Refuz reparatie turbina pe Garantie la 60860 km

Inclusiv campanii de rechemări.
User avatar
Faust
Posts: 493
Joined: 18 Jan 2020, 21:13
Auto: KIA Sportage GT-line AWD
Location: Băneasa

Re: Refuz reparatie turbina pe Garantie la 60860 km

Post by Faust »

aqua
Dacă nu ai văzut măcar odată un motor demontat sau măcar o baie de ulei, EGR, galerie de admisie, de la mașini care au reviziile făcute la 15000km.... 20000km........ să o lăsăm baltă, din partea mea să faceți la 50000km schimbul de ulei, în special cei care rulați munți km în oraș și credeți că ce scrie în manualul mașinii este sfânt.
Bine...... dacă ții fierul 4....5 ani sau 90....100000km nu vor fi probleme...... vor fi la cei care vă cumpără mașinile.
Kia Sportage GT-line T-gdi AWD 6MT

Fan motoare supraalimentate pe benzină .

User avatar
ionutp
Admin
Posts: 992
Joined: 22 Aug 2019, 12:14
Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
Location: Bucharest

Re: Refuz reparatie turbina pe Garantie la 60860 km

Post by ionutp »

Eu fac reviziile la 10.000 si nici nu mai e in garantie. Si merg 90% extra-urban. Am grija de ea, are grija de mine.
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

User avatar
Faust
Posts: 493
Joined: 18 Jan 2020, 21:13
Auto: KIA Sportage GT-line AWD
Location: Băneasa

Re: Refuz reparatie turbina pe Garantie la 60860 km

Post by Faust »

ionutp
Felicitări!
De parcă o revizie la 10000km ar costa o avere, dai 25....35000 pe mașină sau încă 5... 7000 cei cu leasing, împrumuturi la bănci și te zgârcești la 750..1000lei la 8..9 luni..... un an, pun pariu că 750....1000lei, dacă nu mai mult, în perioada de mai sus îi cheltuie pe o grămadă de lucruri inutile.
Pe fumători îi costă peste 700lei/lună țigările.
Kia Sportage GT-line T-gdi AWD 6MT

Fan motoare supraalimentate pe benzină .

aqua
Posts: 510
Joined: 07 Jan 2017, 12:55
Auto: T-GDI/GTLine
Location: Bucuresti

Re: Refuz reparatie turbina pe Garantie la 60860 km

Post by aqua »

Faust wrote: 13 May 2022, 12:52 aqua
Dacă nu ai văzut măcar odată un motor demontat sau măcar o baie de ulei, EGR, galerie de admisie, de la mașini care au reviziile făcute la 15000km.... 20000km........ să o lăsăm baltă, din partea mea să faceți la 50000km schimbul de ulei, în special cei care rulați munți km în oraș și credeți că ce scrie în manualul mașinii este sfânt.
Bine...... dacă ții fierul 4....5 ani sau 90....100000km nu vor fi probleme...... vor fi la cei care vă cumpără mașinile.
adevarul este ca nu am vazut, dar am avut un diesel chiar, care e mult mai pretentios, 10 ani pe muchie vandut la 110 mii sau pe acolo
cred ca pe la 70 de mii a fost prima data cand am zis sa curat si eu traseul EGR, ca asa citisem eu pe forumul de reno ca se face si devine ca noua, lumea se plangea de injectoarele de la Delphi ca sunt proaste, m-am dus cu ea prin Titan la un baiat care se pricepea, mi-l desface, scoate tubulatura si zice ca de ce am venit, merge rau masina? ca are ceva mizerie dar nu merita deranjul ...
injectoarele verificate la reno cu metoda aia cu eprubete :lol: parca asa se numea, si a zis inginerul ca sunt in parametri
absolut in regula motorul, dci de renault, cu revizii facute cat se poate de normal cum zice cartea (la 15 mii !), insa exploatat corect zic eu
eu ma gandeam ca zici ceva specific de motorul de t-gdi, nu la modul general, un motor, un EGR, etc ca e foarte relativ ce gasesti intr-un motor cu revizii facute la 15 20 de mii, daca omul isi bate joc de ea poti sa ii faci si la 10 mii reviziile ca s-ar putea sa semene motoarele desfacute

primul sportage din 2017, gdi simplu, l am tinut 3 ani, facute reviziile asa cum zice cartea, si l am dat pe olx ca sa trec pe turbo si DCT, si acum imi mai da cate un mesaj baiatul sa imi zica ca e super ok masina si sa il iau in calcul daca ma gandesc sa o dau si pe asta la un moment dat, deci sa nu intram in paranoia mai rau decat o face producatorul
Sportage 2020/GTline/T-GDI AWD DCT

tomcat1974
Posts: 157
Joined: 08 Apr 2008, 12:27
Auto:
Location: Cluj Napoca
Contact:

