Achizitie Kia Sportage

Forum cu de toate despre Kia Sportage
Post Reply
Raddu92
Posts: 3
Joined: 22 Apr 2021, 22:50
Auto: Sportage
Location: Romania

Achizitie Kia Sportage

Post by Raddu92 »

Salut,

Intentionez sa achizitionez o KIA Sportage GT line, dar am o nedumerire in privinta motorului.
Doresc varianta 4x4 automata, dar nu stiu daca sa merg pe 1.6 T-GDI, sau pe Diesel Hybrid.

Mentionez ca in prezent detin un Ford Diesel.

Pentru mine ca dotari optionale pe care as vrea sa le adaug fata de varianta GT line ar fi tapiterie piele, faruri LED, trapa panoramica si senzori de parcare fata-spate.

Am vazut ca aceasta configuratie ajunge in jur de 29-30k in functie de ce motor aleg. Considerati ca ar trebui poate sa renunt la vreuna din dotarile pe care le-am mentionat eu si sa adaug ceva cum ar fi un Cruise Control Adaptive?

Sunt indecis la varianta de motorizare pentru ca nu stiu cum vor fi afectate motoarele disesel (chiar daca varianta pe care am mentionat-o este Hybrid) in conditiile in care pot vor aparea pentru anumite tari restrictii pentru Diesel si nu as vrea sa fiu pus in situatia in care nu pot intra cu masina intr-un oras din UE, de exemplu.

M-ar interesa totodata ce probleme ar putea aparea la unul din motoarele enuntate mai sus.

De asemenea, stiti cam care ar fi marja de negociere suplimentara in reprezentante fata de pretul aferent peste reducerile deja oferite standard de KIA?

O ultima intrebare ar fi daca ar fi o idee poate sa caut o varianta de showroom sau test-drive si sa nu merg pe achizitionarea unui autoturim nou.

Multumesc anticipat pentru infromatiile oferite.

User avatar
ionutp
Admin
Posts: 996
Joined: 22 Aug 2019, 12:14
Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
Location: Bucharest

Re: Achizitie Kia Sportage

Post by ionutp »

Salut, cred ca cel mai important e cum va fi folosita masina. Daca e folosita mai mult in oras, benzina, daca e folosita mai mult in afara poate diesel ar fi o alegere mai buna. Ca diferente ar mai fi cuplu si puterea. Dieselul are cuplu mai mare, benzina are mai multi cai putere. Daca conduci putin mai sportiv, mergi pe T-GDI, daca e o masina de familie, care poate e mai incarcata, mergi pe diesel.
Si eu ma intreb ce o sa se intample cu motoarele diesel dar cred ca deja nu se mai fac diferente intre diesel si benzina. Cred ca exista doar masini cu motoare termice, hibride (de diferite feluri) si electrice. Dar acel diesel nu cred ca e hybrid, cred ca e mild-hybrid si e o diferenta intre ele. Chiar daca vor fi restrictii in orase, nu cred ca vor fi in urmatorii ani buni pe diesel daca e EURO 5 si 6.
Ca probleme, singura mai "discutata" nu este la motor ci la cutia automata 7DCT. Nu am idee daca au reparat ceva la ultimele modele.
Referitor la optionale, eu as merge intotdeauna pe cele de siguranta: front collision avoidance (FCA) vreau neaparat pe urmatoarea masina. Blind spot detection si altele mi se par de asemenea utile. Farurile LED le recomand, senzorii de asemenea. Personal, nu sunt fan trapa, doar daca nu e o problema pentru buget.
Nu sunt bun la negociere, dar sunt cateva discutii pe aici. In principiu poti avea o reducere dar e foarte mica. Poate daca te duci cu teancul de bani mai lasa din pret. :D
Nu cred ca ar fi o problema daca masina e din showroom sau pentru test drive-uri, ar trebui poate o mica reducere aici. Cat despre auto nou, cred ca e posibil sa dureze putin pana ajunge, mai degraba cred ca asta conteaza. Sau psihologic, ideea de nou si nefolosit. :D
PS: Nu sunt tocmai expert, imi dau si eu cu parerea, incerc sa ajut.
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

Raddu92
Posts: 3
Joined: 22 Apr 2021, 22:50
Auto: Sportage
Location: Romania

Re: Achizitie Kia Sportage

Post by Raddu92 »

Salut, Mersi mult de informatii.
As zice ca raportul de km oras/extern e undeva la 60/40%, deci nu ar fi o mare diferenta. O sa ma interesez si la reprezentanta si cred ca o sa fac si un test-drive cu fiecare varianta sa vad care mi s-ar potrivi mai bine. Am vazut ca la cea Diesel Hybrid mai exista o reducere suplimentara de 1400 euro, deci ar fi si asta un punct de luat in calcul. La optionale si eu ma gandeam la un FCA si chiar un SCC, dar probabil va trebui sa renunt la trapa pentru ca ar depasi bugetul.
Mersi inca o data.

