4x4 - absolut necesar sau moft

Forum cu de toate despre Kia Sportage
Post Reply
Flavyus
Posts: 1929
Joined: 19 Jan 2017, 11:04
Auto: Sportage2017 2DSL GTL4x4HP 6AT
Location: Bucuresti

Re: 4x4 - absolut necesar sau moft

Post by Flavyus »

Sportage Diesel inca nu il dusese la limita ca pe primul.

Sent from my CLT-L29 using Tapatalk


defman
Posts: 40
Joined: 10 Mar 2017, 12:06
Auto: KIA Sportage 1.6T-GDI 7DCT AWD
Location: Bucharest

Re: 4x4 - absolut necesar sau moft

Post by defman »

Failed a fost rezultatul dat de ei pentru varianta 4x2. 4x4 a fost bine. Pentru comparatie vedeti cum se comporta 3008 la 80km/h sau chiar Duster la 75km/h, ambele 4x2. Sunt de acord ca sunt multe variabile la mijloc, greutate, dimensiunile anvelopelor, dar totusi. Mai sunt interesante si cele de la CX-3 sau CR-V.

quelloo
Posts: 4408
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: 4x4 - absolut necesar sau moft

Post by quelloo »

hmm deci testul arata ca 4x4 e mai stabil decat 4x2 pe curbe... waw... :))
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

sonty
incercator
Posts: 734
Joined: 02 Jun 2007, 14:25
Auto:
Location: craiova

Re: 4x4 - absolut necesar sau moft

Post by sonty »

Am dat filmuletul asta fiindca e aproape relevant. Face comparatie intre doua variante ale aceleiasi masini, acelasi drum, acelasi sofer, aceeasi zi.
Comparatia cu alte masini mi se pare mai problematica ca nu-s exact aceleasi conditii de test. Dupa ce-am vazut mai multe dintre testele lor pentru ca un coleg isi cauta masina si s-ar parea c-a ales testele astora drept criteriu, din cauza vitezei mari de test si a suprafetei drumului as zice ca testul arata in primul rand ca e bine sa ai cat mai multa electronica pe masina si-n al doilea rand cauciucuri bune si umflate. Am vazut la ei masini care la "revenirea pe banda" mai aveau 20km/h dupa ce la intrare aveau 80km/h si asta fiindca electronica (ESP, AWD, suspensie adaptativa, etc) o franeaza de parca o pun cu mana si am vazut si masini care dau cu janta jos subvirand groaznic.
Nu stiu daca la kia de la o varianta de echipare la alta sunt si alte amortizoare, dar e posibil sa fie si asta un factor. Topaielile alea prezente pe ambele variante de echipare mi se par ciudate mie fiindca majoritatea celorlalte masini nu topaie in halul ala. As zice ca poate niste arcuri mai tari ar fi tinut-o mai lipita de pamant.
oltCEE'D 1.4 BEST, machine silver. cu roti si volan.
comanda 26.06. serie 4.09. achitat 7.09. livrare 20.09. toate in 2007.
DJ 50NTY
oltcit special, 0.652. de-o varsta cu mine.

Flavyus
Posts: 1929
Joined: 19 Jan 2017, 11:04
Auto: Sportage2017 2DSL GTL4x4HP 6AT
Location: Bucuresti

Re: 4x4 - absolut necesar sau moft

Post by Flavyus »

Mie mi se pare util filmul fiindca vad cum se comporta Sportage in sine, comparatiile cu alte branduri sunt pe plan secundar.
Suspensiile si directia trebuie sa fie identice la toate echiparile, sunt suspensii cu 2 nivele, am mai scris. Directia are motorul de servo direct pe caseta, nu mai este pe coloana.
Jantele si anvelopele difera clar intre echipari.
Cat despre AWD, eu inteleg ca acesta lucreaza numai pe accelerare. Deci ce nu stiu eu din test e pana unde se accelereaza si de unde nu ?

sonty
incercator
Posts: 734
Joined: 02 Jun 2007, 14:25
Auto:
Location: craiova

Re: 4x4 - absolut necesar sau moft

Post by sonty »

Vroiam sa dau doua filmulete cu reclama vs realitate, dar filmuletul cu reclama mai e de doua ori in topicul asta la pagina 2 si 10. Asadar iata realitatea:
sportage 2017

sportage 2018


Din cate inteleg eu kia si hyundai au inteles prin AWD literalmente sa se invarta toate rotile, nu si sa directioneze cuplul intre stanga si dreapta.
oltCEE'D 1.4 BEST, machine silver. cu roti si volan.
comanda 26.06. serie 4.09. achitat 7.09. livrare 20.09. toate in 2007.
DJ 50NTY
oltcit special, 0.652. de-o varsta cu mine.

defman
Posts: 40
Joined: 10 Mar 2017, 12:06
Auto: KIA Sportage 1.6T-GDI 7DCT AWD
Location: Bucharest

Re: 4x4 - absolut necesar sau moft

Post by defman »

Nu inteleg exact, unde e Sportage 2017 si Sportage 2018? Mie imi pare generatia veche de Sportage, nu Sportage 4.

