Sistem de asistare a evitării coliziuni frontale - se merită?
Sistem de asistare a evitării coliziuni frontale - se merită?
Una dintre opțiunile la kia sportage este sistemul de asistare a evitării coliziuni frontale cu un alt automobil sau pieton (FCA-FORWARD)
Această opțiune mă interesează din perspectiva siguranței. desigur ești mereu atent la drum dar uneori îmi trafic aglomerat la o mică neatenție e posibil să ai nevoie de acest sistem. Aș vrea niște detalii de la cei care au această opțiune configurată.
1. Cum funcționează acest sistem, frânează automat vehiculul sau doar emite semnal sonor?
2. La ce viteze este funcțional sistemul?
3. A fost cuiva vreodată de folos?
4. Considerați că este util sau doar un moft tehnologic?
Mulțumesc anticipat!
Această opțiune mă interesează din perspectiva siguranței. desigur ești mereu atent la drum dar uneori îmi trafic aglomerat la o mică neatenție e posibil să ai nevoie de acest sistem. Aș vrea niște detalii de la cei care au această opțiune configurată.
1. Cum funcționează acest sistem, frânează automat vehiculul sau doar emite semnal sonor?
2. La ce viteze este funcțional sistemul?
3. A fost cuiva vreodată de folos?
4. Considerați că este util sau doar un moft tehnologic?
Mulțumesc anticipat!
Sportage 1.6 T-GDi 7DCT GT Line 4x4
-
- Posts: 1929
- Joined: 19 Jan 2017, 11:04
- Auto: Sportage2017 2DSL GTL4x4HP 6AT
- Location: Bucuresti
Re: Sistem de asistare a evitării coliziuni frontale - se merită?
Eu merg 95% extraurban si nu l-am luat. Pt mers preponderent in oras cred ca e in top prioritati.
Sent from my CLT-L29 using Tapatalk
Sent from my CLT-L29 using Tapatalk
Re: Sistem de asistare a evitării coliziuni frontale - se merită?
Ok, multumesc!
Eu merg destul de mult și în urban și tocmai din acest motiv mă gândesc că îmi este necesar.
Mai aștept păreri, în special legate de modul cum funcționează acest sistem.
Eu merg destul de mult și în urban și tocmai din acest motiv mă gândesc că îmi este necesar.
Mai aștept păreri, în special legate de modul cum funcționează acest sistem.
Sportage 1.6 T-GDi 7DCT GT Line 4x4
- Nesta3
- Moderator General
- Posts: 5233
- Joined: 17 Mar 2009, 05:31
- Auto: Kia Sportage QL
- Location: Bucharest
Re: Sistem de asistare a evitării coliziuni frontale - se merită?
+ blind sport detection, camera reverse si senzori parcare.Combinatia ideala sa nu o lovesti tu
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition
Re: Sistem de asistare a evitării coliziuni frontale - se merită?
Mda, asa e. Intentionez sa merg pe varianta gtline, deci am camera pe spate. Oglinzi cu blindspot sunt scumpe si sincer cred ca se merrita in orasele foarte aglomerate daca conduci mai bagaret. Nu sunt genul, imi iau timp sa ma asigur ca pot schimba banda si nici masina nu cred ca este pentru conducere de slalom.
Ce mi se pare de neinteles este ca nu am senzorii de parcare ca dotare standard la o versiune de top, având in vedere ca tehnologic nu sunt cine știe ce minune. Si sunt destul de scumpi ca optional.
Apropo, la GTLine, nu ai eventual senzori de parcare pe fata? Ca ar fi de inteles sa nu ai pe spate deoarece ai camera.
Ce mi se pare de neinteles este ca nu am senzorii de parcare ca dotare standard la o versiune de top, având in vedere ca tehnologic nu sunt cine știe ce minune. Si sunt destul de scumpi ca optional.
Apropo, la GTLine, nu ai eventual senzori de parcare pe fata? Ca ar fi de inteles sa nu ai pe spate deoarece ai camera.
Sportage 1.6 T-GDi 7DCT GT Line 4x4
-
- Posts: 1929
- Joined: 19 Jan 2017, 11:04
- Auto: Sportage2017 2DSL GTL4x4HP 6AT
- Location: Bucuresti
Re: Sistem de asistare a evitării coliziuni frontale - se merită?
Asta ar fi AEB?
