Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Totul despre al vostru Kia Rio şi poze bineînţeles!

Moderator: BAU

Post Reply
alexcrist
Posts: 105
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia Rio HB 1.25GSL, FL 2015
Location: Iași

Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Post by alexcrist » 03 Jul 2015, 21:38

ODO: 7668 km

Mergând azi la spălătorie, m-au convins oamenii de-acolo să aplic și-o ceară solidă peste tot. Dacă tot au făcut-o, le-am zis să dea și pe faruri/geamuri. Cu tot cu bacșiș, m-a ajuns cam 70 de lei - e ok, mult, puțin? Ceara în sine a fost 40 de lei (pe bon), restul a fost bacșiș (posibil exagerat :) ) pentru spălare/ceară/geamuri.

Au zis că că, în funcție de cât și cum o spăl, ar trebui să reziste 3-6 luni. De-acum sunt curios de efecte, dacă au meritat banii. :)

După spălare am văzut că am și ceva zgârieturi superficiale pe bara din spate, unde, de 2 ori, am găsit urme de picioare. Probabil s-au trezit unii să stea la bere în parcare și să se sprijine cu picioarele de mașini. :( Asta e, nesimțiți. De-acum nu pot decât să evit, pe cât posibil, locul ăla. E și lângă o rablă ruginită care e loc de întâlnire pentru băute. Acum îmi explic de ce e printre ultimele locuri care se ocupă.

alexcrist
Posts: 105
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia Rio HB 1.25GSL, FL 2015
Location: Iași

Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Post by alexcrist » 12 Jul 2015, 01:30

ODO: 8421 km
Consum mixt: 5,9%

Ieșire azi Iași-Gura Humorului-Iași. 2 persoane, 2 biciclete, bagaj ușor (ceva mâncare, câteva haine de schimb, apă, mărunțișuri). Consum propus: 4.8% - altfel zis, să ne ”batem” recordul anterior de 4.96. :)

Rezultat:
- 299 km
- mers liniștit, viteză medie dus-întors 58km/h
- timp de mers efectiv (excluzând pauzele): aprox. 5,5 ore dus-întors, adică mai scurt decât durata aproximată de Google Maps și Here Maps (altfel zis, nu s-a mers chiar bătrânește, sub limita legală în mod nejustificat)
- fără AC deloc (n-a fost nevoie), mers foarte mult pe pilot automat (inclusiv scăderi/creșteri de viteză la intrarea/ieșirea din localități)
- consum: 4,46 L/100 :D Foarte apropiat de oficialul 4,2. Dacă aș fi fost singur în mașină, probabil se poate atinge lejer consumul oficial. :)

User avatar
kTL
Posts: 377
Joined: 10 Apr 2011, 22:14
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Post by kTL » 17 Jul 2015, 16:49

Salut Alex!

Scuze ca iti stric topicul aici, doar ca m-am gandit ca probabilitatea de a vedea postul asta, decat un PM, e mai mare. :D

Quick question: am si eu o Riutza ca a ta, facelift si in Danemarca astia nu dau si roata de rezerva decat contra cost. Ce dimensiuni ai tu la roata? cat sa stiu ce pot achizitiona pt a incapea in locasul din spate :-)

Multumesc anticipat.

P.S. bun consum, eu nu scad sub 6.9
Kia Cee'd 1.4 GSL MT 109CP
[b]ODO:[/b] 75.000+ KM

Kia Rio facelift 1.2 GSL MT 85CP
[b]ODO:[/b] 14.000+ KM

alexcrist
Posts: 105
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia Rio HB 1.25GSL, FL 2015
Location: Iași

Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Post by alexcrist » 18 Jul 2015, 07:58

Salut,

S-o stăpânești sănătos și fără evenimente neplăcute!

