Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
- Ogy
- Cel mai ghinionist!
- Posts: 5213
- Joined: 29 Feb 2008, 16:06
- Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
Cand e in functie (optiunea) nu trebuie sa o sesizezi. Cum nici zgomotul motorului nu trebuie sa-l auzi. Dar mai poti face un alt test daca nu esti convins: accelerezi spre turatia maxima in fiecare treapta pana cand sesizezi cresterea de volum si in momentul acela franeaza brusc. O secunda -doua nu o sa scada volumul. Mare atentie ce ai pe langa tine (fata, spate si lateral) cand faci aceste manevre.
Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
Cum spuneam, nu există setare de creștere, doar activare/dezactivare. Crește când și cu cât vrea el.BAU wrote:Daca setezi cresterea la nivel maxim ( 5 cum este la mine) , la viteze mari ,150-160 , cresterea de volum este asa de mare ( fata de 120-130) incit devine suparatoare si trebuie redusa manual .
- Ogy
- Cel mai ghinionist!
- Posts: 5213
- Joined: 29 Feb 2008, 16:06
- Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
Inseamna ca tu ai alta tehnica pe masina si optiunea se manifesta altfel. Bine ca functioneaza.
Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
Ieri am observat că a apărut un mic șanț pe discul de frână stânga-spate. Pe celelalte discuri nu e nimic. Mâine mă întorc din vacanța de Paște si trec prin Vaslui, poate îi găsesc pe cei de la service să le cer o părere.
De la ce ar putea fi?
De la ce ar putea fi?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
Și e normal? Ar trebui să-mi fac griji de ceva? Se rezolvă de la sine, sau trebuie făcut ceva în privința asta?
Scuzați întrebările de începător.
Scuzați întrebările de începător.
Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
Ceva dur prins in placuta de frina , poate o pietricica .
S-ar putea sa se adinceasca , s-ar putea sa dispara de la sine .
O rezolvare pentru linistea ta ar fi demontarea placutei de frina pentru a vedea ce este acolo.
Dar nu stiu daca merita deranjul .
O sa mai apara santuri pe discuri peste 1 - 2 ani dar nu cred ca le vei mai baga in seama .
S-ar putea sa se adinceasca , s-ar putea sa dispara de la sine .
O rezolvare pentru linistea ta ar fi demontarea placutei de frina pentru a vedea ce este acolo.
Dar nu stiu daca merita deranjul .
O sa mai apara santuri pe discuri peste 1 - 2 ani dar nu cred ca le vei mai baga in seama .
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 137.500 km
Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
Mersi.
Da, se pare că m-am speriat degeaba. Deh, lipsa de experiență...
Am fost la service, și domnul de acolo mi-a confirmat ce-mi spusese și dimineață la telefon (am sunat să îi întreb dacă lucrează), și ce mi-ați spus și voi: e ceva inofensiv, probabil cauzat de o pietricică. Doar un ochi în parcare a aruncat, n-a desfăcut nimic. Mi-a spus că plăcuțele au și canale de auto-curățare, deci cel mai probabil deja nu mai e nimic acolo, din moment ce nu scârțâie și nu s-a accentuat. Mi-a urat ”cât mai mulți km” și asta a fost tot.
În ultimele câteva zile am avut ocazia să merg câteva sute bune de km și cu mașina încărcată (3 adulți, portbagaj plin + ceva bagaje pe locul stânga-spate), pe traseu parțial de munte - județul Buzău, spre Brașov, inclusiv zona mănăstirii Ciolanu, pentru cine știe. Printre bagaje s-au numărat și multe borcane de gem/castraveți murați/bidoane de vin/etc (deh, drum la țară, la bunici ), deci chestii relativ grele.
Pe porțiunea respectivă mașina s-a comportat onorabil, chiar mai bine decât mă așteptam și eu, și tata - conform lui, nu se aștepta ca o mașină cu 84CP să tragă așa bine la deal, și plină.
Pe tot drumul Galați-bunici (drum mixt câmpie/munte, orașe tranzitate fiind Buzău și Râmnicu Sărat) și retur, aprox 475km, consumul la pompă a fost de 6,29%, în condiții de mers 90% cu AC pornit.
O întrebare: este ceva rău dacă folosesc frâna de motor pe perioade mai lungi (să zicem 3/5 minute), în treptele 2/3, cu turații spre 3000/3500rpm (poate puțin peste, dar niciodată peste 4000)?
Da, se pare că m-am speriat degeaba. Deh, lipsa de experiență...
