Sistem de asistare a evitării coliziuni frontale - se merită?
Re: Sistem de asistare a evitării coliziuni frontale - se merită?
Nici eu nu mai concep o mașină fara frânare de urgență cu radar, m-am obișnuit atât de mult cu el și mă și salvat de vreo 2ori.
Trimis de pe al meu SM-G965F folosind Tapatalk
Trimis de pe al meu SM-G965F folosind Tapatalk
Sportage 1,6 T-GDI Style 4X2 MT - new infrared
Re: Sistem de asistare a evitării coliziuni frontale - se merită?
Este un must have. Si odata daca te va salva, isi va merita toti banii.
Kia Sportage MK4 GT-Line 1.6 T-GDI 6MT 4x4 New Infrared MY2018
Ford Focus MK4 ST-Line 1.5 EB 6MT Desert Island Blue MY2019
"Three pedals are only for men"
Ford Focus MK4 ST-Line 1.5 EB 6MT Desert Island Blue MY2019
"Three pedals are only for men"
Re: Sistem de asistare a evitării coliziuni frontale - se merită?
Se poate pune și after market?
BZ-21-NBA, Sportage 1.6 TGDI 7DCT Gt-line black pearl sosit 07.11.2017, 50000 km
Bz-07-NBA, Xceed 1.5 TGDI 7DCT Style plus MY21, 25000 km
Bz-07-NBA, Xceed 1.5 TGDI 7DCT Style plus MY21, 25000 km
Re: Sistem de asistare a evitării coliziuni frontale - se merită?
Salut, am si eu acest sistem pe un GT Line 2020 si pot spune ca isi merita banii. Are 3 optiuni de setare, franare preventiv, normal sau tarziu. Eu il tin pe normal si pot spuna ca in primul rand piuie daca simte vreun pericol eminent(depinde de fiecare cum conduce sau mai bine spus de ce nimereste in trafic) si chiar a franat de 2 ori, o data la sotie cand s- bagat cineva in fata si o data mie cand mi-a taiat cineva calea. Pot spune ca si-a meritat banii .
Re: Sistem de asistare a evitării coliziuni frontale - se merită?
Merită!
De două ori a frânat singură pe autostradă, de câteva ori în oraș, când s-au apropiat pe neașteptate pietoni de partea dreaptă a mașinii
De două ori a frânat singură pe autostradă, de câteva ori în oraș, când s-au apropiat pe neașteptate pietoni de partea dreaptă a mașinii
Kia Sportage GT-line T-gdi AWD 6MT
Fan motoare supraalimentate pe benzină .
Fan motoare supraalimentate pe benzină .
- Nesta3
- Moderator General
- Posts: 5244
- Joined: 17 Mar 2009, 05:31
- Auto: Kia Sportage QL
- Location: Bucharest
Re: Sistem de asistare a evitării coliziuni frontale - se merită?
Am si eu pe Peugeot sistemul full de franare si alte acareturi.Voi vedea cat de eficient e.Am avut 2 spete cu Sportage-ul, o data cand a venit unul din dreapta pe interzis si nu l-am vazut din cauza masinilor parcate si a doua oara, cand un taxi a pus brusc frana ca a trecut o ambulanta.Cred ca intr-una din situatii sistemul putea evita(nu il aveam pe sportage).Eu sper sa nu il folosesc prea des
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition
-
- Posts: 951
- Joined: 08 Oct 2017, 19:28
- Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
- Location: Bucuresti
Re: Sistem de asistare a evitării coliziuni frontale - se merită?
Intamplator azi l-am vazut si eu la treaba pe nivelul 2 cred.
De vreun an l-am setat pe sensibilitate maxima, asa ca mai piuie din cand in cand, odata la o saptamana, doua, de obicei in sensul giratoriu cand nu franez ca stiu ca ala de-mi taie calea se duce in alta parte (motiv pentru senzorul din dreapta: uite, vezi, mergi prea tare, nu esti atent, etc... gaseste ea ceva intotdeauna).
Azi o tipa a franat sa faca stanga, asa, mai cu bucla iar eu ma duceam intins spre ea... pe langa piuit s-a auzit si un zgomot gutural si un soc ca si cum s-ar fi inecat motorul, deci cred ca pentru o secunda a taiat gazele (o fi si franat nitel, dar prea putin sa-mi dau seama).
