Dauna totala economic
Dauna totala economic
Dauna totala economic - cam asta pare a fi concluzia é service-uri diferite.
Pentru atata lucru? sunt masinile sigure in ziua de astazi sau doar pasagerii ceea e OK dar tabla si cadrul + sasiu se deformeza intr-un mod controlat etc astfel incat tu sa iesi cu viata?
Dar parca e cam mult, este o problema la acest model de la un asa impact sa schimbi juma de masina, parca e prea trasa de par, mi s-a zis ca e afectat sasiul, "umerii" de sustinere stanga + drp, ca toata mecanica puntii spate trebuie inlocuita etc
Cand ma uit la ea zici ca nu e mare lucru ceva pe la suspensii, tragem de tabla schimbam pe ici pe colo, gata, e ca noua
La un samsar cum merge treaba oare o ia la licitatie pe la 4-5k euro o repara cu maxim 5k sa zic si o da cu 15k?
Pentru atata lucru? sunt masinile sigure in ziua de astazi sau doar pasagerii ceea e OK dar tabla si cadrul + sasiu se deformeza intr-un mod controlat etc astfel incat tu sa iesi cu viata?
Dar parca e cam mult, este o problema la acest model de la un asa impact sa schimbi juma de masina, parca e prea trasa de par, mi s-a zis ca e afectat sasiul, "umerii" de sustinere stanga + drp, ca toata mecanica puntii spate trebuie inlocuita etc
Cand ma uit la ea zici ca nu e mare lucru ceva pe la suspensii, tragem de tabla schimbam pe ici pe colo, gata, e ca noua
La un samsar cum merge treaba oare o ia la licitatie pe la 4-5k euro o repara cu maxim 5k sa zic si o da cu 15k?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Re: Dauna totala economic
Pfff, imi pare rau pentru situatie, dar e bine ca sunteti OK, restul se repara.
Si cand zic de reparat, zic sa mai ceri si o a doua parere. Sau poate asa e la Belgia, nu se baga la reparat. La noi sigur o reparau, nu dadeau totala.
Si cand zic de reparat, zic sa mai ceri si o a doua parere. Sau poate asa e la Belgia, nu se baga la reparat. La noi sigur o reparau, nu dadeau totala.
Kiutza - Cee'd City, 2008, 1.6 GSL, Kompass Blue - 200000KM+
Grasuna - Sportage GT Line (+), 2016, 2.0 DSL AWD AT HP, Canyon Silver - 125000KM+
Grasuna - Sportage GT Line (+), 2016, 2.0 DSL AWD AT HP, Canyon Silver - 125000KM+
Re: Dauna totala economic
Am fost deja la 2 service-uri diferite - reprezentanta KIA si un garaj pentru VAG. Nu cred ca e mare diferenta vis-a-vis de preturi, folosesc din cate am inteles aceeasi baza de date pt devize la nivel UE, ADALEX sau ceva cu L si X si D , in schimb manopera da aici poate fi o diferenta.
In RO cel putin la revizii etc preturile sunt aproximativ la fel ca pe aici.
Cred mai mult ca nu isi bate nimeni capul, castiga toti, sunt asigurari peste asigurari vezi ce bine e sa ai asigurare
Etapa 2 vine un expert independent care merge marti sa vada masina si apoi o duc la licitatie unde o cumpara un meserias si o rebaga in circulatie e clar ca asta nu e masina de aruncat - motor scaune, 90% din masina poate fi vanduta.
Eu sunt acoperit full, inclusiv asigurarea juridica, adica daca face figuri asiguratorul vinovatului ( apropo evenimentul a avut loc in Ro) ei se ocupa de datul in judecata etc. in teorie in 2-3 sapt am banii
Dar intrebare e ok KIA, de la garaj mi-au si facut o oferta la KIA Sportage Black Edition.
Ma gandesc daca era mai grav mai era asta masina, parca s-a distrus prea usor.
La teste EURONCAP intra cu tancul in ele daca era o dubita ceva asa a fost o Skoda Octavia
In RO cel putin la revizii etc preturile sunt aproximativ la fel ca pe aici.
Cred mai mult ca nu isi bate nimeni capul, castiga toti, sunt asigurari peste asigurari vezi ce bine e sa ai asigurare
Etapa 2 vine un expert independent care merge marti sa vada masina si apoi o duc la licitatie unde o cumpara un meserias si o rebaga in circulatie e clar ca asta nu e masina de aruncat - motor scaune, 90% din masina poate fi vanduta.
