Cablu ABS avariat

Cum se rezolvă diverse probleme
Post Reply
Dexter1
Posts: 4
Joined: 14 Jan 2019, 14:10
Auto: Kia Sportage 1,6 Gdi 4x2
Location: Bucharest

Cablu ABS avariat

Post by Dexter1 »

Salut,

Am o Kia 1.6 benzina, 2018(masina noua, are doar 5000 de km), in garantie,si am urmatoarea problema, mi s-au aprins pe bord 3 martori :

1. ABS
2. Senzor derapaj ( cred ca este ESP)
3. Senzor asistenta, coborare in panta

Am mers la service, diagnoza si investigatia pe rampa, au detectat ca un cablu care merge la senzorul stanga fata de pe roata este avariat ( ei au zis rupt, dar nu este, este zgariat, foarte putin, dar este 97% intact) se vede un pic interiorul albastru al cablului.

De acolo vine cauza, un scurt, si toti martorii se aprind pe bord , abs-ul si restul nu functioneaza practic.

Acum, service-ul spune ca este un factor extern care a cauzat acest lucru ( gheata, sau orice altceva, nu stiu nici ei)

Problema este ca vor sa platesc inlocuirea acelui senzor, total 500 de lei. Fiind in garantie, nu face sens sa fac asta, deoarece :
1. NU am lovit cu nimic masina, are doar 5000km, este nou-nouta. NU am facut offroad pe munte.
1. in jur nu mai este nimic avariat, doar acel cablu, si e destul de sus, ca sa ajunga gheata pana acolo, poate a sarit, dar daca sarea il avaria zdravan, nu doar un pic. Nici ros de soareci nu este, pt ca e foarte putin, ar fi muscat din el, daca era.
3. Se mai repara ceva in lumea auto, sau totul trebuie inlocuit si platit pe socoteala clientului? -asta e offtopic.
4. Cel mai important, cablul ala e sensibil, ar trebui facut zdravan, sa reziste sub masina, e cat un cablu de incarcator de telefon ca grosime. poate un pic mai gros, dar nu mult. Eu consider ca asta intra la defect de fabricatie, cum pui un cablu subtire asa sub masina? daca mai faci 4x4 cu ea, ce se intampla, se duce din prima.
5. se schimba tot senzorul, nu cablul, desi logica imi spune ca ar trebui schimbat cablul.

Voi ce parere aveti, si ce ati face, in situatia asta? Poate nu ma pricep eu. Orice sugestie e binevenita.

Multumesc de raspuns.

Dennis
Ghost
Posts: 690
Joined: 30 May 2007, 11:51
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Cablu ABS avariat

Post by Dennis »

La ce service ai facut constatarea? Intreb pentru ca, cu ceva ani in urma, am avut pe timp de iarna o problema similara cu un senzor ABS. Am facut constatarea la IMG Jilava si senzorul mi-a fost schimbat imediat pe garantie, fara nici un comentariu. In acea dimineata mai erau inca 3 cetateni cu aceeasi reclamatie - nici unul nu a fost pus sa plateasca ceva.
LX Best 1.4 + GPL, machine silver, IF-07-SBI

Flavyus
Posts: 1929
Joined: 19 Jan 2017, 11:04
Auto: Sportage2017 2DSL GTL4x4HP 6AT
Location: Bucuresti

Re: Cablu ABS avariat

Post by Flavyus »

Indiferent unde e pus cablul, daca e avariat nu prea intra pe garantie.

Sent from my CLT-L29 using Tapatalk


Dexter1
Posts: 4
Joined: 14 Jan 2019, 14:10
Auto: Kia Sportage 1,6 Gdi 4x2
Location: Bucharest

Re: Cablu ABS avariat

Post by Dexter1 »

Salut, Constatarea s-a facut la AutoNet Giulesti, si cablul este avariat, in partea de sus, sub aripa, sau peretele caroseriei. NU stiu cum sa ii zic exact.

BAU
Moderator General
Posts: 3291
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Cablu ABS avariat

Post by BAU »

Daca nu s-a identificat cauza , ar trebui schimbat pe garantie cablul . De ce sa schimbi senzorul care este situat in fuzeta rotii si nu prea are ce sa se distruga la el ?
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 133.000 km

aqua
Posts: 510
Joined: 07 Jan 2017, 12:55
Auto: T-GDI/GTLine
Location: Bucuresti

Re: Cablu ABS avariat

Post by aqua »

Flavyus wrote: 14 Jan 2019, 15:23 prea intra pe ga
de ce n -ar intra pe garantie ??? daca se dovedeste ca nu a fost un factor extern, si aici ma refer la rozatoare? si daca nimic in jur nu indica ca ar fi fost atinsa, lovita masina? pe bune? masina fiind in primele 12luni? daca e gandit prost, asezat prost, sau calitate proasta, cum sa fie vina clientului?
in afara cazului cand ar fi ros de soareci, sau s-a umblat pe acolo de posesor, eu zic ca e in grija kia
pe de alta parte, nu-mi aduc aminte sa fie vreun cablu care sa atarne pe undeva cat de cat astfel incat sa poata fi agatat pe drum
Sportage 2020/GTline/T-GDI AWD DCT

Flavyus
Posts: 1929
Joined: 19 Jan 2017, 11:04
Auto: Sportage2017 2DSL GTL4x4HP 6AT
Location: Bucuresti

Re: Cablu ABS avariat

Post by Flavyus »

Omul descrie cablul ca fiind avariat, distrusa izolatia. Nu a fost defect din fabrica, ca ar fi dat eroare din prima. O poza ar ajuta.