Sent from my CLT-L29 using Tapatalk
Sent from my CLT-L29 using Tapatalk
Re: Sistem de asistare a evitării coliziuni frontale - se merită?
Sistemul de care vorbesc eu se numeste in optiuni: FCA (FORWARD COLLISION-AVOIDANCE ASSIST); CAR/PED
AEB ar fi Autonomous Emergency Braking si o descriere a functionarii sistemului este aici:
Pe mine ma intereseaza practic ceva precum AEB, dar nu imi este clar daca FCA din configurator functioneaza la fel ca AEB. Clipul de pe youtube este din ianuarie 2016, perioada de lansare a lui Sportage 4. E posibil ca la versiunea facelift sistemul sa se numeasca FCA si banuiesc ca face acelasi lucru, ar fi nasol daca i-au redus din functionalitate, adica FCA se limiteaza doar la avertizare sonora.
Chiar nu are nimeni sistemul acesta?
AEB ar fi Autonomous Emergency Braking si o descriere a functionarii sistemului este aici:
Pe mine ma intereseaza practic ceva precum AEB, dar nu imi este clar daca FCA din configurator functioneaza la fel ca AEB. Clipul de pe youtube este din ianuarie 2016, perioada de lansare a lui Sportage 4. E posibil ca la versiunea facelift sistemul sa se numeasca FCA si banuiesc ca face acelasi lucru, ar fi nasol daca i-au redus din functionalitate, adica FCA se limiteaza doar la avertizare sonora.
Chiar nu are nimeni sistemul acesta?
Sportage 1.6 T-GDi 7DCT GT Line 4x4
Re: Sistem de asistare a evitării coliziuni frontale - se merită?
Salut,
Eu am AEB pe masina si functioneaza in felul urmator:
-face el ceva calcule fata de masina din fata sau pieton si in prima faza emite avertizare sonora iar daca nu calci frana(sau o calci insuficient din punctul lui de vedere(adica sa eviti pericolul) franeaza si sistemul-prin franare de catre sistem intelege ca tranteste efectiv frana.De inteles de altfel deoarece sistemul este gandit sa evite pericolul sau macar sa minimizeze impactul.Il consider foarte folositor si nu regret ca l-am cumparat.Se comporta diferit in oras si in afara,calculele facandu-le in functie de viteza ta si de masina din fata.Nu trebuie sa te bazezi pe el dar este un plus de siguranta.Limita inferioara de functionare cred ca este de 15-20km/h iar superioara am citit ca ar fi undeva la 180 km/h dar nu am avut curaj sa il testez la viteza aia.
Eu am AEB pe masina si functioneaza in felul urmator:
-face el ceva calcule fata de masina din fata sau pieton si in prima faza emite avertizare sonora iar daca nu calci frana(sau o calci insuficient din punctul lui de vedere(adica sa eviti pericolul) franeaza si sistemul-prin franare de catre sistem intelege ca tranteste efectiv frana.De inteles de altfel deoarece sistemul este gandit sa evite pericolul sau macar sa minimizeze impactul.Il consider foarte folositor si nu regret ca l-am cumparat.Se comporta diferit in oras si in afara,calculele facandu-le in functie de viteza ta si de masina din fata.Nu trebuie sa te bazezi pe el dar este un plus de siguranta.Limita inferioara de functionare cred ca este de 15-20km/h iar superioara am citit ca ar fi undeva la 180 km/h dar nu am avut curaj sa il testez la viteza aia.
Re: Sistem de asistare a evitării coliziuni frontale - se merită?
@Optiq: mașina ta este prefacelift?
Sunt curios deoarece am senzația că AEB din varianta prefacelift se numește FCA in versiunile cu facelift.
Sunt curios deoarece am senzația că AEB din varianta prefacelift se numește FCA in versiunile cu facelift.
Sportage 1.6 T-GDi 7DCT GT Line 4x4
Re: Sistem de asistare a evitării coliziuni frontale - se merită?
