Salutare, in speranta achizitionarii unei masini, am ajuns la un anunt, toate bune mai putin rugina care, v-as ruga sa imi spuneti dvs. daca e de speriat, reparabila sau ar putea ascunde mult mai multe, motiv sa fug de aceasta masina. E vorba de un Pro Ceed din 2008 1.6 benzina. Va atasez niste poze, vanzatorul a spus ca rugina e superficiala, in cazul asta am mai reparat in trecut insa la o nemtoaica Am cautat si pe google preturi pentru inlocuirea pragurilor insa fara prea multe rezultate pentru acest model in 2 usi
In prima fotografie sunt ruginite capetele suruburilor ce tin aparatorile de noroi . Nu ai ce face . Arata bine . Le poti da jos , curata , apoi revopsi cu vopsea neagra la spray . Sau cu lac negru . Important este ca la remontare sa fie unse cu vaselina pentru a le putea redesface .
Fotografiile 2 si 3 , sunt lonjeroanele . Arata foarte bine . Masina nu a fost zgariata pe dedesupt se pare . Sunt gri partile laterale de la noroiul aruncat inerent de catre roti . Se pot spala sub presiune si se pot reproteja cu solutie polipropilenica , speciala pentru asa ceva . Ori in service , si nu costa mult ori se gasesc solutii pentru asa ceva, la spray , pentru amatori .
Puntea spate , unde se vad arcurile , basculele , bara de torsiune arata bine . Putina rugina , Dar putina tinand cont ca ca masina este din 2008 .
Fotografia din fata , cu inelul de remorcare arata rugina pe suportul motor . Este ok , este normal sa rugineasca acolo . Suportul ia in viteza toata apa si pietrele de pe drum , Se poate curata si revopsi . Nu este o problema . Se vede scutul de plastic ce protejeaza cutia de viteze . Nu a fost lovit , nu s-a pierdut , este bine . Majoritatea acelor scuturi in cativa ani se pierd .
In partea stanga lipseste scutul de plastic ce protejeaza baia de ulei si fulia compresorului de AC . Majoritatea se pierd , nu are importanta , se poate confectiona altul din tabla sau chiar din plastic . Poate ramane si asa .
Se vede in partea din spate caseta de directie murdara de un lichid scurs din parte de sus . Trebuie verificat , poate fi ulei , antigel sau doar apa .
Singura problema pe care eu o vad ar fi la pragurile inferioare , unde se vede zona de montare a cricului . Nu cred ca trebuiesc schimbate , nu par a fi gaurite .
Nu se stie daca a fost lovita acolo , daca au mai fost schimbate pragurile sau sunt ruginite de la pietrele aruncate de roata . Acolo trebuie curatata , protejata cu un grund pe baza de oxid de zinc si vopsita apoi folosit acelasi strat de protectie propilenic cu care se protejeaza masina pe dedesupt .
Intr-un service nu ar trebui sa iti ia mai mult de 300 maxim 400 lei
Nu stim cu cat vrei sa cumperi masina . Depinde si ce retusuri vrei sa faci ulterior . Ai intrebat de caroserie . Pentru o masina din 2008 , in afara de praguri arata chiar bine . Vezi si partea mecanica .
Multumesc de raspuns, foarte detaliat. Masina va ramane in folosinta mamei mele, deci doresc o masina fiabila, si mi-as dori sa repar imperfectiunile. Pretul e putin sub 3000 de euro, masina avand in jur de 150000 km, al 3lea proprietar, cumparata de la reprezentanta KIA ultima data in 2016. Din raportul rar a fost achizitionata in 2011, apoi revanduta in 2013. Masina a fost semnalata cu daune, actualul proprietar crede ca a fost lovita in spate, cand a fost achizitonata in 2016 era revopsita.
Cu privire la ulei, sunt semnalate probleme de pierdere a uleiului la acest motor?