Sent from my CLT-L29 using Tapatalk


BAU
Moderator General
Posts: 3291
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Cablu ABS avariat

Post by BAU »

@Dexter1 : Nu stiu cum este localizat cablul ABS la CEED de generatie noua , dar daca tu l-ai vazut si ai vazut si unde este ros ia gandeste-te , nu cumva in miscarile rotii , sus- jos , stanga - dreapta in curbe era posibil sa fi atins cablul , sa fi frecat de caroserie sau de pasajul rotii ?

Daca este asa , normal ca trebuie schimbat de catre service .
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 133.000 km

User avatar
AdiDan
Posts: 83
Joined: 14 Feb 2017, 18:26
Auto: Sportage 2017 Style 1.6 Canyon
Location: Galati

Re: Cablu ABS avariat

Post by AdiDan »

Nu stiu cum ar fi putut roata sa roada cablul, pare bine ancorat pe interiorul pasajului. Am gasit o poza de asta-vara.
Pe unde e intepat?
SAM_6837.JPG
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
GRABESTE-TE INCET......CU 1.6 GDI !

BAU
Moderator General
Posts: 3291
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Cablu ABS avariat

Post by BAU »

Nici eu nu stiu , in mod normal din proiectare se tine cont de aceste lucruri , pentru a nu aparea asemenea probleme dar trebuie vazut si gandit de ce putea sa se atinga cablul in miscarile rotii. Este posibil dar intr-un procent destul de mic ca si gheata din pasajul rotii sa fie un factor .

Mai degraba ma gandeam ca este posibil sa fi atins de ceva mai dur , caroserie , amortizor , etc .
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 133.000 km

Dexter1
Posts: 4
Joined: 14 Jan 2019, 14:10
Auto: Kia Sportage 1,6 Gdi 4x2
Location: Bucharest

Re: Cablu ABS avariat

Post by Dexter1 »

problema este urmatoarea :

1. Cablul este cumva sus avariat, parerea mea este ca Gheata, l-ar fi lovit zdravan, nu un pic. O sa incerc sa fac o poza, dupa ce il schimb.
2. Ei zic ca este factor extern, care nu tine de garantie, Nu stiu exact de la ce. Nici ei nu pot spune, nici eu nu pot demonstra ca nu e de la mine. E argumentul meu impotriva lor, care nu este valid.
3. Chiar nu e normal sa nu fie rezistent. Tot ce e sub masina, trebuie sa fie tun. Chiar si la rozatoare. Sa le imbrace in fier, in puii mei.
4. Daca se intampla la fiecare roata, ce faci? Schimbi mereu?
5. Repet, nu am atins, e si SUV, e inalta, puii mei. E Sportage.

User avatar
Ogy
Cel mai ghinionist!
Posts: 5213
Joined: 29 Feb 2008, 16:06
Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Cablu ABS avariat

Post by Ogy »

Constatarea s-a facut la AutoNet Giulesti,
Dexter unii vorbesc degeaba pe alte topicuri. Incearca Kia Baneasa si Img Jilava.

Flavyus
Posts: 1929
Joined: 19 Jan 2017, 11:04
Auto: Sportage2017 2DSL GTL4x4HP 6AT
Location: Bucuresti

Re: Cablu ABS avariat

Post by Flavyus »

La Passat aveam 2 cabluri arcuite mult pe sub masina de-mi statea inima cand dadeam prin gropi, totusi nu am avut probleme cu ele.

Dexter1
Posts: 4
Joined: 14 Jan 2019, 14:10
Auto: Kia Sportage 1,6 Gdi 4x2
Location: Bucharest

Re: Cablu ABS avariat

Post by Dexter1 »

Din conversatia cu Kia Baneasa, cel putin la telefon, am aceasi chestie, Daca e factor extern, atunci nu intra pe garantie.

Adica pot acea acelasi rezultat. Si mai pierd si timp.

Alta chestie "misto" e ca se plateste constatarea daca e factor extern, si nu faci reparatia la ei. 170 de lei. Misto nu?

Nu e un capat de tara, dar ca idee. de principiu. Si customer service.

BAU
Moderator General
Posts: 3291
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Cablu ABS avariat

Post by BAU »

@Dexter : Mie nu mi se pare corect ca daca este factor extern nu intra pe garantie . Ce daca este de la gheata , `este problema lor , daca se poate roade de la gheata ar trebui imbracat intr-o camasa de otel cum sunt unele cabluri de frana , pentru a rezista .
La o revizie de acum cativa ani , mi-au gasit un burduf de la caseta de directie facut praf . Au ajuns la concluzia ca ERA POSIBIL sa fie ros de la gheata stransa sub caseta de directia , pe suportul motor .
A FOST SCHIMBAT IN GARANTIE la IMG . Mi sa parut corect cum au procedat .

Incearca si la ei dar fa-le o vizita sa vada si ei cablul , nu vorbi la telefon sau nu le trimite mailuri .

IAR IN ULTIMA INSTANTA daca nu reusesti sa rezolvi pe garantie ,poti cumpara tu piesa cu cca 100 lei si o poti schimba singur sau ti-o schimba orice mecanic , nu poate fi scumpa manopera . SAU o poti rezolva singur daca iti place sa mesteresti sau cu ajutorul unui electrician auto.

Nu ai cum cumpara cablul separat , vine impreuna cu senzorul ABS ( pentru izolare )
Te-ar costa cum am spus vre-o 100 lei un senzor.

Asa ca in zona roasa , dezizoleaza firul , vezi ce se intampla acolo poate este cazul sa tai firul ( sunt de fapt doua fire ) si le lipesti din nou , le cositoresti . Apoi refa izolatia in zona respectiva cu un manson de silicon sanitar . Aceasta nu face decat sa izoleze firele de umezeala din pasajul rotii . Sunt convins ca se poate face aceasta reparatie usor .
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 133.000 km

Post Reply

Return to “Tips & Tricks”