Am fost la service, și domnul de acolo mi-a confirmat ce-mi spusese și dimineață la telefon (am sunat să îi întreb dacă lucrează), și ce mi-ați spus și voi: e ceva inofensiv, probabil cauzat de o pietricică. Doar un ochi în parcare a aruncat, n-a desfăcut nimic. Mi-a spus că plăcuțele au și canale de auto-curățare, deci cel mai probabil deja nu mai e nimic acolo, din moment ce nu scârțâie și nu s-a accentuat. Mi-a urat ”cât mai mulți km” și asta a fost tot.
În ultimele câteva zile am avut ocazia să merg câteva sute bune de km și cu mașina încărcată (3 adulți, portbagaj plin + ceva bagaje pe locul stânga-spate), pe traseu parțial de munte - județul Buzău, spre Brașov, inclusiv zona mănăstirii Ciolanu, pentru cine știe. Printre bagaje s-au numărat și multe borcane de gem/castraveți murați/bidoane de vin/etc (deh, drum la țară, la bunici ), deci chestii relativ grele.
Pe porțiunea respectivă mașina s-a comportat onorabil, chiar mai bine decât mă așteptam și eu, și tata - conform lui, nu se aștepta ca o mașină cu 84CP să tragă așa bine la deal, și plină.
Pe tot drumul Galați-bunici (drum mixt câmpie/munte, orașe tranzitate fiind Buzău și Râmnicu Sărat) și retur, aprox 475km, consumul la pompă a fost de 6,29%, în condiții de mers 90% cu AC pornit.
O întrebare: este ceva rău dacă folosesc frâna de motor pe perioade mai lungi (să zicem 3/5 minute), în treptele 2/3, cu turații spre 3000/3500rpm (poate puțin peste, dar niciodată peste 4000)?
Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
Nu este rau sa folosesti frina de motor dar este de evitat .
La retrogradarea intr-o treapta inferioara apar niste forte destul de mari in transmisie , cutie , ambreiaj .
De aceea frina de motor este recomandata iarna , cind rotile pot patina pe gheata si zapada , atenuind aceste socuri .
La retrogradarea intr-o treapta inferioara apar niste forte destul de mari in transmisie , cutie , ambreiaj .
De aceea frina de motor este recomandata iarna , cind rotile pot patina pe gheata si zapada , atenuind aceste socuri .
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 137.500 km
Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
Vorbești strict de momentul retrogradării, sau de tot parcursul folosirii frânei de motor?BAU wrote:La retrogradarea intr-o treapta inferioara apar niste forte destul de mari in transmisie , cutie , ambreiaj .
Când retrogradez, de obicei turez puțin motorul în gol înainte să dau drumul la ambreiaj, iar șocurile nu se mai simt așa mult, uneori chiar deloc - cel puțin dpdv al pasagerilor. Unii descriu acest procedeu drept ”rev matching”. Nu este suficient?
De obicei folosesc mult frâna de motor, inclusiv înainte de a intra în localități sau înainte de curbe mai strânse, dar niciodată nu sar peste trepte (adică nu trec din 5 în 3 sau din 4 în 2, decât dacă frânez eu mult).
De exemplu, înainte de localități, merg în frână de motor în treapta 5 (eventual frânez ușor) până pe la 80-85 km/h, apoi trec în treapta 4 (turația nu trece de 3000), încât la intrarea în localitate să am undeva la 60-65 (eventual frânez dacă e cazul).
Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
Dupa cum spui tu , este vorba de o frinare economica pe care o fac si eu deobicei la frinari , nu de urgenta .
Chiar din treapta 4-5 se frineaza lung pina la scadera turatiei ,fara a actiona ambreiajul ( aici intervin si frecarile din motor), dupa care pe la 1500-2000 rot/min se poate schimba in treapta 2 -3 si nu se simte mai nimic .
Adevarata frina de motor se face prin retrogradare rapida cu 1-2 trepte in asa fel incit motorul sa fie fortat sa scada turatia ( datorita frecarilor ). Se simte foarte urit in transmisie plus ca eu consider ca este periculos si pentru distributie .
De aceea se face pe drum alunecos ( gheata-zapada).
Chiar din treapta 4-5 se frineaza lung pina la scadera turatiei ,fara a actiona ambreiajul ( aici intervin si frecarile din motor), dupa care pe la 1500-2000 rot/min se poate schimba in treapta 2 -3 si nu se simte mai nimic .
Adevarata frina de motor se face prin retrogradare rapida cu 1-2 trepte in asa fel incit motorul sa fie fortat sa scada turatia ( datorita frecarilor ). Se simte foarte urit in transmisie plus ca eu consider ca este periculos si pentru distributie .
De aceea se face pe drum alunecos ( gheata-zapada).
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 137.500 km
Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
Aha, deci e OK ce am descris. La frânări mai puternice nici eu nu prea folosesc frâna de motor.
