Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Totul despre al vostru Kia Rio şi poze bineînţeles!
Post Reply
alexcrist
Posts: 798
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Post by alexcrist »

alexcrist wrote:La partea multimedia, o singură nedumerire am: la handsfree mă aud singur în difuzoarele mașinii.
Am găsit inculpatul. :D

Problema e cauzată de o aplicație ce înregistrează convorbirile (ACR). Odată dezactivată opțiunea de înregistrare a apelurilor făcute prin Bluetooth, orice ecou a dispărut, iar calitatea convorbirii este cât se poate de OK.

Apropo de apeluri, m-am jucat puțin și cu comenzile vocale, și sistemul a recunoscut numele unui contact din telefon, pe care voiam să îl apelez, deși nu am pronunțat decât prenumele (Cristian). Mi-a afișat pe ecranul radioului numele întreg și numărul de telefon și m-a întrebat dacă el e cel pe care vreau să îl sun. Foarte frumos. :)

alexcrist
Posts: 798
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Post by alexcrist »

ODO: ~320km

Astăzi am primit și certificatul de înmatriculare (până acum am avut dovadă de circulație). Deci, oficial și definitiv, toate procedurile au fost încheiate și pot spune (sper) că am scăpat de griji și de hârțogăraie. Cel puțin de cea de început...

