4x4 - absolut necesar sau moft

Forum cu de toate despre Kia Sportage
Post Reply
User avatar
ionutp
Admin
Posts: 992
Joined: 22 Aug 2019, 12:14
Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
Location: Bucharest

Re: 4x4 - absolut necesar sau moft

Post by ionutp »

Salut, si eu vreau sa vorbesc fix despre acest lucru, ce am vazut acum 2 zile pe drumul catre Transalpina Ski Resort. Multa zapada pe drum, merg incet si fara nici cea mai mica problema. In fata mea o masina cu tractiune fata facea zig-zag ca sa poata inainta. Abia mergea. Apoi vine o panta cu inclinatie "mai mare" insemnand cateva grade si nu parea ca o sa reuseasca. Am depasit si mi-am vazut de drum fara probleme (PS: Din spate vedea o masina de deszapezire, eu nu aveam cum sa ajut si oricum nu ramanea blocat mai mult de 5 minute).
Nici nu vrea sa va zic de viraje cu gheata si zapada... Pentru colegii care inteleg ce face si ce nu face AWD. De ESP off s-a discutat?
Asadar, am ajuns la o concluzie simpla: Nu imi voi lua niciodata o masina fara AWD!
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

User avatar
Megahertz
Posts: 215
Joined: 25 Aug 2017, 17:26
Auto: KIA Sportage 2021 FL 1,6 T-GDI
Location: Bucuresti

Re: 4x4 - absolut necesar sau moft

Post by Megahertz »

Daca tot ai aruncat "mamaliga" zi-ne si de esp-off :)
KIA SPORTAGE 2021 FL 1,6 T-GDI 7DCT CLASIC+

quelloo
Posts: 4407
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: 4x4 - absolut necesar sau moft

Post by quelloo »

masina aia care facea zig zag sa poata inainta sigur era pe anvelope de vara. daca avea de iarna nu avea probleme.
una e sa nu-ti scape masina cand gheata sub o punte sau cand vrei sa mergi ceva mai tare, si alta e sa nu intainteze pe zapada. aici te ajuta mai mult un TC cu anvelope adecvate decat AWD
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

User avatar
ionutp
Admin
Posts: 992
Joined: 22 Aug 2019, 12:14
Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
Location: Bucharest

Re: 4x4 - absolut necesar sau moft

Post by ionutp »

Da, si eu ma gandeam ca are anvelope de vara sau foarte uzate insa era strat mare de zapada. O sa postez video zilele astea (cu zapada de pe drum).
Legat de ESP, daca patineaza rotile, taie puterea de la ele. Am ramas si eu blocat la un moment-dat, incercam sa ies si cum patinau rotile (nu stiu exact care) cum nu se mai invarteau si imi clipocea ESP in bord. Revin cu detalii in jurnalul de bord cand am mai mult timp. :D
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

micosus
Posts: 125
Joined: 27 Oct 2017, 12:24
Auto: Sportage 1.6 TGDI AWD 7DCT
Location: Bucuresti

Re: 4x4 - absolut necesar sau moft

Post by micosus »



Dacă vara ar fi ca iarna si daca rotile nu ar fi bracate cică si Sportage ar ieși din jgheab. Si realitatea a fost ca nu a ieșit.

Acum daca ziceți ca cine isi ia AWD il ia ca sa nu facă S pe stradă mai bine ii recomanzi cauciucuri si sa meargă atent. Marea majoritate de aici vor lua AWD asta asa cum am zis 'just in case' si asta e problema si cum am scris nu era o mare groapa. un 206 din fata mea care avea ambele roti față pe asfalt a plecat fara nicio emoție pe când marele AWD nimic nema niente.
Deci cred ca este valabilă ultima afirmație al lui surfer ca ma așteptam fara sa stiu desi repet ca toată propaganda inclusiv filmul de mai sus arata ca ar trebuii sa iesi dintr-o mica groapa
Oricum este doar parerea mea ( am incercat cu ESP off sau on degeaba . Am pus crăci de brad degeaba m-au împins oamenii degeaba pana la tractare) . Cu siguranță mașina mea nu mai iese cu mai mult de o roata de pe asfalt de acum încolo. Ma bucur ca există totuși interes pentru acest topic. PS masina nu este gunoi, AWD de pe ea este
1.6 TGDI 7DCT AWD Sportage 2017

User avatar
ionutp
Admin
Posts: 992
Joined: 22 Aug 2019, 12:14
Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
Location: Bucharest

Re: 4x4 - absolut necesar sau moft

Post by ionutp »

