Pret revizii....
-
- 3/E
- Posts: 3087
- Joined: 16 May 2007, 13:40
- Auto:
- Location: Constanta
- Contact:
Pai garantie ai ... insa nu cred ca iti vor face segmentare sau alte chestii gratuit, pentru ca tocirea segmentilor nu intra in defecte de fabricatie (decat daca este una excesiva si in timp f scurt)
Ca unii vor vinde masina peste 2-4-6 ani ... asta e altceva. Insa niciodata nu poti sti in ce situatie te vei afla peste x ani. Si decat sa iti para rau mai tarziu, mai bine sa fii grijuliu din timp, chiar daca nu pare "economic"
Uite un exemplu personal: la berlina din '87 i'am facut vara trecuta segmentare si pana acum am mers ~4000km. Si deja dadea semne de gripare motorul. Am bibilit'o, ca am zis ca o fi de la aprindere ceva ... ca dadea in nas in sarcina in treapta a III'a si a IV'a. Si taica'miu i'a facut un schimb de ulei si de'atunci si'a revenit. Eu unul as fi zis ca n'are cu ce sa influenteze uleiul, ca nu are decat vreo 3500km (ca l'am schimbat la 500km dupa segmentare) ... deci dupa mine nu ar fi fost "economic". Insa asa am scapat de posibilitatea de a strica motorul de tot
Stiu ca's off'topic si berlina aia aproape de'o varsta cu mine nu e Cee'd, dar economia facuta la bani marunti poate duce la pagube mai serioase, cu sume apreciabile
Ca unii vor vinde masina peste 2-4-6 ani ... asta e altceva. Insa niciodata nu poti sti in ce situatie te vei afla peste x ani. Si decat sa iti para rau mai tarziu, mai bine sa fii grijuliu din timp, chiar daca nu pare "economic"
Uite un exemplu personal: la berlina din '87 i'am facut vara trecuta segmentare si pana acum am mers ~4000km. Si deja dadea semne de gripare motorul. Am bibilit'o, ca am zis ca o fi de la aprindere ceva ... ca dadea in nas in sarcina in treapta a III'a si a IV'a. Si taica'miu i'a facut un schimb de ulei si de'atunci si'a revenit. Eu unul as fi zis ca n'are cu ce sa influenteze uleiul, ca nu are decat vreo 3500km (ca l'am schimbat la 500km dupa segmentare) ... deci dupa mine nu ar fi fost "economic". Insa asa am scapat de posibilitatea de a strica motorul de tot
Stiu ca's off'topic si berlina aia aproape de'o varsta cu mine nu e Cee'd, dar economia facuta la bani marunti poate duce la pagube mai serioase, cu sume apreciabile
Ford - Fiesta - 1.4 tdci
Inainte de a schimba uleiul mai des sunt alte lucruri probabile de a ne da dureri de cap(gropi, ambuteiaje, benzina, servis?? etc. - in urma carora vom cheltui destui bani), uleiurile din ziua de azi sunt suficient de bune calitativ si oricum KIa a impus schimbul uleiului mult mai des decat era necesar tocmai pentru mai multa siguranta(7 ani garantie). Chiar intr-un test drive de la nemti intre Kia, Opel, Auris, Fiat spunea ca un punct in minus era tocmai intervalul mic de revizie, schimb ulei etc., fata de opel la care era parca dublu.
CRDI 90LP Base+optionale(ESP, proiectoare ceata, etc) - pewter beige
dublu? adica sa schimbi la benzinare la 30k?
Referitor la cat tin masina, in momentul in care ma voi hotara sa iau alta, nu voi da ceed-ul la gunoi ci il voi vinde cuiva, care precis o va verifica mai ales la motor.
Oricum, eu am vazut la masinile precedente cum evolueaza treaba. La Fiat am schimbat prima oara la 18800(trebuia la 20k). Pe urma a venit nota in Italia ca trebuie la 10k. Apoi pe la 85.000 datorita completarilor din ce in ce mai mari m-am hotarat sa schimb uleiul la 5000. Si asta chiar daca consumul de ulei era in limite normale iar la 75.000 la un test de compresie totul fusese ok. Uleiul se innegrea si se subita mult mai repede ca la inceput.
Sincer, eu as schimba si la prima mie desi dealerul zice ca chiar nu are rost. Sa vedem.
Referitor la cat tin masina, in momentul in care ma voi hotara sa iau alta, nu voi da ceed-ul la gunoi ci il voi vinde cuiva, care precis o va verifica mai ales la motor.
Oricum, eu am vazut la masinile precedente cum evolueaza treaba. La Fiat am schimbat prima oara la 18800(trebuia la 20k). Pe urma a venit nota in Italia ca trebuie la 10k. Apoi pe la 85.000 datorita completarilor din ce in ce mai mari m-am hotarat sa schimb uleiul la 5000. Si asta chiar daca consumul de ulei era in limite normale iar la 75.000 la un test de compresie totul fusese ok. Uleiul se innegrea si se subita mult mai repede ca la inceput.
Sincer, eu as schimba si la prima mie desi dealerul zice ca chiar nu are rost. Sa vedem.
- Vietnam
- Skywalker
- Posts: 653
- Joined: 23 May 2007, 21:23
- Auto: Sportage 2.0 DSL AT AWD HP
- Location: Bucuresti
- Contact:
filtrul de aer cat si schimbul de ulei ar fi bine sa se fac in functie de conditiile specifice ale fiecarui oras. In Bucuresti sigur ar fi cazul ca fitrul de aer sa fie curatat/ schimbat ceva mai des decat scrie in cartea tehnica. Schimbul de ulei insa ar fi bine sa fie schimbat in apropierea cifrelor date de constructor.
CEE'd 1.4 Base GSL LX MT Abyss Blue 2007-2014
Sportage 2.0 DSL AT AWD HP ( 184 CP) SAND TRACK 2014 -
Sportage 2.0 DSL AT AWD HP ( 184 CP) SAND TRACK 2014 -
E bine sa schimbi ce e de schimbat in apropierea cifrelor date de producator, daca ne referim la a nu depasi cu mult indicatiile date de acesta. Insa prea devreme nu este niciodata.
Dar, inca odata, nu contest ce spune producatorul (ar fi culmea) ci zic doar cum vad eu problema si cu voi fi eu mai linistit tinad cont de regimul in care voi folosi masina:)
Dar, inca odata, nu contest ce spune producatorul (ar fi culmea) ci zic doar cum vad eu problema si cu voi fi eu mai linistit tinad cont de regimul in care voi folosi masina:)
-
- 3/E
- Posts: 3087
- Joined: 16 May 2007, 13:40
- Auto:
- Location: Constanta
- Contact:
-
- Posts: 79
- Joined: 18 May 2007, 11:50
- Auto:
hmmm
la problema asta am sa ma abtin insa.... domnule MIHAI N gresiti