Achizitie Sportage 2.0 GDI AT

Forum cu de toate despre Kia Sportage
Post Reply
Andrei Dreamer
Posts: 12
Joined: 15 Oct 2014, 20:15
Auto: Sportage 2.0 GDI 4x4 MT

Re: Achitie Sportage 2.0 GDI AT

Post by Andrei Dreamer »

Multumesc mult pentru pareri.
Da, se pare ca o sa raman pe GDI, chiar daca o sa astept vreo 3 luni pana o sa vad masina.
Abia la sfarsitul lui Ian 2015 o sa ajunga..

andytzu
Posts: 234
Joined: 13 May 2014, 21:56
Auto: Kia Sportage 2.0D, 6MT, 184hp
Location: Bucuresti

Re: Achitie Sportage 2.0 GDI AT

Post by andytzu »

Poate ar fi bine sa va informati inainte de a va da cu parerea. Regenerarea filtrului de particule la Sportage se face automat, nu trebuie sa faci absolut nimic.

In alta ordine de idei, diesel-ul este net superior din toate punctele de vedere: consum, demaraj, cuplu, durata de viata etc. Presupune costuri mai mari la inceput si la revizii insa recupereaza prin consum. Daca nu ar fi mai bun, nu ar fi mai scump! Incetati sa va mai pacaliti singuri...

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5231
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Achitie Sportage 2.0 GDI AT

Post by Nesta3 »

Vorbesti la general despre diesel?Daca da, scuza-ma, dar nu iti pot da dreptate.
La Kia, ceed diesel, din 2007 pana in prezent, nu a avut nicio problema.Poate ca au fost unele izolate,dar au fost asa putine si nesemnificative, incat nu imi aduc aminte numarul sau denumirea acestora.Si DA, consuma putin, are cuplu,si se pare ca si durata de viata.
Insa nu imi pot da cu parerea despre Sportage generatia noua.In afara de consumuri relativ mari(motoarele 2.0 de 136 respectiv 184CP,manuale si automate),nu am auzit ca ar avea probleme.Am un prieten care si-a cumparat Sportage 2014, 2.0 diesel,136CP, automata.Nu a vazut un consum mai mic de 12 in oras.Deci consumuri mici nu prea,lucru confirmat si de alti posesori de Sportage de pe forum.Dar cuplul,tinuta de drum(avantajele cutiei automate) se simt din plin.Se pare ca la Kia au fost mai multe,mult mai multe probleme la motorizarile benzina decat la cele diesel.Chiar si ceed 2.0 diesel, care avea distributia pe curea, in continuare merge fara probleme.Si cand zic probleme ma refer strict la cele particulare diesel:turbina, ambreiaj,filtru de particule,zgomot,fum(sincer, nu am vazut un ceed diesel care sa scoata fum-drept dovada, ca regenerarea DPF-ului se face foarte bine) etc

Cum am spus,la general,dieselul e o mancatorie de bani.Service-urile sunt pline doar de motorizarile astea,cu probleme care mai de care.Si daca nu sunt probleme,sunt aspecte de intretinere si anume DISTRIBUTIA,care costa niste multi bani.Deci costuri mari de intretinere,consum mare in oras(orice posesor din grupul VAG de exemplu a 1.9; 2.0 tdi poate confirma ca fara 10l in oras nu scapa).

Cat iti consuma tie Sportage-ul?
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

cmusat2000
Posts: 208
Joined: 15 Aug 2014, 23:42
Auto: Sportage 2.0 GDI AT Classic

Re: Achitie Sportage 2.0 GDI AT

Post by cmusat2000 »

[quote="andytzu"]Poate ar fi bine sa va informati inainte de a va da cu parerea. Regenerarea filtrului de particule la Sportage se face automat, nu trebuie sa faci absolut nimic.

Salut andytzu,

Si la fosta mea Antara regenerarea se facea automat. Nu asta era problema ci faptul ca cel putin pe modelul Antara, presetarea de catre producator a regenerarii automate era facuta din fabrica sa se intample c-am la fiecare 300 de km (in fiecarae saptamana bifam o regenerare si circa 2l de motorina pierduti).
Procesul in sine e bun pt. ca mai curata din filtru, insa asa cum specifica producatorul e bine ca in timpul regenararii sa tii masina turata la peste 2000 de rotatii, pe cat posibil sa nu opresti motorul and so on.
Multi recomanda ca daca circuli mult in oras cu dieselul la 2-3 saptamani sa ies cu masina in afara orasului si sa-i dau "in gura". Acum eu ideea asta cu plimbatul masinii cred ca e invers, adica nu eu plimb masina ci masina ar trebuii sa ma plimbe pe mine.

