ODO: 611km
Aseară, după aprox. 525km de la primul plin, s-a aprins prima oară becul de benzină. Am făcut al doilea plin. Consumul a urcat cam pe la 7%, în condiții de ”oraș pe 7 coline”.
Astăzi am făcut o mică plimbare de cam 85km, drum întins în afara orașului, spre o mănăstire din zonă (Hadâmbu). La întoarcerea acasă, consumul a scăzut la 6.8%.
Pe traseu am avut și o peripeție.

Am oprit pe o poieniță să privesc puțin peisajul. Și nu mi-am dat seama că pământul e așa ud și... acolo am rămas

Cu ocazia asta am ”testat” și sistemul ESC/VSM, care îmi tăia complet puterea motorului (chiar până la 1000rpm), încât era imposibil să mă mișc cu el activ. Am aplicat și ce scrie în manual (dezactivare ESC, demaraj cu a 2-a), dar tot degeaba. Parcă efectiv eram lipit de pământ. Până la urmă, au apărut 3 băieți care m-au împins la deal.
Totuși am rămas cu o dilemă: cu ESC dezactivat, la demaraj puternic și patinare, se auzea un huruit puternic din față, extrem de similar celui de ABS la frânare.
https://www.youtube.com/watch?v=FPgPNBjHiMA
Dacă țin bine minte (am uitat cartea în mașină), în manual scria ceva de genul că, la simpla apăsare a butonului de dezactivare ESC, se dezactivează doar ESC/VSM/controlul tracțiunii, dar protecția la frânare (ABS) rămâne activă. E posibil să fi fost tot ABSul, care încerca totuși să controleze patinarea? Sau să fie altceva? Același huruit, dar mult mai scurt (maxim 1 sec), l-am mai auzit de câteva ori, la plecare pe asfalt (ESC activ) în rampă abruptă, când e posibil să fi patinat puțin.
Totuși, cu ESC activ, când se limita puterea/turația motorului, clipea și martorul de ESC, cum e normal. Cu ESC inactiv, în timpul huruitului, nu era niciun martor aprins în bord.
NOTĂ: bing-bing-ul din clip e de la centura de siguranță.
În mers normal nu se aude niciun fel de zgomot suspect. Totul e lin, motorul merge fără cusur, cât se poate de silențios.
