Sfat achizitie C'eed SE PE (1.4 GSL vs T-GDI)
Re: Sfat achizitie C'eed SE PE (1.4 GSL vs T-GDI)
Va salut!
Am si eu aceeasi dilema ca si colegii de mai sus. Sunt tentat de a cumpara o masina noua si cum singurele motorizari aspirate de bun simt sunt in curtea celor de la Hyundai si Kia ma gandesc serios la oferte. Ca si comparatie , am in familie un Renault Symbol 1.4 benzina 75cp din 2007 luat de nou. Acum l-am trecut pe GPL de 4 luni. Sunt foarte multumit de fiabilitatea motorului. Acelasi lucru as dori si de la Kia. De aceea , m-as orienta catre motorul de 1.4 Mpi sau 1.6 GDi , dar am inteles ca pe GDI nu pot pune GPL? Din ce cauza? Nu este tot aspirat?
In alta ordine de idei , nu am detinut niciodata o masina coreeana sau japoneza deci nu stiu cu ce se mananca. Pt mine este primordial locul 1 motorul , sa fie fiabil si teapan. Consumul stiu ca tine de talpa fiecaruia si cum / pe unde se merge cu masina.Restul , optiuni , dotari , le scot eu la capat , oricum nu am pretentii mari.Daca as putea , as renunta si la ecranul TFT si banii aia i-as directiona in alta optiune folositoare cu adevarat sau sa scada din pret.
In concluzie ce imi puteti spune,va rog , de motoarele 1.4 Mpi si 1.6 Gdi , cei care le aveti? Particularitati anume , probleme mai aparte?
Am si eu aceeasi dilema ca si colegii de mai sus. Sunt tentat de a cumpara o masina noua si cum singurele motorizari aspirate de bun simt sunt in curtea celor de la Hyundai si Kia ma gandesc serios la oferte. Ca si comparatie , am in familie un Renault Symbol 1.4 benzina 75cp din 2007 luat de nou. Acum l-am trecut pe GPL de 4 luni. Sunt foarte multumit de fiabilitatea motorului. Acelasi lucru as dori si de la Kia. De aceea , m-as orienta catre motorul de 1.4 Mpi sau 1.6 GDi , dar am inteles ca pe GDI nu pot pune GPL? Din ce cauza? Nu este tot aspirat?
In alta ordine de idei , nu am detinut niciodata o masina coreeana sau japoneza deci nu stiu cu ce se mananca. Pt mine este primordial locul 1 motorul , sa fie fiabil si teapan. Consumul stiu ca tine de talpa fiecaruia si cum / pe unde se merge cu masina.Restul , optiuni , dotari , le scot eu la capat , oricum nu am pretentii mari.Daca as putea , as renunta si la ecranul TFT si banii aia i-as directiona in alta optiune folositoare cu adevarat sau sa scada din pret.
In concluzie ce imi puteti spune,va rog , de motoarele 1.4 Mpi si 1.6 Gdi , cei care le aveti? Particularitati anume , probleme mai aparte?
Re: Sfat achizitie C'eed SE PE (1.4 GSL vs T-GDI)
Ai de citit. Cred ca sunt 4 sau 5 topicuri pe temele puse de tine. Si ca versus si ca tot:
Incepe de aici.
Pe topicul de GPL ai toate informatiile legate de gaz; posibile probleme, modus operandi, etc.
GDI e injectie directa, instaltia de GPL este dubla la pret fata de MPI si functioneaza 90% gaz, 10% benzina. Economia e mai mica decat la MPI. Nu stiu sa fi fost vreun coleg care sa aiba GPL pe GDI.
Nu conteaza TURBO la GPL. Se pune GPL ieftin pe motoarele turbo pe benzina din primele generatii, inainte de injectie directa. 1.8T 2.0T de la Audi inainte sa fie TFSI, sunt printre cele mai populare la instarea de gaz. Sunt motoare puternice, consuma f mult, iar economia e foarte mare in consecinta.
De principiu 1.6 gdi nu este foarte popular pe Ceed, a prins mai bine pe Sportage.
