Ulei pt. motor benzina in motorul diesel

Inclusiv campanii de rechemări.
anti77
Posts: 44
Joined: 09 May 2016, 14:17
Auto: sportage 2016
Location: Vistea

Ulei pt. motor benzina in motorul diesel

Post by anti77 »

Kia sportage 1.7 CRDI, iesita din garantie in August, asa ca am zis sa-i schimb eu uleiul.

Pe site-ul liqui moly am ales bifele ACEA C2, ACEA C3 si Kia, mi-a dat printre altele uleiul "Liqui Moly 5W-30 Molygen".

Am verificat pretul pe mai multe site-uri, unele au aratat norma ACEA C2/C3 altele au mentionat API SP ∙ ILSAC GF-6A. Am ajuns cu uleiul vechi scos cand mi-am dat seama ca pana la urma ce am comandat eu era pt. motor benzina (doar normele API SP ∙ ILSAC GF-6A), si ca exista un ulei cu denumire aproape identica "Liqui Moly 5W-30 Molygen DPF" pentru diesel. Am injurat site-ul Liqui Moly, ca el iti da rezultate cu SAU deci nu aplica toate bifele, dar o trebuit sa pun uleiul pt. motor benzina in motorul diesel ca sa ma pot deplasa cu masina.

Din cate stiu uleiul pt. diesel are numai ceva detergenti in plus, nu se recomanda ulei de diesel in motor pe benzina, dar invers nu am gasit contraindicatii. Acuma intrebarea pot merge macar 5000 de km cu acest ulei sau sa-l schimb cat de repede posibil?
kia sportage (kx5, ql) 2016 1.7 dsl

BAU
Moderator General
Posts: 3291
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Ulei pt. motor benzina in motorul diesel

Post by BAU »

Acum se gasesc uleiuri " universale " pentru motoare diesel si benzina .

Dar , daca ai in motor diesel ulei pentru motor pe benzina credem ca ar fi indicat totusi sa il schimbi . 5000 de km ar fi cam mult de mers cu el .

ILSAC GF-6 arata ca este pentru motoare pe benzina.

De ce ar trebui sa fie schimbat :

In primul rand uleiul diesel este mai vascos , cu uleiul pentru benzina uzura lagarelor este mult mai rapida , sunt afectate turbina , filtrul de particule s.a.

Uleiul pe benzina absoarbe mai multa umezeala scazand proprietatea de ungere

Uleiul diesel absoarbe mai mult carbon ( fum )

Motorul pe benzina functioneaza la temperaturi mai ridicate , la turatii mai mari . Uleiul pentru el trebuie sa nu isi piarda proprietatile de ungere in aceste conditii . Uleiul diesel trebuie sa reziste fara a se rupe pelicula de ungere de pe piese , la presiuni mai mari .

Si asa este , datorita presiunilor mai mari la care este supus motorul diesel , uleiul pentru el contine mai multi aditivi : de dispersie , anticoroziune , antiuzura .
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 133.000 km

Post Reply

Return to “Garanţie, revizii”