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5244
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Achizitie Kia Sportage

Post by Nesta3 »

Ori mai aștepți să apară modelul nou de Sportage, cu motorizări noi, ori mergi la sor'sa Tucson și alegi Tucson 1.6tgdi Hybrid, 230 cp, 350 Nm cuplu, 4x4 , cutie automata 6AT.Si ai și performante care bat dieselul la orice capitol și consum bun.Un Style iese pe la 28mii euro, restul de echipari sar de 30mii.Partea proasta e că la Hyundai daca vrei dotări, nu o poți configura ci doar alege o versiune superioara.Iar asta înseamnă câteva mii de euro bune.Dar au cam cele mai bune discounturi de pe piata.

Edit:
Mild Hybrid te ajuta doar la impozit.Nu face nimic spectaculos.E acolo că piese de întreținere pe viitor.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

User avatar
Faust
Posts: 539
Joined: 18 Jan 2020, 21:13
Auto: KIA Sportage GT-line AWD
Location: Băneasa

Re: Achizitie Kia Sportage

Post by Faust »

Dacă negociezi poți obține un preț bun pentru o mașină de showroom sau drive test, de multe ori sunt mașini cu multe dotări, chestie de marketing, pentru a ispiti cumpărătorii cu diverse dotări.
Dacă o mașină de drive test are un rulaj de 15000...20000km sunt pistol cu apă. Caz concret , un prieten a cumpărat un Mercedes-Benz C class, mașina de drive test, 18000km rulaj, reducere 18000 euro făță de prețul de listă.
Mașinile de show room sau drive test in general sunt cumpărate de cei care lucrează în "cooperativa" care vinde mașinile sau se vând la pont unor cunoștințe, prieteni, având preturi foarte bune, cu ani în urmă am cumpărat multe asemenea mașini din Germania, pentru fiecare mașină cumpărată plăteam un "deranj" de 600....1000 euro celor care îmi dădeau pontul, aveam ceva legături cu dealeri din Germania.

Altă variantă, să cumperi o mașină care deja este pe stoc, dacă găsești ceva care să te mulțumească, ca dotări, motor, culoare, eu asa am cumpărat mașina, având niște cerințe minimale, zic eu, am obținut o reducere de 2800 euro față de prețul de listă, ca cerințe am vrut cel mai puternic motor pe benzină, neapărat cutie manuala, AC automat, încălzire scaune față, deci..... doar patru "pretenții" , că mașina are destule nebunii ca opțiuni...... să zicem că au fost bonus.
Kia Sportage GT-line T-gdi AWD 6MT

Fan motoare supraalimentate pe benzină .

Raddu92
Posts: 3
Joined: 22 Apr 2021, 22:50
Auto: Sportage
Location: Romania

Re: Achizitie Kia Sportage

Post by Raddu92 »

Multumesc tuturor pentru informatii, cred ca voi renunta la varianta Diesel si voi face un test-drive si cu sportage si cu tucson sa vad care ma atrage mai mult.

razesul
Posts: 326
Joined: 29 Aug 2017, 21:47
Auto: KIA Sportage 1.6 CRDi
Location: Belgium

Re: Achizitie Kia Sportage

Post by razesul »

Buna alegerea cu benzina vs alte variante, totusi vorbim de diferenta enorma de bani pt un hybrid, sa nu mai zic de electrica, si nu este doar situatia Romaniei, nu stau cainii cu colacii in coada nici in alta parte.

Cred ca batalie este in alta parte, nu la cetatean, iar in particular, RO are multe alte probleme cu plasticul si poluarea, pana la CO2 mai este. Centuri si autostrazi, sa fie scos traficul de langa nasul cetateanului, biciclete, transport in comun, etc.

"Despite an increase in registrations in recent years, alternatively-powered cars make up just 4.6% of the total EU car fleet. 0.8% of all cars on Europe's roads are hybrid electric, while both battery electric and plug-in hybrids each account for only 0.2% of the total."