Calendarul total al comenzii a fost cam așa:
  • 26 februarie 2014: fază de început a căutărilor și documentare despre mai multe modele/mărci, și primul contact pe mail cu Rodav Vaslui (după câteva încercări eșuate de a contacta reprezentanțele din Iași).
  • 12 iulie 2014: după ceva amânări din terțe motive, am ajuns prima oară la Vaslui, pentru a vedea mașina pe viu. Am făcut și un testdrive pe modelul sedan (eu doar ca pasager, neavând încă permis). Bătălia finală se dădea între Fiesta/Polo/Rio/Cee'd, cu avantajul major al raportului dotări/preț în favoarea Rio.
  • 1 august 2014: decizie finală luată, câștigător detașat Rio :D
  • 5 august 2014:
    • ultima zi a lunii în care se poate lansa o comandă pentru a fi confirmată luna următoare, am dat fuga la Vaslui (chiulind câteva ore de la serviciu :oops: ), pentru a lansa oficial comanda.
    • în ultimul moment, am renunțat la opțiunile de încălzire în volan și A/C automat, încercât să nu depășesc un anume prag financiar. Culoarea exterioară din comanda inițială era bej (Fresh Beige), un soi de compromis practic/estetic. Am semnat comanda, am plătit avansul, m-am întors la serviciu.
    • puțin mai târziu, am fost sunat că s-a blocat comanda la importator (București), deoarece culoarea bej nu se mai fabrică. A doua mea opțiune, Electric Blue, a primit același răspuns: nu se mai fabrică. A treia opțiune, pentru că voiam totuși un strop de culoare (nu negru, argintiu, alb...), prin eliminare a rămas Roșu (Signal Red), pe care nu o regret. În momentul livrării am aflat că acele 2 culori au fost chiar scoase complet din oferta de facelift, și a fost introdusă o culoare mată nouă (galben).
    • Tot în acest moment am aflat că, pentru interiorul de culoare maro, mi s-au adăugat în comandă forțat pielea sintetică de pe uși și materialul moale pe bord, în total cam 90E parcă. Aveam de ales să le scot și să aleg altă culoare la interior, sau să crească prețul comenzii. Le-am păstrat, și nu regret, pentru că materialele arată și se simt foarte bine. Însă de aici au apărut primele dezamăgiri legate de modul de comandă, pentru că am fost asigurat în repetate rânduri că aplicația din reprezentanță aplică toate regulile/restricțiile de comandă.
    • termen orientativ de livrare: în iarnă (înainte de Crăciun). Eu încă aveam speranța că mai prind și un cupon rabla, deși ei mi-au spus de la bun început că șansele sunt minime.
  • 8 septembrie: începutul lunii de comandă, începerea scurgerii termenului de livrare (90 de zile lucrătoare). Sunt anunțat telefonic despre confirmarea comenzii la producător, pe data de 3 septembrie. Sunt, din nou, asigurat că totul decurge conform planului.
  • 19 septembrie 2014: Luat examenul de conducere, după 2 luni de așteptare (interval scurs între examenul teoretic și traseu). Admis din prima, veselie mare, doar mașină îmi mai trebuie. :roll:
  • 4 noiembrie 2014:
    • comandat (prin email) câteva protecții: Set ornamente praguri interioare, Protecţie încărcare bară spate, transparentă, Folie protecţie nişă mâner portieră. Total la momentul respectiv: 101E, sumă ce o voi achita la livrarea mașinii
    • în momentul livrării, factura pentru protecții era fix 500 de lei. De unde s-a ajuns de la 101E (aprox 450 lei) la 500, nici ei nu mi-au putut explica. Le-am plătit, pentru că deja erau montate (o parte), și oricum probabil le-aș fi luat chiar dacă știam de la început prețul corect. M-a interesat să fie totuși protejate de noi anumite zone mai expuse. Însă, din nou, m-a deranjat diferența de preț apărută din neant.
    • alt oarece ghinion, protecția pentru bara portbagajului nu mai e compatibilă :( Modelul facelift are o muchie în plus iar folia respectivă nu se poate lipi corect - sau cel puțin așa mi s-a spus de acolo. Am luat-o așa, în cutie, în speranța că găsesc pe cineva să o lipească, chiar dacă nu va arăta în cel mai perfect mod posibil. Oricum e transparentă și nu prea se vede (cel puțin cele din mânerele ușilor se văd doar la privire foarte atentă).
  • noiembrie 2014: Deși am tot întrebat și nu primisem informații noi despre livrare, încă speram că termenul inițial se va menține. Așa că de Black Friday am scuturat pușculița și am făcut rost de pachet legislativ complet (2 triunghiuri, stingător, trusă medicală), de o trusă de iarnă cu mai multe mărunțișuri (de la lopată și racletă, până la păturică, lanternă și cabluri de încărcare a bateriei ș.a.), dar și de o cameră de bord (Vico Marcus 1).
  • 3 decembrie 2014: după un nou schimb de mailuri, am aflat că mașina a fost, din nou, confirmată la producător pe 20 noiembrie, și că nu mai e nicio șansă de a fi livrată în decembrie. Mi s-a propus livrarea altei mașini, mai slab dotate, de prin vreun stoc de pe undeva. Nu am cerut detalii, pentru că am refuzat din start să primesc ceva ce nu am comandat, chiar dacă ar fi fost mai ieftină (dar mai slab dotată)
    Probabil aici s-a făcut trecerea la linia de producție pentru facelift, deși încă nu știam nimic de această situație
  • 13 ianuarie 2015: am fost, în sfârșit, anunțat că mașina s-a fabricat și va ajunge în Europa pe 23 ianuarie. Tot acum am aflat că va veni modelul facelift.
  • 27 ianuarie 2015: mașina este în Europa, programată la transport spre România. Am făcut plata integrală.
  • 18 februarie 2015:
    • mașina a ajuns în Vaslui, cu toate actele. În sfârșit!
    • Primesc cartea scanată pe email pentru a face asigurările și descopăr că are informații greșite (informațiile despre motor erau altele). Cu un nou gust amar, i-am anunțat, au verificat, au confirmat că e greșită și trebuie trimisă înapoi pentru corectare.
    • Am decis să nu mai scot numere roșii, să iau actele și s-o înmatriculez direct, și apoi să o ridic
  • 21 februarie 2015: am fost să o văd pe viu. Prima veste bună: deja cartea era corectată și ajunsese înapoi la reprezentanță (deși mi se spusese că va veni săptămâna următoare). Așa că am putut lua toate actele finale
  • 27 februarie 2015: încheiat asigurări la Groupama, cu valabilitate din 2 martie, pentru înmatriculare
  • 2 martie 2015: înmatriculare finalizată, mers la reprezentanță și, în sfârșit, am ridicat mașina. Plin făcut, cumpărat rovinietă, plătit cei 500 de lei pe accesorii și am pornit!
  • 5 martie 2015: părinții mă anunță că a sosit certificatul de înmatriculare prin poștă, în Galați.
  • 7 martie 2015: am primit certificatul în Iași, cu ajutorul aceluiași prieten care m-a ajutat de la prima vizită în showroom, până la înmatriculare, și căruia îi rămân dator!
  • Sfârșit!
În total, după 1 an și o lună de când mi-a sărit în ochi, sunt definitiv posesor. :D