Dimensiunile roților le găsești în manual. La mine e secțiunea 8-5, Tires and wheels.Nu am momentan acces la rezervă - biciclete și alte bagaje înghesuite acolo :D

Și în România modelul de bază vine doar cu kit de până. La nivelele 2/3 de echipare vine cu roată temporară, cum am și eu, 3.5J x 15, cu anvelopă fie T115/70D15, fie T125/80D15. Nu știu exact ce am eu. :)
Deși n-am găsit scris, îmi imaginez că în locaș încape orice roată, temporară sau nu, din tabelul din manual. Nu de alta, dar dacă faci pană, doar nu mergi cu roata în brațe. :D

Dacă te referi la consumul mixt, probabil mergi mult în oraș. Așa aveam și eu înainte să încep să ies săptămânal la drum lung. Aş aproxima că 3 sferturi din distanța totală parcursă e la drum lung. :D
Dacă te referi la consum extern, mi se pare enorm. Oricât de non-economic am mers, peste 6,6 nu am scos niciodată la drum lung. Peste 6 am avut doar de 2 ori.

User avatar
kTL
Posts: 377
Joined: 10 Apr 2011, 22:14
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Post by kTL » 18 Jul 2015, 22:57

Sincer manualul e in daneza si nu m-am sinchisit sa il deschid, voi face asta, pt ca prefer o roata normala, macar pe 15, cat sa nu merg apoi limitat pe autostrada.

Consumul cred ca se datoreaza faptului ca am rulat 60% pe autostrada .. 130 minim.. forjat in diverse ocazii :-D

multumesc pt raspuns, voi incerca sa ma ghidez dupa manual :-) sper totusi sa incapa macar un 185/65 :-)
Kia Cee'd 1.4 GSL MT 109CP
[b]ODO:[/b] 75.000+ KM

Kia Rio facelift 1.2 GSL MT 85CP
[b]ODO:[/b] 14.000+ KM

alexcrist
Posts: 105
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia Rio HB 1.25GSL, FL 2015
Location: Iași

Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Post by alexcrist » 23 Jul 2015, 22:40

Încearcă să faci rost de un manual în engleză, măcar în format digital. Sunt destule chestii utile îl el, măcar pe parte de întreținere (roți, becuri, uleiuri, siguranțe etc...). Eu am primit și manual în engleză, pe lângă cel în română. Și l-am parcurs doar pe cel în engleză, celălalt fiind pentru varianta pre-facelift, și de o calitate fizică îndoielnică (pică foile din el într-o veselie).

De asemenea, din exprimarea ta (”măcar de 15”) înțeleg că roțile normale le ai mai mari (16 sau 17), nu? În cazul ăsta, chiar cu o roată de dimensiuni normale de 15, ești sigur că poți merge în siguranță fără limite pe autostradă? Chiar dacă au același diametru exterior, mă gândesc că tot pot apărea ceva dezechilibre la viteze mari. În locul tău, n-aș risca. Nu știu, zic și eu... :)

ODO: 10300+ km
Consum mixt: 5,9%

Un weekend prelungit (joi - duminică) în forță Iași-Transfăgărășan (urcat doar pe 2 roți)-Transalpina (doar auto, fiind prea obosiți pentru pedalat :D )-Brașov (parcul de aventură Noua)-Iași. 2 persoane, 2 biciclete în portbagaj, bagaj mediu (haine de schimb, inclusiv echipament de ciclism, ladă frigorifică, rezerve de apă etc...). Am tras de săraca mașină cât s-a putut, mai ales în primele 2 zile, când eram mai contra-timp și pe drumuri foarte aglomerate - deci multe depășiri, inclusiv una în rampă cu a doua până spre 5000 de ture (aprox. 60km/h). Totul a decurs fără probleme, deși ritmul de mers s-a văzut în consum: între 6,3-6,7 în primele 3 zile. La întoarcere am revenit la normal (5,6, cu tot cu mers prin Brașov) pentru că nu ne mai grăbeam nicăieri. :)

Într-adevăr, pe autostradă (Sebeș-Sibiu), la mers aproximativ constant în jur de 130-140km/h (fără pilot automat) stă cam pe la 4000 de ture și consumă în jur de 9-10%. Și consumul crește repejor spre 150km/h, în depășiri. Aș zice că am avut și ceva vânt din față/lateral, totuși. Însă se simte destul de confortabil și la vitezele astea.
Ca fapt divers, mirifica autostradă e de toată jena, mai ales aproape de Sebeș. Pe cât e ea de nouă (pe Here Maps nici nu aveam o mare poțiune), toate, dar absolut toate podurile au carosabilul lăsat la ambele capete, fiind de-a dreptul periculos, mai ales că unele din ele sunt în curbă, și mai ales când depășești un camion și mai bate și vântul. Halal execuție... Parcă s-a vorbit și la știri zilele astea de situația asta. Pentru cei care ajungeți prin zonă, grijă mare la traseu.

