Sportage Facelift 2019 GT Line 1.6L Diesel 136 HP, DCT, AWD, Penta Metal

Totul despre al vostru Kia Sportage şi poze bineînţeles!
ingerulol
Posts: 230
Joined: 26 Aug 2018, 18:26
Auto: SPORTAGE Facelift 1.6 136DCT7
Location: București
Contact:

Re: Sportage Facelift 2019 GT Line 1.6L Diesel 136 HP, DCT, AWD, Penta Metal

Post by ingerulol »

@Fraierica -consemneaza frate in scris cu ei de fiecare data cand au completat . Nu mai pune decat oficial completari ca sa fie pe foaie . Apoi cu aia discuti . Pana atunci , bucura-te de masina , nu mai sta cu stres .
Zi-ne cu adevarat in rest despre masina ? CUm se comporta motorul ? cum trage ? ce consumuri scoti ... dar ideal ar fi si cand mergi mai omeneste asa , nu in regim de WRC :)))

Fraierica
Posts: 183
Joined: 24 Jul 2018, 15:43
Auto: Sportage 2019,1.6L DSL,DCT
Location: Bucharest

Re: Sportage Facelift 2019 GT Line 1.6L Diesel 136 HP, DCT, AWD, Penta Metal

Post by Fraierica »

Si tu ai dreptate insa nu ma lasa inima sa merg cu masina cu antigelul pe minim. Sunt in capatul celelalt al Europei sau al Romaniei iar daca merg fara sa completez tare imi e ca tot eu pic prost. Ai vazut ce spune Kia Romania, verificare la alimentare sau cel putin o data pe luna. Pai daca verific doar o data pe luna sunt cu rezervorul de antigel mereu gol. Si ma gandesc ca vine vara si iar ma plimb si iar bag revizie anuala la 3-4 luni 😞 si antigel odata la 2-3 plinuri.



In rest ce pot sa spun, masina este perfecta, merge de rupe, nu am ce sa ii reprosez.
Am facut inclusiv geometria de curand si au descoperit ceva unghiuri ciudate pe spate dar s-a rezolvat repede.

Consum de diesel normal , am venit saptamana trecuta cu 6.9% din Linz in Bucuresti via Budapesta. Mers legal...cu reprize de 150-160, destul de putin cu mai mult ca se iau ungurii tare dupa tine daca te vad.
Pe partea ailalta pe Serbia, Croatia Slovenia unde mai am portiuni de autobanda in coasta am mers cu 7.4-7.5 insa acolo is fratii nostri din Balcani si merg fara sa ma uit la kilometraj, cat au aia am si eu 😳

ingerulol
Posts: 230
Joined: 26 Aug 2018, 18:26
Auto: SPORTAGE Facelift 1.6 136DCT7
Location: București
Contact:

Re: Sportage Facelift 2019 GT Line 1.6L Diesel 136 HP, DCT, AWD, Penta Metal

Post by ingerulol »

@Fraierica - ai mai avut probleme ? Cum e masina ? La ce borna ai ajuns ?

Fraierica
Posts: 183
Joined: 24 Jul 2018, 15:43
Auto: Sportage 2019,1.6L DSL,DCT
Location: Bucharest

Re: Sportage Facelift 2019 GT Line 1.6L Diesel 136 HP, DCT, AWD, Penta Metal

Post by Fraierica »

Stergem praful 😀

30.000 km

Revizie la MiT + geometrie
Ulei Shell la bidon de la ei
Update soft(a aparut in sistem pentru VIN-ul meu un update pentru pornirea la rece + update harti)
1000 ron toata treaba.

In ultimele 6 luni nu am mai avut atatea drumuri de facut , am strans doar 10.000 km in bord.

DCT-ul incepe sa ma oftice mai ales daca merg mult prin aglomeratie cu el...parca devine din ce in ce mai puturos, schimba ciudat uneori in sensul ca smuceste un pic.
In mers extra urban e de vis mai ales pe Sport.
E clar ca nu voi mai lua DCT data viitoare.

Antigel inca consuma cam 20-40 ml la 1000-1500 km, nu stiu cu ce au gresit astia de la Kia...le tot zic la revizie si tot ridica din umeri.
Cunosc destule cazuri de consum de antigel da vad ca lumea nu se agita asa tare asa ca ma fac si eu ca nu vad iar cand vad ca scade mai pun apa 😳 ca la cat concentrat am bagat in ea...

In rest toate bune deocamdata.