Cât despre reprezentanță... în ciuda problemelor, totuși, mi s-au părut serioși, în sensul că nu prea au fost probleme care să țină neapărat de ei. Eu fost deschiși la discuții, răspundeau prompt (chit că-mi spuneau că nu au informații noi, dar măcar nu mă lăsau să aștept cu zilele un răspuns) și așa mai departe. Cel mai probabil voi continua colaborarea cu ei și pentru revizii și (deși sper să nu fie cazul) probleme tehnice.

alexcrist
Posts: 798
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Post by alexcrist »

ODO: 611km

Aseară, după aprox. 525km de la primul plin, s-a aprins prima oară becul de benzină. Am făcut al doilea plin. Consumul a urcat cam pe la 7%, în condiții de ”oraș pe 7 coline”. :)

Astăzi am făcut o mică plimbare de cam 85km, drum întins în afara orașului, spre o mănăstire din zonă (Hadâmbu). La întoarcerea acasă, consumul a scăzut la 6.8%.

Image

Pe traseu am avut și o peripeție. :D Am oprit pe o poieniță să privesc puțin peisajul. Și nu mi-am dat seama că pământul e așa ud și... acolo am rămas :lol:

ImageImage

Cu ocazia asta am ”testat” și sistemul ESC/VSM, care îmi tăia complet puterea motorului (chiar până la 1000rpm), încât era imposibil să mă mișc cu el activ. Am aplicat și ce scrie în manual (dezactivare ESC, demaraj cu a 2-a), dar tot degeaba. Parcă efectiv eram lipit de pământ. Până la urmă, au apărut 3 băieți care m-au împins la deal.

Totuși am rămas cu o dilemă: cu ESC dezactivat, la demaraj puternic și patinare, se auzea un huruit puternic din față, extrem de similar celui de ABS la frânare.

https://www.youtube.com/watch?v=FPgPNBjHiMA

Dacă țin bine minte (am uitat cartea în mașină), în manual scria ceva de genul că, la simpla apăsare a butonului de dezactivare ESC, se dezactivează doar ESC/VSM/controlul tracțiunii, dar protecția la frânare (ABS) rămâne activă. E posibil să fi fost tot ABSul, care încerca totuși să controleze patinarea? Sau să fie altceva? Același huruit, dar mult mai scurt (maxim 1 sec), l-am mai auzit de câteva ori, la plecare pe asfalt (ESC activ) în rampă abruptă, când e posibil să fi patinat puțin.

Totuși, cu ESC activ, când se limita puterea/turația motorului, clipea și martorul de ESC, cum e normal. Cu ESC inactiv, în timpul huruitului, nu era niciun martor aprins în bord.

NOTĂ: bing-bing-ul din clip e de la centura de siguranță.

În mers normal nu se aude niciun fel de zgomot suspect. Totul e lin, motorul merge fără cusur, cât se poate de silențios. :)

alexcrist
Posts: 798
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Post by alexcrist »

M-am lămurit ieri ce era cu huruitul, după ce am recitit manualul și am fost puțin la ”joacă”. Există 3 moduri de lucru:
  • toate sistemele active
  • controlul motorului/tracțiunii dezactivat (la apăsare scurtă a butonului), însă rămânând asistența prin frânare (nu se referă la ABS, ci la controlul tracțiunii și stabilității prin frânare)
  • controlul tracțiunii și stabilității complet dezactivat (apăsarea butonului 3 secunde, urmată de un semnal acustic)
Ce induce în eroare este că, în bord, în general nu e nicio diferență între ultimele 2 moduri. Ambele sunt semnalizate prin același martor ESC OFF, iar acțiunea parțială a sistemului (în cazul 2) nu mai e semnalizată prin nimic. Diferența dintre modul 2 și 3 e doar la mesajul ce apare câteva secunde în centrul consolei.

Image
Image
Image

Ca moduri de acțiune:
  • totul activ: la patinare, se frânează forțat roata/roțile (exact acel huruit de care mă întrebam) și se reduce forțat turația motorului dacă e nevoie
  • controlul motorului/tracțiunii dezactivat: la patinare, turația nu mai e redusă, dar se frânează roțile - ce pățeam eu pe iarbă.
    https://www.youtube.com/watch?v=miGGQJXFsIs
  • totul dezactivat (se aude la început și semnalul acustic):roțile patinează libere, și nu se mai aude niciun huruit/țăcănit, ci doar ”pietrele sub roți”
    https://www.youtube.com/watch?v=SAQB2pDMvuM
Nu știu dacă am făcut bine, dar ca loc de ”joacă” am ales o stradă neasfaltată, cu gândul că va patina ușor deci n-o voi chinui mult. Prea multe pietre nu erau, și nici n-am călcat-o mult, să evit pe cât posibil să sară vreo piatră. :) Demarajele le-am pornit cam de la 3500 rpm, treapta 1.

