper ca au adresat-o cu cea mai recenta generatie de motoare.

Am atasat si recallul oficial Ford din ianuarie 2019 adresat clientilor dupa nenumarate plangeri la ANPC

Eu la Kia nu am auzit de asa ceva si m-am document, zic eu, temeinic.
Bafta la cumparaturi si mergi la teste :) :D
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
misuspita
cantaretzu'
Posts: 1039
Joined: 07 Oct 2007, 12:31
Auto: Proceed
Location: Bucuresti

Re: Ceed 1.0 120CP vs Focus 1.0 125CP

Post by misuspita »

Multumesc Cosmin pentru sfaturi.

Da, SH sigur nu intra in calcul. E boala mea cu datul tiplei jos :))) plus ca chiar intentionez sa tin masina 10+ ani, deci nici nu ma gandesc sa iau una de 5 ani, ca nu vreau sa ajunga reparatiile de batranete cand o am de 5 ani la randul meu. Nu incerc sa impun nimanui acest sistem de gandire, dar pe mine ma coafeaza, asa incat... doar noua. Plus elementul WAF (wife acceptance factor) care tinde spre 0 cand vine vorba de SH :D .

Revenind, de banii diferenta intre 1,4t si 1,0t (cam 840 euro daca te uiti la configuratorul de pe site) iau climatronic, scaune incalzite si tableta de 8", adica deja jumate din optionalele pe care mi le doream...

Ce sa zic... clar o sa vad la TD daca ma impac cu 1.0 sau trebuie sa urc la 1.4, insa va trebui sa renunt la unele dotari la care chiar nu as vrea. Asa, configurand o masina cu chestii pe care le doresc, ma incadrez la fix in bugetul meu. Ma rog, fara tableta de 10, ca e de 3 ori mai scumpa decat cea de 8 si nu mi se pare ca merita, la fel bordul digital... m-ar ajuta poate daca as avea vreun hibrid sau dotari mai destepte dar altfel consider ca arunc banii pe geam. Din pacate nu pot sa ma intind la aceeasi configuratie si la 1.4, ca deja iese din buget. Si bugetul e deja cu rablaa pusa, altfel ciuciu.

Ca optionale mai importante am ales faruri LED (nu mai vreau in viata mea sa mai trebuiasca sa schimb un bec, mai ales pe partea cu rezervorul de lichid de parbri, care trebuie demontat ca la actuala), clima, scaune ( si reglabile) si volan incalzit, tableta de 8, cluster 4,2, camera marsarier, duze incalzite, ECM.
Ex-Pro Cee'd 1,4 Best
Actual Ford Focus mk4 1.0 125CP

Laurm
Posts: 73
Joined: 31 Aug 2019, 14:43
Auto: Kia ceed sw MY20 1.4 tgdi MT
Location: Slobozia

Re: Ceed 1.0 120CP vs Focus 1.0 125CP

Post by Laurm »

Ce are in plus, in afara de marime, clusterul de 4.2? Am cautat pe net si nu am gasit...

User avatar
misuspita
cantaretzu'
Posts: 1039
Joined: 07 Oct 2007, 12:31
Auto: Proceed
Location: Bucuresti

Re: Ceed 1.0 120CP vs Focus 1.0 125CP

Post by misuspita »

Cred ca e color? Nu știu sincer, dar e mai mare :)))

PS - craoase forumul mai devreme și nu am putut corecta ca am configurat varianta star cu optionalele alea
Ex-Pro Cee'd 1,4 Best
Actual Ford Focus mk4 1.0 125CP

Post Reply

Return to “Generalităţi”