Intrebari care nu merita un topic separat

Forum cu de toate despre Kia Sportage
Post Reply
User avatar
Energicus
Posts: 60
Joined: 17 Nov 2020, 15:30
Auto: Sportage 2021
Location: Craiova

Re: Intrebari care nu merita un topic separat

Post by Energicus »

8 luni la momentul livrarii
Sportage MY2021 GT-Line+, 1.6T-GDI, MT, 4x4, Blue Flame

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5233
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Intrebari care nu merita un topic separat

Post by Nesta3 »

Eu am un Joie i-anchor Advance isofix.Luat de nou, folosit de cand a iesit din maternitate.Eu sunt multumit de el, foarte safe, se poate folosi cu spatele la directia de mers dar si normal(in functie de varsta.
https://bebefast.ro/scaun-isofix-negru
Copilul meu are 3 ani jumate si 18kg.Deci, merge cum zic ei, pana la 4 ani sau 18-20kg.
As vrea sa il vand si sa imi iau un hifold din ala pliabil.
Daca te intereseaza, vb in privat.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

User avatar
Energicus
Posts: 60
Joined: 17 Nov 2020, 15:30
Auto: Sportage 2021
Location: Craiova

Re: Intrebari care nu merita un topic separat

Post by Energicus »

@Nesta, mersi pentru sfat, dar vreau unul pe rosu, sa se asorteze cu cusaturile :))
Sportage MY2021 GT-Line+, 1.6T-GDI, MT, 4x4, Blue Flame

animus
Posts: 9
Joined: 04 Dec 2020, 21:10
Auto: kia sportage
Location: bucuresti

Re: Intrebari care nu merita un topic separat

Post by animus »

Stie cineva care sunt diferentele intre navigatia de pe GT Line NAVI (INT. 8.0”) + RDS + DBS si cea optionala care se poate adauga, NAVI (INT. 8.0")+ RDS + DAB (VMAATP-SGT) ?

animus
Posts: 9
Joined: 04 Dec 2020, 21:10
Auto: kia sportage
Location: bucuresti

Re: Intrebari care nu merita un topic separat

Post by animus »

Prima are codul VMAATP. La GT-line iti ofera posibilitatea sa adaugi VMAATP-SGT pentru inca 100 euro aprox.

miu2k
Posts: 1
Joined: 06 Dec 2018, 21:39
Auto: Sportage
Location: Timisoara

Re: Intrebari care nu merita un topic separat

Post by miu2k »

Mi-a murit camera pentru marsarier la Sportage 2014.
A inlocuit-o cineva cu una aftermarket?

User avatar
ionutp
Admin
Posts: 994
Joined: 22 Aug 2019, 12:14
Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
Location: Bucharest

Re: Intrebari care nu merita un topic separat

Post by ionutp »

Eu aveam una aftermarket (cred, de fapt nu sunt sigur) si mi-a crapat anul trecut. Am inteles ca nu tine prea multi ani de la umiditate si alte lucruri.
Mi-au schimbat-o cei care mi-au contat si navigatia aftermarket si se vede foarte OK. Mai putin in lumina foarte slaba, dar aici nu prea ai ce face.
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

B777VJA
Posts: 8
Joined: 20 Oct 2020, 15:30
Auto: Kia Sportage SL
Location: Bucharest

Re: Intrebari care nu merita un topic separat

Post by B777VJA »

Salut. Daca ecranul eate negru, inseamna ca s-a dus camera?
Respect =D> :D

User avatar
ionutp
Admin
Posts: 994
Joined: 22 Aug 2019, 12:14
Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
Location: Bucharest

Re: Intrebari care nu merita un topic separat

Post by ionutp »

Salut, eu ma gandesc ca da. Cred ca daca era vreun contact in neregula aparea o eroare ca nu detecteaza camera, poate. Sau cel putin asa ar trebui.
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

User avatar
ionutp
Admin
Posts: 994
Joined: 22 Aug 2019, 12:14
Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
Location: Bucharest

Re: Intrebari care nu merita un topic separat

Post by ionutp »

Am o intrebare referitoare la mecanica, un lucru pe care nu il inteleg. Sa o luam la rand, exemplul simplu, cutie manuala:
1. Bielele invart arborele cotit
2. Arborele cotit invarte volantul (am inteles ca asta ar fi termenul corect)
3. Volantul e "legat" de ambreiaj cand acesta nu e apasat (cazul acesta vreau sa il acopar)
4. Acesta invarte "input shaft-ul" (nu stiu cum se zice in romana) din cutia de viteza
5. Care invarte "output shaft-ul" (de asemenea) care duce puterea la roti

Scenariul la care ma gandesc e doar un exemplu, sunt mai multe. Sa presupunem ca vrem sa urcam o bordura inalta in viteza 1.
Cu o turatie mica masina se opreste in bordura si nu urca. Daca crestem turatia, creste puterea si masina urca.