Ca atare, clipurile de mai sus s-ar putea să nu fie chiar așa relevante, pentru că e prea mult ”zgomot” de la pietre. Însă cu ceva atenție se observă că la prima tentativă (totul activ) turația scade rapid și motorul tace (însă nu se oprește, chiar dacă pare, ci eu am frânat), iar la a doua se aude puțin (cu atenție) acel țăcănit.

La ultima nu se mai aude nimic suspect și parcă nici nu s-au simțit aceleași vibrații (posibil efect placebo, dar sunt menționate în manual ceva pulsații la acțiunea ESCului). :)

În concluzie, privind în urmă, cred că m-a ajutat mai mult modul parțial de acțiune (doar prin frânarea roților), ajutându-i pe băieți să mă împingă dar fără să sape roțile șanțuri în pământ și fără să umple mașina (și pe băieții din spate) de noroi. Nu zic că am ieșit de-acolo curat ca lacrima, dar totuși m-așteptam să fie mai multă mizerie la ce impresie am avut că patinam. Plus că imediat ce am prins teren mai plat, imediat a prins și aderență - ca dovadă că și huruitul a tăcut mult înainte să mă opresc sus.

alexcrist
Posts: 798
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Post by alexcrist »

ODO: 1167km

Teoretic, cam gata perioada de rodaj, încheiată azi cu o ieșire la drum lung, pe ploaie. :)
Consum mixt, în jur de 6,7%, în general în oraș, cu mici ieșiri în jur. A scăzut la 6,6 după ieșirea de azi, care a fost mai lungă (cam 160km, plus/minus).

Image

Las ceva impresii.

Încep cu cele negative:
  • senzorul de ploaie: dacă las ștergătoarele pe modul AUTO, la fiecare pornire a motorului se efectuează o auto-diagnoză a sistemului ștergătoarelor (conform manualului), inclusiv o mișcare a ștergătoarelor pe parbriz. Iar asta, evident, duce la uzarea prematură și inutilă dacă nu plouă, sau cu atât mai mult dacă e praf uscat pe parbriz. Din același motiv (al uzării pe uscat), manualul recomandă setarea ștergătoarelor pe OFF când nu e nevoie de ele, ceea ce face senzorul de ploaie să fie doar pe jumătate util. :( Asta chiar mi se pare o greșeală de proiectare din partea lor.
  • asistența la pornire în rampă (HAC): Să dea naiba dacă mă prind cum funcționează :D Manualul spune (parafrazez): HAC menține în sistemul de frânare presiunea acumulată în timpul procedurii de oprire, până la 2 secunde după eliberarea pedalei de frână. Care-i aia ”procedura de oprire”, nu m-am prins exact. Să pun frâna în podea și să opresc brusc mi se pare absurd. Iar odată oprit am încercat să apăs tare frâna (mult mai tare decât era nevoie), dar tot n-a avut efect. De vreo 2 ori am simțit că mă ”ține”, dar nu știu cum am reușit și n-am reușit să reproduc de fiecare dată. Probabil mai am nevoie de exersat. Totuși, parcă nici nu mai am așa mare nevoie, deci nu-i o problemă majoră.
    • am avut pe mașina de școală, un Polo, un asemenea sistem, dar era mult mai sensibil și își făcea treaba de fiecare dată fără să mă gândesc la el. Nu zic neapărat că la Kia e mai nasol, dar zic că e diferit și probabil trebuie ”înțeles”. Sau poate are nevoie de rampe mai abrupte.
  • senzorii de parcare: sunt puțin mai puțin sensibili decât mă așteptam. Manualul spune că e posibil să nu fie detectate obiecte ascuțite/subțiri (precum funii, lanțuri sau stâlpi mici), sau obiecte mai mici de 1m înălțime și 14cm în diametru.
    • N-am testat cu rigla pe nicăieri, dar senzorii n-au reacționat la:
    • OK cu:
      • cu ceva stâlpi delimitatori (fără lanțuri) nu am avut probleme, deși cred că erau mai mici de 1m înălțime și 14cm diametru
      • în rest, la obiecte mari/mașini reacționează fără probleme
  • controlul volumului în funcție de viteză (Speed dependent volume control): sună interesant. Manualul spune doar: controlează automat volumul în funcție de viteza vehiculului. Sincer, n-am sesizat nicio diferență cu el activ.
  • cuplare marșarier: uneori nu intră ușor/din prima în marșarier. O fi vreo altă chestie generală de care eu abia aflu :o (comportament similar era și pe Megane). Practic, parcă schimbătorul nu se duce până la capăt, deși senzorii de parcare se activează și luminile se aprind. Oricum, m-am obișnuit deja cu el și-mi dau seama când n-a intrat. În general, din maxim a doua încercare intră OK.
Și cam atât cu negativele. Nu e nimic grav, doar chestii de obișnuință în principiu. Doar treaba cu ștergătoarele e puțin supărătoare, dar poate întreb la service dacă nu se poate dezactiva cumva auto-diagnoza aia.