Oricum fiecare e liber sa aleaga ceea ce doreste, pentru mine care am un range anual de 7-8000km, din care 80% in regim urban, benzina cred ca mi se potriveste mai bine.

A si despre consum, pai Antara cu motor de 2.2 diesel, la 163cp, imi lua in oras 13-13,5 fara A/C pornit, temperatura 20-25 grade, deci conditii optime, iar in 2700 de km (1500 in afara), consumul mediu in momentul vanzarii a fost de 10,1l/100km, deci destul de mult in conditiile in care, conduc foarte calm si fara excese.

User avatar
b76bgaarh
Posts: 1318
Joined: 02 Dec 2008, 14:40
Auto:

Re: Achitie Sportage 2.0 GDI AT

Post by b76bgaarh »

andytzu wrote:Poate ar fi bine sa va informati inainte de a va da cu parerea. R

In alta ordine de idei, diesel-ul este net superior din toate punctele de vedere: demaraj,
niste acceleratii care sa sutina afirmatia asta ai? sau e pe principiul bulshittt, marketing ...... cum declarai pe la testele de anvelope.
masina familie Kia SPORTAGE 2.0 DSL 4wd CITY

nedan
Posts: 138
Joined: 07 Jun 2011, 18:20
Auto:

Re: Achitie Sportage 2.0 GDI AT

Post by nedan »

Eu am Sportage diesel 1.7 din 2011, cam 50 000 de Km, facuti cel putin jumatate in Bucuresti si habar nu am ce e regenerearea asta. Nu am simtit niciodata nimic deosebit la masina. Singura plangere e ca in general nu mai e asa silentioasa ca la inceput.
Sportage III 1.7DSL 2011

eugenflorinmanea
Posts: 2798
Joined: 25 Aug 2008, 20:23
Auto: Saab 9-5 Aero
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Achitie Sportage 2.0 GDI AT

Post by eugenflorinmanea »

b76bgaarh wrote:
andytzu wrote:Poate ar fi bine sa va informati inainte de a va da cu parerea. R

In alta ordine de idei, diesel-ul este net superior din toate punctele de vedere: demaraj,
niste acceleratii care sa sutina afirmatia asta ai? sau e pe principiul bulshittt, marketing ...... cum declarai pe la testele de anvelope.
Demaraj de pe loc benzina net superioara diesel. Demaraj in reprize- de ex esti la 120 si vrei sa ajungi la 150 - aici avantaj diesel nu neaparat ca si timpi scosi cat ca la benzina trebuie sa mesteci mai mult in cutia de viteze si sa o accelerezi mai tare (de aici si consum mai mare).
Durata de viata- aici treaba e subiectiva- Kia a scos un diesel f bun fara probleme majore- cel putin motorul 1.6 115 cai. Dar in general vorbind benzinarul e un motor mult mai putin pretentios si mai putin complicat de reparat de aici si costuri mult mai mici de intretinere. Ca si durata de viata eu zic ca e mai rezistent benzinarul- oricat ar fi de bun la 200K- 250K tot crapa odata turbina, ori la benzinar treci lejer de 300,000 km fara vreo problema.(am vazut Loganuri cu peste 500K km).
Pe offroad si iarna avantaj clar diesel- benzina rupe foarte usor aderenta.
Treaba e foarte subiectiva si nu cred ca vreodata diesel sau benzina va iesi net castigator- mie si GDI ul mi se pare un motor f f bun iar daca vrei sa mergi aproape gratis pui GPL si ai salutat din mers Diesel ul la costuri (combustibil+ intretinere).
Plus ca diesel ul este mai zgomotos (nu cu mult la CRDI...dar la TDI uri chiar se simte)
SAAB 9-5

cmusat2000
Posts: 208
Joined: 15 Aug 2014, 23:42
Auto: Sportage 2.0 GDI AT Classic

Re: Achitie Sportage 2.0 GDI AT

Post by cmusat2000 »

Salutari tuturor,

Ca tot dezbatem aici GDI vs CRDI, am citit azi pe 4tuning stirea de mai jos:
http://www.4tuning.ro/tehnica-auto/masi ... 24095.html

Sigur ca suntem departe de tot ce se spune acolo, insa nu cred ca vor trece multi ani si taxele/cheltuielile cu un diesel vor fi simtitor mai mari.
Probabil ca si diferenta intre 1 litru de benzina/diesel va creste poate la 1/1.2 si cine stie ce taxe mai inventeaza distinsii europarlamentari pe care vrem nu vrem prin directiva europeana va trebuii sa le aplicam si noi ca membri UE.