Nu exista nici un topic cu probleme la 1.4 mpi generatia 5 (cel de pe Ceed 2) si nici despre probleme la 1.6 gdi.
Incepe de aici.
Pe topicul de GPL ai toate informatiile legate de gaz; posibile probleme, modus operandi, etc.
GDI e injectie directa, instaltia de GPL este dubla la pret fata de MPI si functioneaza 90% gaz, 10% benzina. Economia e mai mica decat la MPI. Nu stiu sa fi fost vreun coleg care sa aiba GPL pe GDI.
Nu conteaza TURBO la GPL. Se pune GPL ieftin pe motoarele turbo pe benzina din primele generatii, inainte de injectie directa. 1.8T 2.0T de la Audi inainte sa fie TFSI, sunt printre cele mai populare la instarea de gaz. Sunt motoare puternice, consuma f mult, iar economia e foarte mare in consecinta.
De principiu 1.6 gdi nu este foarte popular pe Ceed, a prins mai bine pe Sportage.
Nu exista nici un topic cu probleme la 1.4 mpi generatia 5 (cel de pe Ceed 2) si nici despre probleme la 1.6 gdi.
Re: Sfat achizitie C'eed SE PE (1.4 GSL vs T-GDI)
Multumesc pt raspuns! Imi este frica de 1.4 ca este puturos pe caroseria Ceed ului. Daca mai iau 2-3 persoane + bagaje mi e ca trag de ea prea rau si consuma + uzura si daca mai bag si AC....Vroiam Gpl ulterior dar asta dupa ce iese din garantie dupa 7 ani dar atunci nu sstiu daca mai merita investitia sincer. Eu fac cam 10-11k pe an , 90% trafic infernal Bucuresti si 2 concedii pe an. Ma gandesc ca mai castig la consum cu motorul gdi de 1.6 ca nu se chinuie asa mult sa care caroseria in oras si la drum lung am si siguranta ca mai pot face depasiri sa ma bazez pe masina , nu sa stau cu emotii cand sunt incarcat. Ma gandesc ca mai bine optez pt Gdi , am o rezerva de putere , intretinerea este la fel + consumul asemanator daca nu mai mic o idee in unele situatii. Momentan nu stiu ce sa fac daca merita diferenta de 1000 euro Gdi ul... asta ar insemna sa scad din optiuni / confort sa ma incadrez in 12-13.000 euro. Mai citesc in continuare ce mi ai recomandat.
Din ce cauza GDI nu este popular pe Ceed? Am vazut ca multi colegi au optat pentru. Taxe si RCA mai mari?
Din ce cauza GDI nu este popular pe Ceed? Am vazut ca multi colegi au optat pentru. Taxe si RCA mai mari?
Re: Sfat achizitie C'eed SE PE (1.4 GSL vs T-GDI)
Salut, dupa afisarea normelor pentru programul Rabla 2017, motorul 1.4 benzina, nu va mai fi putea cumparat; se stipuleaza cantitatea de CO2/Km (130 gr/Km), iar motorul asta are peste.
Ar mai ramane 1.0 T-GDI-ul insa nu are sens sa-l pui pe gaz si nici nu stiu (eu personal) ce zic posesorii de Kia despre acest model, deoarece mai toata lumea mi-a raspuns despre alte motoare cu turbina.
Ar mai ramane 1.0 T-GDI-ul insa nu are sens sa-l pui pe gaz si nici nu stiu (eu personal) ce zic posesorii de Kia despre acest model, deoarece mai toata lumea mi-a raspuns despre alte motoare cu turbina.
Re: Sfat achizitie C'eed SE PE (1.4 GSL vs T-GDI)
Acum 9 ani s-a tinut un XLS cu cumparatorii de Ceed. Nu mai tin minte exact dar peste 70% erau 1.4 best.
Intre timp lumea s-a mai schimbat.
La 10.000 km/an cea mai buna varianta este 1.6 gdi. Nu iti mai bate capul cu ce o sa faci peste 7 ani.
Asta nu inseamna ca nu se poate trai bine merci cu 1.4 mpi. Dar daca nici nu intra la Rabla, nici nu faci suficienti KM cat sa merite gaz, atunci macar ai mai multi cai putere - o sa fii satisfacut de motor mult mai multa vreme.