Da,masina mea este 2018
- bondalicir
- Posts: 1820
- Joined: 02 Mar 2008, 02:56
- Auto:
- Location: Buftea
- Contact:
Re: Sistem de asistare a evitării coliziuni frontale - se merită?
cel mai probabil FCA=AEB... se numeste altfel acum deoarece de exemplu la ceed care e model omologat la jumatatea lui 2018 e obligatoriu acest sistem de franare autonoma in caz ca se opreste o masina in fata ta... si este in standard se numeste Forward Collision
Warning (AEB City)... foloseste ca sistem de detectare camera de deasupra oglinzii... si ai optiune fca care e 155 de euro care dedecteaza si pietoni si se adauga radarul acela in bara... radar care este folosit si la adaptive cruise control, de aceea optiunile astea se iau la pachet...
facand un rezumat... soprtage care e model omologat inainte, acesta fiind doar un facelift inca poate fi vandut fara AEB sau FCA in standard... de aceea este mai scump... pe urmatorul model de sportage va fi obligatoriu acest sistem. e cam aceeasi chestie ca atunci cand s-a bagat esp obligaotriu pe orice masina...
si ca sa raspund si la intrebare da FCA va frana in caz de obstacol
Warning (AEB City)... foloseste ca sistem de detectare camera de deasupra oglinzii... si ai optiune fca care e 155 de euro care dedecteaza si pietoni si se adauga radarul acela in bara... radar care este folosit si la adaptive cruise control, de aceea optiunile astea se iau la pachet...
facand un rezumat... soprtage care e model omologat inainte, acesta fiind doar un facelift inca poate fi vandut fara AEB sau FCA in standard... de aceea este mai scump... pe urmatorul model de sportage va fi obligatoriu acest sistem. e cam aceeasi chestie ca atunci cand s-a bagat esp obligaotriu pe orice masina...
si ca sa raspund si la intrebare da FCA va frana in caz de obstacol
kia ceed FL 1,6dsl Hp SW galben dakar , Style, 6MT, EcoDynamics ODO 258.000
kia proceed FL 1,6dsl Hp white, Style, Pachet sport ODO 142.000
Kia Sportage 1.6 TGDI 7DCT GT Line New Infrared 43.000
Probleme cu laptopul? incearca aici : http://www.depanarelaptop.ro
kia proceed FL 1,6dsl Hp white, Style, Pachet sport ODO 142.000
Kia Sportage 1.6 TGDI 7DCT GT Line New Infrared 43.000
Probleme cu laptopul? incearca aici : http://www.depanarelaptop.ro
Re: Sistem de asistare a evitării coliziuni frontale - se merită?
Teoria ca teoria, cred ca ne-ar ajuta pe toti sa avem exemple clare cand a intrat, ce s-a evitat, etc.
- bondalicir
- Posts: 1820
- Joined: 02 Mar 2008, 02:56
- Auto:
- Location: Buftea
- Contact:
Re: Sistem de asistare a evitării coliziuni frontale - se merită?
cumperi ceva gonflabil il pui pe strada si te duci spre el... si vezi ce se intampla
kia ceed FL 1,6dsl Hp SW galben dakar , Style, 6MT, EcoDynamics ODO 258.000
kia proceed FL 1,6dsl Hp white, Style, Pachet sport ODO 142.000
Kia Sportage 1.6 TGDI 7DCT GT Line New Infrared 43.000
Probleme cu laptopul? incearca aici : http://www.depanarelaptop.ro
kia proceed FL 1,6dsl Hp white, Style, Pachet sport ODO 142.000
Kia Sportage 1.6 TGDI 7DCT GT Line New Infrared 43.000
Probleme cu laptopul? incearca aici : http://www.depanarelaptop.ro
-
- Posts: 1929
- Joined: 19 Jan 2017, 11:04
- Auto: Sportage2017 2DSL GTL4x4HP 6AT
- Location: Bucuresti
Re: Sistem de asistare a evitării coliziuni frontale - se merită?
O cutie de carton de TV.
Pe o Honda cu sistemul similar, soferul imi spunea ca pe autostrada la o depasire din scurt i-a ezitat masina, exact cum spune teoria: prima optiune este sa franeze cand te apropii periculos de mult de cel din fata, dar daca insisti cu acceleratia sistemul este anulat.
Pe o Honda cu sistemul similar, soferul imi spunea ca pe autostrada la o depasire din scurt i-a ezitat masina, exact cum spune teoria: prima optiune este sa franeze cand te apropii periculos de mult de cel din fata, dar daca insisti cu acceleratia sistemul este anulat.
-
- Posts: 951
- Joined: 08 Oct 2017, 19:28
- Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
- Location: Bucuresti
Re: Sistem de asistare a evitării coliziuni frontale - se merită?