Vin vremuri grele la volan, cred ca pt. toti... :roll:

cmusat2000
Posts: 208
Joined: 15 Aug 2014, 23:42
Auto: Sportage 2.0 GDI AT Classic

Re: Achitie Sportage 2.0 GDI AT

Post by cmusat2000 »

In perspectiva montarii unui sistem multimedia pe Sportage, aftermarket, am vb la dealer si mi s-a spus ca daca fac montajul la ei nu pierd garantia.

Ce recomandati ca si achizitie din produsele de mai jos:
http://www.edotec.ro/edotec-edt-i074-dv ... rtage.html

http://navigatiededicata.ro/index.php/k ... -ipod.html

http://dvd--auto.ro/produs/edotec-edt-c ... bluetooth/

Eu am avut pe prima masina, o Captiva, un aftermarket din acesta, nu rupe gura targului, insa s-a comportat acceptabil si nu m-a lasat balta niciodata.

andytzu
Posts: 234
Joined: 13 May 2014, 21:56
Auto: Kia Sportage 2.0D, 6MT, 184hp
Location: Bucuresti

Re: Achitie Sportage 2.0 GDI AT

Post by andytzu »

Cred ca nu are rost sa poluam topic-ul omului cu o discutie interminabila despre diesel vs benzina, de aceea nu voi intra in polemica si discutii tehnice subiective. M-am cam saturat de-a lungul timpului sa aud niste scuze lamentabile din partea unora care vor sa isi justifice achizitia mai ieftina a unui motor pe benzina prin diverse motive ce tin de domeniul stiintifico-fantastic. Excludem de aici, bineinteles, motoarele adevarate pe benzina care costa mai mult (v6, v8, v10, biturbo etc.) si nu comparam mere cu pere. E vorba de ce alegi la aceeasi capacitate (2.0 benzina vs. 2.0 diesel, de exemplu). Si de aceea, pot sa va dau 2 dovezi imbatabile (care nu tin cont de considerente tehnice) care ne arata ca diesel-ul pe Sportage e net superior:

1) e mai scump (daca nu ar fi mai bun nu ar fi mai scump :))
2) sales talk! (piata decide si consumatorul in general este inteligent - a se vedea statisticile cu ce motorizari sunt mai vandute pe Sportage - cifre net superioare pentru motorizarile diesel). Asta ne arata ca raportul calitate/pret e in favoarea diesel-ului.

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5231
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Achitie Sportage 2.0 GDI AT

Post by Nesta3 »

E mai scump pentru ca producatorul stie ca romanul nostru va da oricat de mult pe o masina diesel deoarece va consuma putin(teoretic)...Si ca toata lumea cumpara...diesel.E normal sa il pui mai scump.
Fa comparatie intre diesel 184 cp si variantele pe benzina din afara Europei,adica alea de 182 respectiv 240 cp.Vorbesti din privinta posesorului motorizarii de 184.Mergi cu cel de 136 cp sau cat are exact,diesel,si o sa vezi mari diferente.
Nu sunt impotriva diesel,dar nu as cumpara decat diesel nou.Cine vinde un diesel sh,il vinde cu niste motive,iar cel ca "m-am plictisit de masina asta,vreau alta" , e cam ultimul intr-o lista mare de alte motive.Nu imi spune ca e mai fiabil ca benzina,ca sunt pline serviceurile de diesel ,cu probleme care mai de care.
Si daca m -ai pune sa aleg intre un Sportage sh,sa zicem din 2011,cu peste 100de mii de km si aceeasi masina in aceleasi conditii dar benzina,as alege benzina.Motorizarea de 2.0 benzina,ca aia de 1.6 nu stiu cine ar cumpara-o si dc.
Apropo,vezi ca am intrecut fara drept de apel un Sportage 2014,2.0 diesel ,136cp.Plecare de la semafor.
Si nu am 2.0 benzina.Am 1.4 benzina.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

quelloo
Posts: 4407
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: Achitie Sportage 2.0 GDI AT

Post by quelloo »

etajarea conteaza aici :) (bine, si soferul clar)

diesel se cumpara mai mult pentru ca lumea prefera cuplu pe masina mare. iar oamenii ce cumpara 4x4 au si ceva mai multi banuti in mod normal.
alt motiv e ca more is better si varianta diesel ofera cei mai multi cai :)

la ceed de exemplu majoritatea sunt benzina. poate tine de faptul ca e compacta si nu suv. ca se adresa altui public tinta etc.

fiecare cu piticii lui.

