Sfaturi cumparare Sportage DCT vs alte marci

Forum cu de toate despre Kia Sportage
Post Reply
Flavyus
Posts: 1929
Joined: 19 Jan 2017, 11:04
Auto: Sportage2017 2DSL GTL4x4HP 6AT
Location: Bucuresti

Re: Sfaturi cumparare Sportage DCT vs alte marci

Post by Flavyus »

Din 2015 este deci Sportage 3, nu 4.
Motorizarea 2.0 DSL de 184 cp a fost revizuita oarecum, deci nu este fix identica cu cea actuala.
Cutia 6At a fost o surpriza f. placuta, eu am venit la Sportage cu frica de performanta cutiei (dupa un DSG6 cum ziceam) dar am fost incantat. Cel putin cu 184 cp diesel masina este chiar "nervoasa" as zice, raspunde prompt. Simt uneori oarece balbaiala in traficul bara in bara, dar e normal; chiar cu DSG am reusit performanta sa opresc motorul de cateva ori :) Iar in modul Sport e ireprosabila. Daca ai si padele pe volan (nu stiu la Style) e si mai bine. In curand imi deschid si eu jurnalul sper. Trebuie testata neaparat, merita.

tatalor51
Posts: 30
Joined: 21 Apr 2017, 16:27
Auto: -

Re: Sfaturi cumparare Sportage DCT vs alte marci

Post by tatalor51 »

Dap, generatia a 3-a, cred ca se numea Gold configuratia atunci, dar e asemanatoare cu Style de la gen. a 4-a. Nu are padele pe volan, din pacate.

surfer
Moderator
Posts: 1364
Joined: 27 Oct 2008, 03:43
Auto: Ceed/Sportage
Location: Bucuresti

Re: Sfaturi cumparare Sportage DCT vs alte marci

Post by surfer »

Subscriu la Flavyus in legatura cu motorul de 2L DSL, 184 cu 6AT. Incantatoare combinatia. Iar pentru consum, cursa proaspata - Piata Obor - Clinceni, 24km, 45 de minute, 9.3% (viteza maxima 110, am iesit prin Rahova, spre Bragadiru). Daca cineva crede ca un motor mai mic si cutie manuala, sa zicem cu 1 sau chiar 2 litri consum mai mic, poate inlocui placerea oferita de motorul asta si cutia 6AT, e parerea lui, dar am experienta celor aproape 10 mii de km facuti in 5 luni cu Sportage si il pot contrazice cu fapte.

Pe de alta parte, tatalor51 se gandeste la motor de 1.2 pe SUV (care e "petarda si pe Fabia, dar pe masina mai mare. Indiferent de configuratie, asa ca pls, sa nu incepem polemica in legatura cu motoarele sub 1.5), asa ca nu prea vad ce alte pareri, sfaturi sau idei se mai cauta.

Cum am mai spus, sunt foarte multe aspecte de luat in considerare, si fiecare stie ce ii place si ce cauta.
De tinut minte ca nu se poate sa mananci usturoi si sa nu iti miroasa gura (expresia mai potrivita situatiei ar fi "si ***** dar si cu sufletul in rai", dar nu vreau sa fiu moderat de zeii forumului :) ). Ce vreau sa spun ca e SUV (cu motor mic sau mare) si consum mic este inorogul industriei auto. Si fiecare isi face definitia lui "mic" si "mare", asa ca toate variantele isi au clientii lor.
Kiutza - Cee'd City, 2008, 1.6 GSL, Kompass Blue - 200000KM+
Grasuna - Sportage GT Line (+), 2016, 2.0 DSL AWD AT HP, Canyon Silver - 125000KM+

tatalor51
Posts: 30
Joined: 21 Apr 2017, 16:27
Auto: -

Re: Sfaturi cumparare Sportage DCT vs alte marci

Post by tatalor51 »

@surfer: Citeste posturile mele anterioare. Nu ma intereseaza consumul. Am luat in calcul motoarele de 1.2 fiindca sunt mai ieftine cu peste 3000E comparat cu variantele diesel si masina va fi folosita in general in oras si pe distante scurte.

Criteriile mele erau cutie automata, echipare spre high si sa fie o masina comoda. Mini SUV prefer din cauza de look, pozitie inaltata, ground clearance mai mare. Nu vreau ca motorul sa fie atat de slab incat sa fie incomod, dar cum in majoritatea timpului voi avea 2 copii mici in masina, 120 la ora unde se poate e mai mult decat suficient.