O singură peripeție/sperietură am tras, tot pe drumul de întoarcere, când, probabil din cauza căldurii, a explodat o cameră a unei biciclete, în mașină, în timp ce rulam pe European cu 100+ km/h. A urmat un fâsâit puternic și lung exact lângă noi, de nu știam cum să opresc mai repede fără să încurc traficul, că nici nu îmi dădusem seama ce s-a întâmplat și ce se aude. :lol:

În rest, toate roz și zone ce merită vizitate. Vorba amicului, adevărul e că avem o țară frumoasă. :)

Image
Image
Image

https://www.youtube.com/watch?v=mWy4UNacPt8
(vuietul care se aude aproape mereu e de la ventilație, care a stat mai mereu pe treapta 3 pe la geam+picioare)

Doar o mică problemă intermitentă a apărut în weekend. Plafoniera din față are 2 becuri (stânga/dreapta), setate să se aprindă la deschiderea ușilor - setarea se face dintr-un singur buton pentru ambele becuri. Uneori, becul din stânga nu s-a aprins, sau se stingea/aprindea singur când erau ușile deschise.
Plafoniera din spate (de asemenea setată să se aprindă la deschiderea ușilor), precum și becul din dreapta din față, nu au avut nicio problemă. De asemenea, becul buclucaș s-a aprins fără probleme de fiecare dată când îl acționam manual.

Problema am observat-o doar de câteva ori, în weekend. De atunci plafoniera a mers normal. Din moment ce se aprinde la acționare manuală, becul evident e ok, deci suspectez vreun contact imperfect pe undeva. La uși clar nu (altfel toate plafonierele aveau probleme), iar la întrerupătorul de activare a funcției iarăși clar nu (fiind comun pentru ambele becuri ale plafonierei față, și doar unul având probleme).

Oricum se apropie deja revizia, așa că trec pe listă să le spun să verifice puțin.

quelloo
Posts: 3536
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Titan

Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Post by quelloo » 24 Jul 2015, 01:26

alexcrist wrote: Am tras de săraca mașină cât s-a putut, mai ales în primele 2 zile, când eram mai contra-timp și pe drumuri foarte aglomerate - deci multe depășiri, inclusiv una în rampă cu a doua până spre 5000 de ture (aprox. 60km/h). Totul a decurs fără probleme, deși ritmul de mers s-a văzut în consum: între 6,3-6,7 în primele 3 zile.
Într-adevăr, pe autostradă (Sebeș-Sibiu), la mers aproximativ constant în jur de 130-140km/h (fără pilot automat) stă cam pe la 4000 de ture și consumă în jur de 9-10%.Pe cât e ea de nouă (pe Here Maps nici nu aveam o mare poțiune)
misto traseul trebuie sa-l mai repet si eu.
cam mare consumul la viteza totusi pentru 130-140 si masina mai mica, nu ma asteptam chiar la 9-10%
baga un update la here maps ca e si portiunea aia. le am io pe un HTC M7 si apare.

:P se vede ca o menajezi daca in tot drumul dus ai dat o singura data 60 intr-a 2-a.
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

alexcrist
Posts: 105
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia Rio HB 1.25GSL, FL 2015
Location: Iași

Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Post by alexcrist » 24 Jul 2015, 11:35

quelloo wrote:cam mare consumul la viteza totusi pentru 130-140 si masina mai mica, nu ma asteptam chiar la 9-10%
Mna, e totuși un motor mic și cutie în 5 trepte, aveam mașina plină, vânt și puțină rampă. Oricum nu vorbesc de o medie de consum. Pe-acolo se învârtea instantul când îmi mai aruncam ochii. :) Când vine concediul poate calculez un mediu doar pe autostradă.