Câteva pozitive, care funcționează mai bine decât mă așteptam și/sau de care aveam ceva temeri inițial, dar care s-au dovedit foarte OK:
  • senzorii de ploaie (să zic și de bine): azi am mers mai toată ziua prin ploaie slabă/moderată. Ștergătoarele s-au comportat foarte OK, fără întârzieri, și reacționau foarte rapid la schimbările de vreme/ploaie. Senzorii controlează doar ștergătoarele din față și, prin oraș, probabil e suficient. Dar în afară e aproape imposibil să merg fără să-l pornesc și pe cel din spate, cel puțin pe intermitent, pentru că geamul se murdărește foarte rapid. Nu știu cum e la alte hatch-uri, dar aici sare mizerie de la propriile roți pe haion/lunetă într-o veselie. Și dacă opream puțin ștergătorul și apuca să se usuce puțin mizeria pe geam, trebuia să dau cu ceva lichid să curețe OK. Dar cât timp ștergătorul spate merge, totul e foarte OK.
  • trepte de ventilație: inițial mi-era teamă că cele 4 trepte din sistemul manual (față de 8 la automat) s-ar putea să nu fie suficient de fine, și/sau să fie mereu curent sesizabil, chiar și pe treapta 1. Însă mă bucur că m-am înșelat. Aproape permanent țin ventilația reglată pe ”parbriz + picioare”, pe treapta 1, și atât la încălzire, cât și la aer rece (fără AC încă) se simte efectul destul de bine, dar nu se simte curent deranjant. Și nici probleme cu aburirea nu am avut nici azi prin ploaie, deși odată ajuns înapoi acasă s-au aburit geamurile destul de rapid cât am mai stat în mașină după ce am oprit motorul. Și la dezghețare s-a dovedit OK (acum câteva săptămâni, când încă era frig dimineața), în câteva minute fiind parbrizul perfect curat, fără gheață, fără ”abureală”. Deci mă declar mulțumit de eficiența ventilației. Să vedem și la vară cum va fi răcirea.
  • MyMusic: credeam că funcția e disponibilă doar pe opțiunea UVO (navigație/ecran tactil mare/cameră marșarier/altele). Însă se pare că e și pe versiunea de bază. E vorba de o memorie internă (1248 MB, din câte raportează), unde se pot copia fișiere audio de pe USB sau MP3-CD, apoi se pot asculta direct de acolo. Memoria nu e foarte mare, și nici nu se poate copia din MyMusic înapoi pe USB. Dar e bine de știu că e disponibilă.
  • BT streaming: inițial citisem/auzisem, despre așa ceva, că au o calitate destul de slabă. Totuși calitatea sunetului e cât se poate de bună. Practic nu e nicio diferență sesizabilă între USB și Bluetooth, sunetul fiind foarte viu, puternic, înalte, medii și joase din plin. Am rulat de pe telefon atât melodii prin playerul implicit, cât și YouTube și, evident, apeluri telefonice. Singura problemă minoră e că, indiferent ce sunet vine din telefon (din ce aplicație, alta decât playerul implicit), pe ecranul radioului apare titlul primei melodii din playerul implicit.
  • brichetă vs. priză 12V: deși aparent sunt același lucru, sunt ceva diferențe între ele. Or fi de bine, or fi de rău...
    • structural sunt diferite. Priza (cu căpăcel) are interiorul uniform pe margini, pe când cea cu bricheta are interiorul mai...altfel, nu știu cum să-l descriu. În principiu ce întră în una, intră și-n cealaltă. Dar, de exemplu, încărcătorul de la camera de bord stă mult mai bine în priză decât în brichetă, unde face contact mai prost cu marginile și se întâmplă să piardă tensiunea în anumite poziții (sau la anumite șocuri/denivelări).
    • sunt pe circuite electrice diferite, cu siguranțe diferite. Priza are o siguranță de 15A, iar bricheta una de 20A
O nedumerire legată de radio/RDS mai am: la ce e utilă funcția Region? Manualul nu spune nimic, decât cum se activează/dezactivează. În principiu, de pe Gogu, cred că am înțeles cam care e treaba: posibilitatea de a recepționa oriunde un anumit post regional (al unuia național). Nu prea ascult radio, și când ascult oricum nu-s fanul știrilor ”locale”, așa că mai mult de curiozitate întreb: are vreun efect opțiunea asta la noi în țară? E vreun post care transmite așa ceva?

De-acum gata, mă mai limitez cu plimbările de seară. Poate se încălzește pe bune, să ies la dat din pedale, nu la apăsat pedale. :D

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5221
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Post by Nesta3 »

Treaba cu volumul se refera la zgomotul produs de motor cu cat viteza/turatia e mai ridicata,sistemul audio compensand volumul asa zis pierdut o data cu cresterea zgomotului in habitaclu.Isi face treaba,o sa sesizezi la un mom dat
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

alexcrist
Posts: 798
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Post by alexcrist »

Nesta3 wrote:Treaba cu volumul se refera la zgomotul produs de motor cu cat viteza/turatia e mai ridicata,sistemul audio compensand volumul asa zis pierdut o data cu cresterea zgomotului in habitaclu.Isi face treaba,o sa sesizezi la un mom dat
Mersi. Știam explicația teoretică, dar nu i-am simțit efectul. Poate n-am fost eu suficient de atent. O să mai testez. :)


M-am lămurit și cu pornirea în rampă. Sistemul funcționează, dar nu îi simțeam eu efectul în oraș, fiind atent la alte aspecte, nu la frână. Am fost pe-o rampă retrasă să văd exact cum se comportă.

Pe Polo de la școală te ținea până efectiv simțea că trage mașina, ba chiar opunea puțină rezistență la plecarea de pe loc în rampă - chiar se auzeau puțin plăcuțele frecând pe discuri când se elibera asistența (sunet similar cu plecarea cu frâna de mână parțial trasă).

La Rio e puțin altfel. Nu are nicio importanță cât de tare apăs frâna la oprire sau în staționare, atâta timp cât apăs suficient să nu alunece la vale. De asemenea, frâna trebuie eliberată rapid, nu ușor, altfel alunecă în spate. Apoi asistența e eliberată mai devreme, atunci când (din ce-am simțit eu) e turată suficient de mult și ridici foarte puțin ambreiajul, dar e eliberată înainte ca roata să aibă efectiv cuplu suficient - aici e diferența față de Polo.
Ca avantaj, nu opune niciun fel de rezistență suplimentară la pornire. Ca dezavantaj, mașina alunecă puțin în spate (sau dă senzația asta) înainte de pornirea efectivă. Ca rezolvare, ambreiajul trebuie ridicat puțin mai rapid (implicit turată suficient de mult, altfel moare motorul), să trimiți suficient cuplu la roată.

Efectul se vede și într-un clip mai vechi, deși atunci nu resimțisem efectul. Se vede cum alunecă foarte puțin în spate: https://www.youtube.com/watch?v=GMFE02180ek

Mai rămâne și înclinația rampei, pe care n-am stat s-o testez, dar e mai puțin importantă. Ce e evident e că pe rampe medii/accentuate își face efectul, pe rampe ușoare nu prea. Dar e foarte OK așa. Măcar dacă știu cum merge sistemul, voi putea să-l folosesc mai cu cap. :)

BAU
Moderator General
Posts: 3291
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Post by BAU »

Vezi ca la Ceed-ul vechi se regla sensibilitatea volumului in trepte . Sa nu fie setat pe minim si aunci nu are cum sa se simta .
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 133.000 km

alexcrist
Posts: 798
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Post by alexcrist »