PS: Nesta, pe cand o liniuta :P
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

eugenflorinmanea
Posts: 2798
Joined: 25 Aug 2008, 20:23
Auto: Saab 9-5 Aero
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Achitie Sportage 2.0 GDI AT

Post by eugenflorinmanea »

andytzu wrote:Cred ca nu are rost sa poluam topic-ul omului cu o discutie interminabila despre diesel vs benzina, de aceea nu voi intra in polemica si discutii tehnice subiective. M-am cam saturat de-a lungul timpului sa aud niste scuze lamentabile din partea unora care vor sa isi justifice achizitia mai ieftina a unui motor pe benzina prin diverse motive ce tin de domeniul stiintifico-fantastic. Excludem de aici, bineinteles, motoarele adevarate pe benzina care costa mai mult (v6, v8, v10, biturbo etc.) si nu comparam mere cu pere. E vorba de ce alegi la aceeasi capacitate (2.0 benzina vs. 2.0 diesel, de exemplu). Si de aceea, pot sa va dau 2 dovezi imbatabile (care nu tin cont de considerente tehnice) care ne arata ca diesel-ul pe Sportage e net superior:

1) e mai scump (daca nu ar fi mai bun nu ar fi mai scump :))
2) sales talk! (piata decide si consumatorul in general este inteligent - a se vedea statisticile cu ce motorizari sunt mai vandute pe Sportage - cifre net superioare pentru motorizarile diesel). Asta ne arata ca raportul calitate/pret e in favoarea diesel-ului.
Aceeasi motorizare 2.0 benzina vs diesel ca e Kia sau Mercedes, benzinarul nu are ce discuta cu dieselul la demaraj- chiar daca in cazul Kia din Ro benzinarul are doar 166 cai vs 184 diesel.
Diesel e o motorizare mai buna pentru SUV uri - te ajuta f mult pe offroad si zapada plus ca are un consum mai bun.
Mai e si conceptia romanului 'diesel ca are consumul mai mic' dar daca ne uitam la flote foarte multe companii prefera benzina.(overall costuri mai mici daca o exploatezi 4-5 ani).
SAAB 9-5

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5231
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Achitie Sportage 2.0 GDI AT

Post by Nesta3 »

Am dat un exemplu referitor la performantele motorului de 2.0 diesel.Probabil si sigur, cel de 184cp imi da fum la nas.Tocmai asta e faza,ca dieselul nu e pt liniute si alte nebuneli.E acolo pentru consum,cuplu,4x4 etc.Mai rar cand le "respecta" pe toate,dar e diesel.
Revenind la topic, cred ca daca nu te intereseaza consumul(care sub 10 nu cred ca va scadea),poti lua benzina automata.Rulajul,confortul,silentiozitatea, sunt peste diesel.Si dieselul e misto la capitolele astea,chiar e silentios,dar nu se compara.Vorbesc doar de Sportage.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

cmusat2000
Posts: 208
Joined: 15 Aug 2014, 23:42
Auto: Sportage 2.0 GDI AT Classic

Re: Achitie Sportage 2.0 GDI AT

Post by cmusat2000 »

Revenind la topic, cred ca daca nu te intereseaza consumul(care sub 10 nu cred ca va scadea),poti lua benzina automata.Rulajul,confortul,silentiozitatea, sunt peste diesel.Si dieselul e misto la capitolele astea,chiar e silentios,dar nu se compara.Vorbesc doar de Sportage.[/quote]

Salut Nesta 3,

Undeva in topic am si scris, comanda am facut-o deja saptamana trecuta.
Am ales GDI 2.0l, versiunea Classic, transmisie automata, cu cateva optionale, nu sunt genul off-road, pentru mine si familia mea 4x2 este suficient. Am ales benzina pentru ca range-ul meu anual este de circa 8-9000km, majoritatea urbani, deci nu se impune un diesel. Si pretul simtitor mai mic.

Momentan pana cand vine masina mea, prin amabilitatea unei cunostinte, conduc un Subaru Tribeca B9. Stiu, e o alta dimensiune, insa masina e pe benzina, motor de 3l, ma deplasez strict necesar, consumul urban e pe la 17-18l :shock: , vreau sa va spun ca daca nu ma uit pe bord nici nu-mi dau seama ca merge masina, motorul e foarte silentios. Daca apas pedala un pic, ma baga in scaun...

Post Reply

Return to “Generalităţi”