Page 3 of 3

Re: Kia Sportage 1.6 T-GDI 7DCT - Canyon Silver

Posted: 09 Dec 2021, 17:05
by Alx03
Da, desi e recomandat modul "Sport" si prin oras din cand in cand, ca sa reduca riscul de colmatare, eu unul n-as putea sa-l folosesc zilnic, ca necesita menajare atenta :)
Cat despre socul din cutie - aici te referi imediat dupa pornirea motorului? Sau dupa trecerea in D? Se simte si in masnina vreo miscare sau ceva?

Oricum, s-o folosesti cu placere! Sunt curios, ca vad ca e din 2021 a ta: cum ti se pare ca trage inainte de pragul de 2000 RPM? se simte vreo diferenta cand ajunge la 2000 RPM?

Re: Kia Sportage 1.6 T-GDI 7DCT - Canyon Silver

Posted: 09 Dec 2021, 17:20
by Megahertz
Nici eu nu folosesc mereu modul sport mai ales ca e in perioada asa zisului rodaj.
Socul..poate ca e mult spus (care nu stiu daca e din cutie....dar il simt) apare dupa ce pornesc motorul si e inca in P. O sa incerc sa il filmez..
Trage destul de bine dar nici nu am avut ocazia sa o verific in mod special. Am menajat-o deoarece nu am drumuri lungi de facut si nu am testat-o cat sa imi fac o parere. Am observat si eu un fel de intarziere uneori, dar si la masina sotiei (Karoq diesel DCT) este tot cam asa.

Multumesc de urari . La fel!

Re: Kia Sportage 1.6 T-GDI 7DCT - Canyon Silver

Posted: 09 Dec 2021, 17:55
by Alx03
Un mic "soc" sau "boom" am si eu chiar la prima plecare de pe loc, dupa ce parcurg primii metri, dar atat ca il aud, nu il simt niciodata. Tot din cutie pare sa fie, dar nici nu m-am stresat prea mult pentru asta, ca asa a fost din prima zi. Ce simt eu si in masina de la cutie e trecerea din "P" in "D" la rece, dar am considerat ca e normal.

Re: Kia Sportage 1.6 T-GDI 7DCT - Canyon Silver

Posted: 09 Dec 2021, 19:32
by Megahertz
Exact asa e. Doar la prima pornire. Din P in D nu am sesizat. O sa verific maine.

Re: Kia Sportage 1.6 T-GDI 7DCT - Canyon Silver

Posted: 10 Dec 2021, 15:19
by aqua
nu stiu daca e obligatoriu sa apesi frana in timp ce treci din P in D si motorul e pornit, n am incercat sa vad, eu apas tot timpul

insa cand am luat-o de la dealer nefiind obisnuit cu automata mi -a spus sa apas frana mai serios frana cand misc levierul, exact ca si cand se activeaza auto hold-ul, trebuie sa fii mai hotarat altfel interpreteaza ca e doar oprire usoara si nu decupleaza/cupleaza cum trebuie in cutie
merita incercat pentru faza cu hopul simtit din P in D si la orice alta mutare

Re: Kia Sportage 1.6 T-GDI 7DCT - Canyon Silver

Posted: 11 Dec 2021, 11:15
by tomavlad1
Modelul meu este 2018 și după un update de soft la cutie făcuse sporadic ceva asemănător. Cei de la service mi au indicat cauza că fiind faptul că nu s a luat în calcul uzura discurilor de ambreiaj și până se recalibrează singura vor mai fi cateva situații de acest gen. Și au avut dreptate, după ceva timp toate trepidațiilor au dispărut mai puțin când mergi constat în a 7-a, fiind subturata, apeși accelerația, in loc sa retrogradează decide să rămână tot în a 7-a. Am 90k km și foarte mulțumit de mașină și de cutie.


Trimis de pe al meu CLT-L29 folosind Tapatalk


Re: Kia Sportage 1.6 T-GDI 7DCT - Canyon Silver

Posted: 11 Dec 2021, 16:07
by Alx03
aqua wrote:insa cand am luat-o de la dealer nefiind obisnuit cu automata mi -a spus sa apas frana mai serios frana cand misc levierul, exact ca si cand se activeaza auto hold-ul, trebuie sa fii mai hotarat altfel interpreteaza ca e doar oprire usoara si nu decupleaza/cupleaza cum trebuie in cutie
La asta m-am gandit si eu initial, ca poate nu apas destul, dar cum nu se intampla intotdeauna, am tot uitat sa mai experimentez cu asta. Sau poate tocmai de-aia nu se intampla intotdeauna, pentru ca nu apas la fel... o sa mai vad, insa am vazut multe automate care fac ceva asemanator.
tomavlad wrote:Modelul meu este 2018 și după un update de soft la cutie făcuse sporadic ceva asemănător. Cei de la service mi au indicat cauza că fiind faptul că nu s a luat în calcul uzura discurilor de ambreiaj și până se recalibrează singura vor mai fi cateva situații de acest gen. Și au avut dreptate, după ceva timp toate trepidațiilor au dispărut mai puțin când mergi constat în a 7-a, fiind subturata, apeși accelerația, in loc sa retrogradează decide să rămână tot în a 7-a. Am 90k km și foarte mulțumit de mașină și de cutie.
Interesant...mai auzisem si cand am luat masina ca ar avea un algoritm prin care se tot recalibreaza, insa eu am facut respectivul update prin septembrie, daca bine retin, si dupa ceva timp am inceput sa observ problema. E drept ca pare sa aiba zile si zile, iar atat timp cat nu accelerez brusc, trage liniar. Problema apare exact acolo unde accelerez, dar nu chiar suficient cat sa retrogradeze, iar turatia e sub 2000 RPM, in special la urcare, trage aproape ca un aspirat pana trece de turatia respectiva, dupa care...invie :P, intr-un mod foarte evident, exact ca turbolag-ul de la motoarele din generatii mai vechi.
Chiar dupa ce am luat masina din service nu am observat aspectele astea...deci sigur si algoritmul acela tot adapteaza anumiti parametri. Deocamdata compensez prin a calca acceleratie mai hotarat, aproape cursa completa (fara a ajunge la kickdown), atunci cand e nevoie, ca sa ma asigur ca retrogradeaza si trece de 2000 RPM. La tine dupa cat timp crezi ca "si-a revenit"?

Re: Kia Sportage 1.6 T-GDI 7DCT - Canyon Silver

Posted: 11 Dec 2021, 16:19
by tomavlad1
Au trecut deja 50 jnkm de atunci și nu mai țin minte exact. Cred că undeva la max 2-3 k km totul revine la normal.

Trimis de pe al meu CLT-L29 folosind Tapatalk


Re: Kia Sportage 1.6 T-GDI 7DCT - Canyon Silver

Posted: 11 Dec 2021, 16:28
by Alx03
La mine km curg ceva mai incet de cand cu pandemia, insa cred ca am undeva la aproape 3k de cand am facut update-ul, daca bine imi amintesc. Va trebui sa mai experimentez.

Re: Kia Sportage 1.6 T-GDI 7DCT - Canyon Silver

Posted: 17 Dec 2021, 01:42
by Alx03
Las aici si doua filmari unde am incercat sa prind plaja de turatie in care se intampla, desi nu stiu cat se observa. De vazut momentul in care ajunge la 2000 RPM, pedala de acceleratie fiind apasata la acelasi nivel in timpul asta.

Re: Kia Sportage 1.6 T-GDI 7DCT - Canyon Silver

Posted: 28 Feb 2022, 10:10
by NemeSys
Da, am observat si eu cele doua bube, dupa ultimul update facut in feb. 2022:
1. Motorul nu mai trage identic incepand cu 1500 rpm, zici ca eu un MPI
2. In viteza 1 la acelerare foarte usoara, in toata masina se simt niste socuri puternice( ca atunci cand conduci o manuala si dai drumu prea repede ambriajului)

Au aparut ceva solutii?

Re: Kia Sportage 1.6 T-GDI 7DCT - Canyon Silver

Posted: 28 Feb 2022, 15:24
by Alx03
Se pare ca aveau dreptate si cei din service atunci cand spuneau ca soft-ul asta va ajunge incet, incet la toate masinile. Eu am mai intrebat recent daca a aparut vreun update de soft, dar au zis ca asta apar in general anual sau cel mult bi-anual. Deci vom mai avea putin de asteptat, fara vreo garantie ca soft-ul nou va rezolva problema.