Niste rapoarte foarte relevante, termic vs restul lumii - https://www.acea.be/statistics/article/ ... -Fuel-Type

P.S. in anii 1990 diesel era inexistent la autoturisme, sa inteleg ca in nici 30 ani diesel a devenit responsabil de toata gramada de CO2?
Parca e greu de inghitit galusca. Totusi astia cu electricul se lauda ca media distantei pe zi este undeva la 30km, pai daca e asta mica atunci nici temicul nu rupe cu CO2-ul nu?

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5244
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Achizitie Kia Sportage

Post by Nesta3 »

Am scris eu in topicul dedicat ce înseamnă poluarea termicului, atât benzina cat și diesel și am pus și un filmuleț.
30km pe zi înseamnă ore de stat în trafic, gaze de tot felul eliberate în atmosfera.
Plugin hibrid e un must pentru mașinile mari în oraș.Fata de un 1.6 tgdi,cu un 1.6tgdi plugin faci o economie drastica in privința carburantului.Problema e la timpul de încărcare și NU la stații.Daca ești dispus să stai la încărcat 3 ore la 3 zile sa zicem că sa mergi strict pe electric, e good to go.Nu mai zic daca stai la curte.
La 28mii cat e Tucsonul plug-in hibrid cu automata și 4x4 Style e de luat in considerare chiar daca iese mai scump decât un Style normal.
Vedem cu ce preturi va ieși noul Sportage, că motorizările vor fi identice cu ale Tucsonului.

Eu zic sa mai aștepți sau sa mergi sa vezi Tucsonul și să faci test drive.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

User avatar
ionutp
Admin
Posts: 996
Joined: 22 Aug 2019, 12:14
Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
Location: Bucharest

Re: Achizitie Kia Sportage

Post by ionutp »

Problema cu poluarea nu cred ca e generata de masinile noi, orice motoare ar avea, ci de tablele alea de E36 (de exemplu) care scot fum de parca ard cauciuc. Din punctul meu de vedere ar trebui sa se incurajeze masinile noi de orice fel si sa scapam de toate carutele din Germania. Apoi ne putem pune astfel de probleme.
Nu m-ar deranja niste motoare termice mai maricele (un 2L ca laptele) pe HEV/PHEV (desi ar polua putin mai mult) :D
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

razesul
Posts: 326
Joined: 29 Aug 2017, 21:47
Auto: KIA Sportage 1.6 CRDi
Location: Belgium

Re: Achizitie Kia Sportage

Post by razesul »

Nesta3 suntem pe aceeasi lungime de unda, amandoi vrem un aer mai curat, dar fiecare cu argumente diferite, eu nu cred in lupta asta prin schimbarea mentalitatii a 2-3 miliarde de cetateni sa bage mana in buzunar pt schimbarea masinilor, din contra cred ca este o barbologie specifica politicienilor, care vor sa faca ceva dar sa nu se schimbe nimic, sa nu supere nici pe eco nici pe ceilalti, sa castige de la toti :).

Sunt masuri mult mai simple si mai usor de implementat si cu costuri infinit mai mici - si da ionutp are dreptate ultimele tehnologii aduc mai multe avanatje vs o electrica cu care se merge in medie 30km, parerea mea, nu da cu pietre :)

Exact asta spun si eu - centuri, tunele, autostrazi sa scoti camioanele de langa parcurile din orase - eu stiu Iasi-ul, unde DN-ul trece aproape prin centru - au facut desteptii centura acuma vreo 7 ani, poate 10, pe care au bagat-o prin 2 sate, apoi "rechinii imobiliari" au facut restul, nu cred ca mai poate fi numita centura.

Partea cu transportul in comun electrificat, il consider un MUST, si se poate face in 3_4 ani, dar nici in BE nu e cazul, dar e mai bine sa batem la poarta cetateanului sa isi cumpere el electrica pentru ca TVA la 20k e mai mic fata de un TVA la 40k, scump da verde :)

Eu inca imi aduc aminte de troleibuze - tata lu' autobuzu electric pt cine nu stie ce e ala, in Iasi cred ca erau numai tramvaie si troleibuze, dar s-a renuntat, acuma o luam de la capat :) pare ceva in neregula in lumea asta zic eu.

Costanu
Posts: 23
Joined: 23 Dec 2020, 08:46
Auto: Nu
Location: Pitesti

Re: Achizitie Kia Sportage

Post by Costanu »

Eu as merge putin si pe partea de geopolitica. De ceva timp nu am mai auzit nimic de tarile care exporta petrol. Nimic din gargara cu occidentalii rai care vin la noi pt petrol. Imi aduc aminte si de un film in care se prezentau alternative la masinile pe carburant, iar concluzia era ca nu se poate trece la masini electrice pt ca nu vrea industria petroliera. Acum cand se trece la electrice a aparut alta teorie a conspiratiei....

User avatar
ionutp
Admin
Posts: 996
Joined: 22 Aug 2019, 12:14
Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
Location: Bucharest

Re: Achizitie Kia Sportage

Post by ionutp »

Nu stiu daca e doar o teorie a conspiratiei, nu se vrea neaparat trecerea pe electrice, nu as zice din cauza industriei petroliere, ci mai degraba "datorita" banilor care ajung astfel la bugete (si poate si in anumite buzunare). Accizele cred ca sunt destul de mari pe carburanti si se consuma. Desigur, astfel de lucruri pot fi "sponsorizate" de catre companiile petroliere, dar nu avem cum sa stim asta. Iar eu nu prea sunt cu teorriile conspirationiste. La fel ca la tigari: de ce sa ii determinam pe oameni sa nu mai fumeze cand aduc bani pe accize (PS: sunt fumator)?

Dar da, ar trebui sa trecem SPRE electrice. Consider ca nu e inca infrastructura pregatita pentru electrice, nici masinile as zice, dar peste cativa ani (4-5) cred ca o sa fie. Din punctul meu de vedere, e momenul pentru Plugin Hibride pentru cine poate :D Dar nu vad nicio problema in motoare termice moderne (EUR6). Nici in diesel nu vad nimic rau, EGR, DPF si SCR inseamna emisii mici de PM si NOx iar ca CO2 dieselurile scot cam jumatate fata de benzinare. Diesel life matters! :D
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

razesul
Posts: 326
Joined: 29 Aug 2017, 21:47
Auto: KIA Sportage 1.6 CRDi
Location: Belgium

Re: Achizitie Kia Sportage

Post by razesul »

Om trai si om vedea, si eu sper ca in urmatorii 5 ani sa pot inlocui cu PHEV/electric, dar eu sunt o picatura in ocean :)

User avatar
Faust
Posts: 539
Joined: 18 Jan 2020, 21:13
Auto: KIA Sportage GT-line AWD
Location: Băneasa

Re: Achizitie Kia Sportage

Post by Faust »

Nu doar industria petrolieră va fi afectată de trecerea pe electric, vor fi afectate :siderurgia, prelucrarea metalelor.
Va crește cererea de cupru în special și alte metale rare pentru acumulatori, apoi va veni cererea de energie electrică..... pe care..... cu ce o asiguri ecologic? Parcurile solare și eolienele sunt scumpe și nu pot asigura o putere mare în rețea, rămâne hidro..... cu alte probleme legate de ecologie, în plus..... nu știu câte țări mai sunt dispuse să investească în hidrocentrale.
Până la urmă orice industrie este o afacere ca oricare alta, banii vor dicta legile și normele de poluare.
Oricum..... este încă mare foame de diesel in toată lumea.
La ora actuală chiar și în tarile cu apă caldă și săpun..... infrastructura de încărcare este pistol cu apă rece.
Kia Sportage GT-line T-gdi AWD 6MT

Fan motoare supraalimentate pe benzină .

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Achizitie Kia Sportage

Post by zaboss »

Nu doar infrastructura de încărcare, ci și rețelele, că și la noi la București se merge pe blackouturi zonale programate de juma de zi ca să echilibreze rețeaua. Ca să reziste la electrificarea integrală, capacitatea de producție ar trebui să fie de 3 ori mai mare, ceea ce nu se va întâmpla în următorii 20 de ani.
Momentan nu am găsit una electrică care să-mi placă :( Dacă nu apare nimic nou interesant, cred că va fi PHEV următoarea mașină, Octavia sau Passat, că anul viitor mai apare un carnet în familie :D Mai mă gândesc și la varianta să înlocuiesc 500 cu versiunea sa electrică sau cu Mini SE. Nu mă interesează autonomia, nu va ieși din oraș (și 500 are 300 km autonomie cu un plin). Doar că fac doar 6000/an cu el, acum la 3 ani are 18.000 și nu merită deranjul.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

Post Reply

Return to “Generalităţi”