Eu mi-am bifat sistemul in ultimul moment. Nu prea aveam incredere in el dar am zis ca nu strica.
Pana acum a actionat de vreo cateva ori doar pe nivelul 1: adica piuie ca la usi deschise si se aprinde chenarul ala rosu in display-ul dintre ceasuri. De fiecare data banuiesc ca a calculat diferenta intre viteza mea si a celui din fata. Cum de obicei nu fac tampenii, cazurile respective au fost cand cineva mi-a taiat calea iar eu nu m-am stresat sa franez, vazandu-l ca se duce. De asemenea odata pe o straduta ingusta cu viraj la dreapta si masini parcate pe stanga (iesirea de pe Maior Bacila in Sos. Fundeni, chiar in fata la Margineni pentru cine stie). Treaba e ca a piuit doar odata acolo, desi e drumul meu spre casa. Cauze posibile: ori in momentul respectiv am tras de volan chiar la o palma de masina respectiva, ori aia era cu fundul mai in afara si a recunoscut-o de masina (in general cand sunt corect parcate e cam spate-profil - aici nu stiu ce sa zic: sistemul reactioneaza doar la masini/pietoni, sau orice obstacol ? Intreb pentru ca lumea face teste cu salteaua, cutia de carton, dar firmele constructoare am vazut ca au masini gonflabile care arata ca cele adevarate). In sfarsit, ultimul caz, mai recent, unul a franat destul de brusc intr-o zona unde se termina asfaltul si sistemul m-a avertizat, cu mentiunea ca l-a luat foarteeee de departe, fara sa exagerez cred ca erau minim 10 metri. Explicatia pe care o gasesc e ca eu probabil acceleram. A fost singurul caz in care masina chiar a observat inaintea mea ca cel din fata incetineste, deci alerta a fost folositoare. Apoi mai cred ca si chestia cu acceleratul e importanta in declansarea alarmei, altfel ar piui in toate sensurile giratorii, ceea ce nu e cazul.
Cam asta e experienta mea cu sistemul respectiv. Stage 2 si 3 n-am experimentat (si sper sa nici nu se intample ). Am totusi dubii ca intr-un metru - doi masina are timp sa avertizeze apoi sa ia decizia sa franeze si in final sa si opreasca definitiv.
Pana acum a actionat de vreo cateva ori doar pe nivelul 1: adica piuie ca la usi deschise si se aprinde chenarul ala rosu in display-ul dintre ceasuri. De fiecare data banuiesc ca a calculat diferenta intre viteza mea si a celui din fata. Cum de obicei nu fac tampenii, cazurile respective au fost cand cineva mi-a taiat calea iar eu nu m-am stresat sa franez, vazandu-l ca se duce. De asemenea odata pe o straduta ingusta cu viraj la dreapta si masini parcate pe stanga (iesirea de pe Maior Bacila in Sos. Fundeni, chiar in fata la Margineni pentru cine stie). Treaba e ca a piuit doar odata acolo, desi e drumul meu spre casa. Cauze posibile: ori in momentul respectiv am tras de volan chiar la o palma de masina respectiva, ori aia era cu fundul mai in afara si a recunoscut-o de masina (in general cand sunt corect parcate e cam spate-profil - aici nu stiu ce sa zic: sistemul reactioneaza doar la masini/pietoni, sau orice obstacol ? Intreb pentru ca lumea face teste cu salteaua, cutia de carton, dar firmele constructoare am vazut ca au masini gonflabile care arata ca cele adevarate). In sfarsit, ultimul caz, mai recent, unul a franat destul de brusc intr-o zona unde se termina asfaltul si sistemul m-a avertizat, cu mentiunea ca l-a luat foarteeee de departe, fara sa exagerez cred ca erau minim 10 metri. Explicatia pe care o gasesc e ca eu probabil acceleram. A fost singurul caz in care masina chiar a observat inaintea mea ca cel din fata incetineste, deci alerta a fost folositoare. Apoi mai cred ca si chestia cu acceleratul e importanta in declansarea alarmei, altfel ar piui in toate sensurile giratorii, ceea ce nu e cazul.
Cam asta e experienta mea cu sistemul respectiv. Stage 2 si 3 n-am experimentat (si sper sa nici nu se intample ). Am totusi dubii ca intr-un metru - doi masina are timp sa avertizeze apoi sa ia decizia sa franeze si in final sa si opreasca definitiv.
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track