Eu sunt acoperit full, inclusiv asigurarea juridica, adica daca face figuri asiguratorul vinovatului ( apropo evenimentul a avut loc in Ro) ei se ocupa de datul in judecata etc. in teorie in 2-3 sapt am banii
Dar intrebare e ok KIA, de la garaj mi-au si facut o oferta la KIA Sportage Black Edition.
Ma gandesc daca era mai grav mai era asta masina, parca s-a distrus prea usor.
La teste EURONCAP intra cu tancul in ele daca era o dubita ceva asa a fost o Skoda Octavia
Re: Dauna totala economic
Acum imi cer scuze dar ultimele 3 paragrafe nu le-am inteles deloc. Nu judec, nu acuz, dar e greu fara semne de punctuatie .
Nu inteleg daca spui ca masina e ok sau nu. Daca mai vrei kia sau nu.
Cum ai zis si tu, nu isi bate nimeni capul cu reparatia. Dar asta nu inseamna ca masina este distrusa.
Fara context, e greu sa ne dam cu parerea daca era altfel cu alta masina a ta sau a vinovatului.
Nu inteleg daca spui ca masina e ok sau nu. Daca mai vrei kia sau nu.
Cum ai zis si tu, nu isi bate nimeni capul cu reparatia. Dar asta nu inseamna ca masina este distrusa.
Fara context, e greu sa ne dam cu parerea daca era altfel cu alta masina a ta sau a vinovatului.
Kiutza - Cee'd City, 2008, 1.6 GSL, Kompass Blue - 200000KM+
Grasuna - Sportage GT Line (+), 2016, 2.0 DSL AWD AT HP, Canyon Silver - 125000KM+
Grasuna - Sportage GT Line (+), 2016, 2.0 DSL AWD AT HP, Canyon Silver - 125000KM+
Re: Dauna totala economic
Nu vreau sa fac spam cu subiecte inutile.
Puteti sa il inchideti daca nu e interesant nici nu cer parerea, doar ridic intrebari, o fi de bine sau de rau ? Masina nu pare a fi lovita foarte tare, dar totusi cei de la service zic ca da, sau e doar un business?
In urma unui test de la Euroncap la nu mai mult de 50-60km/h masina e botita rau de tot, lejer jumatate de masina, cei din interior sar de pe locurile lor etc
In cazul meu cand ma uit la poze si ma gandesc cum s-a intamplat, sotia nici nu a realizat, eu am simtit in volan si am auzit bufnitura, nu pare a fi foarte "rupta", dar cei de la service spun altceva.
Deci eu cu cunostinte spre zero in domeniu, ma intreb, e de bine ca nu este turtita si noi din interior abia am simtit? Asa or fi construite sa se deformeze si sa preia socul prin deformare, astfel incat tu in interior nici nu simti dar nici masina nu mai ai
Adica ea nu pare dar sasiul e stramb, volanul la fel, trebuie sa corectez ca sa merg drept, "umerii" de sustinere stanga drp la fel, mecanica punte spate, deci damage e, dar nu vizibil.
Puteti sa il inchideti daca nu e interesant nici nu cer parerea, doar ridic intrebari, o fi de bine sau de rau ? Masina nu pare a fi lovita foarte tare, dar totusi cei de la service zic ca da, sau e doar un business?
In urma unui test de la Euroncap la nu mai mult de 50-60km/h masina e botita rau de tot, lejer jumatate de masina, cei din interior sar de pe locurile lor etc
In cazul meu cand ma uit la poze si ma gandesc cum s-a intamplat, sotia nici nu a realizat, eu am simtit in volan si am auzit bufnitura, nu pare a fi foarte "rupta", dar cei de la service spun altceva.
Deci eu cu cunostinte spre zero in domeniu, ma intreb, e de bine ca nu este turtita si noi din interior abia am simtit? Asa or fi construite sa se deformeze si sa preia socul prin deformare, astfel incat tu in interior nici nu simti dar nici masina nu mai ai
Adica ea nu pare dar sasiul e stramb, volanul la fel, trebuie sa corectez ca sa merg drept, "umerii" de sustinere stanga drp la fel, mecanica punte spate, deci damage e, dar nu vizibil.
Re: Dauna totala economic
Este chiar un subiect util si interesant. Nu se va sterge.
Acum este mult mai clar ce ai vrut sa spui, si eu unul iti pot confirma (dupa mai multe evenimente cu Ceed-ul):
- da, e un business - la voi pt asiguratori, la noi pt service-uri. La noi inca se repara asa ceva, pt ca service-urile vor business, chiar daca asteapta dupa bani de la asigurari. Gravitatea daunelor poate fi evaluata diferit in Belgia fata de Romania, riscurile asumate la fel.
