Filtru de particule

Inclusiv campanii de rechemări.
RemusR
Posts: 1
Joined: 21 Dec 2023, 08:18
Auto: Kia sportage
Location: Romania

Filtru de particule

Post by RemusR »

Va salut , poate sa mi spună cineva de ce doar iarna se aprinde în bord și mi apare mesajul regenerare filtru de particule?? Am o kia sportage fabricație decembrie 2021. Iarna trecuta m am dus de doua ori la reprezentanta sa l desfunde..acum iar s a aprins ...am ieșit și oe autostrada de n ori..am mers cu ea turata 30 de km nimic..nu se desfunda..ma poate ajuta cineva cu un sfat? Va mulțumesc.

aqua
Posts: 508
Joined: 07 Jan 2017, 12:55
Auto: T-GDI/GTLine
Location: Bucuresti

Re: Filtru de particule

Post by aqua »

nu ai citit nimic despre DPF, desi e netul plin de info ....iarna de obicei e mult mai frig decat restul anotimpurilor si un diesel se incalzeste greu cand se circula in oras si/sau pe distante scurte 2/3/4 km, rezulta motorul nu ajunge la temperatura optima ca sa isi faca procesul normal de regenerare (curatare) a filtrului, rezulta ca dupa cateva rateuri in care nu ajunge la conditii de regenerare o sa inceapa sa se aprinda becul, rezulta ca ar trebui sa i acorzi ceva atentie, cum scrie in manual
daca nu te intereseaza mai tragi de ea asa dupa care se supara rau si nu mai trage si posibil nici sa o mai cureti mergand turat la drum lung, rezulta interventie service
dupa cum zici, ai mai facut-o de 2 ori deci ai ajuns cu ea in ultima clipa, banuiesc ca nu te a interesat becul aprins
deci, cel mai probabil DPF este plin si tot inservice trebuie vazut, asta daca nu exista si alte probleme care pot duce la bec aprins
Sportage 2020/GTline/T-GDI AWD DCT

BAU
Moderator General
Posts: 3291
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Filtru de particule

Post by BAU »

Cum spune si "aqua" iarna motoarele se incalzesc mai greu . Valabil si pentru motoarele pe benzina . De aceea o perioada mai lunga de timp pana se ajunge la temperatura de regim se arunca pe evacuare combustibil nears . Care se opreste in catalizator sau filtrul de particule . De aceea este foarte problematic iarna , cand se circula , cu ambele motoare pe drumuri scurte , sub 10 km . Ai consum mare de combustibil , poluare . Daca pentru benzina este mai simplu , se incalzeste mai rapid si pana la urma catalizatorul se autocurata , la motorina este mai dificil . In filtru se depun multe particule nearse ( grase ) , plus motorina . Daca nu se face regenerarea complet , in timp , aceste particule raman in filtru , nu mai pot fi arse si pur si simplu se tranforma intr-un material gen calamina , care nu mai poate fi eliminat si se blocheaza filtrul . Daca tu ai incercat si nu ai reusit , probabil nu au fost suficienti cei 30 km de mers turat . In service , nu stiu daca se poate face ceva . Mai incearca odata tu , un mers mai lung , 50-100 km , si daca tot nu reusesti nimic , du-te la un atelier specializat in regenerare pentru asa ceva . Parca in Ploiesti ar fi unul dar mai bine cauti pe internet . S-ar putea sa se rezolve pentru o perioada de timp . Daca revine fenomenul , trebuie alt filtru
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 133.000 km

Post Reply

Return to “Garanţie, revizii”