Renault Laguna 2 - Detailing complet
Masina in cauza este o Laguna 2, an de fabricatie 2003, aproximativ 125000 km la bord, albastru metalizat.
Proprietarul a dorit o readucere la viata a masinii...
Asadar, am inceput cu interiorul, care se prezenta in felul urmator:
Masina era plina de astfel de "bulinute", atenuand greierasii pe timp de iarna, cand plasticul devine enervant ...
Am inceput prin curatarea plafonului si a parasolarelor cu Pulimax diluat 1:10, o perie cu par scurt si muuulte lavete.
Cateva 50/50 din timpul operatiunilor ...
Pentru zonele cu piele, am folosit Gliptone Leather Cleaner, intins uniform pe toata suprafata si agitat cu o perie.
Cotiera
Scaun sofer
Spatar scaun dreapta
Sezut dreapta
Tetiera
Pentru bord si plasticele aferente, am folosit 1Z Cockpit Premium
Pentru mocheta, am apelat la aspiratorul cu injectie-extractie, la Pulimax diluat 1:10 si Valet Pro Heavy Duty Extraction Cleaner, diluat 1:10
Pentru un rezultat cat mai bun, s-au efectuat aproximativ 5 clatiri, pana nu a mai iesit mizerie
Inca un 50/50 pe hayon...
Portiera
Mizeria extrasa din mocheta de la sofer
Dupa aproximativ 6 ore de munca, interiorul se prezenta cam asa:
Oricat am injectat Pulimax si Valet Pro + agitat in zonele incapatanate, tot au ramas cateva urme ...
Inca o urma mica ...
Balamalele au fost curatate cu Supermafrasol si gresate cu Lubrimax, tot de la Mafra.
Spre seara, m-am apucat de exterior, incepand cu rotile ...
Am pulverizat din belsug Valet Pro Blue Gel Wheel Cleaner si agitat cu peria de la Kent
Am trecut la cauciuc, pe care l-am curatat cu APC, agitat bine cu o perie mai dura
Pregatirea pentru spalarea 2BM, cu ajutorul a 20ml de Chemical Guys Citrus Wash & Gloss in 10L de apa rece
Cu toate ca era apa rece, spuma era incontrolabila
Spalarea s-a facut cu un burete moale, lubrifierea fiind nemaipomenita
Chederele au fost si ele date cu APC si agitat bine cu peria
Ce a mai ramas de la spalare
Uscarea s-a facut cu prosopulCobra Deluxe Ultra 600
Am trecut la decontaminarea lacului cu ajutorul argilei Bilt Hamber Medium si multa apa.
Un sfert din capota ...
Un alt sfert de capota
Aripa ... A ramas si marker-ul utilizat pentru mascarea zgarieturilor profunde
Usa sofer
Usa spate
Hayon
Jumatate de plafon
Nivelul de contaminare al lacului era destul de ridicat, semn ca nu a avut nimeni grija de masina, asa cum trebuie.
Gainatul de pasare lasat in exces, a lasat urme adanci in lac si vopsea
Am pregatit o zona de test, inainte de incheierea primei zile de lucru ...
Dupa o trecere cu pad-ul portocaliu LC + Meguiars Ultimate Compound
Se pare ca avem un lac moale spre mediu, semn ca vom avea rezultate destul de bune.
A 2-a zi de dimineata, am pornit la vanatoarea de defecte
Sigur nu va iesi la polish ...
O dovada ca cineva a mai incercat un polish pe aripa ...
Plafonul era destul de afectat ...
Lac zgariat destul de bine
Sub lumina reflectorului, capota se prezenta cam asa
Matrix CP1200 + pad LC portocaliu + Meguiars Ultimate Compound
Un 50/50
Capota finalizata
Un 50/50 pe aripa
Am inceput tot cu LC portocaliu + UC, terminand cu orbitala + pad galben Menzerna + Menzerna PO 106FA
50/50 (usa vs. aripa)
50/50 pe oglinda
Arcada usa, alt 50/50 ...
Usa ...
Finish-ul lasat de PO 106FA
Am ajuns si pe la hayon
Fiind ceva mai afectat, am aruncat in joc pad-ul galben LC + 3M FCP, creatorul de holograme
Cateva cadre cu usile finalizate
Revenind la hayon, PO 106FA a venit de hac hologramelor
Pentru o corectie eficienta asupra plafonului, am ales pad-ul de microfibra de la Optimum + 3M FCP, combinatie care a lasat in urma o gramada de swirls-uri, corectate apoi cu orbitala si PO 106FA
Final ...
Pentru protectie, am ales Finish Kare #2685, aplicat cu pad-ul rosu de la Sonus (SFX4) si orbitala
Buffing-ul s-a facut extrem de usor, dupa aproximativ 15 minute
Ca si bonus, stopurile au primit si ele o reconditionare, urmata de un strat de Collinite 476S
Inainte ...
Dupa
Cauciucurile, chederele, bandourile, oglinzile au primit un strat de Finish Kare 108AS Top Kote.
Geamurile au fost curatate si tratate cu Stoner Invisible Glass Cleaner with Rain Repellent.
O poza de final, inainte de a preda masina, la 22.30
Materiale folosite:
Interior:
- aspirator cu injectie-extractie Zelmer 919.5 SK
- Gliptone Leather Cleaner
- Pulimax
- Valet Pro Heavy Duty Extraction Cleaner
- 1Z Cockpit Premium
- lavete Kent
- Supermafrasol
- Lubrimax
- Stoner Invisible Glass Cleaner
- pensule, perii
Exterior:
Decontaminare - Bilt Hamber Medium, 1Z Acrysol
Spalare: burete, Chemical Guys Citrus Wash & Gloss
Uscare: Cobra Deluxe Ultra 600
Corectie:
- Matrix CP1200, Shine Mate ERO 600
- pad portocaliu Lake Country CCS, pad galben Lake Country CCS, pad rosu Sonus SFX4, pad galben Menzerna, spot pad Menzerna galben, spot pad portocaliu Shine Mate, spot pad alb Shine Mate, pad microfibra Optimum
- 3M Fast Cut Plus, Meguiar's Ultimate Compound, Menzerna PO 106FA
- lavete Meguiar's Supreme Shine
- IPA
- dressing Finish Kare 108AS Top Kote
- ceara Finish Kare #2685
- tratament hidrofob geamuri: Stoner Invisible Glass with Rain Repellant
Timp de lucru: ~25 ore, impartite pe 2 zile