Alt caz de frână de motor e pe coborârile lungi/abrupte, de unde pornise și întrebarea mea de fapt. Aici n-o folosesc pentru micșorarea vitezei, ci pentru menținerea unei viteze aprox. constante și/sau minimizarea utilizării frânei de serviciu. De obicei frânez la începutul coborârii până la viteza pe care vreau s-o mențin, apoi retrogradez (în general treapta 2 sau 3) și cobor așa. De obicei încerc s-o țin pe la 2700-3000 (completez din frână la nevoie), dar e pe durată mai lungă (mai multe minute) și uneori mai poate depăși și 3500rpm pe durate scurte. Dar schimbări de treaptă nu prea fac în timpul coborârii (decât dacă frânez suficient), iar toate variațiile de turație se fac în aceeași treaptă, deci fără șocuri.
În cazul ăsta, e în regulă utilizarea?
Alt caz de frână de motor e pe coborârile lungi/abrupte, de unde pornise și întrebarea mea de fapt. Aici n-o folosesc pentru micșorarea vitezei, ci pentru menținerea unei viteze aprox. constante și/sau minimizarea utilizării frânei de serviciu. De obicei frânez la începutul coborârii până la viteza pe care vreau s-o mențin, apoi retrogradez (în general treapta 2 sau 3) și cobor așa. De obicei încerc s-o țin pe la 2700-3000 (completez din frână la nevoie), dar e pe durată mai lungă (mai multe minute) și uneori mai poate depăși și 3500rpm pe durate scurte. Dar schimbări de treaptă nu prea fac în timpul coborârii (decât dacă frânez suficient), iar toate variațiile de turație se fac în aceeași treaptă, deci fără șocuri.
În cazul ăsta, e în regulă utilizarea?
Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
Bună,
De vineri am un Kia Rio Classic 1.4 GSL MT ...
Am făcut azi un drum de circa 300 km și, printre altele, am observat că mașina îmi indică doar progresiv schimbarea treptelor de viteză . La decelerare tace și zace ... La fel se comportă și la voi ?
Scuze dacă e o întrebare stupidă
De vineri am un Kia Rio Classic 1.4 GSL MT ...
Am făcut azi un drum de circa 300 km și, printre altele, am observat că mașina îmi indică doar progresiv schimbarea treptelor de viteză . La decelerare tace și zace ... La fel se comportă și la voi ?
Scuze dacă e o întrebare stupidă
Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
Salut ptrsch,
S-o stăpânești sănătos (sau sănătoasă, după caz ) și fără evenimente neplăcute!
Nu am înțeles exact la ce te referi, dar dacă e vorba de indicatorul ce recomandă schimbarea treptei de viteză, comportamentul e cam așa:
De asemenea, ai grijă la perioada de rodaj. Conform manualului, în primii 1000km e bine să ții motorul pe cât posibil între 2000-4000rpm, deci ignoră total acea recomandare din bord pentru moment. Vezi manualul și pentru restul recomandărilor de rodaj.
S-o stăpânești sănătos (sau sănătoasă, după caz ) și fără evenimente neplăcute!
Nu am înțeles exact la ce te referi, dar dacă e vorba de indicatorul ce recomandă schimbarea treptei de viteză, comportamentul e cam așa:
- dacă turația scade cam sub 1000 (sau ceva mai puțin), îți recomandă retrogradarea.
- dacă accelerezi ușor sau mergi constant, la aprox. 2000rpm îți recomandă să urci în treaptă
- în frână de motor, indiferent de turație, nu semnalizează nimic. Dacă accelerezi peste 2000rpm, apare recomandarea de schimbare și apoi iei piciorul de pe accelerație, recomandarea dispare imediat. Dacă mașina accelerează ”la vale” și turația crește de la sine, în frână de motor, fără să apeși deloc accelerația, recomandarea nu apare deloc
- dacă accelerezi puternic, cu pedala la podea, recomandarea s-ar putea să apară mai târziu, sau deloc, în funcție de cum evaluează computerul că ai avea cuplu suficient după schimbare. Cel mai ușor vezi acest fenomen în rampă. Dacă accelerezi ușor, recomandarea apare normal, la 2000rpm. În momentul ăla, dacă apeși accelerația la maxim, în funcție de sarcina motorului, recomandarea s-ar putea să dispară și să reapară mai sus în ture.
De asemenea, ai grijă la perioada de rodaj. Conform manualului, în primii 1000km e bine să ții motorul pe cât posibil între 2000-4000rpm, deci ignoră total acea recomandare din bord pentru moment. Vezi manualul și pentru restul recomandărilor de rodaj.
Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
Nu va luati dupa indicatiile din bord ( oricum sunt orientative), schimbati dupa ureche , dupa cum se aude si se simte motorul
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 137.500 km