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5233
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: 4x4 - absolut necesar sau moft

Post by Nesta3 »

...care au sistem diferit de AWD din cate stiu
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

User avatar
Axe
Posts: 430
Joined: 07 Aug 2017, 19:28
Auto: Sportage 2007
Location: Bucuresti

Re: 4x4 - absolut necesar sau moft

Post by Axe »

Din cat am studiat, lock-ul + acceleratie blana + esp off = sanse de reusita in situatii critice! Asta daca vorbim de masini fara low, alea sunt tot ce trebuie pe coclauri...

akeem
Posts: 950
Joined: 08 Oct 2017, 19:28
Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
Location: Bucuresti

Re: 4x4 - absolut necesar sau moft

Post by akeem »

Oricum, sunt destule teste in care se vede ca s-ar descurca…
(ma rog, e Sorento dar tot cu Dynamax). Si pana la urma depinde de situatie. Nu te pune nimeni sa faci demo si sa pleci din pozitia aia, poti da un pic inapoi si sa o iei mai pe alaturi pe unde calca toate rotile.
Iar daca chiar ai ajuns intr-o situatie in care nu mai ai loc de intors inseamna ca poate n-aveai ce cauta acolo. E totusi Sportage, nu Land Cruiser.
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Flavyus
Posts: 1929
Joined: 19 Jan 2017, 11:04
Auto: Sportage2017 2DSL GTL4x4HP 6AT
Location: Bucuresti

Re: 4x4 - absolut necesar sau moft

Post by Flavyus »

https://www.caradvice.com.au/774881/med ... an-x-trail

Sent from my CLT-L29 using Tapatalk


akeem
Posts: 950
Joined: 08 Oct 2017, 19:28
Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
Location: Bucuresti

Re: 4x4 - absolut necesar sau moft

Post by akeem »

Interesant testul. Evident ca rezultatele ar fi fost altele cu anvelope dedicate, dar de fapt chiar asta s-a vrut: limitele masinilor cu utilizare preponderenta pe asfalt, in cazurile rare in care mai fac si cate o incursiune in afara soselei. Astfel se vede foarte clar si usor limitarea transmisiei, adica a felului in care stie sa distribuie cuplul. Distributie de care e nevoie si pe autostrada, ca tot se lauda acum constructorii cu proactiviate, adaptarea turatiei fiecarei roti la suprafata pe care o intalneste, etc.
Acum sunt niste chestii discutabile, de care probabil isi da seama tipul de la volan, dar din film eu nu vad diferenta.
De ex, Tiguan nu mi s-a parut ca s-a chinuit mult mai tare sa treaca testul axelor incrucisate. Ce e evident ca Tucson n-a trecut iar Subaru a reactionat instant. In rest celelate au fost cam toate pe acolo, plus-minus...
Apoi, la urcat pe lemne, la fel, toate s-au oprit cam in acelasi loc, doar Subaru a mai trecut o treapta. Kia, cu cativa km in plus la viteza ar fi trecut si ea. Din nou, tipul de la volan e in masura sa spuna. Daca a intrat cu aceeasi viteza si a mentinut acceleratia constanta, Subaru ajutat de transmisia superioara nu a pierdut din avant si a sarit peste busteanul buclucas, celelate nu. Daca nu e asa, atunci nu e relevant.
Faptul ca la un moment dat toate rotile se invarteau la fel nu arata decat limitarea anvelopelor. Pana la urma fara aderenta poti sa ai si Tatra 813 cu toate diferentialele blocate ca tot in gol mergi.
Cat despre rigiditatea sasiului, mergea un test cu deschiderea hayonului, acolo sunt deformarile cele mai mari. Oricum, fail de la Tiguan nu inseamna neaparat ca sasiul e mai putin rigid, poate jocul dintre chesonul usii si stalp sau prag (sau ce lovea el pe acolo) e mai mic. Evident, clientului i se rupe, pentru el e relevant faptul ca se freaca usa.

Acum depinde si ce vrei de la masina, ca daca 50% din timp mergi pe coclauri iti iei altceva, nu SUV de asfalt. Cat despre Subaru, confirma inca odata superioritatea transmisiei, dar nu compenseaza numai cu asta celelate neajunsuri, si aici vorbesc strict personal: pret de achizitie mai mare, retea de service ca si cum n-ar fi, piese de schimb astepti din Japan, design interior invechit, un motor pe benzina si atat, si ala cu CVT.
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Flavyus
Posts: 1929
Joined: 19 Jan 2017, 11:04
Auto: Sportage2017 2DSL GTL4x4HP 6AT
Location: Bucuresti

Re: 4x4 - absolut necesar sau moft

Post by Flavyus »

Cum ziceam, la buget de 30k nu luam awd fara Lock, iar scuturi i-am pus din prima la motor si in spate la cutia de transfer.

Sent from my CLT-L29 using Tapatalk


ingerulol
Posts: 230
Joined: 26 Aug 2018, 18:26
Auto: SPORTAGE Facelift 1.6 136DCT7
Location: București
Contact:

Re: 4x4 - absolut necesar sau moft

Post by ingerulol »

4x4 e bun , in orice fel ar fi el - pentru unii . Replica aia cu "daca esti sofer" se aplica . In 2009 a fost o iarna grea, stateam in drumul taberei pe strada Sibiu si la strada erau troiene, iar vecinul meu cu GL500 nu a putut scoate "autubuzul" ala de masina , cu tot cu 4x4 si 2 diferentiale blocabile. Avea anvelope allseason cam tocite ca era SH de germania , iar Loganul meu cu putin balans nu prea s-a chinuit .

Pentru altii nu este insa nici util, nici necesar.

defman
Posts: 40
Joined: 10 Mar 2017, 12:06
Auto: KIA Sportage 1.6T-GDI 7DCT AWD
Location: Bucharest

Re: 4x4 - absolut necesar sau moft

Post by defman »

Si daca vecinul avea 4x2 si cauciucuri la care ieseau sarmele, tot aceeasi soarta o avea. 4x4 nu tine loc de cauciuri sau de priceperea soferului, niciodata, dar e incomparabil un avantaj si clar mai bun decat 4x2 in aceleasi situatii extreme si cu aceleasi cauciucuri.

Post Reply

Return to “Generalităţi”