De vreun an l-am setat pe sensibilitate maxima, asa ca mai piuie din cand in cand, odata la o saptamana, doua, de obicei in sensul giratoriu cand nu franez ca stiu ca ala de-mi taie calea se duce in alta parte (motiv pentru senzorul din dreapta: uite, vezi, mergi prea tare, nu esti atent, etc... gaseste ea ceva intotdeauna).
Azi o tipa a franat sa faca stanga, asa, mai cu bucla iar eu ma duceam intins spre ea... pe langa piuit s-a auzit si un zgomot gutural si un soc ca si cum s-ar fi inecat motorul, deci cred ca pentru o secunda a taiat gazele (o fi si franat nitel, dar prea putin sa-mi dau seama).
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track
Re: Sistem de asistare a evitării coliziuni frontale - se merită?
si la mine a intrat de cateva ori, si la nivel sonor si la nivel de franare efectiva, am observat totusi ca, chiar daca te apropii rapid de o masina din fata daca nu esti in accelerare nu zice nimic, adica daca esti in frana de motor nu te anunta nimic, probabil au gandit ca iei piciorul de pe acc cu buna stiinta sa reduci viteza si nu te mai avertizeaza
deci cred ca nu te salveaza daca te uiti dupa femei pe trotuar si esti in frana de motor
deci cred ca nu te salveaza daca te uiti dupa femei pe trotuar si esti in frana de motor
Sportage 2020/GTline/T-GDI AWD DCT
- Alx03
- Posts: 481
- Joined: 24 Jul 2019, 18:19
- Auto: Sportage 1.6 TGDI 7DCT, GTLine
- Location: Cluj Napoca
Re: Sistem de asistare a evitării coliziuni frontale - se merită?
Eu am avut o situatie in care eram cu piciorul pe frana cu o masina care a franat brusc in fata mea, a intrat avertizarea sonora si am simtit ca masina a inceput sa franeze mai puternic, sau cel putin mie asa mi s-a parut. In rest, am avut doar avertizari sonore ce pot zice ca au ajutat, tot asa, la franari bruste ale altor masini.
Re: Sistem de asistare a evitării coliziuni frontale - se merită?
AEB nu intervine daca franezi tu cu pedala de frana. Scrie in manual.
Re: Sistem de asistare a evitării coliziuni frontale - se merită?
tu probabil ca si mine lorrys (si multi alti soferi responsabili) esti atent pe unde mergi pastrezi distanta de siguranta intre masini etc, dar cand ti se intampla ai fi vrut ca idiotul care nu pastreaza distanta sa fi avut AEB, sau intrat in fata brusc alt tip de idiot ...
Fizica elementare nu cea cuantica, este simpla: la 60km/ora in juma de secunda 0.30secunde masina parcurge in jur de 10m, la 120 - 60m, deci putem vorbi de tragedii sper sa devina obligatorie ca ABS si ESP.
La mine e calda inca de cand cel din spate meu nu a fost atent ori nu a pastrat distanta a intrat in mine, cred ca cu AEB nu ii permitea sa se apropie de mine la mai putin de 10 m - stie cineva care sunt atentionarile pe metri?
Fizica elementare nu cea cuantica, este simpla: la 60km/ora in juma de secunda 0.30secunde masina parcurge in jur de 10m, la 120 - 60m, deci putem vorbi de tragedii sper sa devina obligatorie ca ABS si ESP.
La mine e calda inca de cand cel din spate meu nu a fost atent ori nu a pastrat distanta a intrat in mine, cred ca cu AEB nu ii permitea sa se apropie de mine la mai putin de 10 m - stie cineva care sunt atentionarile pe metri?
Re: Sistem de asistare a evitării coliziuni frontale - se merită?
AEB-ul frânează chiar daca ai tu piciorul pe frana, scrie in manual. Când începe să bipaie mașină incarca sistemul de frânare, iar daca apeși pe frână poate sa franze de la început cu forța maximă, daca nu frânezi tu mașină va frâna singură oricum.