Dar, sincer, având în vedere că oricum n-avem autostrăzi, și că-n rest am consum (zic eu) mai mult decât rezonabil, n-am ce comenta. :D
quelloo wrote: baga un update la here maps ca e si portiunea aia. le am io pe un HTC M7 si apare.
La mine nu cere actualizare. De pe hartă lipsește porțiunea dintre Cunța și Săliște, adică aprox jumătate din distanța Sebeș-Sibiu.
quelloo wrote: :P se vede ca o menajezi daca in tot drumul dus ai dat o singura data 60 intr-a 2-a.
Nu doar la drumul ăsta, ci e singura dată când am avut nevoie, pe urcarea din Pasul Oituz. :D Spre 4000 mai ajung cu a 3-a în depășiri, dar peste încerc să nu-mi fac un obicei. A fost o excepție acolo, că voiam să scap de o dubă care urca foarte lent. :)

alexcrist
Posts: 105
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia Rio HB 1.25GSL, FL 2015
Location: Iași

Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Post by alexcrist » 09 Aug 2015, 00:26

ODO: 11090 km

O plimbare până la Darabani, județul Botoșani, cel mai nordic oraș al țării, cu ocazia Zilelor Nordului. Peisaj frumos, cu multe lacuri din ce-am observat, deși nu cel mai bun drum. Însă oamenii sunt extraordinar de primitori, de la ghizii/organizatorii Turului Nordului (singurul eveniment la care am participat azi - un tur cu microbuzul spre câteva obiective locale), până la oameni oarecare pe stradă - la ora 6 mă uitam puțin dezamăgit spre un magazin închis și mă trezesc cu un nene lângă mine care-mi zice ce magazin mai găsesc deschis. Chiar și undeva pe marginea șoselei, unde am oprit să cumpăr căpșune, a început să mă întrebe vânzătorul diverse, cu zâmbetul pe buze. Nota 10. :)

La întoarcere am confirmat și funcționarea senzorilor de presiune în pneuri :D

Image

Vizual totul era aparent OK, și-am pornit la drum cu opriri ocazionale să verific dacă se observă ceva. În final am găsit o vulcanizare deschisă în Dorohoi (deși era sâmbătă seara, și nu mai aveam speranțe), unde a venit un tip și-a tras concluzia că roțile din spate sunt OK, roțile din față au presiunea scăzută - stânga mai puțin, dreapta mai mult. Le-a umflat și mi-a urat ”drum bun” fără să-mi ia niciun ban - ce ziceam de oameni mai sus... :)
În câteva minute de la plecare de la vulcanizare s-au stins și avertizarea/martorul din bord, dar tot am mers puțin stresat până în Iași, că nu era sigur dacă, totuși, am pană (și se vor dezumfla iar), sau dacă totul era OK (și-atunci, de ce s-au dezumflat în doar câteva luni?). Am ajuns acasă în regulă, fără să mai apară avertizarea în bord.

O altă mențiune: când am ridicat mașina mi s-a spus să am grijă la ordinea jantelor, să nu le schimb între ele, că dau senzorii peste cap și mă vor avertiza greșit. Totuși, așa cum se vede, avertizarea nu spune ce roată are probleme. Și-atunci, de ce n-aș putea să le schimb între ele? Parcă nici manualul nu zice nimic de asta, dar o să mai verific. Îmi pun întrebarea asta în contextul în care la 12000 km a trebui să fac și rotația anvelopelor, și mă gândeam că e mai simplu să le schimb cu tot cu jante față/spate, decât să mut anvelopele de pe o jantă pe alta.

alexcrist
Posts: 105
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia Rio HB 1.25GSL, FL 2015
Location: Iași

Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Post by alexcrist » 19 Aug 2015, 22:05

Sâmbăta trecută, la 8:30 dimineața, am rezolvat prima revizie. La 11277km, m-a constat 672 de lei:
- înlocuit filtre (ulei, polen, aer)
- 3.6L ulei Castrol Edge Professional 5W-30
- verificat succint lumini, roți (jocuri și altele) plus alte mărunțișuri. Totul OK.