- da, asa sunt facute, si este foarte bine ca voi nu ati simtit nimic. La testele NCAP se vede la toate masinile de 5* ca desi exteriorul se face acordeon, interiorul/pasagerii nu au de suferit (bineinteles, impreuna cu centurile si airbag-uri)
E normal sa fie afectata directia, intrucat geometria rotilor a fost afectata, cel mai probabil de indoiturile sasiului.
Acum este mult mai clar ce ai vrut sa spui, si eu unul iti pot confirma (dupa mai multe evenimente cu Ceed-ul):
- da, e un business - la voi pt asiguratori, la noi pt service-uri. La noi inca se repara asa ceva, pt ca service-urile vor business, chiar daca asteapta dupa bani de la asigurari. Gravitatea daunelor poate fi evaluata diferit in Belgia fata de Romania, riscurile asumate la fel.
- da, asa sunt facute, si este foarte bine ca voi nu ati simtit nimic. La testele NCAP se vede la toate masinile de 5* ca desi exteriorul se face acordeon, interiorul/pasagerii nu au de suferit (bineinteles, impreuna cu centurile si airbag-uri)
E normal sa fie afectata directia, intrucat geometria rotilor a fost afectata, cel mai probabil de indoiturile sasiului.
Kiutza - Cee'd City, 2008, 1.6 GSL, Kompass Blue - 200000KM+
Grasuna - Sportage GT Line (+), 2016, 2.0 DSL AWD AT HP, Canyon Silver - 125000KM+
Grasuna - Sportage GT Line (+), 2016, 2.0 DSL AWD AT HP, Canyon Silver - 125000KM+
-
- Posts: 951
- Joined: 08 Oct 2017, 19:28
- Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
- Location: Bucuresti
Re: Dauna totala economic
Faptul ca pare usor șifonată nu înseamnă ca masina e reparabila. Vorbim de repunere in parametrii initiali astfel încât sa fie respectate toate caietele de sarcini si sa se asigure toate prestatiile ca atunci cand ai luat-o din fabrica. Nu mai suntem pe vremea cand legam Dacia cu sarma si-i dadeam bataie ca lasa ca merge. Oricum suta la ora era echivalentul bungee-jumping si apoi iti tremurau genunchii o juma de zi. Astazi avem pretenția sa mergem cu 180 cu 3 degete pe volan si sa-i ridicam capota odata pe an la revizie. Asta înseamnă cu totul alte condiții care trebuie indeplinite.
Ca sa revenim, motive sunt multe, bag aici cateva care imi vin in minte la ora asta:
- un lonjeron indoit nu se mai repara. El are o anumita forma care asigură rigiditatea caroseriei dar si modalitatea de deformare in caz de tamponare astfel incat pasagerii sa fie cat mai putin afectati.
- un unghi de directie care nu poate fi reglat inseamna uzura anvelope, tinuta de drum proasta si pericol de dus in balarii in anumite conditii extreme.
- din faza de proiect sunt stabilite anumite subansamble care se inlocuiesc. Nu sta nimeni sa surubareasca si sa peticeasca asa cum suntem noi obisnuiti la noi in curte. Nu e economic pentru nimeni.
- un samsar iti face o masina din doua epave sudate la mijloc dar apoi prinde orbul scoate-i ochii. Un service e obligat sa-ti repare mașina asa cum ai luat-o din fabrică, sa poti merge din nou cu 3 degete pe volan la 180, n-o sa-ti spuna nimeni "dar sa nu depășiți 140 ca stiti, nu mai e ca inainte".
- faptul ca ala a avut o Octavia si nu un autobuz nu e relevant. Depinde unde a lovit si cum a lovit. Daca e o zona proiectată sa fie deformabila se va face acordeon ca asa trebuie, socul pentru pasageri sa fie cat mai redus. Si nu ce solidă e Octavia si ce firava e Kia.
Etc...
Ca sa revenim, motive sunt multe, bag aici cateva care imi vin in minte la ora asta:
- un lonjeron indoit nu se mai repara. El are o anumita forma care asigură rigiditatea caroseriei dar si modalitatea de deformare in caz de tamponare astfel incat pasagerii sa fie cat mai putin afectati.
- un unghi de directie care nu poate fi reglat inseamna uzura anvelope, tinuta de drum proasta si pericol de dus in balarii in anumite conditii extreme.
