transmisie

Forum cu de toate despre Sorento
Post Reply
tdvex
Posts: 3
Joined: 23 Oct 2008, 20:31
Auto:

transmisie

Post by tdvex »

Buna, nou pe-aici. Am cumparat un CRDI EX AT , 2005, din Germania, si as vrea sa stiu cum naiba pot afla daca e echipata sau nu cu diferential spate cu alunecare limitata. Cica EX -ul are in serie asa ceva, dar facind un test practic (atacind oblic un deal) am constatat ca nu prea !

Nightwish
Posts: 37
Joined: 16 Jul 2008, 11:24
Auto:
Location: Cluj

Re: transmisie

Post by Nightwish »

Sincer, nu stiu daca toate au.. A mea sigur are...Cred ca este ceea ce zici tu... Daca urc un deal in viteza 1 ( cred ca si in 2 merge ) si iau piciorul de pe acceleratie, masina continua sa urce.... Nu stiu daca din cauza diferentialului spate cu alunecare limitata sau e vreo alta smecherie :).
O zi faina
Kia Sorento 2.5 CRDI EX - 140 CP

SeKAh
Posts: 815
Joined: 03 Jun 2007, 16:37
Auto:
Location: Bucuresti

Re: transmisie

Post by SeKAh »

tdvex wrote: Cica EX -ul are in serie asa ceva, dar facind un test practic (atacind oblic un deal) am constatat ca nu prea !
Intrebare: n-ai putut urca acel deal iar rotile se invarteau in gol?

PS:
Depinde de inclinarea dealului si de aderenta.

Daca erai cu o roata din fata si cu una din spate simultan in aer iar cu celelalte 2 pe pamant si n-ai putut sa urci, inseamna ca nu are diferential cu alunecare limitata.

Repet, daca panta nu era imposibila iar aderenta la rotile care faceau contact cu solul era buna.

vladp
Posts: 46
Joined: 11 Mar 2008, 19:40
Auto:

Re: transmisie

Post by vladp »

Exact cum spune si denumirea este un diferential cu alunecare limita. Adica nu blocheaza rotile intre ele ci doar trasfera "ceva" putere rotii care nu aluneca.
Adica daca o roata spate incepe sa alunece, cealalata roata spate nu va sta pe loc ci va trage si ea un pic mai tare. Functia este utila iarna pe gheata si zapada.
Pentru teren accidentat nu prea este deloc utila, transfera prea putina putere celeilate roti. In anumite situati in teren accidentat ai nevoie de blocarea completa a diferentialului.

Daca va asteptati ca stand pe doua roti in diagonala si celelalte doua suspendate, masina sa mai aibe tractiune, va-ti inselat. Ve-ti avea sa spunem 10% din puterea utila. Acea alunecare limitata, luneca destul de usor, altfel ar uza rotile in toate curbele. Eu am fost intr-o astfel de situatie si nu am rezolvat-o decat aruncand pietre sub o roata din spate. Si apropo ... nu turati in gol prea mult daca nu mai pleaca, ve-ti distruge dispozitivul de "alunecare limitata".

Exista la unele masini optiunea de blocare a diferentialului spate si/sau fata si este utila in situatiile de suspendare pe diagonala si coborarea sau urcarea unor pante foarte alunecoase sau inclinate unde aderenta este la limita.
Sorento EX CRDI 170CP

SeKAh
Posts: 815
Joined: 03 Jun 2007, 16:37
Auto:
Location: Bucuresti

Re: transmisie

Post by SeKAh »

vladp; dupa ce am citit, ai dreptate. La atacarea pantelor in diagonala, LSD nu prea foloseste la nimic el fiind folositor la rularea pe suprafete cu aderenta scazuta.

Sa intelegem din postul tau ca Sorento are diferential cu alunecare limitata? (pana la urma nu ai raspuns la aceasta intrebare) :D

vladp
Posts: 46
Joined: 11 Mar 2008, 19:40
Auto:

Re: transmisie

Post by vladp »

Concret in datele tehnice masina mea are.
Practic in situatia in care am fost suspendat pe doua roti in diagonala (dreapta-fata, stanga-spate), nu am putut sa-mi dau seama cata putere se transfera roti dreapta spate fiindca necesarul de putere pentru a iesi era destul de mare. Roata stanga-fata nu era complet suspendata, mai atingea ceva, dar tot patina. Deci practic la mine puterea de tractiune era data de puterea de pe roata stanga-fata care patina (aceasi putere mica o avea si drepta-fata) plus cea de pe dreapta-spate care presupun ca i se trasfera ceva putere de catre diferentialul cu patinare limitata. Ca sa-i trasfer mai multa putere roti din spate am recurs la a arunca pietre sub roata dreapta spate, dand astfel putere suplimetara ambelor roti spate.
Am pierdut vre-o ora. Atunci mi-am dat seama concret la ce era bun un diferential cu blocare completa pe spate. L-as fi cuplat si in 10 secunde mergeam mai departe.
Sorento EX CRDI 170CP

tdvex
Posts: 3
Joined: 23 Oct 2008, 20:31
Auto:

Re: transmisie

Post by tdvex »

Fratilor ... in sfirsit se pricepe cineva (adica Vlad). Dar asa cum constata "colegul" urmator, Vlad draga , nu mi-ai raspuns la intrebare. CUM aflu daca am sau nu LSD ? Ca in rest, stiu si eu toate problemele tehnice, diferenta intre LSD si Loccking Diff, etc. Eu am incercat faza cou dealul, nu ca sa vad daca ma scoate, pt. ca stiam ca nu prea sint sanse. Desi, acel 10 % nu se intilneste nicaieri in practica, LSD -urile transfera intre 40 si 80 % din cuplu rotii cu aderenta ... ca altfel nu-si ar avea rostul. 1200 Eur pt. 10 % ... Iar acel 10 % , daca nu ajuta in teren "hard" ... sa sti ca nu ajuta nici pe zapada, ca tu ai nevoie exact de acelasi lucru : cuplu, ca sa misti masina din loc. Si daca nu ti-e de-ajuns pe bolovani, n-o sa-ti fie nici pe zapada. Poate doar daca e perfect plan si nu intilnesti alt impediment (de relief adica) ci doar de aderenta.
Deci, revenind, am incercat acea pozitie doar ca sa vad daca roata spate suspendata se invirte. Dar testele nu prea au fost obiective, odata era bezna, iar alta data, asa cum ai patit si tu, fata nu era complet "moarta", si nu stiu daca am iesit datorita ei, sau a spatelui.
Deci revin : cum aflu daca masina e echipata sau nu cu asa ceva ? Pt. ca am vazut undeva pe-aici ca cineva a cerut seria de sasiu pt. "a intra pe site sa afle ..." nu stiu ce dotare a masini respective. Deci se poate, da nu stiu unde. I-am scris un mesaj personal respectivului ... dar , pauza !

Post Reply

Return to “Generalităţi”