Poti incerca sa iei un 1.6 gdi cu Start and Stop.
Ar mai fi de incercat un test drive, cu noul i30 (a 3a generatie). Testele spun ca ar fi rezolvat si problema cu suspensia (prea moale). Si apoi cu ceed (care e inca a 2a generatie doar).
Intre timp lumea s-a mai schimbat.
La 10.000 km/an cea mai buna varianta este 1.6 gdi. Nu iti mai bate capul cu ce o sa faci peste 7 ani.
Asta nu inseamna ca nu se poate trai bine merci cu 1.4 mpi. Dar daca nici nu intra la Rabla, nici nu faci suficienti KM cat sa merite gaz, atunci macar ai mai multi cai putere - o sa fii satisfacut de motor mult mai multa vreme.
Poti incerca sa iei un 1.6 gdi cu Start and Stop.
Ar mai fi de incercat un test drive, cu noul i30 (a 3a generatie). Testele spun ca ar fi rezolvat si problema cu suspensia (prea moale). Si apoi cu ceed (care e inca a 2a generatie doar).
Re: Sfat achizitie C'eed SE PE (1.4 GSL vs T-GDI)
Start-stop nici atat nu vreau, nu sunt de acord cu acest sistem. Ceed mi se pare mai ok din mai multe puncte de vedere....Cea mai buna optiune este 1.6 Gdi , din tot ce am citit pana acum pare un motor trainic. Multumesc!
Re: Sfat achizitie C'eed SE PE (1.4 GSL vs T-GDI)
Ehh ..... acum ca ai ajuns pana aici... cu 1.6gdi merge si break-ul daca iti permiti 500 euro in plus.
Re: Sfat achizitie C'eed SE PE (1.4 GSL vs T-GDI)
GSL este acelasi lucru cu MPi? Pe site-ul Kia vad ca denumirea motorizarii este 1.4 GSL
- Qalex21
- Moderator
- Posts: 535
- Joined: 13 Feb 2014, 09:41
- Auto: XCeed 1.5 T-GDi 48V 7DCT
- Location: Voluntari
Re: Sfat achizitie C'eed SE PE (1.4 GSL vs T-GDI)
1.4 GSL este motorizarea 1.4 MPI 100 CP.
Re: Sfat achizitie C'eed SE PE (1.4 GSL vs T-GDI)
Am fost la reprezentanta din Giulesti. Diferenta dintre 1.4 si 1.6 GDi este de 1700 euro. Nu merita din punctul meu de vedere. Daca era sub 1000 poate.Cu optionalele de bun simt pe care le-am ales ma duce spre 14.600 - 15.000 euro + dilema cu depozitele de carbon la injectia directa , prefer sa nu risc , mai ales ca merg 99% Bucuresti si o sa tin masina minim 7 ani.Daca se prezinta ok dupa anii astia , o trec pe gaz si lejer o folosesc pana in 12 ani.
Asa ca raman la motorul de 1.4 GSL , care din ce m am documentat pana acum pare un mic tanc daca este minim intretinut corespunzator , cu optionalele alese ma duce la 12.600 euro. Poate fac o treaba cu buy-back-ul sa vad , ar fi ideal...Mai scad din creditul la banca. Motorul de 1.4 GSL va fi produs in continuare pana in toamna sigur , cand apare alt face-lift la Ceed...Am intrebat dealerii acolo.Dar si atunci este posibil ca productia lui sa continue. Dupa parerea mea in momentul asta , studiind piata , Kia are ofertele si raportul calitate/pret excelent. Sa nu mai zic de garantia unica de 7 ani / 150.000 km. Poate pana in vara intru si eu in randul vostru , al posesorilor de Ceed.
Asa ca raman la motorul de 1.4 GSL , care din ce m am documentat pana acum pare un mic tanc daca este minim intretinut corespunzator , cu optionalele alese ma duce la 12.600 euro. Poate fac o treaba cu buy-back-ul sa vad , ar fi ideal...Mai scad din creditul la banca. Motorul de 1.4 GSL va fi produs in continuare pana in toamna sigur , cand apare alt face-lift la Ceed...Am intrebat dealerii acolo.Dar si atunci este posibil ca productia lui sa continue. Dupa parerea mea in momentul asta , studiind piata , Kia are ofertele si raportul calitate/pret excelent. Sa nu mai zic de garantia unica de 7 ani / 150.000 km. Poate pana in vara intru si eu in randul vostru , al posesorilor de Ceed.
- Nesta3
- Moderator General
- Posts: 5248
- Joined: 17 Mar 2009, 05:31
- Auto: Kia Sportage QL
- Location: Bucharest
Re: Sfat achizitie C'eed SE PE (1.4 GSL vs T-GDI)
Ca fost posesor de 1.4 pe proceed si actual posesor de 1.6 gdi, iti zic sincer ca merita.GDI-ul e mult mai rafinat, mai silentios, mai puternic si mai placut de condus atatal in oras cat si in afara lui.
Si am parcurs 150mii km cu 1.4 ala in 7 ani.Cu GDI-ul am 20mii in aproape 9 luni.Se cere condus.
Si am parcurs 150mii km cu 1.4 ala in 7 ani.Cu GDI-ul am 20mii in aproape 9 luni.Se cere condus.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition
Re: Sfat achizitie C'eed SE PE (1.4 GSL vs T-GDI)
La momentul achizitionarii cat era diferenta de pret intre 1.4 si 1.6? Trebuie sa tin cont si de buget , iti dai seama ca mi as dori 1.6. Nu pot depasi rata lunara de 200 euro maxim din pacate....in momentul asta cu 1.6 trec binisor de 200 euro...
Probleme cu motorul si cutia mai ales , in cei 150.000 km? Ce ulei i-ai dat? Ma gandesc ca trebuie un ulei calitativ pt a nu avea probleme din moment ce are distributia pe lant.
Probleme cu motorul si cutia mai ales , in cei 150.000 km? Ce ulei i-ai dat? Ma gandesc ca trebuie un ulei calitativ pt a nu avea probleme din moment ce are distributia pe lant.
- eugeniuz2005
- Posts: 207
- Joined: 23 Mar 2008, 19:56
- Auto: Kia Ceed SW (2, PE)
- Location: Iasi
- Contact:
Re: Sfat achizitie C'eed SE PE (1.4 GSL vs T-GDI)
acuma tocmai distributia asta pe lant a motorului 1.4 a fost (si este) cea care a cauzat unora dintre posesori cele mai mari dureri de cap.
Am avut CEED SW 1.4 Best timp de aproape 9 ani si am mers cu el peste 180.000 km. Si a fost o masina foarte buna pentru banii dati pe ea.
Actualul 1.6 GDI (desi inca nou) este evident mai potent si mai confortabil (prin urmare|) de condus. Tot SW. Dar da, a fost scump (comparat cu vechea masina la momentul achizitiei). Insa deocamdata nu regret. Ba pare a consuma mai putin...
Dar banii sunt factor decisiv in alegere!
Am avut CEED SW 1.4 Best timp de aproape 9 ani si am mers cu el peste 180.000 km. Si a fost o masina foarte buna pentru banii dati pe ea.
Actualul 1.6 GDI (desi inca nou) este evident mai potent si mai confortabil (prin urmare|) de condus. Tot SW. Dar da, a fost scump (comparat cu vechea masina la momentul achizitiei). Insa deocamdata nu regret. Ba pare a consuma mai putin...
Dar banii sunt factor decisiv in alegere!
Kia Cee'd SW (2, PE) 1.6GDI BEST (+more)
http://ungureanueugen.wordpress.com
http://ungureanueugen.wordpress.com
- Qalex21
- Moderator
- Posts: 535
- Joined: 13 Feb 2014, 09:41
- Auto: XCeed 1.5 T-GDi 48V 7DCT
- Location: Voluntari
Re: Sfat achizitie C'eed SE PE (1.4 GSL vs T-GDI)
Eu cand am luat Ceed-ul 1.6 GDi in 2014, diferenta era undeva pe la 1000E.Myhay wrote:La momentul achizitionarii cat era diferenta de pret intre 1.4 si 1.6?