Page 2 of 2

Re: KIA Sportage 1.6 T-GDI FWD GT-LINE

Posted: 21 Oct 2017, 19:43
by surfer
Te contrazic. Pls incearca si revino.

Re: KIA Sportage 1.6 T-GDI FWD GT-LINE

Posted: 21 Oct 2017, 19:53
by BarbQ
GabiA wrote: 21 Oct 2017, 19:36 Turatia nu variaza, la viteza constanta, daca esti in aceeasi treapta de viteza, indiferent daca urci sau cobori un deal.
Ar putea sa varieze doar daca patineaza ambreiajul.
Ce spui tu ar insemna ca motorul depune acelasi efort in a urca panta, a cobora panta sau mers pe drum fara inclinatie.

Re: KIA Sportage 1.6 T-GDI FWD GT-LINE

Posted: 21 Oct 2017, 20:14
by GabiA
Nu are ce sa varieze, pentru ca rotile dintate din cutie sunt fixe, deci rapoartele sunt fixe, iar legatura dintre cutie si arborele cotit este facuta prin ambreiaj si volanta, care sunt fixe si ele, cand ambreiajul e cuplat.
@surfer, nici in practica nu variaza.

@BarbQ, nu asta inseamna. Motorul e clar ca nu depune acelasi efort, dar viteza masinii va fi aceeasi, in aceeasi treapta de viteza si aceeasi rotatie a motorului(rpm).

Daca voi, cu acelasi model de masina, acelasi motor si cutie de viteze, aceleasi jante si cauciucuri, aveti viteze diferite in aceeasi treapta si rpm, ati putea avea erori diferite ale vitezometrului, cauzate, poate, de o umflare diferita a anvelopelor.

Re: KIA Sportage 1.6 T-GDI FWD GT-LINE

Posted: 21 Oct 2017, 22:00
by quelloo
GabiA are dreptat. nu variaza ca nu are ce sa varieze
3000 rpm in viteza a 6-a (sau orice viteza) are aceeasi viteza in orice situatie - cobori urci etc.

e ca la bicicleta. o pedala la deal in aceeasi viteza (aceeasi foaie si pinion) misca bicicleta tot la fel de mult (dupa pedala nu o lasi sa mai mearga logic)

Re: KIA Sportage 1.6 T-GDI FWD GT-LINE

Posted: 21 Oct 2017, 22:08
by akira
quelloo wrote:GabiA are dreptat. nu variaza ca nu are ce sa varieze
3000 rpm in viteza a 6-a (sau orice viteza) are aceeasi viteza in orice situatie - cobori urci etc.

e ca la bicicleta. o pedala la deal in aceeasi viteza (aceeasi foaie si pinion) misca bicicleta tot la fel de mult (dupa pedala nu o lasi sa mai mearga logic)
De unde atunci vine diferenta? Ce echipare ai ales si ce optionale BarbQ? Eu nu am decat senzori de parcare pe langa ce venea in GT Line

Отправлено с моего SM-G930F через Tapatalk


Re: KIA Sportage 1.6 T-GDI FWD GT-LINE

Posted: 21 Oct 2017, 22:17
by BarbQ
Dap, mea culpa.
Doar la CVT ar putea varia deoarece are un infinit nr de rapoarte si ar putea varia raportul pe 2 masini identice cu aceeasi viteza.

Am ceva echipari, poti vedea la mn pe jurnal:(desi nu stiu cum ar putea influenta)
http://clubkia.ro/viewtopic.php?f=74&t=24439

Am anvelope de 17, presiune 2.8 (asa au venit din fabrica desi e mare).
Ambreiajul ma indoiesc ca aluneca, aveam putin peste o mie de km cu masina.

Avem aici un adevarat mister :D

Re: KIA Sportage 1.6 T-GDI FWD GT-LINE

Posted: 21 Oct 2017, 22:22
by surfer
GabiA, poate nu s-a inteles din primul post, dar eu am facut mentiunea "pilot automat". Doar in cazul asta poate varia turatia la viteza constanta din cauza vantului si/sau drumului. Indiferent de transmisie, marca masinii sau orice altceva.
Incercat si observat de mine pe Kia, Skoda si VW.
Stiu ce spuneti de teorie, dar pilotul automat stie ca trebuie sa mentina viteza X. Daca esti in panta, masina se tureaza (pastrand treapta). Daca nu e suficient, retrogradeaza treapta. Viteza X ramane constanta.
Restul e cancan.

Re: KIA Sportage 1.6 T-GDI FWD GT-LINE

Posted: 21 Oct 2017, 22:33
by quelloo
atata timp cat trasmisia nu e CVT, orice alta transmisie manuala sau automata odata cu turatia creste si viteza indiferent ca bate sau nu vantul.
daca masina nu are destul cuplu si nu trage de la panta sau de la vant, atunci turatia va scadea si va scadea si viteza si pilotul nu are ce sa faca.

testat si de mine cu o cutie de chibrituri 1.2 pe autostrada in spania: de la 110 coborase la 80 intr-a 5-a si a trebuit sa dau a 3-a ca deja era prea subturata.

Re: KIA Sportage 1.6 T-GDI FWD GT-LINE

Posted: 21 Oct 2017, 22:51
by akira
BarbQ wrote:Dap, mea culpa.
Doar la CVT ar putea varia deoarece are un infinit nr de rapoarte si ar putea varia raportul pe 2 masini identice cu aceeasi viteza.

Am ceva echipari, poti vedea la mn pe jurnal:(desi nu stiu cum ar putea influenta)
http://clubkia.ro/viewtopic.php?f=74&t=24439

Am anvelope de 17, presiune 2.8 (asa au venit din fabrica desi e mare).
Ambreiajul ma indoiesc ca aluneca, aveam putin peste o mie de km cu masina.

Avem aici un adevarat mister :D
Eu am vazut astazi pe autostrada. Am facut 20000. Poate de la km este diferenta

Отправлено с моего SM-G930F через Tapatalk


Re: KIA Sportage 1.6 T-GDI FWD GT-LINE

Posted: 22 Oct 2017, 09:21
by GabiA
Akira, tu ai jante pe 19, nu?

@surfer, cu pilotul automat, turatia poate varia, iar viteza sa se pastreze, doar daca ai cutie automata si schimba ea vitezele. Altfel, nu.

Re: KIA Sportage 1.6 T-GDI FWD GT-LINE

Posted: 22 Oct 2017, 09:32
by akira
GabiA wrote:Akira, tu ai jante pe 19, nu?

@surfer, cu pilotul automat, turatia poate varia, iar viteza sa se pastreze, doar daca ai cutie automata si schimba ea vitezele. Altfel, nu.
Da. Cele standard la GT Line.

Отправлено с моего SM-G930F через Tapatalk


Re: KIA Sportage 1.6 T-GDI FWD GT-LINE

Posted: 22 Oct 2017, 10:09
by BarbQ
Atunci s-ar putea asta sa elucideze misterul.
Eu am de 17 si ar rezulta ca au diametrul putintel mai mic.

Re: KIA Sportage 1.6 T-GDI FWD GT-LINE

Posted: 22 Oct 2017, 10:37
by GabiA
Jantele pe 17 au diametru mai mic, dar si balonul anvelopei este mai mare, pentru a rezulta un diametru total al rotii apropiat de cel al rotilor pe 19. Nu stiu care roata e mai mare :D