- din faza de proiect sunt stabilite anumite subansamble care se inlocuiesc. Nu sta nimeni sa surubareasca si sa peticeasca asa cum suntem noi obisnuiti la noi in curte. Nu e economic pentru nimeni.
- un samsar iti face o masina din doua epave sudate la mijloc dar apoi prinde orbul scoate-i ochii. Un service e obligat sa-ti repare mașina asa cum ai luat-o din fabrică, sa poti merge din nou cu 3 degete pe volan la 180, n-o sa-ti spuna nimeni "dar sa nu depășiți 140 ca stiti, nu mai e ca inainte".
- faptul ca ala a avut o Octavia si nu un autobuz nu e relevant. Depinde unde a lovit si cum a lovit. Daca e o zona proiectată sa fie deformabila se va face acordeon ca asa trebuie, socul pentru pasageri sa fie cat mai redus. Si nu ce solidă e Octavia si ce firava e Kia.
Etc...
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track
- ionutp
- Admin
- Posts: 996
- Joined: 22 Aug 2019, 12:14
- Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
- Location: Bucharest
Re: Dauna totala economic
Am invatat si eu la un curs (conducere defensiva) ca oamenii vad accidente cu masini scumpe care se fac praf, dar soferul scapa cu viata, si au impresia ca masina e proasta. @akeem are treptate, masinile sunt proiectate sa absoarba socul. De exemplu, la un impact cu un obiect fix (e.g. cap de pod), corpul uman ar ceda la viteze de peste 64kmph. 64! De aceea nici nu se fac teste le viteze mai mari.
Daca s-au indoit lonjeroanele a fost afectata structura de rezistenta. Din cate stiam eu, dauna totala e cand structura de rezistenta a masinii a fost afectata. Nu cred ca se poate repara si nici legal nu cred ca ar fi (bine, nu stiu daca legislatia acopera bine astfel de lucruri).
Si daca s-ar putea repara, nu cred ca ai mai merge cu ea. Nu ar mai fi sigur. La un alt accident acea structura s-ar putea sa faca mai mult rau decat bine, sa se rupa de exemplu si sa se intample nenorociri.
Samsarii fac astfel de mizerii si ar trebui inchisi. Masinile "reparate" astfel nici nu cred ca se pot inmatricula. Nu am o problema cand un samsar da kilometrii unei masini inapoi, dar am o problema daca o masina a avut un accident grav (care ii afecteaza structura de rezistenta).
Singura solutie o reprezinta asigurarile, ar trebui sa acopere dauna de orice fel, inclusiv totala. @andrei, daca treci pe aici, poate ne spui mai multe.
M-am uitat si la video, impactul nu pare atat de puternic dar cred ca a fost. Cred ca nu s-a resimtit atat de tare pentru ca a fost din spate si scaunele au absorbit socul, dupa ce l-a absorbit si puntea spate. Probabil si tetierele erau puse bine, cred ca ar fi fost mai urat fara ele.
Sper ca persoana care a lovit a invatat sa pastreze distanta fata de masina din fata. Regula de 2 secunde.
Ce e cel mai important e ca sunteti bine si nu ati patit nimic. Eu ma bucur si ca nici cainele nu a patit nimic.
Daca s-au indoit lonjeroanele a fost afectata structura de rezistenta. Din cate stiam eu, dauna totala e cand structura de rezistenta a masinii a fost afectata. Nu cred ca se poate repara si nici legal nu cred ca ar fi (bine, nu stiu daca legislatia acopera bine astfel de lucruri).
Si daca s-ar putea repara, nu cred ca ai mai merge cu ea. Nu ar mai fi sigur. La un alt accident acea structura s-ar putea sa faca mai mult rau decat bine, sa se rupa de exemplu si sa se intample nenorociri.
Samsarii fac astfel de mizerii si ar trebui inchisi. Masinile "reparate" astfel nici nu cred ca se pot inmatricula. Nu am o problema cand un samsar da kilometrii unei masini inapoi, dar am o problema daca o masina a avut un accident grav (care ii afecteaza structura de rezistenta).
Singura solutie o reprezinta asigurarile, ar trebui sa acopere dauna de orice fel, inclusiv totala. @andrei, daca treci pe aici, poate ne spui mai multe.
M-am uitat si la video, impactul nu pare atat de puternic dar cred ca a fost. Cred ca nu s-a resimtit atat de tare pentru ca a fost din spate si scaunele au absorbit socul, dupa ce l-a absorbit si puntea spate. Probabil si tetierele erau puse bine, cred ca ar fi fost mai urat fara ele.
Sper ca persoana care a lovit a invatat sa pastreze distanta fata de masina din fata. Regula de 2 secunde.
