Motor 1.6 GSL 122 cp
-
- Posts: 14
- Joined: 29 Apr 2008, 12:21
- Auto:
- Location: Bucuresti
- Contact:
Motor 1.6 GSL 122 cp
Sunteti multumiti de motorul de 1.6 GSL? Trage bine,se infige,comparativ cu alte masini 1.6 benzina, consum.Se simte CVVT, adica cuplul mare la turatii mai joase, ca am observat pe diagrama de cuplu ca 1.6 ofera la 2000 ture cuplul pe care 1.4 il ofera la 5000 ture?
La 2.000 rpm 1.6 are vreo 50 kg m iar 1.4 la 5.000 are in jur de 90 kg m, deci nu e asa cum zici tu.
La 2.000 rpm cuplul e cam tot pe acolo si pentru 1.4 si pentru 1.6, ambele fiind CVVT.
Mie personal mi se pare ca ambele motoare de pe Kia Cee'd trag ok, insa cel de 109 cai trage ceva mai slab decat cel de 110 cai de pe masina mea desi e de generatie veche, de prin 2001.
La fel si pentru 122 cai.
Dar oricum, sunt niste motoare foarte ok.
La 2.000 rpm cuplul e cam tot pe acolo si pentru 1.4 si pentru 1.6, ambele fiind CVVT.
Mie personal mi se pare ca ambele motoare de pe Kia Cee'd trag ok, insa cel de 109 cai trage ceva mai slab decat cel de 110 cai de pe masina mea desi e de generatie veche, de prin 2001.
La fel si pentru 122 cai.
Dar oricum, sunt niste motoare foarte ok.
-
- Posts: 39
- Joined: 09 Nov 2007, 11:14
- Auto:
- Location: Pitesti
- Contact:
Pentru orice masina trebuie sa-i inveti limitele. Daca nu-ti este frica, motorul de 1.6 te lasa sa ajungi la 120km/h in IV-a. Plaja 3500-5000 rot/min este una in care motorul se aude bine, si, mai important, trage foarte bine.
Dupa 5.500 rot/min motorul isi atinge limita, dar deja ai 185-190km/h.
Mergand prin tara vei intalni masini mult mai puternice, dar soferii nu stiu sa faca o depasire.
In ceea ce priveste consumul, depinde de ce talpa ai la incaltaminte si de banii din portofel. Este de mult inventa frana de motor, trebuie doar sa inveti sa o folosesti. Daca vezi ca masina din fata masinii tale franeaza, doar ridicarea piciorului de pe acceleratie te ajuta sa nu consumi combustibil, sa tocesti franele, sa-ti lipesti nasul de parbriz.
Dupa 5.500 rot/min motorul isi atinge limita, dar deja ai 185-190km/h.
Mergand prin tara vei intalni masini mult mai puternice, dar soferii nu stiu sa faca o depasire.
In ceea ce priveste consumul, depinde de ce talpa ai la incaltaminte si de banii din portofel. Este de mult inventa frana de motor, trebuie doar sa inveti sa o folosesti. Daca vezi ca masina din fata masinii tale franeaza, doar ridicarea piciorului de pe acceleratie te ajuta sa nu consumi combustibil, sa tocesti franele, sa-ti lipesti nasul de parbriz.
Kia ceed 1,6 EX GSL ESP+climatronic+oglinzi exterioare pliere electronica+senzori parcare, oil blue,comanda 11.09,seria~20.11,ridicata 14.12, AG-15-AVS, 120.000km
-
- Posts: 14
- Joined: 29 Apr 2008, 12:21
- Auto:
- Location: Bucuresti
- Contact:
Da, sunt interesat de un 1.6 GSL, dar banii o sa ii am toti abia la toamna, si ma gandeam sa dau comanda prin vara... Am vazut anuntul tau scubli, interesant... dar majoritatea banilor ii dau ai mei si nu stiu cat le convine.
http://img149.imageshack.us/my.php?imag ... eedfb2.jpg
1.4 are 120 Nm la 2000 ture, iar 1.6 are 140 Nm la 2000 ture (cat are 1.4 la 5000).
Iar valorile in kg m nu sunt prea corecte (90 kg m?, de unde ai valorile astea ?)... 137 Nm inseamna cam
14.0 kg m, iar 154 Nm inseamna cam 15.7 kg m
Uite diagramele si in kg m:
http://img149.imageshack.us/my.php?imag ... ed2wj9.jpg
Nu sunt un coducator sportiv, nu vreau masina de forja.. . Ma interesa daca e competitiv cu restul, ca pareri am citit multe. De ex, in AMS nemtesc laudau 1.6 ca e cel mai puternic fata de focus/astra cu 1.6 vct si cel mai silentios.
In AMS romanesc, articolul cu ceed SW ziceau ca motorul nu e "nici mai bun, dar nici mai rau ca si concurenta" si ca e cam zgomotos in ture.
Eu am facut drive test cu ceed 1.6 benzin. Parerea a fost una buna... trage bine super silentios, am mers pe dn1 cam cu 100 km/h (si cu tr. 4 si cu tr.5 nu se schimba decat usor tonalitatea motorului). Stabilitate super masina se simte asezata pe sosea. Am mai facut drive test si cu focus3 1.6 100 cp, cutia de viteze f scurta ii avantaja motorul care era rezonabil, cam zgomotos, in schimb nu simteai nici o groapa/canal/damb.
Astazi m-am plimbat pe locul din dreapta si cu un megane hatch, dar motorul era 1.5dci 110 cp, 6 tr. Ma rog trosneau din incheieturi, haionul, usi... Motor silentios, fulminant in reprize, dar stabilitate cam slaba, te balangane, distributie proasta a maselor fata spate, pierdea aderenta destul de usor, cu toate ca era megane de franta fara pachet de drumuri grele. Per total se simtea ca nu e asa greu ca si focus/ceed/astra. Sigurul atu era motorul, la interior feelingul fiind mai apropiat de logan decat de ceva mai bun. gropile mi s-a parut ca le ia mai prost decat focus, cu toate ca avea jante de tabla. La ceed gropi nu am gasit pe dn1 ca sa imi dau seama.
Eu momentan conduc o supernova si am mai condus un 307 1.6 benzina vreo 2000 km dar era sw si era greu, tragea mai greu decat supernova. De asta intreb de 1.6, sa imi dau seama daca e penalizat de greutatea mare sau nu, si masina sa nu se simta greoaie nici cand e incarcata sa poti sa depasesti lejer si cu 5 pers+bagaje.
Uite diagrama din brosura nemteascaLa 2.000 rpm 1.6 are vreo 50 kg m iar 1.4 la 5.000 are in jur de 90 kg m, deci nu e asa cum zici tu.
http://img149.imageshack.us/my.php?imag ... eedfb2.jpg
1.4 are 120 Nm la 2000 ture, iar 1.6 are 140 Nm la 2000 ture (cat are 1.4 la 5000).
Iar valorile in kg m nu sunt prea corecte (90 kg m?, de unde ai valorile astea ?)... 137 Nm inseamna cam
14.0 kg m, iar 154 Nm inseamna cam 15.7 kg m
Uite diagramele si in kg m:
http://img149.imageshack.us/my.php?imag ... ed2wj9.jpg
Nu sunt un coducator sportiv, nu vreau masina de forja.. . Ma interesa daca e competitiv cu restul, ca pareri am citit multe. De ex, in AMS nemtesc laudau 1.6 ca e cel mai puternic fata de focus/astra cu 1.6 vct si cel mai silentios.
In AMS romanesc, articolul cu ceed SW ziceau ca motorul nu e "nici mai bun, dar nici mai rau ca si concurenta" si ca e cam zgomotos in ture.
Eu am facut drive test cu ceed 1.6 benzin. Parerea a fost una buna... trage bine super silentios, am mers pe dn1 cam cu 100 km/h (si cu tr. 4 si cu tr.5 nu se schimba decat usor tonalitatea motorului). Stabilitate super masina se simte asezata pe sosea. Am mai facut drive test si cu focus3 1.6 100 cp, cutia de viteze f scurta ii avantaja motorul care era rezonabil, cam zgomotos, in schimb nu simteai nici o groapa/canal/damb.
Astazi m-am plimbat pe locul din dreapta si cu un megane hatch, dar motorul era 1.5dci 110 cp, 6 tr. Ma rog trosneau din incheieturi, haionul, usi... Motor silentios, fulminant in reprize, dar stabilitate cam slaba, te balangane, distributie proasta a maselor fata spate, pierdea aderenta destul de usor, cu toate ca era megane de franta fara pachet de drumuri grele. Per total se simtea ca nu e asa greu ca si focus/ceed/astra. Sigurul atu era motorul, la interior feelingul fiind mai apropiat de logan decat de ceva mai bun. gropile mi s-a parut ca le ia mai prost decat focus, cu toate ca avea jante de tabla. La ceed gropi nu am gasit pe dn1 ca sa imi dau seama.
Eu momentan conduc o supernova si am mai condus un 307 1.6 benzina vreo 2000 km dar era sw si era greu, tragea mai greu decat supernova. De asta intreb de 1.6, sa imi dau seama daca e penalizat de greutatea mare sau nu, si masina sa nu se simta greoaie nici cand e incarcata sa poti sa depasesti lejer si cu 5 pers+bagaje.
Asa este, insa omiti un lucru. Tu compari un motor de 1,4 cu unul de 1,6. Este normal ca cel de 1,6 sa traga mai bine, ca are cuplul mai mare..indie. wrote:
Mie personal mi se pare ca ambele motoare de pe Kia Cee'd trag ok, insa cel de 109 cai trage ceva mai slab decat cel de 110 cai de pe masina mea desi e de generatie veche, de prin 2001.
Nu stiu, eu ma uitam pe diagramele astea
[img=http://img110.imageshack.us/img110/6789 ... zt0.th.jpg]
In fine, mie si 1.6 de la Cee'd mi s-a parut ca trage mai slab decat 1.6 meu, desi am 12 cai in minus.
Am si vreo 7 nm in minus insa a mea are cuplul maxim la 4.000 rpm iar motorul de pe 1.6 Cee'd are abia la 5.200 ceea ce m-a surprins un pic neplacut in condus.
La reprize a mea are 10.6 la demaraj iar cee'd 1.6 122 cp are 10.8.
Iar la viteza maxima e 194 vs 192.
De asta si zic ca ma asteptam sa traga mai bine ceed'ul de 1.6 122 (am mers si cu 109 si cu 122 cp) decat 1.6-le meu de 110 cai si conceptie mai veche, insa trage ceva mai slabut.
Oricum, diferentele nu sunt mari.
[img=http://img110.imageshack.us/img110/6789 ... zt0.th.jpg]
In fine, mie si 1.6 de la Cee'd mi s-a parut ca trage mai slab decat 1.6 meu, desi am 12 cai in minus.
Am si vreo 7 nm in minus insa a mea are cuplul maxim la 4.000 rpm iar motorul de pe 1.6 Cee'd are abia la 5.200 ceea ce m-a surprins un pic neplacut in condus.
La reprize a mea are 10.6 la demaraj iar cee'd 1.6 122 cp are 10.8.
Iar la viteza maxima e 194 vs 192.
De asta si zic ca ma asteptam sa traga mai bine ceed'ul de 1.6 122 (am mers si cu 109 si cu 122 cp) decat 1.6-le meu de 110 cai si conceptie mai veche, insa trage ceva mai slabut.
Oricum, diferentele nu sunt mari.
@stanvaleriu: Daca imi permiti sa reformulez ce zi scris mai devreme ...
"Daca nu iti este frica sa o turezi, poti ajunge la 120 km/h si in viteza a 3-a" si o sa vezi atunci senzatii tari ... (as fi vrut sa scriu altceva decat ROMANESTI, dar daca iti iese unul in fataaaa ... la roman ma refer ... )
Bafta!
"Daca nu iti este frica sa o turezi, poti ajunge la 120 km/h si in viteza a 3-a" si o sa vezi atunci senzatii tari ... (as fi vrut sa scriu altceva decat ROMANESTI, dar daca iti iese unul in fataaaa ... la roman ma refer ... )
Bafta!