Legat de acel 206 cu rotile fata pe asfalt normal ca a iesit, tractiune fata plus greutatea cea mai mare pe fata (de la motor).
Eu nu am zis ca AWD de la Kia e cel mai bun, nici pe departe, probabil Quattro de la Audi e cel mai bun datorita diferentialului Torsen. Si a ingineriei lor.
Ce vreau eu sa spun e ca sunt multe situatii in care ajuta, in cazul meu nu e nici prima nici ultima oara cand m-a ajutat. Si cum merg des la munte iarna, imi prinde foarte bine. Ca sa nu mai zic de situatiile precum carosabil umed, viraj si viteza cam mare... :D
Pana la urma AWD e o optiune ca oricare alta, fiecare isi alege optiunile in functie de buget si necesitati. Ca si celelalte optiuni nici AWD nu e "bulletproof", e doar ceva care ajuta in anumite situatii.
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

bogdanescu03
Posts: 138
Joined: 20 Feb 2021, 23:45
Auto: Sportage 1.6 diesel MT GT Line
Location: Romania

Re: 4x4 - absolut necesar sau moft

Post by bogdanescu03 »

ia uitati aici - nu e chiar asa prost AWD de la Sportage

bogdanescu03
Posts: 138
Joined: 20 Feb 2021, 23:45
Auto: Sportage 1.6 diesel MT GT Line
Location: Romania

Re: 4x4 - absolut necesar sau moft

Post by bogdanescu03 »

si aici un test facut iarna cu modelul pre -facelift dar care are acelasi sistem AWD

quelloo
Posts: 4407
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: 4x4 - absolut necesar sau moft

Post by quelloo »

tocmai asta arata filmuletele astea din punctul meu de vedere. ca asta nu e use case pentru systemele astea. se chinuie aiurea. cu suficient clearance si o masina 2x4 trece testele alea la chin asa.
orice masina cu 4wd cu diferentiale blocabile n-ar fi avut probleme la prostioara aia de deal.
daca voi ati luat masinile astea pentru asa ceva alegerea a fost gresita.
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

aqua
Posts: 510
Joined: 07 Jan 2017, 12:55
Auto: T-GDI/GTLine
Location: Bucuresti

Re: 4x4 - absolut necesar sau moft

Post by aqua »

e preferabila cutia manuala cu awd in cazul de iarna, cu dct nu poti sa faci prea multe ca sofer, poti sa o treci pe manual dar tot nu reusesti sa faci balans sa te folosesti de inertie
Sportage 2020/GTline/T-GDI AWD DCT

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5231
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: 4x4 - absolut necesar sau moft

Post by Nesta3 »

E forța Subaru.
Am urmărit discuția de la început și ii cam dau dreptate colegului pățit.
El nu a fost pe vreun deal ca îl filmulețele alea ci din descriere, a fost fix intr-o situație in care AWD asta “de oraș” ar fi trebuit sa te scoată, indiferent de experiența ta ca șofer.
Cum a zis și quello, cine își cumpara AWD ca sa cucerească dealuri precum in filmulețul de mai sus, își ca ia teapa.
Dar cine își cumpara AWD pentru a fi scos din situatii de oraș și are aceleași rezultate, eu zic ca are tot dreptul sa fie nemulțumit.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

panzer
Moderator
Posts: 1201
Joined: 03 Jul 2007, 16:22
Auto:
Location: Bucuresti

Re: 4x4 - absolut necesar sau moft

Post by panzer »

Este si greutatea in plus o problema. Pe zapada/gheata un Tico n-ar avea probleme, nici sa intre nici sa iasa in parcare. Asta in Bucuresti.

Ca si sfaturi:
- balansul este de baza. Atat balansul fata-spate cat si balansul intre ce poate masina real si ce crezi tu ca poate! Cand luati o masina noua experimentati in mediu controlat ce poate, sa nu fiti surprinsi de realitate.
- incercati mai intai in marșarier. Cuplul e mai bine distribuit.
- ESP-ul ajuta la drum lung, te poate pune pe drum la loc, dar daca trebuie sa iesi dintr-un sleau (fie zapada fie noroi) el incurca. Turn it off.
- Ajuta masina. In diferitele momente cand am ramas intr-un sleau m-a ajutat cel mai mult presul de la pasager. La mine este de cauciuc. E cel mai la indemana antiderapant. Il am mereu cu mine.

Recent am fost la un restaurant foarte fain in subcarpatii Buzaului. Ultima panta de cosmar: lunga (nu iti ajunge elan-ul) pietris proaspat, neamestecat cu nisip (toti suntem ingineri de drumuri in ziua de azi!).
A4 All Road-ul din fata mea a urcat incet, constant. Eu cu Ceed 2008 m-am oprit in mijloc. A trebuit sa dau cu spatele. Pana la urma am gasit cuplul optim sa urc incet si eu, dar toate au fost in favoarea mea: ambreiaj 100%, cauciucuri de iarna (mai inguste) noi, masina golita de pasageri, etc. M-a ajutat si vopseaua made in 2008. Adica nu ma deranjeaza daca vreo piatra aruncata de roata o ciobeste.
Sus, se uitau toti la mine cu un anumit respect. Erau numai 4wd in parcare. Si a mea. :mrgreen:

PS: mi-a placut mult "cu Dacia 1300 n-am ramas nicaieri". Nici eu. A ramas odata blocata in viteza a 2a, dar in rest nimic.

Post Reply

Return to “Generalităţi”