Trimis de pe al meu SM-G965F folosind Tapatalk
Trimis de pe al meu SM-G965F folosind Tapatalk
Sportage 1,6 T-GDI Style 4X2 MT - new infrared
Re: Sistem de asistare a evitării coliziuni frontale - se merită?
Toate detaliile tehnice sunt descrise aici: https://www.ksportagegl.com/description ... -1181.html
Condiții de funcționare sunt multe, și comportamentul poate diferi în funcție de viteză.
Însă pe scurt:
- nu contează distanța în metri, nu contează dacă atingi vreo pedală, nu contează dacă accelerezi sau ești în frână de motor
- contează strict timpul estimat până la un eventual impact
- frânarea NU e de genul "totul sau nimic", ci e dozată automat în funcție de pericol. De exemplu dacă ți se bagă cineva în față, nu se declanșează frâna la maxim să te oprească în loc, ci se declanșează doar cât e nevoie pentru a evita pericolul. Am simțit asta când depășeam o dubă și s-a trezit ăla să ocolească o groapă exact când ajungeam paralel cu el, iar mașina a frânat doar cât să-i egaleze viteza ăluia, și-n rest ne-am văzut fiecare liniștiți de drum
- la viteze mari (peste 80) nu se mai activează frânarea completă, doar parțială, pentru a evita intrarea în derapaj
- sistemul se dezactivează automat când anumite condiții sunt îndeplinite (accelerație sau frână apăsate peste un anumit nivel, de exemplu; frânarea ușoară nu-l dezactivează)
Eu am sistemul pe XCeed (FCA cu radar opțional, dar cu cutie manuală și fără SCC). La treapta 3 de frânare maximă nu am ajuns, cel mult la 2 de 1-2 ori. Treapta 1 (avertizare doar sonoră) se declanșează în cazuri previzibile, și-n cazul meu a reacționat fără probleme și la bicicliști și căruțe. Uneori e poate prea sensibil, dar nici nu i-am scăzut sensibilitatea, că sunt curios de potențialul sistemului. Evident, la un condus normal și uzual, nu mă apuc de forțat traficul doar să văd ce poate sistemul.
Condiții de funcționare sunt multe, și comportamentul poate diferi în funcție de viteză.
Însă pe scurt:
- nu contează distanța în metri, nu contează dacă atingi vreo pedală, nu contează dacă accelerezi sau ești în frână de motor
- contează strict timpul estimat până la un eventual impact
- frânarea NU e de genul "totul sau nimic", ci e dozată automat în funcție de pericol. De exemplu dacă ți se bagă cineva în față, nu se declanșează frâna la maxim să te oprească în loc, ci se declanșează doar cât e nevoie pentru a evita pericolul. Am simțit asta când depășeam o dubă și s-a trezit ăla să ocolească o groapă exact când ajungeam paralel cu el, iar mașina a frânat doar cât să-i egaleze viteza ăluia, și-n rest ne-am văzut fiecare liniștiți de drum
- la viteze mari (peste 80) nu se mai activează frânarea completă, doar parțială, pentru a evita intrarea în derapaj
- sistemul se dezactivează automat când anumite condiții sunt îndeplinite (accelerație sau frână apăsate peste un anumit nivel, de exemplu; frânarea ușoară nu-l dezactivează)
Eu am sistemul pe XCeed (FCA cu radar opțional, dar cu cutie manuală și fără SCC). La treapta 3 de frânare maximă nu am ajuns, cel mult la 2 de 1-2 ori. Treapta 1 (avertizare doar sonoră) se declanșează în cazuri previzibile, și-n cazul meu a reacționat fără probleme și la bicicliști și căruțe. Uneori e poate prea sensibil, dar nici nu i-am scăzut sensibilitatea, că sunt curios de potențialul sistemului. Evident, la un condus normal și uzual, nu mă apuc de forțat traficul doar să văd ce poate sistemul.
-
- Posts: 4414
- Joined: 22 Oct 2008, 21:51
- Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
- Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan
Re: Sistem de asistare a evitării coliziuni frontale - se merită?
e de facut teste cu niste obstacole gonflabile sa vedeti comportamentul o sa fac asta cu urmatoarea masina inainte sa-l dezactivez din soft asa de curiozitate (asta daca sunt obligat cumva sa pun si asta pentru vreun optional pe care chiar il vreau)
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink