Demaraj 1.6 t-gdi 4x4 MT

Forum cu de toate despre Kia Sportage
MihaiM
Posts: 871
Joined: 04 Jun 2007, 10:11
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Demaraj 1.6 t-gdi 4x4 MT

Post by MihaiM »

Eu am schimbat turbina si totul a revenit la normal cel putin pe moment. Sper sa nu mai am probleme.

La tine care mai e treaba? Ai mai investigat?

vancsazsolt
Posts: 41
Joined: 18 Dec 2018, 03:08
Auto: Sportage 1.6 t-gdi 4x4 MT
Location: Ilfov

Re: Demaraj 1.6 t-gdi 4x4 MT

Post by vancsazsolt »

Ma bucur ca sa rezolvat.
Eu am lucrat 10-21 nonstop si nu am avut timp de service.
Masina a inceput sa mearga ok. Fata de situatia initiala cand ocazional mergea ok, acum ocazional nu merge ok. E mare imbunatatire.
Am situati in care in a 3-a de ex in depasire pleaca ok, simt ca ma lipesc de scaun apoi da in bot parca as apasa frana pt un moment, apas acceleratia de 2-3 ori si pleaca din nou.
Am invatat sa merg asa cu ea, se intampla din ce in ce mai rar. In rest e muuult mai ok decat pana acum.
Am 8000km, mai merg asa pana la 10000 si la revizie cer sa verifice.
Daca ar fi ceva ce pot dovedi/demonstra as insista mai mult insa acum stau prost cu timpul si presimt ca as pierde inca o zi degeaba.
Stiu ca e stupid, e masina noua, nu ar avea voie sa faca asta si nu ar trebui sa se intample asa ceva dar...asta e.
Acum fie pica ceva de tot fie dispare problema de tot. Va fi din ce in ce mai greu de depistat fiindca nu am martori sau eroare stocata.
Va tin la curent.

butuflorin
Posts: 5
Joined: 31 Jan 2019, 12:29
Auto: Sportage 1.6 T-GDI MT AWD FL
Location: Iasi

Re: Demaraj 1.6 t-gdi 4x4 MT

Post by butuflorin »

Salut,

@vancsazsolt - acelasi comportament descris de tine il are si Sportage-ul meu (~3800 Km), tot 1.6 t-gdi 4x4 MT.

1. La plecarile de pe loc se simte acea pierdere de putere. E mai pronuntata senzatia cand compresorul AC-ului este cuplat.
- eu am considerat ca e normal acest lucru dat fiind faptul ca turatia cade pe undeva pe la 1200-1300 rpm, iar cuplul este relativ mic la acea turatie, dupa cum evidentia si 'crististn intr-un post mai devreme.

2. In mers, la fel, simt ca "da in bot" in treptele mai mari, pe la 2000-2200 rpm.
- acest comportament pare ca il are dupa ce merg mai mult timp batraneste si schimb treptele dupa cum indica bordul, < 1800 - 2000 rpm. Daca schimb mai sus, 2300 - 2500 rpm, senzatia de dat in bot dispare.

Pana in prezent nu am ridicat nicio intrebare la dealer despre cele mentionate ,dar nici nu ma deranjeaza felul in care merge.

vancsazsolt
Posts: 41
Joined: 18 Dec 2018, 03:08
Auto: Sportage 1.6 t-gdi 4x4 MT
Location: Ilfov

Re: Demaraj 1.6 t-gdi 4x4 MT

Post by vancsazsolt »

Poate ar fi bine sa mentionezi la dealer.
Daca sesizeaza mai multi se va remedia mai repede.

Stim ca masina e "limitata" la rece, la mine cand apare problema, deseori trage mai slab(cu motorul cald) decat atunci cand e motorul rece.

Cel mai deranjant(si periculos) este in cazul depasirilor.
M-a lasat de cateva ori la nevoie si initial a fost foarte neplacut, mai ales cu familia in masina.

Daca asa e gandit, e stupid. Practic daca mergi calm o perioada, nu ai toata puterea pana nu o forjezi? Putin probabil.
Apoi are si a noastră butonul de kick-down sub pedala. Nu face nici o diferenta la mine(probabil nici nu trebuie) insa cand ajung s-o apas ar trebui sa dea masina tot ce poate, indiferent cum am mers inainte. Adica o data apasat, sa nu tina cont de algoritmul de invatare sau ce o fi ce calmeaza calutii din motor.