Re: Refuz reparatie turbina pe Garantie la 60860 km

Post by tomcat1974 »

in afara de initiator nu se plangea nimeni ca nu si a facut reviziile la timp, era un schimb de pareri daca este sau nu normal sa pierzi o garantie din cauza unor intamplari neprevazute, eu am spus niste situatii care mie mi se par normale, nu am zis niciodata sa ajungi la revizie dupa 2, 3 mii de km de la limita sau sa nu intereseze reviziile si apoi sa ai pretentii de garantie
Aqua - nu te supara, dar eu consider ca am facut reviziile la timp , dar KIA nu considera asa. Nu este prima KIA (am avut un Ceed) si nu am avut problem de garantie la el veci.

Ce doream sa va zic, sa fiti atenti la acei kilometri sau an care este primul si sa nu depasiti.
Kia Sportage TGDI Style 1.6 - New Infrared

aqua
Posts: 510
Joined: 07 Jan 2017, 12:55
Auto: T-GDI/GTLine
Location: Bucuresti

Re: Refuz reparatie turbina pe Garantie la 60860 km

Post by aqua »

salut, asa este, nici eu nu consider ca nu ar fi facute reviziile in astfel de cazuri si ar fi pierduta garantia, asta am tot incercat sa zic insa reply urile lui faust au dus discutia in alta zona, ca vor unii garantie dar nu sunt in stare sa isi faca reviziile, se referea la toti dar daca daca ne uitam pe topicul asta nimeni nu zice ca a depasit sau l -a durat in c.r de revizii, discutia era alta dar nu a prins subiectul si asa am ajuns la altele
ai renuntat la discutiile cu KIA?
Sportage 2020/GTline/T-GDI AWD DCT

razesul
Posts: 326
Joined: 29 Aug 2017, 21:47
Auto: KIA Sportage 1.6 CRDi
Location: Belgium

Re: Refuz reparatie turbina pe Garantie la 60860 km

Post by razesul »

Garantia = ce scrie la manual, asta trebuie sa inteleaga KIA si dealers si colegii de forum, ala este contractul intre noi si KIA, altceva nu avem; restul e cancan, ce credem noi si ce am invatat noi pe la scoala, sau de la batrani.

Atentie dupa 60km si 2 ani regimul de garantie nu mai este full, este posibil sa fie si asta o cauza de refuz, si turbina sa fi considerata consumabil dupa aceasta perioada.

Pentru cei care sunt mai duri in ceea ce priveste reviziile, in cazul meu, diesel, scrie 30000km sau 24 luni, limita care este atinsa prima, dar le fac la 15/12. Am facut la 13500/9 luni, respectiv urmatoare o sa fie pe 30 mai, undeva pe la 28500/15 luni.
Desi regimul de exploatare este 80-90% extern, de exemplu ad-blue care am inteles ca in medie este undeva pe la 1l/1000km, am aproape 30k km si ad-blue este la jumatate, deci cred ca a consumat in jur 0.5l/1000km, daca are 15l.

Ce nu fac in schimb nu stau langa ei la revizii, este un geam mare si poti vedea dar dupa cum stim cu totii ce sunt in stare sa faca, cred ca sunt sanse mari ca reviziile sa fie facute doar pe hartie :), adica un filtru aici in Be cred ca tine lejer 30km, dar ma rog asta este o speculatie din partea mea.

aqua
Posts: 510
Joined: 07 Jan 2017, 12:55
Auto: T-GDI/GTLine
Location: Bucuresti

Re: Refuz reparatie turbina pe Garantie la 60860 km

Post by aqua »

nici in RO nu prea mai accepta sa stai langa masina in reprezentanta, dar la filtrul de aer poti sa arunci o privire ca e usor de ajuns la el si se vede daca nu e nou
la ala de polen e o idee mai mult de mesterit si merita doar daca vrei sa il si schimbi, schimbul de ulei iese din discutie ca se vede cand goleste baia
Sportage 2020/GTline/T-GDI AWD DCT

User avatar
Faust
Posts: 493
Joined: 18 Jan 2020, 21:13
Auto: KIA Sportage GT-line AWD
Location: Băneasa

Re: Refuz reparatie turbina pe Garantie la 60860 km

Post by Faust »

Statul lângă mecanici este fix dacic, să nu mai vorbim că extrem de mulți nu au habar ce fac mecanicii pe acolo, dar vor ei să vadă, să fie siguri că le-a schimbat filtrele și că nu le-a băut uleiul.
Toate reprezentanțele au camere video și poți vedea ce lucrează la mașină.
Am un prieten care are service, la el duc mașinile care nu mai sunt în garanție, are cinci puncte de lucru, nu odată am văzut câte 5...10 oameni care stau să vadă ei ce fac ăia la mașini sau așteaptă să vadă ce vor face când le intră mașinile în service.
Pe toți mecanicii îi agasează maxim astfel de persoane, mai ales ăia care le spun "cred că este defectă aia sau aia", ei fiind paraleli cu mecanica.
Kia Sportage GT-line T-gdi AWD 6MT

Fan motoare supraalimentate pe benzină .