- bonus: o spălare, că plouase cu o zi înainte și n-am mai apucat/putut s-o rezolv. :)

Nu am mai făcut rotația anvelopelor, cei de acolo zicând că nu e necesar acum. Cu altceva n-am mai intrat în detalii, pentru că și cei de acolo erau cam ocupați (voiau să plece și mai devreme, fiind și Sf. Maria), și nici eu nu voiam să pierd mult timp (prima zi de concediu, toate bagajele în mașină, aveam ceva sute de km de făcut în ziua aia).

User avatar
zaboss
Posts: 665
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Sportage 2.0 DSL AT 136CP
Location: București
Contact:

Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Post by zaboss » 20 Aug 2015, 17:24

alexcrist wrote: Îmi pun întrebarea asta în contextul în care la 12000 km a trebui să fac și rotația anvelopelor, și mă gândeam că e mai simplu să le schimb cu tot cu jante față/spate, decât să mut anvelopele de pe o jantă pe alta.
De ce trebuie făcută rotația la 12.000? Ai AllSeasons? Că dacă ai seturi vară/iarnă o faci la schimbare, nu la mijlocul sezonului.
Kia Sportage Winter Edition 2.0 DSL, 136 CP. VIN: U5YPC813DEL626561
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

alexcrist
Posts: 105
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia Rio HB 1.25GSL, FL 2015
Location: Iași

Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Post by alexcrist » 20 Aug 2015, 21:30

Am de vară. Rotația e specificată în manual, pentru o uzură uniformă a tuturor anvelopelor, crescându-le durata de viață. Dar cei de la service au spus că nu e nevoie la 12000, și că o vor face la revizia următoare.

User avatar
zaboss
Posts: 665
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Sportage 2.0 DSL AT 136CP
Location: București
Contact:

Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Post by zaboss » 20 Aug 2015, 22:23

Citisem pe undeva că producătorii de cauciucuri recomandă rotația la 3000-5000 mile, dar nu am luat în serios informația respectivă, fiindcă mi se pare mult prea puțin, de aceea eram curios de unde 12.000.

Eu am facut-o întotdeauna la schimbarea cauciucurilor vară/iarnă, care la mine însemna 7-8000 cu un set (fac în jur de 15.000 pe an) și nu se observa nimic, nici măcar o uzură ușor mai pronunțată la cele pe față. Ținând cont că peste câteva luni ar trebui să treci la setul de iarnă mi s-a părut neobișnuită ideea, mai ales că este mașină nouă, cauciucuri noi.
Kia Sportage Winter Edition 2.0 DSL, 136 CP. VIN: U5YPC813DEL626561
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

colin
Posts: 302
Joined: 24 Jan 2013, 15:26
Auto: Ceed

Post by colin » 20 Aug 2015, 22:53

In 7 ani am facut 50.000 km cu niste toyo proxes pe 17 inch. Nu am facut niciodata rotatia.....Nu stiu ce recomanda ei. Dar eu am fost ok cu ele exact asa

Trimis de pe al meu GT-I9300 folosind Tapatalk

User avatar
zaboss
Posts: 665
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Sportage 2.0 DSL AT 136CP
Location: București
Contact:

Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Post by zaboss » 20 Aug 2015, 23:13

Teoria (și logica) spune că cele pe față se uzează mai rapid decât cele pe spate, fiind supuse la solicitări mai mari. În practică, la rulajul meu nu am sesizat asta. Și eu am mers vreo 4 ani și 50.000+ cu un set de GoodYear AllSeasons, fără a le da jos vreodată și nu am observat ceva în neregulă la ele la final. Uzura mi s-a părut uniformă. La celelalte mașini, având seturi diferite vară/iarnă, uneori țineam cont și le schimbam, alteori uitam.
Kia Sportage Winter Edition 2.0 DSL, 136 CP. VIN: U5YPC813DEL626561
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

Post Reply

Return to “Jurnal de bord”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests