Nu așa funcționează. Îi zice Plugin fiindcă trebuie pus la priză. Frânarea regenerativă nu ajută foarte mult (și oricum e redusă în exterior).
Honda are motor electric alimentat cu generator pe benzină, dar pe mine mă sperie randamentul, 6% la CRV, în condițiile în care eu am la o mașină similară 10%. Și 8 cai frumoși în plus.
Achizitie Kia Sportage
- zaboss
- Posts: 1180
- Joined: 16 Sep 2010, 21:41
- Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
- Location: București
- Contact:
Re: Achizitie Kia Sportage
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.
-
- Posts: 951
- Joined: 08 Oct 2017, 19:28
- Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
- Location: Bucuresti
Re: Achizitie Kia Sportage
Tocmai. Mie asa mi-ar placea. Nu MHEV, FHEV sau generator ca la locomotivele alea vechi diesel-electrice.
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track
Re: Achizitie Kia Sportage
in Be exista niste conditii, "o baterie electrică cu o capacitate de energie de cel puțin 0,5 kWh la 100 de kilograme din greutatea mașinii și o emisie maximă de 50 gr CO2 pe kilometru.", ca o masina sa nu fie considerata "hybrid fals", au si o lista pe site-u l Ministerului de Finance.
Mild-hybrid EV = MHEV nu e in niciun caz hybrid nici nu a fost, au bagat ei in denumire si are emisii mai mici dar nesemnificativ, doar ajuta motorul termic, dar bateria aia mai mare nu permite deplasare pur electrica - asa si la Sportage-ul meu la viteza foarte mica daca o tin din frana se opreste motorul, dar foarte rar am sesizat.
Apropo e chestie super ok vis-a-vis de Fabia, nu stiu daca asa e la tot VAG in general sau doar Fabia, cand motorul este oprit la Fabia se blocheaza si volanul, nu mai am directie, nu si la Sportage.
Deci din cunostintele mele, nu sunt specialist si nici nu am avut una, mai nou am inteles ca e o conditie pe acest forum ca sa iti poti da cu parerea, hybride sunt 2, cu care poti merge full electric dar depinde distanta:
- Toyota like = conceptul vechi care nu ai posibilitatea sa incarci bateria de la priza, si autonomia este foarte mica, pana in 5-10km doar electric
- PHEV - plug-in hybrid EV - bateria se incarca de la priza si de la motor ca cele de mai sus, dar cu autonomie ceva mai mare 30km -100km
Financiar vorbind cred ca logic este sa iei un full EV si nu hybrid care tot au motor termic si nu te ajuta foarte mult in oras cu AC-ul pornit cred ca mergi pe termic daca stai in trafic mult, si zicea Nesta3 la un moment dat ca se incarca foarte greu.
Mild-hybrid EV = MHEV nu e in niciun caz hybrid nici nu a fost, au bagat ei in denumire si are emisii mai mici dar nesemnificativ, doar ajuta motorul termic, dar bateria aia mai mare nu permite deplasare pur electrica - asa si la Sportage-ul meu la viteza foarte mica daca o tin din frana se opreste motorul, dar foarte rar am sesizat.
Apropo e chestie super ok vis-a-vis de Fabia, nu stiu daca asa e la tot VAG in general sau doar Fabia, cand motorul este oprit la Fabia se blocheaza si volanul, nu mai am directie, nu si la Sportage.
Deci din cunostintele mele, nu sunt specialist si nici nu am avut una, mai nou am inteles ca e o conditie pe acest forum ca sa iti poti da cu parerea, hybride sunt 2, cu care poti merge full electric dar depinde distanta:
- Toyota like = conceptul vechi care nu ai posibilitatea sa incarci bateria de la priza, si autonomia este foarte mica, pana in 5-10km doar electric
- PHEV - plug-in hybrid EV - bateria se incarca de la priza si de la motor ca cele de mai sus, dar cu autonomie ceva mai mare 30km -100km
Financiar vorbind cred ca logic este sa iei un full EV si nu hybrid care tot au motor termic si nu te ajuta foarte mult in oras cu AC-ul pornit cred ca mergi pe termic daca stai in trafic mult, si zicea Nesta3 la un moment dat ca se incarca foarte greu.
Re: Achizitie Kia Sportage
Apropo e chestie super ok vis-a-vis de Fabia, nu stiu daca asa e la tot VAG in general sau doar Fabia, cand motorul este oprit la Fabia se blocheaza si volanul, nu mai am directie,
Iarta-ma.dar ce e super,ca nu inteleg??Sincer!
Iarta-ma.dar ce e super,ca nu inteleg??Sincer!
=D>
Re: Achizitie Kia Sportage
Ca nu se blocheaza volanul/directia si pot rula la viteze foarte mici cu motorul oprit - de exemplu la vale in coloana cu motorul oprit masina se deplaseaza 2-3m - pe cand la Fabia in momentul activarii Start/Stop volanul se blocheaza, ca la oprirea definitiva din buton - si nu este MHEV - banuiesc ca in cazul MHEV ar avea logica sa poti rula doar electric la viteze foarte mici 5km/h, nu detin MHEV, nu am facut drive test, poate ne pot lamuri cei care au.
- zaboss
- Posts: 1180
- Joined: 16 Sep 2010, 21:41
- Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
- Location: București
- Contact:
Re: Achizitie Kia Sportage
Da, și la Kodiaq în start&stop se blochează volanul.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.
- ionutp
- Admin
- Posts: 996
- Joined: 22 Aug 2019, 12:14
- Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
- Location: Bucharest
Re: Achizitie Kia Sportage
La cele care se blocheaza volanul au cumva drive-by-wire? Adica mai e legatura fizica intre volan si directie?
La cele la care nu se blocheaza, cat de mult se poate controla volanul cand motorul nu e pornit si directia nu e deloc asistata?
La cele la care nu se blocheaza, cat de mult se poate controla volanul cand motorul nu e pornit si directia nu e deloc asistata?
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD
Re: Achizitie Kia Sportage
Precizez ca piciorul inca este pe frana nu apasat tare, dar e probabil cum spune asta aici - "Would depend on how long braking pressure from >35kpa-to-zero would take. Also; in stop start traffic, you're not holding down the brake pedal as hard as you would be at, say, the traffic lights...
I'm not 100% sure how much 35kpa would be, but logic would suggest that it be a little more than just "holding the car there".
Ideea e ca probabil la MHEV ai mai mult din ceea ce am experimentat eu, si la mine a fost foarte rar, dar merg RAR in oras, ceea ce duce la consum mic + noxe reduse in oras.
Doar ca mi-a ramas in cap, DAR clar directia ramane activa, fata de Fabia unde volanul se blocheaza, poate doar la diesel se manifesta.
I'm not 100% sure how much 35kpa would be, but logic would suggest that it be a little more than just "holding the car there".
Ideea e ca probabil la MHEV ai mai mult din ceea ce am experimentat eu, si la mine a fost foarte rar, dar merg RAR in oras, ceea ce duce la consum mic + noxe reduse in oras.
Doar ca mi-a ramas in cap, DAR clar directia ramane activa, fata de Fabia unde volanul se blocheaza, poate doar la diesel se manifesta.
-
- Posts: 138
- Joined: 20 Feb 2021, 23:45
- Auto: Sportage 1.6 diesel MT GT Line
- Location: Romania
Re: Achizitie Kia Sportage
Se pare ca avem si in Romania un mild hybrid cu problema la intinzatorul curelei (problema pe care am gasit-o si pe un forum in UK)
https://www.facebook.com/groups/509768989212606/
https://www.facebook.com/groups/509768989212606/