Si inclin spre Sportage 1.7DCT, dar inca nu sunt convins ca merita diferenta de pret si am oarece griji legate de DCT (aparent sunt probleme cu aceasta cutie pe Tucson), DPF si cum o sa-i placa unui diesel distantele scurte pe care va fi folosit.

Am deasemenea indoieli fata de fiabilitatea unui 1.2 turbo pe benzina, mai ales combinat cu o garantie de 3 ani. Complicat...

surfer
Moderator
Posts: 1364
Joined: 27 Oct 2008, 03:43
Auto: Ceed/Sportage
Location: Bucuresti

Re: Sfaturi cumparare Sportage DCT vs alte marci

Post by surfer »

Decizii decizii decizii :)

In cazul asta, ratiunea are nevoie de ajutor de la inima (placeri sufletesti). :)
Kiutza - Cee'd City, 2008, 1.6 GSL, Kompass Blue - 200000KM+
Grasuna - Sportage GT Line (+), 2016, 2.0 DSL AWD AT HP, Canyon Silver - 125000KM+

User avatar
godoroja
Posts: 80
Joined: 31 Oct 2016, 12:37
Auto: 2013 BMW X5 40d

Re: Sfaturi cumparare Sportage DCT vs alte marci

Post by godoroja »

Ai vazut Suzuki Ignis 2017? Garda la sol 18 cm. Mica. Are si varianta hybrid 1.2. Daca nu si benzina e ok. Greutatea 1t. Si subtire la bani. Allgrip era pe la 13000 aproape full.

Later edit: Am citit si in urma. E prea mica pentru ce ai tu nevoie.
Dintre cele 3, Sportage cred ca e peste. Dar depinde si de bani. Cu 3000-4000 euro in mana....
2013 BMW X5 40d
2021 Mini Countryman S All4 Facelift

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5226
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Sfaturi cumparare Sportage DCT vs alte marci

Post by Nesta3 »

Parerea mea, e ca Renault Kadjar nu se compara cu Sportage sau Qashqai.Nici ca materiale, nici ca feeling si in niciun caz, ca design.
Acum depinde ce nevoi ai, ce bani ai,ce iti ofera si ce nu fiecare dintre cele 2, Sportage si Qashqai.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

User avatar
alexdragos
Posts: 50
Joined: 06 Apr 2017, 19:26
Auto: Kia Sportage 1.6tgdi awd 7dct

Re: Sfaturi cumparare Sportage DCT vs alte marci

Post by alexdragos »

tatalor51 wrote: 21 Apr 2017, 17:38
- optionalele pe care le vreau (acoperis transparent/buton pornire(keyless)/automatic braking (franare de urgenta autonoma)/sistem de sunet peste medie/automatic parking (sau macar senzori)/frana de mana electronica/faruri Xenon sau led) sunt fie incluse in pachetele top (Qashqai, fara sistem audio peste medie), fie incluse sau la preturi modice (Kadjar, mai putin de 1000E cele neincluse);
Salut,

Trapa o poti lua, nu o sa iti para rau, este mult mai luminoasa masina si iti creeaza senzatia de spatiu suplimentar (nu ca nu ar avea deja), nu as renunta la ea si a fost una dintre optiunile luate si de mine.

Buton pornire keyles - l-am luat si eu, poti si fara dar este mai util/usor sa stai cu cheia in buzunar si sa apesi pe buton :)

Automatic bracking - am vrut si eu sa iau in mod special pentru momentele cand conduce sotia masina dar am renuntat, mai bine atentie sporita.

Sistem sunet peste medie - eu l-am luat, nu stiu cum se aude cel standard dar cel "peste medie" de la Kia e ok fara sa imi para wow, este cinstit pentru banii ceruti, atat.

Automatic parking - a fost o optiune si pentru mine, vezi sotia mai sus, dar este totusi un moft, am preferat trapa

Senzori de parcare (camera spate vine stanard) - da pentru ca sunt utili si la volumul masinii te ajuta sa nu o lovesti in parcarile inguste, iti afiseaza pe bord fata/spate + sunet, util.

Frana de mana electronica - da pentru ca vine si cu buton autohold f.util in trafic si pe panta.

Faruri Xenon - da, folositor, am inteles (inca nu am apucat sa testez) ca exista si functia de ajustare in panta sa ridice automat faza.

Deci din ce vrei tu poti sa dai la o parte automatic braking si automatic parking, eu asta am facut.

