Diluție ulei

Forum cu de toate despre Kia Sportage
Post Reply
User avatar
Faust
Posts: 539
Joined: 18 Jan 2020, 21:13
Auto: KIA Sportage GT-line AWD
Location: Băneasa

Diluție ulei

Post by Faust »

O discuție interesantă
Kia Sportage GT-line T-gdi AWD 6MT

Fan motoare supraalimentate pe benzină .

akeem
Posts: 951
Joined: 08 Oct 2017, 19:28
Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
Location: Bucuresti

Re: Diluție ulei

Post by akeem »

Era normal, sau mai bine zis, de asteptat.
Pentru cineva care face o naveta de cativa km pe zi, ca mine, fenomenul apare si la motorizarea veche.
Cineva care statea in trafic peste 15-20 min, nu avea greturi din astea, dar la hibrid motorul termic nu functioneaza mai mult de cateva minute adunate, adica situatia mea de mai sus. Am un coleg cu Rav4 HEV care spune ca in 20 min de acasa pana la munca, motorul termic ii porneste doar de 2 ori. Nu stiu cum a fost gandit subiectul, dar motorul ala o sa functioneze 90% din timp in afara temperaturii de regim. Daca mai e si turbo ca la Kia... Vorbesc de oras, nu autostrada (pentru preponderent autostrada n-are rost sa te gandesti la masina hibrida).

Subiectul pare destul de serios, devreme ce Toyota a instalat si injectie directa si indirecta in acelasi timp pe motoarele lor.
La fel, am vazut ca Renault Captur HEV a revenit la un motor de moda veche, 1.6 aspirat , 90CP, injectie indirecta, macar ai supapele spalate si poate ca presiunea de injectie n-o mai fi asa de mare sa spele filmul de ulei.
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

BlueOne
Posts: 55
Joined: 15 May 2022, 02:10
Auto: -
Location: Romania

Re: Diluție ulei

Post by BlueOne »

Da, da de gandit discutia. Toyota are de exemplu la RAV4 celebra problema cu cablul de inalta tensiune..si tot asa, diverse aspecte desi tehnologia in sine nu este noua.

Totusi, interesant este faptul ca:
- pe forumul corean problema este mentionata la Sorento/Santa Fe iar una din banuieli ar fi ca s-ar putea sa fie si datorita gabaritului mai mare, prin urmare a unei solicitari mai mari a motorului in conditii nenominale decat in cazul modelelor din clasele inferioare.
- din ce pare, nu exista inca un numar mare de raportari al acestei probleme
- pare curios cum de pana acuma nu s-a discutat mai mult pe aceasta tema din moment ce variantele hibrid sunt de ani buni in circulatie

razesul
Posts: 326
Joined: 29 Aug 2017, 21:47
Auto: KIA Sportage 1.6 CRDi
Location: Belgium

Re: Diluție ulei

Post by razesul »

Pentru ca sunt facute pentru subventii si nu pentru clienti. O cutie pe roti pentru care tu te bucuri ca statul iti da, de unde o fi avand statul sa dea nu stie nimeni, nu este vorba doar de Romania aici. Scutiri de TVA, impozite si altele, peste tot in Europa+SUA.

In 4-5ani cresc anunturile de second si daca nu esti pe faza ti-ai luat teapa cu un second la care bateria e la eficienta de 75-80% si de fapt consumul tau este cel de ICE + extra greutatea sistemului electric.

Nu s-a discutat pentru ca nu este nimeni nebun (nici client, nici producator) sa spuna ca este teapa, ai luat subventia care de fapt e o pierdere in timp, mergi pe burta, te lauzi cu consum de diesel pe medie, dar nu spui la nimeni ca e pret de EV :).

Daca o foloseti mult in oras e naspa pt motor, daca o foloseti mult in afara ai consum de diesel :), nu stiu cum este mai bine, dar cam asa arata lucrurile acuma. Cred ca nu crede nimeni vrajeala cu consum de 1.2L/100km

Pe youtube, cei seriosi, iti spun si de cosumul real si ca alegerea este grea, HEV/PHEV e cumva buna pentru ambele situatii, da si nu :), depinde.

No, asta e.

Ideal pentru mine ar fi fost, EV mic + diesel pentru vacante si drumuri lungi, daca ai, daca nu ramai la un EV mediu, KIA NIRO de exemplu.

Dar EV mic = min 35-40 000 euro, deci e clar :)

Post Reply

Return to “Generalităţi”