Page 1 of 1

Problema imobilizator

Posted: 28 Aug 2020, 18:40
by MCA
Buna seara!
Detin o Kia Cee”d SW ED achizitionata sh anul trecut. Masina are 118k km si mi-a facut de doua ori probleme in luna august curent cu recunoasterea cheii. Prima data pe 6 august dupa o oprire de 1 ora a pornit si ii taia benzina , bineinteles cu aparitia martorului "masina+cheie" in bord. Am incercat de cateva ori sa o repornesc , cu cheia in prealabil scoasa din contact, dar ii taia mereu benzina. Si dupa 3, 10 ,20 minute. Abia dupa o pauza de aprox 45 minute a repornit si a mers ca si cum nimic nu s-a intamplat. Desigur pe tester nu iese nimic.
Ieri dupa aprox 1500km de la primul incident mi-a mai facut o figura. De data aceasta cu masina pornita. Am vrut sa o las in parcarea unui supermarket si din mers s-a aprins martorul "masina+cheie" si s-a oprit. De data asta am fost pregatit cu a doua cheie pe care o tineam in torpedou. Nici pe ea nu a recunoscut-o .A trebuit sa plec cu masina unui prieten cateva ore stiind ca va porni la intoarcere, ceea ce s-a sii intamplat
Cine a intampinat astfel de problema sau cineva care se pricepe e binevenit cu un sfat.
Va multumesc!

Re: Problema imobilizator

Posted: 28 Aug 2020, 21:06
by BAU
Tinand cont ca defectul se manifesta la ambele chei , cam acesta este simptomul imobilizatorului defect .

In reprezentanta se rezolva prin inlocuirea bobinei imobilizatorului sau se incearca o reparare prin curatarea conectorului bobinei ( care poate fi oxidat )

Re: Problema imobilizator

Posted: 31 Aug 2020, 12:37
by MCA
Constatare 300 lei
Daca e bobina- 350 lei
Daca e antena imobilizatorului -~1500 lei :?

Re: Problema imobilizator

Posted: 05 Sep 2020, 18:37
by andreia67
Nu inteleg cum poate aparea defect de IMMO in mers. In mod normal cand bagi cheia in contact si o pui pe ON/Motor daca se aprinde martorul "masina + cheie" cheia a fost recunoscuta si motorul va porni si va functiona pana cand vei taia contactul chiar daca indepartezi chipul cheii.
Aici pare defect intermitent(contacte slabe, oxidate, murdare) la bobina/antena imobilizatorului, curatate cu spray de contacte ar trebui sa isi revina.
Nu inteleg ce vrei sa spui prin "antena 1500 lei", banuiesc ca te referi la ECU motor (ECM) care la KIA gestioneaza si partea de chei.
Sunt oricum curioasa ce a fost in final.

Re: Problema imobilizator

Posted: 06 Sep 2020, 20:21
by MCA
" ...în mod normal...”da, așa ar trebui să procedeze. Motorul era pornit și mai aveam 1m să parchez la MET_O când a început să scadă turațiile și să se oprească. S-a aprins martorul ”mașină+cheie” în bord iar eu am dat încă o dată la automat fără rezultat. Am scos a doua cheie din torpedou și am folosit-o , cu același rezultat. M-am întors după 4 ore și a pornit la prima cheie ca și cum nimic nu s-a întâmplat.
Acum două zile am pulverizat WD40 în orificiul pentru cheie din contact.
Cine ma poate ajuta cu un link sau tutorial de demontat plasticul de sub volan sa mai pulverizez și pe acolo?

”..antena imobilizator...” așa mi s-a spus de reprezentanța București . Contactul are o antenă care prinde semnal de la chipul din cheie. Așa am și la un Opel Corsa . Am scos chipul și l-am ținut la 5 cm de contact. A recunoscut cheia.

Re: Problema imobilizator

Posted: 09 Jun 2021, 11:24
by MCA
Din pacate problema a reaparut dupa aproape 10 luni si coincidenta...tot in Bucuresti. Probabil nu-i place aerul capitalei. De data asta nu a mai pornit. Daca pana am adus-o pe platforma, in PH, mai pornea si se oprea, azi de dimineata nu mai pornea deloc. S-a pus testerul pe ea si nu are nimic la imobilizator/cheie
Cei de la service banuiesc pompa de benzina pe care au comandat-o si astept dupa-amiaza asta sa vedem daca s-a rezolvat problema.

Re: Problema imobilizator

Posted: 09 Jun 2021, 17:20
by MCA
Am luat masina din service, porneste frumos. Simt totusi o foarte mica fluctuatie de cateva zeci rpm ,timp de 2-3 secunde cand se aseaza in turatia de relanti si doar cand o pornesc. In rest functioneaza bine..deocamdata.
S-a inlocuit doar miezul pompei cu BOSCH 0986580908

Re: Problema imobilizator

Posted: 09 Jun 2021, 17:39
by BAU
Din nefericire acestea sunt simptomele cand pompa imbatraneste si se cere a fi schimbata .

Se intampla deoarece carbunii motorului se blocheaza in locasul lor , din cand in cand .

Exact pentru acelasi motiv am schimbat si eu pompa desi pana acolo am schimbat si senzorul de arbore cotit . Si nu era cazul .

Pentru ca pe tester nu apare defectul pompei . Intelegand ca la masinile din generatia 2006 -2009 softul nu ar da un cod de eroare pentru asa ceva .

Aceasta explcatie am primit-o in service asa ca pana la schimbarea pompei mecanicii merg si pe ideea defectarii senzorilor de turatie , si eventual defecte de aprindere

Nu are cum sa se inlocuiasca doar " miezul pompei " . Pompa este nedemontabila . S-a inlocuit doar pompa ( acesta este codul pompei ) nu si filtrul de benzina.

Re: Problema imobilizator

Posted: 21 Jun 2021, 17:56
by MCA
Imi pare ca noua pompa de benzina Bosch cam "fluiera". Se aude acest suierat din exteriorul masinii mai mult si spre spate.
Este normal sa fie asa zgomotoasa?

Re: Problema imobilizator

Posted: 24 Sep 2024, 19:07
by alexfprot
A mai întâmpinat cineva in 2024? Kia ceed model 2008 sa nu porneasca dupa cateva incercari apoi dupa 30 de minute 40 sa porneasca la cheie? Daca da, care a fost problema? Antena imobilizator? Pompa benzina? Contacti slabiti? [/color][/color]

Mulțumesc,

Re: Problema imobilizator

Posted: 25 Sep 2024, 10:28
by BAU
Pai cam astea ar fi raspunsurile , dar eu vad ordinea putin diferit : Pompa de benzina ( nu ai de unde sti daca este defecta , nu cred ca iti da defect pe tester ) .Pune contactul pe pozitia a 2-a si stai cateva secunde sa vezi daca auzi pompa de benzina daca functioneaza . Daca se aude si ulterior motorul nu porneste , poate fi si altceva. Daca din 2008 nu a mai fost schimbata ar trebui sa o iei in considerare prima pentru schimbare . Imobilizatorul ( dar trebuie sa fii atent la martorul de avertizare din bord ) senzorii de turatie arbore cotit sau ax cu came ( aici ar trebui sa ai eroare pe tester ) , posibili contact slabit la demaror , caz mai rar .Sau tresa metalica impletita ce face contct la masa ( intre motor si caroserie ) , tot un caz mai rar.