Consum kia cee'd

Forum cu de toate despre Kia cee'd
Post Reply
ciprian75

Consum kia cee'd

Post by ciprian75 »

Buna
Am cumparat un Ceed crdi de la dealerul din Iasi varianta clasic pt ca nu mai aveam rabdare inca 3 luni pt o anumita echipare.
Problema mea cea mare este consumul de 7,6 mixt in conditiile in care cei 280 de km de la bord i-am facut jumatate in oras si jumatate afara.
diferenta dintre consumul oficial (4,8) parca si cel indicat de calculator la mine mi se pare uriasa si inexplicabila la un diesel. Consuma probabil 8,5 9 in oras si 6, 6,5 afara :::((((
Astept opinii incurajatoare de la posesori de kia cu acelasi motor.
Am pus motorina de la OMV iar viteza o schimb la cel mult 2000 de turatii nedepasind 2500 3000 de turatii.
Sper ca nu m-am pripit si ca nu am facut o alegere proasta.
Bafta

andrei0241
3/E
Posts: 3087
Joined: 16 May 2007, 13:40
Auto:
Location: Constanta
Contact:

Post by andrei0241 »

Daca schimbi la cel mult 2000 rpm inseamna ca mergi subturat. Iar mersul subturat duce la consum mai mare de carburant, care este evacuat partial dears. Deci putere mica ... consum mare . La diesel e recomandat sa schimbi undeva la 2500 rpm ... chiar si 3000, ca la retrogradare sa nu scazi sub 1800 rpm.
Un motor subturat inseamna si o incapacitate partiala a pompei de ulei de a asigura o ungere adecvata

In mod normal, chiar daca motorul este rodat pe banc, el trebuie lasat sa se rodeze si pe masina ... una e cand merge pe bancul de probe si alta cand trage intreaga caroserie si regimul de turatii variaza.
La 1.5 dCi de pe Symbol'ul alor mei se si specifica in cartea tehnica despre motor ca acesta va ajunge in parametrii optimi dupa 3000km, insa pana in 1000km se considera ca e in rodaj ... pana devine mai elastic

ciprian75

Post by ciprian75 »

Este adevarat ce spui in privinta rodajului insa diferenta de 3 litri fata de consumul mediu indicat de producator este foarte mare si nu cred ca se va remedia mare lucru dupa 1000 sau 3000 km.
Am sunat la dealer si zicea ceva de 1500 km, in fine ....
Imi indica un consum instant in oras de 9, 9,5(mediu) de parca masina ar avea 2 tone si motor de 2,5 turbodiesel.
Nu stiu ce sa mai cred, adevarul ca e si primul diesel pe care l-am condus.

andrei0241
3/E
Posts: 3087
Joined: 16 May 2007, 13:40
Auto:
Location: Constanta
Contact:

Post by andrei0241 »

Ciprian ... la masina de drive'test cu care am mers zilele trecute arata un consum mediu de 8.4%, insa asta in conditiile in care climatronicul a fct tot timpul, iar regimul de turatii a fost destul de ridicat (eu unul am mers 2500-4000 rpm).
Masina avea 1200km la bord

Deci tind sa cred media ta va scadea o data cu cresterea numarului de km. E devreme deocamdata sa dai vreun verdict asupra consumului mediu

Bogdan
Posts: 414
Joined: 04 May 2007, 16:56
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Post by Bogdan »

O sa se mai lase consumul in timp. 7.6 nu e exagerat...
Nu mai merge subturat la diesel pt ca vei plange mai taziu...

Andrei Burcea
Posts: 79
Joined: 18 May 2007, 11:50
Auto:

Post by Andrei Burcea »

Ciprian nu te uita la consumul instantaneu ci la media pe care o faci .

tark
Posts: 17
Joined: 19 May 2007, 16:45
Auto:
Location: iasi

Post by tark »

deja sunt ingrijorat de consumul pe care l-ai obtinut; am facut si eu comanda de un 1.6 base, cu ceva optionale; dar sper ca cei 2000 E in plus fata de benzina sa merite; ca oricum masina nu va depasi 15 000 km pe an;
am optat pt diesel tocamai pt ca m am saturat de consum mare in oras, si din ce am inteles aerul conditionat la benzina, isi spune cuvantul si in felul cum trage motorul dar si in consum(cica 1- 1.5 litri in plus); si mie mi se pare ca 3 litri e cam mult de recuperat chiar si dupa 5000 km; dar cine stie; deja imi rod unghiile ca nu m am uitat mai atent la masina cu care am facut test drive;
oricum am fost incantat de performante, si mai ales de stabilitate; iar ca raport pret dotari e peste orice, sa nu mai vb de garantie care e cireasa de pe tort; am citi in Auto Show ca la diesel au obtinut 7,5 litri in oras la o masina cu 500km, ceea ce imi mai da oarece sperante, sper sa nu regretam alegerea facuta. numai bine si daca se modif consumul mai da ne de veste. Numai bine

andrei0241
3/E
Posts: 3087
Joined: 16 May 2007, 13:40
Auto:
Location: Constanta
Contact:

Post by andrei0241 »

Tark ... ai facut totusi si un calcul in cat timp iti amortizezi investitia? Ca din moment ce faci 15k km/an, banuiesc ca nu o sa o vinzi prea repede.
In oras sa zicem ca ai avea o diferenta de consum intre Diesel si Benzina de 3l/100km. Aproximativ inseamna 3euro/1000km/ Deci diferenta de 2000 euro o amortizezi din carburant in 2000/3*100= 70 000km.
Eu am un diesel in "familia motorizata" si intr'adevar e o chestie sa vezi ca bagi carburant mai rar ... dar daca stai sa privesti pe ansamblu ... economia nu prea este de fapt :D (se fac ~10-12k km/an)

ciprian75

Post by ciprian75 »

Consumul de care vorbesc e mediu si nu cel instant.
De ce o sa am probleme mai tarziu, Bogdan , daca merg cu ea subturata??
Am inteles ca daca nu are turbo nu e nici o problema.
Aveti grija la garantie ca nu au carnete noi cu 7 ani si 150k km inca, mie mi-au dat un carnet cu 3 ani si 100k km chestie pe care am observat-o dupa 2 zile.
Am facut un pic de scandal si mi-au zis ca saptamana asta se remediaza.
Nu inteleg de ce la 2000 de ture se schimba asa drastic forta motorului.
Am inteles ca e posibil sa aiba un altfel de turbina decat cele nemtesti ceva cu geometrie variabila sau cam asa ceva, ca nu ma pricep, care intra in functie pe la 2000 de ture, e adevarat????
Merci pt replay-uri.

netra

Post by netra »

Referitor la consum, computerul de bord a fost resetat (nou) si de aceea arata consumul asta, o sa ramana surprins cand o sa constate ca a circulat pe putin 750km cu motorina din rezervor (daca a facut plinul). De ce va spun asta, eu cand mi-am cipuit masina, computerul de bord mi-a aratat in primele zile un consum 12~13 %, am crezut ca inebunesc de ciuda, dar dupa vreo 300km mi-a aratat adevaratul consum care culmea a scazut cu un aproape un litru fata de ce arata inainte de cipuire, adica acum consuma maxim 6,3% (la motorul de 1,5 CRDI kia rio). In legatura cu turbina, normal ca are turbina, numai ca este fixa , nu cu geometrie variabila, este numai pe varianta de 90CP.

andrei0241
3/E
Posts: 3087
Joined: 16 May 2007, 13:40
Auto:
Location: Constanta
Contact:

Post by andrei0241 »

Diesel fara supraalimentare n'ar avea nici in cele mai frumoase vise 90Cp la 1.6l

tark
Posts: 17
Joined: 19 May 2007, 16:45
Auto:
Location: iasi

Post by tark »