Re: Kia Sportage 1.6 T-GDI 7DCT - Canyon Silver

Posted: 14 Oct 2022, 15:40
by Alx03
N-am mai scris iar de ceva timp aici, asa ca las cateva "update-uri":

1. am fost inca o data (cred ca e a 3-a oara de la update-ul de soft la ECU si cutie de anul trecut) si acum, in sfarsit, ca prin minune, a existat un update de soft la ECU - acuma nu vreau sa cobesc, pentru ca m-a frustrat mult comportamentul initial, dar mi se pare ca in sfarsit a inceput sa traga iar cum trebuie si sub 2000 RPM, incepand de pe 1500, cum era motorul asta si la inceput; Desigur, update-ul l-am facut ieri, deci va trebui sa mai testez, dar la prima impresie, e mai echilibrata treaba - trage mai bine la turatii mici si nu se mai simte acel "zvac" odata ce ajunge la 2000 RPM, ci e mai liniar, iar unde simte ca nu are putere, va retrograda destul de rapid - fingers crossed sa nu se leneveasca sau mai stiu eu ce, ca dupa un an de zile cand am simtit ca parca conduc un MPI (cel putin pana ajungea la turatia de lucru), am devenit foarte sceptic
2. am facut reclamatie pentru marginea stanga a scaunului soferului, anume faptul ca s-a degradat foarte rapid de la cum se tot freca centura acolo, dar si de volan, ca si acolo a aparut o mica decolorare deja - schimbarea spatarului la scaun a fost aprobata, a volanului nu (probabil se considera uzura normala, mai ales dupa 2 ani de dezinfectanti). Eu unul tot il consider un win.
3. Am schimbat placutele de frana la ultima revizie (cam 31k in bord) si ma bucur ca in sfarsit nu mai scartaie
4. Cutia...e tot asa cum o stiti toti, doar ca mai nou mai bruscheaza putin la trecerea din 2 in 3 la rece. In rest, mai trepideaza in trafic intens...de-astea, nimic surprinzator acolo. Astept sa se inrautateasca si o duc la test (cu tableta)
5. Pentru ca iluminarea (chiar si pe LED) a portbagajului e cam...penibila si usor de blocat, am mai adaugat o lampa din aceea cu senzor de miscare si lumina pe capacul portbagajului - isi face treaba chiar decent. Luata de la eMag cu vreo 99 de lei, baterie reincarcabila. Ce mi-ar mai placea ar fi daca as gasi o solutie asemanatoare si pentru lipsa de iluminare de la portiere (a.i. puddle lights)

Re: Kia Sportage 1.6 T-GDI 7DCT - Canyon Silver

Posted: 18 May 2023, 16:51
by Alx03
Cateva updates, la 36k:

- Problema cu lipsa de putere a disparut, nu stiu ce-a fost acolo
- Am inceput sa am din sezonul rece niste smucituri la rece, din partea cutiei, la trecerea din 2 in 3 + clasicele trepidatii la plecarea de pe loc, cateodata - am fost la dealer, s-a facut update de soft la cutie + test ambreiaj, care a iesit ok, dupa spusele lor, dar trepidatiile sunt tot acolo, insa pare sa frece un pic mai putin ambreiajul fara rost, dar poate fi placebo; asta e cutia, pana nu iese testul de ambreiaj nasol, ramane cum e
- Mi-au schimbat spatarul de la scaunul soferului, dupa uzura prematura in zona unde freca centura - am reusit ulterior sa imi reglez centura astfel incat sa nu mai frece acolo, dar am fost placut surprins ca au primit aprobare de la Kia pentru schimbarea spatarului
- Azi am observat ca a inceput sa se exfolieze vopseaua de pe padela de minus, pun si atasament
- Un pic de uzura prematura pe o parte a volanului, probabil de la cat alcool a mancat in urma pandemiei, acolo n-am primit aprobare de inlocuire, ar fi fost prea de tot :P

In rest, antigelul nu prea a necesitat completat, ca nu a scazut sub minim, iar nici dilutie la ulei sau sa manance ulei n-am vazut, cu toate ca e 80% umblata pe oras masina. Papa benzina in zilele aglomerate, dar asta nu mai e ceva nou, undeva la 14 pe aglomeratie mare, iar cam un 12 as zice ca e un consum mediu de oras, cu drumuri de 5-7 km, ca nu e nici Clujul asa mare.