Ce e cel mai important e ca sunteti bine si nu ati patit nimic. Eu ma bucur si ca nici cainele nu a patit nimic.
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD
-
- Posts: 963
- Joined: 06 Nov 2016, 15:17
- Auto: Sportage 1.6 T-GDI 6MT GT-Line
- Location: Bucuresti
Re: Dauna totala economic
aici suntSingura solutie o reprezinta asigurarile, ar trebui sa acopere dauna de orice fel, inclusiv totala. @andrei, daca treci pe aici, poate ne spui mai multe.
sigur, se acopera orice fel de dauna pe casco inclusiv cea totala
Kia Sportage 2021 1.6 T-GDI 6MT GT-LINE
EX : Kia Sportage 2016 1.6 GDI Classic +
EX : Kia Sportage 2016 1.6 GDI Classic +
Re: Dauna totala economic
In cazul asta e de bine, tabla e tabla, asigurarea isi face treaba, inclusiv in cealalta masina, toti au fost teferi; de exemplu nici airbag-ul nu s-a activat - el a tras mult dreapta si s-a lovit in stanga fata.
Din cauza ca eu eram cu franele la maxim socul s-a propagat in sasiu, alte componente mai usor deformabile cum spuneati mai sus.
Ce m-a pus pe mine pe ganduri, dar e posibili ca ADN-ul romanesc sa fie de vina, usurinta cu care toti au inceput sa vorbeasca despre dauna totala economica, adica costurile sunt mai mari vis-a-vis cu valoarea masinii.
La primul service VAG nici macar nu au urcat-o pe elevator, a venit un inginer au discutat vreo 10 min si gata.
Clar regula de 2 secunde salveaza vieti, de asta urmatoarele masini v-or avea AEB, Front Assist, sau cum s-o fi numind la ceilalti producatori franarea automata la apropierea de un obstacol.
Ceva pentru spate nu exista - un LED ceva, sa se aprinda pentru cel din spate "Esti prea aproape" sau sa sara apa din duza, pentru cei care merg la sub 50m fata de cel din fata la 100km/h ...
Din cauza ca eu eram cu franele la maxim socul s-a propagat in sasiu, alte componente mai usor deformabile cum spuneati mai sus.
Ce m-a pus pe mine pe ganduri, dar e posibili ca ADN-ul romanesc sa fie de vina, usurinta cu care toti au inceput sa vorbeasca despre dauna totala economica, adica costurile sunt mai mari vis-a-vis cu valoarea masinii.
La primul service VAG nici macar nu au urcat-o pe elevator, a venit un inginer au discutat vreo 10 min si gata.
Clar regula de 2 secunde salveaza vieti, de asta urmatoarele masini v-or avea AEB, Front Assist, sau cum s-o fi numind la ceilalti producatori franarea automata la apropierea de un obstacol.
Ceva pentru spate nu exista - un LED ceva, sa se aprinda pentru cel din spate "Esti prea aproape" sau sa sara apa din duza, pentru cei care merg la sub 50m fata de cel din fata la 100km/h ...
Re: Dauna totala economic
Sa stii ca eu iti dau dreptate si mi se pare o exagerare dauna totala la acel accident. Nu stiu cat e ora de manopera in service in Belgia, dar nu cred ca ar fi de munca la ea foarte mult sa o repare.
Insa, traim in epoca consumerismul si e mult mai simplu sa inlocuiesti cu ceva facut de roboti (masina noua) decat sa repari. Plus faptul ca daca ceva nu iese perfect si la urmatorul impact sunt probleme, un proces practic falimenteaza service-ul respectiv, deci cred ca prefera sa nu riste. Astea sunt consideratii generale, nu au legatura cu Kia si nu cred ca putem schimba procesul.
Pana la urma, ce e important e ca asigurarea e obligatorie. Si cred ca e chiar mai convenabil sa primesti banii inapoi, practic masina asta ai folosit-o 1-2 ani fara sa platesti nimic.
Insa, traim in epoca consumerismul si e mult mai simplu sa inlocuiesti cu ceva facut de roboti (masina noua) decat sa repari. Plus faptul ca daca ceva nu iese perfect si la urmatorul impact sunt probleme, un proces practic falimenteaza service-ul respectiv, deci cred ca prefera sa nu riste. Astea sunt consideratii generale, nu au legatura cu Kia si nu cred ca putem schimba procesul.
Pana la urma, ce e important e ca asigurarea e obligatorie. Si cred ca e chiar mai convenabil sa primesti banii inapoi, practic masina asta ai folosit-o 1-2 ani fara sa platesti nimic.