Spor la achizitie!


p.s
Referitor la Qasqai si Kadjar eu le-am eliminat din start, in primul rand nu imi plac atat la interior cat si la exterior, ar mai fi fost Tiguan dar e usor boring iar ca sa il configurezi de top ca la Kia diferenta de pret este nejustificata in secolul 21 unde cel putin intre aceste masini (nu discut de bmw, etc clase superioare) diferentele intre modele sunt destul de mici.

garantia de 7 ani cred ca este f.importanta
Sportage 1.6tgdi awd 7dct GT line +++

leeloo
Posts: 9
Joined: 01 Dec 2007, 15:16
Auto:

Re: Sfaturi cumparare Sportage DCT vs alte marci

Post by leeloo »

Daca nu iti pasa de 4x4, o optiune ar fi KIA NIRO, hibrida .
Eu am cam acelasi nevoi ca si tine, masina va fi pentru nevasta, drumuri 80% urbane, mai scurte sau mai lungi. Exclud orice varianta manuala.

Eu ma duc la un drive test sambata, o sa revin cu impresii.
masina am vazut-o deja in showroom.
Eu stau in belgia dotarile si preturile sunt diferite comparat cu RO, dar cel putin pentru mine la NIRO vs sportage treburile stau cam asa :
Un sportage 4x2 versiunea automata cel mai ieftin posibil e un 1.7 crdi cu DCT , are aproximativ aceleasi dotari cu un NIRO versiunea de echipare medie. e cu vreo 2k euro mai scump din start. (asta in Belgia ) 29k NIRO vs 31 k. Sportage

Spatiul la interior e identic, au acelasi ampatement la mm masurat.
Avantaj sportage e portbagaj mai mare.
LA NIRO poti obtine prima ECO care se da in romania pentru masini hibride, si asta poate scadea ceva pretul.
Niro per total este ceva mai scurt, deci in principiu mai usor gasitul unui spatiu de parcare.
Ambele sunt cam la fel de puturoase, adica 0-100 au cam acelasi timp.
LA Kia Niro, din cauza ca motorul electric e pus intre cel termic si cutie, practic are si rolul unui convertizor de cuplu, in situatii de stop& go e mult mai lina.
Tot din cauza asta, conform celor declarate de KIA, desi cutia DCT e tot cu ambreiaj uscat, ar trebui sa fie si mai durabila.
Din ce am citi pe forumurile din UK, unde sunt posesori de NIRO de ceva vreme, urban chiar consuma foarte aproape de ce e in carte, dupa rodaj cam toti raporteaza ceva in jur de 4.5 urban. Alt mare plus la NIRO vs Sportage.
Dotarile sunt multe Pe NIRO, Incepand cu navigatie si apple car play/android auto si terminand cu camera in spate, tot felul de chestii de siguranta etc..
Hyundai IONIQ e alta optiune daca nu vrei neaparat un SUV, aia e si mai ieftina decat NIRO, aceasi paltforma, ioniq e mai usoara si deci si mai vioaie.
Merita o privire si niste intrebari la dealer cu siguranta.
Daca nevestei ii va placea, la mine treaba e usoara.. avand in vedere si diferentele de pret.

tatalor51
Posts: 30
Joined: 21 Apr 2017, 16:27
Auto: -

Re: Sfaturi cumparare Sportage DCT vs alte marci

Post by tatalor51 »

Din pacate automatic parking si frana de mana electronica nu sunt disponibile pentru 1.7DCT.

Keyless da, imi place si mie, dar 460E imi pare mult. La fel si AEB, mie mi se pare folositor just in case, atentia sporita este oricum default. Din ce am citit pe aici, farurile cu halogen sunt de o calitate buna si au asistent reglare faza lunga/scurta asa ca probabil la xenoane as renunta cel mai usor (pana acum am mers de vreo 2-3 ori noaptea intr-un an in afara orasului).

Flavyus
Posts: 1929
Joined: 19 Jan 2017, 11:04
Auto: Sportage2017 2DSL GTL4x4HP 6AT
Location: Bucuresti

Re: Sfaturi cumparare Sportage DCT vs alte marci

Post by Flavyus »

Sa nu fie cu suparare, dar legatura intre motorul termic, dct si convertorul de cuplu imi scapa. Zici ca ai u link la Kia ?!

Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk


Flavyus
Posts: 1929
Joined: 19 Jan 2017, 11:04
Auto: Sportage2017 2DSL GTL4x4HP 6AT
Location: Bucuresti

Re: Sfaturi cumparare Sportage DCT vs alte marci

Post by Flavyus »

Pardon, motorul electric am vrut sa zic

Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk


leeloo
Posts: 9
Joined: 01 Dec 2007, 15:16
Auto:

Re: Sfaturi cumparare Sportage DCT vs alte marci

Post by leeloo »

la niro motorul electric este pus intre cel termic si cutia dct, toate sunt legate in serie.
Intre motorul termic si cel electric e un ambreiaj. De exemplu la un stop , fie ca motorul termic e pornit sau nu, cutia e cuplata la motorul electric deja, in treapta 1, desi ai viteza 0. Cand pleci, motorul electric pleaca, cel termic se sincronizeaza la RPM si cupleaza si el. In felul asta practic motorul electric mai indeplineste o functie , similara cu un convertizor de cuplu dintr-o cutie automata clasica.
Ceva asemanator se petrece si la schimbarile de treapta in mers.
Asta face ca totul sa fie mai lin si solicitarile mult mai mici in ambreiajele cutiei.
Solutia aleasa de kia e foarte eleganta, mie mi se pare net superioara din multe punce de vedere celei de la toyota/lexus cu motorul electric in paralel cuplate ambele la o cutie CVT, si asta din 2 motive.
1. Faptul ca au evitat complet CVT-ul, care cat o fi ea de eficienta e super enervanta si omoara orice placere a condusului.
2. rezolva problema generala a cutiilor DCT, de orice marca sau sub ce nume se mai gasesc la altii si anume mersul in stop & go, si tranzitiile care de multe ori nu sunt line
Asta cu tranzitiile si taraitul prin trafic o sa verific sambata la drive test.
Restul se gasesc documentatii pe net cate vrei despre sistemul hibrid de pe kia/hyundai. In plus am primit si niste explicatii de la un inginer la reprezentanta.
Scuze de offtopic.
Revenind la oile noastre, pentru cei car nu tin cu dintii sa aibe 4x4 NIRO e o alternativa interesanta la sportage, merita o privire, mai ales pentru cei care fac multi km urban.
Eu sincer abia astept sa scota kia si un hatchback mai mic ori un SUV 4x4 hibrid,
Ei se lauda ca mai laseaza vreo 5 hibride pana prin 2020, se anunta vremuri interesante.
Momentan am o mazda 3 g120 automata, daca hyndai ioniq ar fi fost disponibila cand am cumparat-o eu, sigur nu o mai luam pe asta.

tatalor51
Posts: 30
Joined: 21 Apr 2017, 16:27
Auto: -

Re: Sfaturi cumparare Sportage DCT vs alte marci

Post by tatalor51 »

M-am uitat putin la Niro, in general optiunile suplimentare gen trapa si AEB sunt la jumatate de pret comparat cu Sportage, ceea ce face ca pretul final sa fie acelasi, presupunand un discount de dealer echivalent. Ca dimensiuni vad ca e cam cat un Nissan Qashqai din toate punctele de vedere.
Sunt oarecum sceptic in privinta motorului si nu stiu la ce performante sa ma astept. Diferenta de consum fata de 1.7 diesel nu e foarte mare, dar oricum nu e foarte importanta.
Are cineva de aici Niro? Cum se misca in afara orasului (fiindca sunt sigur ca in oras e mai mult decat ok si comod).

leeloo
Posts: 9
Joined: 01 Dec 2007, 15:16
Auto:

Re: Sfaturi cumparare Sportage DCT vs alte marci

Post by leeloo »

am fost eu la drive test cu NIRO azi.
am scris un review la rubrica de NIRO
viewtopic.php?f=34&t=24003&start=15
Iti spun ca diferenta de consum e foarte mare.
Eu masina cu consum de 4.8 urban in imputenia asta de bruxelles nu am mai vazut. Si am avut si corsa inchiriata cu motoras 1.3 diesel, si aia manca 7% aici.
Cu cat e traficul mai imputit, cu atat va fi mai mare diferenta fata de o masina normala diesel sau benzina. Si nici nu te doare capul cu DPF etc..
Pe hartie niro are aceasi timp cu 1.6 gdi si 1.7 dct, cred ca la viteze mai mari e mai buna , ca are niscaiva cai in plus. Mie mi s-a parut ok si la peste 120 km/h , nimic spectaculos dar tragea constant.

Post Reply

Return to “Generalităţi”