Ms andrei pt sfat/ nu ma astept la dieselul asta decat la un consum de 6 in oras si sunt multumit, intradevar masina asta 5 ani nu o vand oricum; ce m a convins a fost o fabia pe benzina 1.4 care daca e ra incarcata cu 4 oameni la 100kg si cu clima era gata, o faceai cu matizu; m a convins dieselul ca iti poti permite sa uiti ca ai aeru conditonat pornit, si cuplu; intradevar calcul de care imi spui tu il stiu si mi au explicat multi dar daca, tot ma incadrez in bani am zis ca whadafak. initial ma gandeam la un Citroen C4 sx 16 92cp cu ceva optionale adica undeva la 15.800E, asa obtin mai mult chiar la 14.700E; atat sper ca un consum de 8 l in oras sa scada la unul de 6 dupa 5000km; si cine stie daca iau diesel poate fac si eu mai multi km ;).

da pana la urma are turbo sau nu? ca ma gandeam cum de scot astia 90 cp din 1.6; oare astia de la WV is asa de prosti ca din 2.0 sdi scot doar 75 cp? am zis ca poate la wv e 8 supape si asta e 16 da 90 cp?
ma rog de la dealer atat am scus " - Nuuu nuuu... n-are turbo"/ ata ete

andrei0241
3/E
Posts: 3087
Joined: 16 May 2007, 13:40
Auto:
Location: Constanta
Contact:

Post by andrei0241 »

:)))) Cum naiba sa nu aiba turbo? De aia si se simte la 2000rpm puterea aia ... pentru ca atunci intra in functiune turbina

Cat despre consum ... eu ma gandesc undeva la 6.5l/100km (evident, intr'un oras oricare altul in afra de Buc ... adik sa poti merge cu masina, nu sa stai in blocaje :D). Taica'miu, la motorul de 1.5 dCi de pe Symbol (80 CP) are un consum de ~6km/100km in oras (dar merge destul de cursiv, chiar daca pe distante relativ mici <5km). Insa Cee'd e mai grea cu ~300kg

tark
Posts: 17
Joined: 19 May 2007, 16:45
Auto:
Location: iasi

Post by tark »

Eee acu si cu angentii de vanzari, daca nu sunt motivati, poate nu au de ce sa se agite/ da oricum e penibil sa vezi ca l intrebi de plasticu ala alb de pe portiere si prag daca nu l poti schimba si el ridica din umeri/ de modele la jante nu mai vb/ a tebuit sa dau jos brosura aia , ca sa le pot vedea; asta e.... oricum masina e noua asa ca au o scuza/
da faza cu turbo!! asta ma depaseste ;chiar sa nu stie ce motor au pe masini (faza e ca daca stau sa ma gandesc nu cred ca am vaz pe vreo oferta sau pe vro hartie cu date tehnice, ceva amintit de supraalimentare ). Oricum, in ziua can am facut test drive cu kia am facut si cu meganu de 1.5 80 cp/ da acolo chiar se simtea turbo avea socu ala can intra turbo, la kia in schimb eu unul nu simt nici zvacneala, motorul i se pare f elastic pt un diesel. sunt curios de ce i cu rio ce au de zis de motorizarile kia diesel;

Andrei Burcea
Posts: 79
Joined: 18 May 2007, 11:50
Auto:

mda

Post by Andrei Burcea »

Ciprian am sa iti spun acelasi lucru care ti l-am comunicat si pe alt forum, ma abtin de la comentari dar daca tu vii si spui ca, ai consumul mare am rugamintea la tine sa ne zici la ce turatii schimbi tu vitezele, nu stiu cum poti sa pui aceiasi problema si aici.
Pot sa iti demonstrez ca, consumul pentru versiunea de diesel este un foarte corect si foarte bun, atat timp cat tu schimbi intre 1750 si 2500 rpm, daca schimbi sub rotatia de 1750 motorul este subturat si consuma mai mult, daca schimbi peste 2500 motorul este supraturat, si iarasi consumi mai mult deci ....... te las pe tine sa tragi conculzile.
Macar at fi trebuit sa le spui celor de aici ce ai zis si in partea cealalta ( alt forum).
Va multumesc!

Post Reply

Return to “Generalităţi”