caut mecanic care a mai lucrat la kia sportage

Cum se rezolvă diverse probleme
Post Reply
ccx_80
Posts: 6
Joined: 05 Feb 2012, 14:29
Auto:

caut mecanic care a mai lucrat la kia sportage

Post by ccx_80 »

buna sunt posesor de kia sportage an 1998 94kw 1998cmc si am nevoie de un mecanic care a maqi vazut o astfel de masina Sunt din Cluj dar accept propuneri si din alte judete
Masina am luat-o cu gpl instalat pe ea dar am vrut ca ea sa mearga si pe benzina. Vechiul propietar a rulat doar pe gaz vreo 2 ani In momentul acesta instalatia de gaz este suspendata si masina tot nu merge pe benzina. Porneste dar da rateuri, puscaturi mari Motorul este caqnd merge rotund si este cand nu. La tester nu arata nimic Totul e bine dar masina tot nu merge. Am nevoie de un mecanic care intelege ce inseamna un motor pe benzina si care stie sa o ia de la un capat la celalalt ca sa gaseseasc problema. multumesc

ccx_80
Posts: 6
Joined: 05 Feb 2012, 14:29
Auto:

Re: caut mecanic care a mai lucrat la kia sportage

Post by ccx_80 »

revin cu detali pentru mecanicii de pe forum...
Daca motorul este rece masina porneste la sfert de cheie daca este ajutata cu pedala de acceleratie. Am stabilit ca motorul merge in patru pistoane. Daca motorul este cald porneste la sfert de cheie fara nici un ajutor. In timpul mersului nici nu se aude motorul parca ar fi masina noua dar la ralanti osileaza turatia intre 900 si 1500. De tras trage am mers 4 persoane si remorca dupa noi nici nu se simte diferenta. Am bagat in benzina aditiv si si-a mai dat drumul. Povestea masinii este simpla Ea a functionat 2 ani de zile numai pe gaz(pornit si umblat doar pe gaz) in ultimul an mai mult a stat incercand sa o fac sa mearga pe benzina Din cate am inteles s-au schimbat filtru de benzina s-au curata injectoarele s-au pus bujii noi(care acum au trebuit curatate pt ca erau umede) s-au verificat fisele si bobinele (se pare ca functioneaza, dar nu s-au schimbat) S-a pus debimetru de aer(second)si ceea ce stiu sigur ca s-a montat IAC(parca supapa ralanti)noua. Daca scoatem mufa de la aceasta supapa atunci parca turatia nu mai osileaza dar este ridicata cam la 1200 poate 1400 dar nu oscileaza. pentru proba am cuplat in 4x2 la mic am mers 5 km in urcare cu remorca pe drum de munte si s-a incalzit motorul , a aruncat antigelul dar am gasit hiba in sensul in care am observat ca nu a pornit termocupla (v-om remedia problema) dar niciodata in 4x2 la mare nu a urcat apa doar la mic s-a supraincalzit (oare de ce?)
Oricare dintre voi aveti vreun sfat va rog postati pt ca incercarea moarte n-are. Multumesc

User avatar
Ammadeus
Posts: 60
Joined: 15 Sep 2011, 10:46
Auto:

Re: caut mecanic care a mai lucrat la kia sportage

Post by Ammadeus »

Salut, ai rezolvat problema?

Nu sunt mecanic, insa din cate imi dau seama ar trebui sa fie ceva in neregula cu pompa de injectie, probabil trebuie reglat debitul de benzina si aer la relanti.
Unchiul meu are o masina care merge alternativ cu GPL si benzina, numai ca la el a fost mai usor, a trebuit sa schimbe ceva la carburator.
Sper sa nu vorbesc prosti.

Salutari si succes.
KIA Sportage 2012 Black Pearl 2.0 DSL 217 CP Stage 2

SPEED
Posts: 67
Joined: 19 Jun 2007, 18:11
Auto:
Location: FOCSANI

Re: caut mecanic care a mai lucrat la kia sportage

Post by SPEED »

Salut

Nu sunt mecanic dar cate ceva despre motoare pricep asa ca incerc poate reusesc sa te ajut cumva
Deci :

- la auto care functioneaza cu gpl este recomandat ca la o perioada de timp sa se faca o functionare si pe benzina pentr a preveni unele probleme legate de blocare,obturare,colmatare injectoare si eliminare de calamina,depuneri de funigine etc.Inteleg ca fostl proprietar a functionat o perioada indelungata pe gpl.Daca ai curatat injetoarele nu ar strica o verificare a valorilor compresiei pe fiecare piston pentru a vedea daca nu cumva una dintre supape nu inchide corespunzator sau scaunul acesteia este cumva degradat.Imi pare rau ca trebuie sa-ti spun dar,este de notorietate ca motoarele 2.0 dohc de pe kia sportage sunt motore preluate de la mazda nefiind conceptie proprie kia, iar printre proprietari de mazda este foarte cunoscut aspectul ca la aceste motoare o instalatie gpl dauneaza grav fiind motoare sensibile in zona scaunelor de supapa.Adica cu alte cuvinte nu sunt concepute pentru a functiona cu gpl, problema similara cu cea intalnita la daciile 1300 cu carburatie - scaunele supapaelor se deterioreaza.
- daca valoriile compresiei sunt normale, injectoarele functioneaza in parametri, urmatorul pas este verificarea corpului clapeta sau a debitmetrului de aer - nu stiu la sportage dar la unele modele acestea pot fi corp comun.Acesta masoara cantitatea de aer care intra in motor pentru a regla corect dozajul de benzina. Am vazut ca la cald turatia de ralanti oscileaza = fie motorul trage aer fals deci imediat dupa corpul clapeta intra in motor o cantitate de aer suplimentara = o neetanseitate ,fisura,asezare defectuasa a unei piese pe traseul de admisie.Simptomul descris de tine "Daca scoatem mufa de la aceasta supapa atunci parca turatia nu mai osileaza dar este ridicata cam la 1200 poate 1400 dar nu oscileaza." = cantitatea de aer nu mai este masurata = nu mai conteaza daca intra si o cantitate suplimentara datorata unei neetanseitati = ECU vede acest lucru trece in regim de avarie si face masurare doar a nivelului de co2 din evacuare cu ajutorul sondei lambda stabilind o turatie de ralanti la care acest parametru masurat se incadreaza in intervalul stabilit pentru o poluare cat mai scazuta.Cu alte cuvinte tu bagi aer cat vrei , el da benzina cat trebuie = turatie crescuta, dar poluare in parametri stabiliti.
- un al treilea defect posibil = sonda lambda - putin probabil dar daca a mers perioada mare pe gpl nu trebuie scoasa din calcul.Aici nu ai ce face decat sa o inlocuiesti, ideeal ar fi sa ai una la fel de proba ca sa elimini posibilitatea fara a suporta costurile unei noi= vre-o 700 de ron.

Sper ca am ajutat macar cat am putut.

Post Reply

Return to “Tips & Tricks”