User avatar
Boogie Man
Posts: 150
Joined: 24 Jul 2015, 13:16
Auto: Kia Ceed 1.4 Business Edition
Location: Bucuresti

Re: Sportage Facelift 2019 GT Line 1.6L Diesel 136 HP, DCT, AWD, Penta Metal

Post by Boogie Man »

Salut,

Azi am completat si eu cu antigel la Ceed iar din ce mi-au spus mecanicii de la MIT ar fi normal sa consume si cum nu am alte masini/exemple ii cred. Stau cu "jumatea" in portbagaj :D . Nu stiam ca au si ulei Shell la bidon, mie mi-au spus mereu de Mobil 1, multumesc de info.
Geometria ai facut-o ca ai vrut tu sau a intrat in revizie?

Drumuri bune.

Fraierica
Posts: 183
Joined: 24 Jul 2018, 15:43
Auto: Sportage 2019,1.6L DSL,DCT
Location: Bucharest

Re: Sportage Facelift 2019 GT Line 1.6L Diesel 136 HP, DCT, AWD, Penta Metal

Post by Fraierica »

Au Shell la butoi si Shell la bidon pe langa Mobil 1.
Eu i-am intrebat si de ulei original Kia dar inca nu au adus.
Geometria e extra si nu este inclusa in revizie, cred ca vreo 200 ron costa daca nu ma insel.
Treaba asta cu antigelul doar la Kia este, acum pe seara iar a mai postat cineva pe grupul Kia un Ceed cu rezervor gol de antigel.
Nu e normal sa consume nici macar un gram de antigel , daca la uleiuri pot intelege de ce se pierd la antigel nu exista nici o explicatie...pur si simplu dispare prin evaporare.

User avatar
Flavius18
Posts: 354
Joined: 30 Mar 2018, 21:31
Auto: Kia Sportage 1.6 GDI
Location: Bucuresti, Dristor

Re: Sportage Facelift 2019 GT Line 1.6L Diesel 136 HP, DCT, AWD, Penta Metal

Post by Flavius18 »

Fraierica, asta inseamna ca urmatoarea masina nu o sa mai fie Kia, pentru ca ei au DCT. Am mai citit aici pe forum pareri cu privire la cutie ca este putin inatarziata la unele plecari de pe loc, la smucituri, etc.. si sincer si eu mi-am schimbat parerea despre automata Kia si cu siguranta urmatoarea masina nu o sa fie Kia, asta daca nu schimba ceva in urmatorii ani dar .. nu vad sa se sinchiseasca cineva.
Cat despre antigel ce sa zic, nu este cum i-au spus lui Bogie mecanicii de la MIT, cum ca este normal sa consume, nu, nu este normal sa consume. Asta denota ca ceva este suspect sau poate ai o pierdere, oricum undeva se duce antigelu ala. La mine de ce nu este normal sa consume, sau la alti posesori de kia? sau noi le avem defecte ca nu consuma? asa trebuia intrebati mecanicii aia destepti de la Kia...

Ai facut vreodata geometria pe spate? Parca la mine stau cas rotile si as vrea sa fac geometria.

Hagiu Sorin
Posts: 27
Joined: 02 Jan 2020, 11:29
Auto: Kia
Location: Bucuresti

Re: Sportage Facelift 2019 GT Line 1.6L Diesel 136 HP, DCT, AWD, Penta Metal

Post by Hagiu Sorin »

Salutare. Deci sa inteleg ca pe oras nu merita sa-ti iei DCT?

Fraierica
Posts: 183
Joined: 24 Jul 2018, 15:43
Auto: Sportage 2019,1.6L DSL,DCT
Location: Bucharest

Re: Sportage Facelift 2019 GT Line 1.6L Diesel 136 HP, DCT, AWD, Penta Metal

Post by Fraierica »

Am facut si geometria pe spate la Auto Soft in Baneasa in primavara.
Era destul de nasol pe spate, baietii au zis initial ca am mers mult in offroad...iti recomand sa o faci macar o data pe an, nu cred ca is reglate bine din fabrica.
DCT-ul nu inseamna cutie automata clasica si desi nu am avut probleme cu ea pana acum nu imi place deloc ca mai smuceste mai ales in oras si nici crawling( mers incet la semafor de ex) in Bucuresti nu poti face cu ea.
Clar nu voi mai incerca DCT niciodata.