Eu sunt de parere ca e ceva mai mult la mine, ceva ce tine de turbina, actuatorul la geometrie variabila sau amandoua, indiferent ca e de soft sau piesa in sine.
Poate mai mult de soft fiindca daca apas pedala de 2-3 ori(lasat de tot>apasat maxim>repetat de 2-3 ori) de cele mai multe ori isi da drumul.

La fel, daca pornesc mai tare si o duc spre 5-5500 pana la treapta a 3-a sau a 4-a, o perioadă merge ok insa nu imi place sa fac asta...si nici nu am unde si cum tot timpul.

Vedem ce zic la MIT cand ajung la ei.

Sergiucid
Posts: 504
Joined: 29 Nov 2017, 10:37
Auto: Sportage 1.6 T-GDI
Location: Timisoara

Re: Demaraj 1.6 t-gdi 4x4 MT

Post by Sergiucid »

Actuatorul/tija actuatorului ramane oarecum blocata , dupa multiple incercari isi da drumu. Eroare nu da ca nu e comandat electronic. Doar in cazul blocarii complete posibil sa apara eroare de overboost/ underboost + limp mode. Se schimba tot ansamblul turbina+actuator pe garantie...
Sportage 1.6 T-GDI 4X2 6MT Style+
Focus MK2 1.6 TDCI 90CP

vancsazsolt
Posts: 41
Joined: 18 Dec 2018, 03:08
Auto: Sportage 1.6 t-gdi 4x4 MT
Location: Ilfov

Re: Demaraj 1.6 t-gdi 4x4 MT

Post by vancsazsolt »

@Segiucid
Poti sa dai mai multe detalii?
Ai avut tu problema asta sau e o problema stiuta de Kia? Cum se manifesta la tine?

Sergiucid
Posts: 504
Joined: 29 Nov 2017, 10:37
Auto: Sportage 1.6 T-GDI
Location: Timisoara

Re: Demaraj 1.6 t-gdi 4x4 MT

Post by Sergiucid »

Am lucrat o buna bucata de timp intr-un laborator a unui furnizor de actuatoare pentru turbine :D . Am vazut sute de reclamatii de actuatoare blocate. Unele reclamatii le primeam cu tot cu turbina. De cele mai multe ori nu actuatorul era vinovat de defect ci geometria variabila/ wastegate-ul de pe turbina care din anumite cauze se gripa iar actuatorul nu mai reusea sa faca cursa completa. Simptomele masinii erau exact cele expuse mai sus. Ca sa evite problema asta, unii clienti(Daimler) cumparau actuatoare smart care in cazul in care simteau un blocaj incepeau sa vibreze si reuseau sa deblocheze geometria variabila. Totusi eroarea ramanea stocata in DTC-ul actuatorului. Din pacate cei de la Hyundai/Kia au preferat sa puna pe 1.6 Tgdi actuator vacuumatic, la care nu ai nici un control in caz ca ceva se blocheaza. Si daca nu ai noroc sa ramana blocat complet intr-o anumita pozitie si senzorul de presiune sa sesizeze o valoare prea mica/ mare, nu vei avea nici o eroare in bord, iar masina va avea comportamentu descris mai sus... Au mai avut unii colegi de pe forum problema asta din cate imi aduc aminte.
@vancsazsolt: deschide capota si vezi in spatele motorului unde ai turbina. Daca ai posibilitatea misca tija actuatorului dintr-un capat in altu de la multe ori. Daca e gripat posibil sa il simti la mana.
Sportage 1.6 T-GDI 4X2 6MT Style+
Focus MK2 1.6 TDCI 90CP

vancsazsolt
Posts: 41
Joined: 18 Dec 2018, 03:08
Auto: Sportage 1.6 t-gdi 4x4 MT
Location: Ilfov

Re: Demaraj 1.6 t-gdi 4x4 MT

Post by vancsazsolt »

Am verificat cand am sesizat prima data problema, e electric nu pe vacum. Nu imi dau seama cum ar trebui sa se miste fiindca motorulasul(sau angrenajul) opune o oarecare rezistenta.
Ma gandesc ca se poate verifica cu tester daca face cursa intreaga, ar fi logic sa ii poti da comanda.
Mai verific azi ca m-ai facut curios.