User avatar
ionutp
Admin
Posts: 992
Joined: 22 Aug 2019, 12:14
Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
Location: Bucharest

Re: Refuz reparatie turbina pe Garantie la 60860 km

Post by ionutp »

@razesul - "Atentie dupa 60km si 2 ani regimul de garantie nu mai este full, este posibil sa fie si asta o cauza de refuz, si turbina sa fi considerata consumabil dupa aceasta perioada."

Poate sa se tina cont de acest aspect, insa mie mi-au schimbat turbina pe garantie in ultimul an si la peste 100.000 de km.

E posibil sa nu tina doar de service ci sa aiba in baza de date ca masina nu a avut reviziile la zi (aici e discutbil ce inseamna "la zi") iar cei din Coreea sa nu le aprobe schimbul pe garantie. Poate o discutie cu Kia Europe ar ajuta?

Cat despre stat pe langa masini, nu am facut asta niciodata. Merg la un service (reprezentanta, MIT) unde am incredere si nu ma stresez, ma holbez prin showroom la Kiute si trece timpul mai repede. Mi se pare stresant pentru mecanici, eu ma gandesc cum ar fi sa stea unii langa mine in timp ce muncesc...
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

aqua
Posts: 510
Joined: 07 Jan 2017, 12:55
Auto: T-GDI/GTLine
Location: Bucuresti

Re: Refuz reparatie turbina pe Garantie la 60860 km

Post by aqua »

sa nu uitam ca statul pe langa masina vine intr-adevar din istoria dacilor dar are aceeasi cauza mioritica, stim bine tendinta romaneasca si cazuri demonstrate unde si-au batut joc de clienti cu piese schimbate sau nu, vechi sau noi sau montaje in dorul lelii, atunci normal ca omul vrea sa vada cu ochii lui ca se intampla lucrurile
mai sunt oameni cu inclinatii tehnice si vor sa puna ei mana sau sa discute diverse cu mecanicul
pe vremea cand faceam revizii la reno se statea langa si imi aduc aminte ca filtrul de polen ca sa il bage in locas il flexa si se rupea, automat in alea 2 , 3 puncte indoite apareau lufturi de etanseitate, ar fi putut sa il bage drept dar trebuia un pic de rabdare si multi lucrau la norma, obisnuiam sa le zic si doar asa faceau cum trebuie, apoi filtrul de motorina la care uitau sa clipseze bine furtunurile, sau capacul de protectie motor care tras fara mila ca sa schimbe uleiul ajungea sa nu mai aiba piciorusele de plastic si zornaia apoi ca se mai tinea intr-unul, normal ca ii ziceam din start omului sa aiba grija un pic cand trage de el sa nu il rupa
au mai fost cazuri cand au atins/zgarait masina si normal ca nu iti dai seama pe loc dupa ce o iei, o vezi acasa si nu stii de unde si de cand o fi aparut

sunt de acord si eu ca poate fi stresant pentru lucrator daca ii stai in suflet si intre timp s-au mai civilizat si service-urile de reprezentanta cu sisteme video
la un service de cartier totusi nu as pleca sa beau un suc pe ideea ca totul va fi bine, as sta sa vad ce se intampla da nu sa stau in coasta lui
la IMG unde merg acum stau sa vad ca o ridica pe elevator apoi ma duc prin showroom, am incredere ca schimba ce trebuie
Sportage 2020/GTline/T-GDI AWD DCT

User avatar
MoshPuiu
Posts: 45
Joined: 15 Dec 2011, 22:11
Auto: Sportage GenII + GenIV GDI
Location: Calarasi

Re: Refuz reparatie turbina pe Garantie la 60860 km

Post by MoshPuiu »

Faust wrote: 12 May 2022, 19:50 MoshPuiu

La 30000km se fac reviziile in Germania, in Romania se fac la 15000km sau un an, in Rusia la 7500km
Eu sunt un client care nici macar nu stie ca exista Germania! Glumesc...
Sunt inginer, dar juridic vorbind (unde nu ma pricep deloc), ma gandesc ca daca in cartea pe care mi-a dat-o un dealer din Romania scrie 24m/30k, nu cred ca ar trebui sa fie probleme in sensul asta. Repet, este cartea pe care am primit-o la cumparea masinii, nu din targ. Ca vreau eu sa fac revizia mai devreme, bravo mie dar totusi eu raman cu o dilema, in caz de 'probleme' unde este adevarul???