PS: la KS 2.0 Diesel au automata clasica cu 8 rapoarte ba chiar se aude ca e o cutie excelenta 👍

User avatar
Faust
Posts: 493
Joined: 18 Jan 2020, 21:13
Auto: KIA Sportage GT-line AWD
Location: Băneasa

Re: Sportage Facelift 2019 GT Line 1.6L Diesel 136 HP, DCT, AWD, Penta Metal

Post by Faust »

Antigelul nu se consumă , este impropriu spus că se consumă , se evaporă .
Capacul de la vasul de expansiune are o supapă , când crește presiunea prea mult în sistemul de răcire , pe acolo ies vapori .
Eu am T-gdi , in aproape 15000km am completat cu aproximativ 150ml de antigel .
Este perfect normal să se mai piardă din lichidul de răcire .
Cei care vă plângeți că " se consumă " lichidul de răcire , ați încercat să schimbați capacul de la vasul de expansiune ? O fi supapa aia decalibrata și se deschide la presiune prea mică .
Kia Sportage GT-line T-gdi AWD 6MT

Fan motoare supraalimentate pe benzină .

Fraierica
Posts: 183
Joined: 24 Jul 2018, 15:43
Auto: Sportage 2019,1.6L DSL,DCT
Location: Bucharest

Re: Sportage Facelift 2019 GT Line 1.6L Diesel 136 HP, DCT, AWD, Penta Metal

Post by Fraierica »

Salut.
Tu ai benzinar turbo, de obicei pe motorul asta antigelul nu se evapora asa repede.
In schimb 1.6 Diesel 136 cai e noul motor U3 al grupului si din pacate evapora mult mai mult antigel decat e normal.
Poate nu l-au testat suficient, poate se incinge in draci instalatia habar nu am insa ce constat e ca multi posesori se plang de problema asta.
Am schimbat capacul de la vas inca de acum 10.000 km si ce sa vezi inca se evapora.
Intre 30 ml si 50 ml la 1500 km asta inseamna ca la 15000 km vasul de expansiune de la Max ajunge cam un deget sau doua sub Min...multi nici nu observa pentru ca baietii in service fac plinul la antigel de fiecare data cand duci masina la revizie.
Imi e greu sa cred ca nu au raportat din service problema asta mai sus si ca nu se stie de ea.
Mai ales ca eu si am raspuns oficial de la Kia , cica ca e normal consumul.
Iar eu spun ca nu e normal la fel cum nu e normal ca VAG-urile TSI si TFSI sa arda ulei in draci.
Dar macar cei cu VAG fac scandal in service...noi cu Kia o lasam asa ca doar e ieftin antigelul.
Toti mecanicii iti vor spune ca nu e normal ca antigelul sa se evapore asa mult intre revizii...nu are voie sa se incinga atat de tare si sa se evapore.
Prin State pe benzinare au avut probleme mari cu motoare care au luat foc din senin , au facut recall la sute de mii de masini pe problema asta asa ca mai usor cu pianul pe scari.
Motoarele lor "clocotesc" si evapora antigel in draci ...its a fact 🥴

"Kia said one new recall Thursday was prompted by high exhaust gas temperatures that may damage the catalytic converter and potentially other parts. Dealers will upgrade software to prevent overheating of the catalytic converter."

https://www.google.com/amp/s/mobile.reu ... SKCN1QH2EB

User avatar
Faust
Posts: 493
Joined: 18 Jan 2020, 21:13
Auto: KIA Sportage GT-line AWD
Location: Băneasa

Re: Sportage Facelift 2019 GT Line 1.6L Diesel 136 HP, DCT, AWD, Penta Metal

Post by Faust »

Fraierica

Toate motoarele de capacitate mică și ceva putere sunt concepute să consume ulei , că ai ridicat problema asta in special la WV .
Am 8 mașini , printre care și un WV Golf cu motor de 1l / 90cp .
Motoarele astea mici de 0.9...1.2l nu mai au segmenții foarte fest pe cămașa cilindrului , tocmai pentru a se forma o peliculă mai consistentă de ulei între segmenți și cămașa cilindrului , așa se preîntâmpina uzura prematură a segmenților și cămășii cilindrului . Dacă ai să cauți pe net ai să găsești declarații ale inginerilor din grupul WV care spun ce am scris eu aici , un consum de 1..1,5l ulei la 10000...15000km îl consideră normal .
Din păcate asta este regula jocului in aceste vremuri , când se impun reguli ecologice , noxe cât mai mici , acum și motoarele pe benzină au filtre de particule , tocmai pentru a opri noxele generate de uleiul ars in motor .
Cu ani în urmă cred că nu cumpăra nimeni o mașină de 1300...1600kg dacă avea motor de 1...1,2l , acum la toate mărcile întâlnești motoare de capacitate mică , din punctul meu de vedere sunt cam nefiabile in timp , se uzează destul de repede , fiind supuse la sarcini mari pentru a obține ceva putere din ele .
Prin 1997 am avut un BMW 520i E34 , cea mai bună și fiabilă mașina avută de mine , un motor extraordinar cu 6 cilindri și 150cp , capacitate 2l , acum 150cp ii obțin din 1,3...1,4l cu 4 cilindri , dar cât țin acele motoare ?
Anul ăsta chiar vreau să îmi cumpăr un 520i E34 , să o restaurez dacă este nevoie și să ies la bulevard cu ea Duminica , in amintirea vremurilor trecute .
În ziua de azi nu se mai fabrică mașini cu fiabilitatea celor din anii 80...90 , am două Opel Astra , la una am schimbat pompa de servoambreiaj de trei ori într-un an , în garanție , fiind hiba lor din cauza unei garnituri , te trezești cu pedala de ambreiaj in podea , trebuie să o ridici cu mâna apoi să faci câteva " pompe " . :lol: .