XCeed 1.6 T-GDi 6MT STYLE(+Optionale) InfraRed
Ex: Pro Cee'd 1.6 Classic Kompass Blue
Ex: Pro Cee'd 1.6 Classic Kompass Blue
- Megahertz
- Posts: 215
- Joined: 25 Aug 2017, 17:26
- Auto: KIA Sportage 2021 FL 1,6 T-GDI
- Location: Bucuresti
Re: Dauna totala economic
@bprodan Salut. Nu cred ca primeste banii pe care i-a dat pe ea...
KIA SPORTAGE 2021 FL 1,6 T-GDI 7DCT CLASIC+
-
- Posts: 951
- Joined: 08 Oct 2017, 19:28
- Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
- Location: Bucuresti
Re: Dauna totala economic
Primește suma din contract. La 2 ani probabil un 75% din valoarea ei de noua.
@bprodan, ba poate fi foarte mult, chiar imposibil de reaparat (ca sa fie ca noua, nu sa nu se vada din exterior). Daca a fost lovita in roata si suspensia e multilink, atunci s-au infundat toate punctele de prindere ale brațelor (care btw fac parte din structura de rezistență de care ziceti voi mai sus). Alea nu se mai trag inapoi, trebuie inlocuite. Adica desprinse din sudura, ceea ce e imposibil, pentru ca de obicei sunt senvis intre alte 2 table si sudate cu clesti, nu cu cordon. La service nu prea gasesti clesti de sudura si daca gasesti nu prea ai cum sa operezi cu ei. Iar piesele ce se sudeaza la cleste nu prea merge sa le sudezi cu cordon, in plus cum o pui in geometrie? Ca aia in uzina au dispozitive de asezare. Si daca o sudezi cativa mm mai incolo nu-ti mai ies unghiurile.
Samd.
Oricum un service de reprezentanta nu va face niciodata o reparatie care nu e trecuta in nomenclator. Daca nu e trecuta in nomenclator (cu buget, normare, metoda de reparare, echipamente, training, validari, etc...) atunci nici nu au voie sa o faca. Eventual ti-o face Dorel la el acasa dupa orele de program, daca e meserias si are cu ce. Dar asta ramane o intelegere intre voi. Oficial cu garantie, never ever.
@bprodan, ba poate fi foarte mult, chiar imposibil de reaparat (ca sa fie ca noua, nu sa nu se vada din exterior). Daca a fost lovita in roata si suspensia e multilink, atunci s-au infundat toate punctele de prindere ale brațelor (care btw fac parte din structura de rezistență de care ziceti voi mai sus). Alea nu se mai trag inapoi, trebuie inlocuite. Adica desprinse din sudura, ceea ce e imposibil, pentru ca de obicei sunt senvis intre alte 2 table si sudate cu clesti, nu cu cordon. La service nu prea gasesti clesti de sudura si daca gasesti nu prea ai cum sa operezi cu ei. Iar piesele ce se sudeaza la cleste nu prea merge sa le sudezi cu cordon, in plus cum o pui in geometrie? Ca aia in uzina au dispozitive de asezare. Si daca o sudezi cativa mm mai incolo nu-ti mai ies unghiurile.
Samd.
Oricum un service de reprezentanta nu va face niciodata o reparatie care nu e trecuta in nomenclator. Daca nu e trecuta in nomenclator (cu buget, normare, metoda de reparare, echipamente, training, validari, etc...) atunci nici nu au voie sa o faca. Eventual ti-o face Dorel la el acasa dupa orele de program, daca e meserias si are cu ce. Dar asta ramane o intelegere intre voi. Oficial cu garantie, never ever.
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track
Re: Dauna totala economic
La un an după ce am luat Sportage-ul am avut un accident! Nu cu mașina, accident domestic!
Am alergat prin curte după cățel ca sa-i iau mingea și mi-am rupt piciorul! Fractură maleolă tibială picior drept, au scris doctorii la diagnostic. Am auzit când s-a rupt osul, cred că sunetul s-a propagat prin corp, nu prin aer, și mi-am dat seama imediat că-i rupt! M-a durut așa de tare ca am zis ca-mi ies ochii din cap de durere, n-am putut nici să țip, ca mi s-a tăiat respirația! Am căzut pe jos și tot ce puteam face era să ma rostogolesc dintr-o parte în alta și să mă țin de picior! Vedeam cum mi se umflă glezna ! Din living, nevasta-mea a văzut că mă tăvălesc pe jos și nu înțelegea ce fac! A venit afară și abia atunci am putut să-i zic că mi-am rupt piciorul! A venit lângă mine și a încercat să mă ridice! Nu putea, iar eu nu eram în stare să o ajut să mă ridice! L-a strigat pe un vecin, a venit și el, m-au ridicat, m-au pus în mașina lui și m-au dus la spital!