-
- Posts: 14
- Joined: 29 Apr 2008, 12:21
- Auto:
- Location: Bucuresti
- Contact:
Pai probabil ca e din greutate mai mare sau din rapoartele cutiei. Oricum timpii 0-100 spun adevarul, ca c4 accelereaza mai bine cu 10.6 fata de 10.8.
Pe diagrama ce mi-ai trimis-o e aceeasi cu ce am si eu. vezi ca scara cuplului la 1.6 e un pic altfel fata de cea la 1.4, de aia probabil se confunda ca au la plecare acelasi cuplu... ma rog oricum diagrama paleste in fata feelingului de la volan.
Daca poti sa imi faci o comparatie c4/ceed te rog ar fi super (tinuta drum, insonorizare, calitatea mat, confort.etc), si daca esti multumit de ceed/ fata de c4.
Pe diagrama ce mi-ai trimis-o e aceeasi cu ce am si eu. vezi ca scara cuplului la 1.6 e un pic altfel fata de cea la 1.4, de aia probabil se confunda ca au la plecare acelasi cuplu... ma rog oricum diagrama paleste in fata feelingului de la volan.
Daca poti sa imi faci o comparatie c4/ceed te rog ar fi super (tinuta drum, insonorizare, calitatea mat, confort.etc), si daca esti multumit de ceed/ fata de c4.
-
- Posts: 14
- Joined: 29 Apr 2008, 12:21
- Auto:
- Location: Bucuresti
- Contact:
Pai probabil ca e din greutate mai mare sau din rapoartele cutiei. Oricum timpii 0-100 spun adevarul, ca c4 accelereaza mai bine cu 10.6 fata de 10.8.
Pe diagrama ce mi-ai trimis-o e aceeasi cu ce am si eu. vezi ca scara cuplului la 1.6 e un pic altfel fata de cea la 1.4, de aia probabil se confunda ca au la plecare acelasi cuplu... ma rog oricum diagrama paleste in fata feelingului de la volan.
Daca poti sa imi faci o comparatie c4/ceed te rog ar fi super (tinuta drum, insonorizare, calitatea mat, confort.etc), si daca esti multumit de ceed/ fata de c4.
Post dublu, delete pls.
Pe diagrama ce mi-ai trimis-o e aceeasi cu ce am si eu. vezi ca scara cuplului la 1.6 e un pic altfel fata de cea la 1.4, de aia probabil se confunda ca au la plecare acelasi cuplu... ma rog oricum diagrama paleste in fata feelingului de la volan.
Daca poti sa imi faci o comparatie c4/ceed te rog ar fi super (tinuta drum, insonorizare, calitatea mat, confort.etc), si daca esti multumit de ceed/ fata de c4.
Post dublu, delete pls.
cine a votat ca nu e multumit si de ce?
CEE'D 1,6 GSL BASE Piston Grey + 2-3 optionale;
poze: http://picasaweb.google.com/adrianstefa ... bilicaCeeD
jurnal de bord: viewtopic.php?f=5&t=2692
ODO 18000km
poze: http://picasaweb.google.com/adrianstefa ... bilicaCeeD
jurnal de bord: viewtopic.php?f=5&t=2692
ODO 18000km
- mr_wizard
- vrajitorul
- Posts: 682
- Joined: 30 Jun 2007, 13:51
- Auto: pro_cee'd 1.6 T-Jet
- Location: PITESTI
- Contact:
Eu n-am decat 1400 km pana acum, dar sunt multumit de cum merge. Intr-adevar, ii plac turatiile inalte si urca destul de bine in ture. Personal, imi place sunetul motorului.
Legat de puterea morului, am citit in documentatia masinii (certificatul de conformitate) ca are 92,7 kW, ceea ce inseamna ~127 CP. In CIV, in schimb, sunt trecuti 89,7 kW (122 CP). De ce acolo e asa si in cealalta parte altfel?
Multumesc pentru raspunsuri!
Legat de puterea morului, am citit in documentatia masinii (certificatul de conformitate) ca are 92,7 kW, ceea ce inseamna ~127 CP. In CIV, in schimb, sunt trecuti 89,7 kW (122 CP). De ce acolo e asa si in cealalta parte altfel?
Multumesc pentru raspunsuri!
-
- Posts: 18
- Joined: 11 May 2008, 08:37
- Auto:
- Location: Galati