Sincer .......motorul de pe mașina mea nu am habar cât de fiabil va fi in timp , când ridic capota și văd " motorașul " ăla , să zicem că eu sunt mai de modă veche , îmi plac motoarele mai mari ca dimensiune , îmi dau încredere .până anul trecut am condus alternativ un Porsche Cayenne "tedei" 3l și un Mercedes CLK 200 Kompresor , ambele cumpărate de noi .
Îmi pare rău că pe Sportage nu se pune motorul turbo de 2l pe benzină , care se pune pe Stinger , așa ar fi fost perfect pentru mine .
Kia Sportage GT-line T-gdi AWD 6MT

Fan motoare supraalimentate pe benzină .

Fraierica
Posts: 183
Joined: 24 Jul 2018, 15:43
Auto: Sportage 2019,1.6L DSL,DCT
Location: Bucharest

Re: Sportage Facelift 2019 GT Line 1.6L Diesel 136 HP, DCT, AWD, Penta Metal

Post by Fraierica »

Ai dreptate in legatura cu VAG si consumul de ulei insa aceste lucruri au fost spuse si explicate abia dupa ce lumea a facut scandal si deja aveau pe piata foarte multe motoare cu consum mare de ulei.
Renault de exemplu si-a invatat lectia dupa esecul motorului de 1.2 L si motoarele lor de 0.9 sau 1.0L desi is mici nu au consum de ulei exagerat. Iti poate spune asta orice taximetrist cu Logan 👌
Au procese si acum in Franta pentru ca au vandut petarda aia de 1.2 L care topea uleiul de ziceai ca e aditiv la benzina.
Ford are Ecoboost-ul ala ultra premiat de 1.0 care e fortat in draci dar care nu papa ulei...clientii tot raman cu ele in punga dar nu din cauza consumului de ulei 😂

Ce vreau sa spun de fapt este ca astfel de lucruri ies abia dupa ce lumea se plange si face scandal pentru ca producatorii nu se obosesc sa explice...exact cum face acum Kia cu antigelul / cu motoarele in flacari prin US.
Frate nu e normal sa spui " asa face toate" si " mai pui matale antigel ca e normal sa scada"
Am deviat evident de la subiect...ce vreau eu sa spun e alceva...nu toate motoarele Kia au consum de antigel, is cazuri de useri care nu au nici un gram pierdut , is cazuri de useri care pun 50 ml la 15.000 km insa sunt destui chiar si in Ro care au sesizat evaporarea antigelului.
E o problema si Kia va recunoaste acest lucru o sa vezi 😀, din pacate Kia nu vinde milioane de auto anual ca sa fie o baza mare de reclamatii cu atat mai putin in Ro unde vand 2-3 mii de bucati maxim pe an.
Noi sa fim sanatosi :))

Hagiu Sorin
Posts: 27
Joined: 02 Jan 2020, 11:29
Auto: Kia
Location: Bucuresti

Re: Sportage Facelift 2019 GT Line 1.6L Diesel 136 HP, DCT, AWD, Penta Metal

Post by Hagiu Sorin »

In calitate de nou posesor din 29.01
2020 de Sportage 7 DCT Gt Line 4x2 Blue Frame diesel pot spune ca tocmai am vandut un Opel Astra J Turbo 1.4 benzinar si ce credeti? După aproape un an de la revizie am completat antigel 200 mi. Parerea mea este ca se evaporă la toate masinile si se completează la an (revizie).

Hagiu Sorin
Posts: 27
Joined: 02 Jan 2020, 11:29
Auto: Kia
Location: Bucuresti

Re: Sportage Facelift 2019 GT Line 1.6L Diesel 136 HP, DCT, AWD, Penta Metal

Post by Hagiu Sorin »

Ma gandesc oare la diesel ajunge Ad blue din revizie in revizie sau trebuie completat? Am inteles ca trebuie cumpărat direct din reprezentanta pe original fiindcă cel din benzinării exista riscul sa se aprinde martorul in bord..nefiind ce trebuie..

Post Reply

Return to “Jurnal de bord”