Intrebarea mea e urmatoarea: cum poate turatia sa creasca iar viteza rotilor sa ramana aceeasi (sau chiar sa stea pe loc)? Unde se pierde diferenta dintre nr. de rotatii al motorului si viteza mai mica de la roti (fata de cat ar fi fost pe un drum drept)?
Fiind un ansablu legat ma gandesc ca ar trebui sa moara motorul. Singura explicatie la care ma pot gandi e ca ambreiajul incepe sa patineze. Asta e explicatia? Nu imi dau seama cum altfel ar putea sa se invarta in continuare arborele cotit.
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

akeem
Posts: 951
Joined: 08 Oct 2017, 19:28
Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
Location: Bucuresti

Re: Intrebari care nu merita un topic separat

Post by akeem »

Este exact "blind spot"-ul tau de la pct.3: ambreiajul patineaza.
Cand apesi pedala la maxim, ferodoul (urile) discului de ambreiaj e la cativa mm de placa de presiune deci nu o antreneaza in niciun fel. Nu este legatura fizică intre motor si cutie. Deci motorul se invarte dar masina sta pe loc.
Cand lasi pedala, arcurile (de fapt e un singur arc ca un disc, ca un capac de borcan pe care apesi cu degetul, asa-numitul "soare") placii de presiune preseaza cu forta maxima si volantul invarte arborele primar (input shaft) cu aceeasi turatie ca acum e legat direct. Cand bagi in vit 1. pinionul de pe arborele primar il angreneaza pe cel de pe arborele secundar si asa transmite miscarea la roti. Ca sa nu moara motorul la plecare sau la urcat pe bordura faci tu smecheria cu lasat usor pedala de ambreiaj. Adica il patinezi. Motorul are o turatie, rotile nu, si incet incet volanta ia dupa ea arborele primar prin patinarea ambreiajului.
Ce, cand apesi pedala de frana se blochează rotile instant? Se incetineste masina mai brusc sau mai usor in functie de cat de tare apesi frana. La fel e si la ambreiaj, doar ca pe dos.
Gândește-te asa: ai un ventilator pe care lipesti un disc din carton. Tu vrei sa apesi cu palma pe disc. Discul patineaza pe palma (eventual incepe sa friga pielea). Dar daca apesi tare, palma nu mai patineaza, in schimb discul ti-o răsucește si ti-o rupe din încheietura, daca ventilatorul e puternic. Daca e prapadit, il opresti tu pe el (adica moare motorul). Discul e volanta, palma e ambreiajul iar brațul tau e arborele cutiei.
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

User avatar
ionutp
Admin
Posts: 994
Joined: 22 Aug 2019, 12:14
Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
Location: Bucharest

Re: Intrebari care nu merita un topic separat

Post by ionutp »

Am inteles, mi-ai luat asta de pe suflet, mersi frumos!
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

akeem
Posts: 951
Joined: 08 Oct 2017, 19:28
Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
Location: Bucuresti

Re: Intrebari care nu merita un topic separat

Post by akeem »

Npc. Da' nu inteleg unde e problema. Ai oprit vreodata motorul si nu stii de ce?
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

User avatar
ionutp
Admin
Posts: 994
Joined: 22 Aug 2019, 12:14
Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
Location: Bucharest

Re: Intrebari care nu merita un topic separat

Post by ionutp »

Nu, eu am AT si nu prea am avut ocazia sa merg cu manuala. Am mai mers doar de 3-4 ori si nu tocmai ideal (mai murea motorul si vorba lu tata: I: "Ce are masina?", R: "Sofer slab."). Ca sa nu mai zic ca nu aveam habar sa patinez ambreiajul, acum stiu cum se face. :D
De mult timp aveam aceasta curiozitate. La AT e diferit ca avem acel convertizor de cuplu care e la mijloc, dar la DCT e aceeasi idee ca la manuala. La CVT banuiesc ca e la fel.
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

aqua
Posts: 513
Joined: 07 Jan 2017, 12:55
Auto: T-GDI/GTLine
Location: Bucuresti

Re: Intrebari care nu merita un topic separat

Post by aqua »

chestie intamplata, in mers fiind cuplat DCT in D, mana sprijinita pe levier, la o frana la trecere din greutatea mainii s-a dus levierul in N fara nicio jena, niciun zgomot nicio piedica, frana era apasata insa destul de lejer
e normal? masina inca rula usor, am oprit de tot la trecere si am bagat din nou in D, totul ok
Sportage 2020/GTline/T-GDI AWD DCT

Post Reply

Return to “Generalităţi”