După radiografie, doctorii mi-au spus foarte bucuroși ca trebuie să mă opereze, să-mi bage un șurub să fixeze osul, că asta-i procedura recomandata pentru genul asta de traumatism, iar peste 6 luni vă mai operăm o dată să vă scoatem șurubul!
Stop joc, am zis! Nu mi-era frica de operație, mi-era frica de infecțiile intra-spitalicești și de bacterii și alți draci care umblă prin spitalele românești! E musai să mă operați? Sau se poate și altfel? Păi, fractura nu-i cu deplasare, nu-i obligatoriu să vă operăm, dar așa e recomandat, dacă nu vreți, putem să vă punem piciorul în ghips și veniți din nou peste o săptămână să vedem cum e! OK, zic, așa rămâne!
În noaptea aia n-am dormit, cu toate că mi-au dat ceva medicamente pentru durere și inflamație, durea ca dracu', m-am uitat toată noaptea la televizor! Nevasta-mea și ea, se uita la mine și nu-i venea să creadă, eu mă uitam la ea și nu-mi venea să cred!
Știți cum e să devină un adevărat "challenge" să te așezi și să te ridici de pe budă? Nasol!
Trei săptămâni n-am făcut duș, m-a spălat nevastă-mea cu un prosop ud!
În fiecare seară la ora 10 primeam o injecție cu clexan (un anticoagulant) in burtă! Am luat 57 de injecții! După 6 săptămâni am dat jos ghipsul! Pielea de pe talpă și gleznă pur și simplu s-a exfoliat, zici că era de șarpe care a năpârlit! Am mai purtat o orteză încă două săptămâni! După 8 săptămâni fractura era vindecată, dar piciorul meu drept avea jumătate din grosimea celui stâng și eu nu eram în stare să umblu! Am mai făcut 3 săptămâni de kinetoterapie ca să învăț sa umblu și să îmi recapăt o parte din mobilitatea gleznei! După asta puteam să umblu cu o cârjă, dar șchiopătam rău, puteam să urc scări fără să mă țin de balustradă, dar la coborâre nu puteam fără să mă țin de balustradă!
După patru luni de la accident am fost in stare să conduc 900 de km ca să mergem la mare! Apa sărată cică ajută! Puteam să înot fără probleme, dar era un chin să ies din apă, nisipul ud îmi fugea de sub picioare și îmi era greu să-mi țin echilibrul!
La șase luni de la accident eram în stare să merg 10 km pe jos. Articulația de la glezna dreaptă a rămas cu un grad de imobilitate, adică nu o pot îndoi la fel de mult ca stânga, dar pot merge normal și pot alerga! Piciorul mă mai doare și acum, la aproape doi ani după întâmplare! Nu osul doare, toată carnea de pe laba piciorului, gleznă și gambă! Doctorul mi-a zis ca nu o să-mi treacă niciodată complet!
Răzeșule, dacă casezi mașina nu-i nici un bai, e un obiect de larg consum, produs in milioane de exemplare! Dacă voi ați scăpat întregi și sănătoși, obiectul ăla și-a făcut treaba foarte bine, a suferit el ca să nu suferiți voi!
Am scris toată polologhia de mai sus ca să înțelegeți care pot fi consecințele unui accident, cele auto pot fi mult mai rele decât ce am pățit eu!
Am alergat prin curte după cățel ca sa-i iau mingea și mi-am rupt piciorul! Fractură maleolă tibială picior drept, au scris doctorii la diagnostic. Am auzit când s-a rupt osul, cred că sunetul s-a propagat prin corp, nu prin aer, și mi-am dat seama imediat că-i rupt! M-a durut așa de tare ca am zis ca-mi ies ochii din cap de durere, n-am putut nici să țip, ca mi s-a tăiat respirația! Am căzut pe jos și tot ce puteam face era să ma rostogolesc dintr-o parte în alta și să mă țin de picior! Vedeam cum mi se umflă glezna ! Din living, nevasta-mea a văzut că mă tăvălesc pe jos și nu înțelegea ce fac! A venit afară și abia atunci am putut să-i zic că mi-am rupt piciorul! A venit lângă mine și a încercat să mă ridice! Nu putea, iar eu nu eram în stare să o ajut să mă ridice! L-a strigat pe un vecin, a venit și el, m-au ridicat, m-au pus în mașina lui și m-au dus la spital!