Aha, bun de știut, mersi. O să fiu atent. :)

BAU
Moderator General
Posts: 3291
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Post by BAU »

Pentru acest lucru verifica manualul utilizatorului , ar trebui sa ai acolo toate explicatiile legate de consola audio si setarile acesteia .
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 133.000 km

quelloo
Posts: 4407
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Post by quelloo »

la ceed creste volumul prima data la 130 a 2-a oara la 150 si a 3-a oara la 170 (sincer nu mi-am dat seama daca creste si la 190 ca am altele pe cap in momentele alea :P )
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

alexcrist
Posts: 798
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Post by alexcrist »

BAU wrote:Pentru acest lucru verifica manualul utilizatorului , ar trebui sa ai acolo toate explicatiile legate de consola audio si setarile acesteia .
Tot ce scrie în manual am descris mai sus. Alte detalii nu dă. :)
quelloo wrote:la ceed creste volumul prima data la 130 a 2-a oara la 150 si a 3-a oara la 170 (sincer nu mi-am dat seama daca creste si la 190 ca am altele pe cap in momentele alea :P )
Astea-s viteze prea SF pentru mine. :lol: Nici n-am unde să le prind, și nici n-am cu ce, viteza maximă constructivă fiind undeva pe la 160-165 parcă. M-așteptam să fie diferențe și pe la viteze mai de oraș/DN, 50-80-100...

quelloo
Posts: 4407
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Post by quelloo »

pai nu prea se justifica cresterea volumului la viteze sub 100 km/h ca nu intra asa de mult zgomot in habitablu.
sincer nici nu mi se pare asa de utila functia asta pentru ca eu obijnuiesc sa ascult destul de incet radio sau mp3-uri de pe stick
de regula in oras si la drum lung sub 130 las volumul la 7 sau 8. (daca imi place melodia mai mult sau vreau sa calmez vreo discutie mai aprinsa in masina dau la 11)
dupa 110 km/h incepe sa se simta zgomotul de la vant, anvelope si suprafata de rulare in habitaclu si la 130 chiar as simti nevoia sa dau mai tare muzica, numai ca functia asta automata parca il da prea tare si sunt nevoit sa dau eu manual o treapta mai jos.
Acelasi lucru se intampla si pe la 150 numai ca atunci intra si zgomotul de la motor. Se modifica iar volumul si iar sunt nevoit sa dau mai incet cu o treapta (5-6)
La viteze de 170 si peste nu mai ma intereseaza muzica si dau la 3-4 ca sa o aud doar pe fundal asa.
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

BAU
Moderator General
Posts: 3291
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Post by BAU »

@quello . prima crestere de volum la Ceed-ul meu ( cred ca si la tine ar fi la fel ) este la 120 km / ora .
Daca-l setez la treapta maxima 5 , este semnificativa cresterea de volum . Pe masura ce creste viteza spre 150-160 ( rar dar se intimpla ) sunt nevoit sa scad butonul de volum .
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 133.000 km

alexcrist
Posts: 798
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Post by alexcrist »

Eu în general țin volumul ceva mai sus, între 10 și 20. Ori avem alte trepte de volum, ori țin muzica mai tare decât voi.

120 am prins de vreo 2 ori, dar n-am sesizat vreo creștere. E posibil să fi fost concentrat pe alte treburi și să nu fi observat.
BAU wrote:Daca-l setez la treapta maxima 5 , este semnificativa cresterea de volum . Pe masura ce creste viteza spre 150-160 ( rar dar se intimpla ) sunt nevoit sa scad butonul de volum .
Aici presupun că vorbești de trepte de ajustare, nu de volum. La mine opțiunea nu are trepte, ci doar Activ/Inactiv.

Sincer, cu sau fără ea, nu simt nevoia de a ridica volumul odată cu viteza. Poate doar să dau mai încet când opresc complet, nu neapărat din cauza zgomotului exterior (motor, vânt etc...), ci ca să aud eventuale lucruri din jurul mașinii. De-aia m-așteptam să fie un efect la viteze mici. Mersesem anul trecut puțin cu un Opel Agila, și prima (sau o fi fost singura) creștere era la 50 km/h, și era destul de sesizabilă.

Post Reply

Return to “Jurnal de bord”