Sergiucid
Posts: 504
Joined: 29 Nov 2017, 10:37
Auto: Sportage 1.6 T-GDI
Location: Timisoara

Re: Demaraj 1.6 t-gdi 4x4 MT

Post by Sergiucid »

Nu stiu de ce aveam impresia ca e vacuumatic...dar e electric, n-ai sanse sa il muti manual :) .O sa deschid si eu capota sa vad. Ramane valabil ce am scris legat de actuatoarele controlate electronic .
Sportage 1.6 T-GDI 4X2 6MT Style+
Focus MK2 1.6 TDCI 90CP

Sergiucid
Posts: 504
Joined: 29 Nov 2017, 10:37
Auto: Sportage 1.6 T-GDI
Location: Timisoara

Re: Demaraj 1.6 t-gdi 4x4 MT

Post by Sergiucid »

Rectific: dupa spusele unui coleg, acel actuator se poate actiona manual, nu are sistem cu roata melcata. Deci poti incerca sa misti tija. Desigur ca actuatorul va opune forta, deci nu prea poti vedea daca e gripat .
Sportage 1.6 T-GDI 4X2 6MT Style+
Focus MK2 1.6 TDCI 90CP

vancsazsolt
Posts: 41
Joined: 18 Dec 2018, 03:08
Auto: Sportage 1.6 t-gdi 4x4 MT
Location: Ilfov

Re: Demaraj 1.6 t-gdi 4x4 MT

Post by vancsazsolt »

M-am uitat, nu se misca deloc dar nu cred ca inseamna ceva. Cred ca motorul si angrenajele opun rezistenta chiar daca nu e melcata. Apoi nici nu ai pozitie sa vetifici ca lumea.
Am facut programare la MIT pt. august, am si vb. cu cineva sa vad cum vor aborda situatia.
Initial au zis ca daca nu are eroare nu au ce face dar pana la urma a ramas ca vor verifica mai amanuntit...ca pana ajungem la turbina mai sunt altele de verificat. Cica daca era turbina, chiar daca nu da limp, ramanea eroare stocata.
E logic ce zice si totusi nu am eroare si problema este acolo.

vancsazsolt
Posts: 41
Joined: 18 Dec 2018, 03:08
Auto: Sportage 1.6 t-gdi 4x4 MT
Location: Ilfov

Re: Demaraj 1.6 t-gdi 4x4 MT

Post by vancsazsolt »

No, am trecut de prima revizie si cu aceasta ocazie am cerut si diagnoza, totul a iesit perfect.

Era de asteptat fiindca problema intre timp a disparut aproape de tot.

Ce a avut 8000+ km masina nu au putut explica fara eroare stocata si fara sa se manifeste la service, lucru de inteles.

Important este ca masina se comporta destul de ok, mai are mici ezitari cand nu da tot dar a devenit utilizabil si ma pot bucura de ea.
Daca continua ritmul de "vindecare", in cateva luni o sa dispara de tot si va ramane un mister ce a avut.

Parerea celor de la MIT este ca pe langa multe presupuneri, ceea mai probabila este actuatorul turbinei pe care s-au oferit sa schimbe fara programare daca pica de tot si/sau vin la ei cu o eroare in bord sau.
P.S. Experienta MIT tinand cont si de situatie a fost foarte ok.
Am fost placut surprins cum au abordat situatia, cum s-au comportat si cum au explicat.

Ritter
Posts: 179
Joined: 15 Nov 2017, 21:58
Auto: Kia Sportage
Location: Buzau

Re: Demaraj 1.6 t-gdi 4x4 MT

Post by Ritter »

Alte noutati intre timp ? Un update daca s-a rezolvat dilema ?
Kia Sportage MK4 GT-Line 1.6 T-GDI 6MT 4x4 New Infrared MY2018
Ford Focus MK4 ST-Line 1.5 EB 6MT Desert Island Blue MY2019
"Three pedals are only for men"

Ritter
Posts: 179
Joined: 15 Nov 2017, 21:58
Auto: Kia Sportage
Location: Buzau

Re: Demaraj 1.6 t-gdi 4x4 MT

Post by Ritter »

Am intrebat ieri la service, cand am facut revizia si cica problema este cunoscuta la masinile noi (pana in 15.000 km), din cauza uleiului Total pus din fabrica (are niste incompatibilitati care blocheaza turbina). Cei care trec de revizia 1 si schimba uleiul cica nu mai au probleme.
Kia Sportage MK4 GT-Line 1.6 T-GDI 6MT 4x4 New Infrared MY2018
Ford Focus MK4 ST-Line 1.5 EB 6MT Desert Island Blue MY2019
"Three pedals are only for men"

Post Reply

Return to “Generalităţi”