patton
Posts: 647
Joined: 28 Sep 2008, 13:25
Auto:

Re: Refuz reparatie turbina pe Garantie la 60860 km

Post by patton »

Ca dpdv juridic poți sau nu depăși cu un procent rezonabil nr de km sau de zile intervalul de service, ca în acel interval este inclusa sau nu o toleranță, ca depășirea intervalului este cu intenție sau nu, sunt aspecte de care din punctul meu de vedere, cineva care da o cârcă de bani pe o mașină nu ar trebui sa se lovească.
Nr de km sau perioada între revizii e mai mult o convenție decât un standard tehnic. Depinde foarte mult de regimul de funcționare. Este evident ca nu poate niciun producător sa ceara proprietarilor sa tina tabele cu nr de km/ore de functionare/nr de porniri la rece/ etc, sa facă ajustări, compensări și alte calcule pt a determina când trebuie făcută revizia. Mai puțin cazul în care de parametrii ăștia tine cont calculatorul mașinii, ca la Honda de exemplu.
Sa folosești preponderent în regim urban, de București chiar, o mașină și sa te agăți de faptul ca revizia e la 20 sau 30k km... e aberant. Ai șanse mari sa ajungi în service pt avarii care puteau fi evitate. Chiar dacă se rezolva pe garanție, disconfortul rămâne. Și e mai mare decât cel provocat de situația în care ai tine cont de regimul în care ai utilizat masina și ai programa reviziile în consecință, indiferent ce a trecut producătorul în carte.
Auzi frecvent goange de genul: domle, în Germania revizia e la 30k km. Ce, aia sunt prosti?
KIA Cee`d Best Kompass Blue 1,4

razesul
Posts: 326
Joined: 29 Aug 2017, 21:47
Auto: KIA Sportage 1.6 CRDi
Location: Belgium

Re: Refuz reparatie turbina pe Garantie la 60860 km

Post by razesul »

KIA are tone de date despre o masina, mai nou din aplicatia UVO iti pot eu spune de cate ori am pornit, cat a stat motorul in idle, etc.

Perioada 18-04 ->18.05:

vehicle starts = 90 times
driving distance = 844km
engine-on = 24h 44min
driving time = 19h 59min
idle time = 3h 45 min
odometer = 27968km

Alta statistica asta este la luna calendaristica, deci luna mai pana acum:
time = 696min
distance = 456km
average speed = 41km
top spead = 145km/h

Faceti voi ce calcule vreti. Deci la un proces poate sa zica nea Vasile de la KIA ca am mers ca turbatul cat vrea el, vine expertu' si zice uite cum a fost condusa masina X :)

Plus consum de alte lichide, ulei etc. - daca vine expertu in caz de proces castiga detasat daca omul a folosi masina normal.
Asa cum sper ca si aia cu DCT si cu rola sa o tine pana la final dar noi nu v-om afla pentru ca se fac intelegeri cu clauze de confidentialitate.
Si nu pentru ca am ceva cu KIA sunt satul de hoti si vrajela ca producatorul face si el ce poate, NU el incearca sa te faca la buzunar, vezi diesel gate :) si miliardele de rechamari benevole - crezi ca o fac ei pentru tine ? Eu nu cred nici cat negru sub unghie, e business frate asa cum si eu imi iau masina in fct de "business"-ul meu :)

Dupa 4 ani de Be, nu stiu germania, nu as cumpara masina second nici daca ma pici cu ceara, mai bine Dacia decat ORICE second de aici.
Nu numai ca nu se fac la 15k, ci spre 29999, plus un mare procent de depasire, DAR 55% din masinile din Be sunt date catre angajati, fac parte din oferta salariala.

Puteti sa va dati seama cata grija poate avea cineva de o masina, care nu este a lui. O alta politica este daca ai un angajat care face multi km sa o rotesti cu altul care nu face, sau sa o dai inapoi la firma de leasing si iei alta, de asta nu depasesc media de 20-25k dar cum a fost exploatata masina aia - cine sta 30sec-1min la pornire, cine asteapta ca uleiul sa ajunga la temp normala de funct, si apoi sa ii dea bice, etc si etc.

"Le Belge habite en moyenne à 20 kilomètres de son lieu de travail. Une distance qui augmente un peu plus chaque année. Et on devrait constater clairement l’influence du télétravail à cet égard, conclut le communiqué de RH Acerta."

"Sur le plan des immatriculations, les voitures de société représentaient la moitié du total en 2018, et 57,7% l'an dernier" adica 2021.

Post Reply

Return to “Garanţie, revizii”