După radiografie, doctorii mi-au spus foarte bucuroși ca trebuie să mă opereze, să-mi bage un șurub să fixeze osul, că asta-i procedura recomandata pentru genul asta de traumatism, iar peste 6 luni vă mai operăm o dată să vă scoatem șurubul!
Stop joc, am zis! Nu mi-era frica de operație, mi-era frica de infecțiile intra-spitalicești și de bacterii și alți draci care umblă prin spitalele românești! E musai să mă operați? Sau se poate și altfel? Păi, fractura nu-i cu deplasare, nu-i obligatoriu să vă operăm, dar așa e recomandat, dacă nu vreți, putem să vă punem piciorul în ghips și veniți din nou peste o săptămână să vedem cum e! OK, zic, așa rămâne!
În noaptea aia n-am dormit, cu toate că mi-au dat ceva medicamente pentru durere și inflamație, durea ca dracu', m-am uitat toată noaptea la televizor! Nevasta-mea și ea, se uita la mine și nu-i venea să creadă, eu mă uitam la ea și nu-mi venea să cred!
Știți cum e să devină un adevărat "challenge" să te așezi și să te ridici de pe budă? Nasol!
Trei săptămâni n-am făcut duș, m-a spălat nevastă-mea cu un prosop ud!
În fiecare seară la ora 10 primeam o injecție cu clexan (un anticoagulant) in burtă! Am luat 57 de injecții! După 6 săptămâni am dat jos ghipsul! Pielea de pe talpă și gleznă pur și simplu s-a exfoliat, zici că era de șarpe care a năpârlit! Am mai purtat o orteză încă două săptămâni! După 8 săptămâni fractura era vindecată, dar piciorul meu drept avea jumătate din grosimea celui stâng și eu nu eram în stare să umblu! Am mai făcut 3 săptămâni de kinetoterapie ca să învăț sa umblu și să îmi recapăt o parte din mobilitatea gleznei! După asta puteam să umblu cu o cârjă, dar șchiopătam rău, puteam să urc scări fără să mă țin de balustradă, dar la coborâre nu puteam fără să mă țin de balustradă!
După patru luni de la accident am fost in stare să conduc 900 de km ca să mergem la mare! Apa sărată cică ajută! Puteam să înot fără probleme, dar era un chin să ies din apă, nisipul ud îmi fugea de sub picioare și îmi era greu să-mi țin echilibrul!
La șase luni de la accident eram în stare să merg 10 km pe jos. Articulația de la glezna dreaptă a rămas cu un grad de imobilitate, adică nu o pot îndoi la fel de mult ca stânga, dar pot merge normal și pot alerga! Piciorul mă mai doare și acum, la aproape doi ani după întâmplare! Nu osul doare, toată carnea de pe laba piciorului, gleznă și gambă! Doctorul mi-a zis ca nu o să-mi treacă niciodată complet!
Răzeșule, dacă casezi mașina nu-i nici un bai, e un obiect de larg consum, produs in milioane de exemplare! Dacă voi ați scăpat întregi și sănătoși, obiectul ăla și-a făcut treaba foarte bine, a suferit el ca să nu suferiți voi!
Am scris toată polologhia de mai sus ca să înțelegeți care pot fi consecințele unui accident, cele auto pot fi mult mai rele decât ce am pățit eu!
- ionutp
- Admin
- Posts: 996
- Joined: 22 Aug 2019, 12:14
- Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
- Location: Bucharest
Re: Dauna totala economic
"Ceva pentru spate nu exista - un LED ceva, sa se aprinda pentru cel din spate "Esti prea aproape" sau sa sara apa din duza, pentru cei care merg la sub 50m fata de cel din fata la 100km/h ..." - Am inteles ca exista pe unele Mercedes-uri, daca e o masina prea aproape, in spate, se aprind stop-urile de frana dar masina nu franeaza, deloc. Problema poate fi ca Gigel ala idiot din spate poate frana brusc si un alt Gigel idiot, din spatele lui, il poate pupa. Acum, sincer sa fiu, ar merita amandoi o zdrancaneala, doar sa nu se intample ceva mai nasol (doar nu cumva sa traga stanga/dreapta de volan, nu ar fi de mirare). Nu va exista niciodata o tehnologie pentru asa ceva, deoarece problema e idiotenia unora si asta nu are leac (poate doar o intamplare de genul acesta i-ar ajuta).
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD