
De azi intru oficial în rândul posesorilor de Kia.

Ce am comandat? Un model Kia Rio 2014, nivel Comfort cu ceva opționale.
Ce am primit? Kia Rio facelift, model 2015, nivel Comfort cu opționale (inclusiv câte ceva extra), nou-nouț, 8km în bord.

Detalii tehnice:
- Caroserie: hatchback, 4/5 uși
- Culoare: Signal Red (perlat)
- Gabarit: 4050 x 1720 x 1455 mm
- Jante: 15 inch, aliaj
- Motor: 1.25 GSL, Hyundai Kappa 2 (tip G4LA)
- Cutie viteze: 5MT
- Putere: 84CP (61.8 kW)@ 6000 rpm
- Cuplu: 122 Nm @ 4000 rpm
- Viteza maximă: 168 km/h
- Masa maximă autorizată: 1560 kg
- Emisii CO2: 115 g/km
- Norma poluare: Euro 6*
- Capacitate rezervor: 43L
- Exterior:
- Lumini de zi (DRL) LED + stopuri LED
- Semnalizatoare laterale LED integrate în oglinzi
- Proiectoare ceață + stop ceață
- Fază scurtă halogen tip proiector
- Lumini tip cornering (iluminare statică la viraje)
- Senzor de lumină
- Senzor de ploaie + ștergătoare tip Aero Blade
- Senzori de parcare spate
- Geamuri cu protecție solară (parbriz, lunetă, geamuri laterale), cu o oarece tentă, dar nu fumurii
- Geamuri electrice față/spate, cu impuls doar pentru șofer
- Oglinzi electrice, încălzite și pliabile electric
- Oglindă laterală stânga semi-convexă, pentru unghi mort* (modelul 2014 nu o avea decât la varianta sedan, nu și hatchback)
- Grilă radiator Black Mesh cu accente cromate
- Apărători noroi față/spate
- Interior:
- Interior: scaune stofă, fețe de uși și bord din piele sintetică, culoare maro
- Scaun șofer reglabil pe înălțime
- Scaune față încălzite
- Cotieră centrală glisantă
- Volan, cotieră, schimbător viteze îmbrăcate în piele
- Aer condiționat manual, cu guri de ventilație și pentru locurile din spate (aflate sub scaunele din față)
- Pilot automat/limitator de viteză
- Comenzi pe volan (control audio, computer de bord, pilot automat/limitator de viteză, bluetooth, comenzi vocale)
- Torpedou cu funcție de răcire
- Computer de bord tip Supervision Cluster
- Indicator nivel lichid de spălare
- Lumini interioare față/spate
- Siguranță
- ABS + EBD (Electronic Brake Distribution) + BAS (Brake Assist System)
- ESC (Electronic Stability Control) + VSM (Vehicle Stability Management)
- Asistență la pornirea în rampă (HAC)
- Monitorizarea presiunii în pneuri (TPMS)*
- Semnalizare la frânarea de urgență (ESS)
- 6 airbag-uri: frontale, laterale față, cortină față-spate
- Centuri de siguranță cu pretensionare pentru locurile din față și avertizare pentru cuplarea centurilor pentru toate locurile - nu sunt foarte sigur, dar cred că am observat efectul unui senzor de prezență, cel puțin pe locul pasagerului față, cu efect atât asupra avertizorului de centură, cât și un LED ce am presupus la prima vedere că semnalează activarea/dezactivarea airbagului dacă pasagerul nu e prezent. Dar nu bag mâna în foc...
- Sistem decuplare alimentare în caz de impact
- Încuierea automată a ușilor la plecarea de pe loc, și descuierea automată în caz de impact
- Închidere centralizată cu telecomandă și sistem de alarmă
- Roată de rezervă de dimensiuni reduse (temporară)
- Multimedia:
- Radio-CD, MP3
- AUX, USB
- 2 prize 12V pe consola centrală
- Bluetooth + handsfree și posibilitate streaming
- Comenzi vocale*
- 6 difuzoare (față, spate, tweetere)
Dotările cu (*) nu au fost comandate, însă le-am primit, probabil ca parte a dotărilor standard din facelift.
Ce comandasem și nu am primit erau geamuri fumurii lateral spate + lunetă. Dealerul mi-a spus că această opțiune nu mai există deloc, deși fișa produsului (actualizată FL) încă o prezintă. Oricum nu țineam prea mult la ele, mă interesa doar să fie cu protecție solară, și sunt (reiese din marcajele imprimate pe geamuri).
Alte accesorii comandate, nemontate încă:
- folii protecție transparente pentru nișele mânerelor exterioare ale ușilor
- folie protecție transparentă pentru bara din spate, zona portbagajului
- ornamente praguri față
Alte bonusuri primite gratuit:
- anvelope iarnă
- preșuri cauciuc
Toată distracția: aprox. 13.400E (fără asigurări și altele)
Câteva imagini, făcute cam pe fugă cu telefonul:



Vor urma și altele, mai bine făcute, după ce o ridic. Sper eu ca, în maxim 2 săptămâni, să rezolv cu înmatricularea și să intru efectiv în posesia ei, nu doar a actelor. Abia aștept!
