KIA Sportage 1.6 T-GDI FWD GT-LINE

Totul despre al vostru Kia Sportage şi poze bineînţeles!
surfer
Moderator
Posts: 1364
Joined: 27 Oct 2008, 03:43
Auto: Ceed/Sportage
Location: Bucuresti

Re: KIA Sportage 1.6 T-GDI FWD GT-LINE

Post by surfer »

Te contrazic. Pls incearca si revino.
Kiutza - Cee'd City, 2008, 1.6 GSL, Kompass Blue - 200000KM+
Grasuna - Sportage GT Line (+), 2016, 2.0 DSL AWD AT HP, Canyon Silver - 125000KM+

BarbQ
Posts: 88
Joined: 27 Jun 2017, 22:25
Auto: Sportage 1.6T-GDI 4x2 GTLine

Re: KIA Sportage 1.6 T-GDI FWD GT-LINE

Post by BarbQ »

GabiA wrote: 21 Oct 2017, 19:36 Turatia nu variaza, la viteza constanta, daca esti in aceeasi treapta de viteza, indiferent daca urci sau cobori un deal.
Ar putea sa varieze doar daca patineaza ambreiajul.
Ce spui tu ar insemna ca motorul depune acelasi efort in a urca panta, a cobora panta sau mers pe drum fara inclinatie.
Kia sportage 1.6T-GDI GT LINE 4X2 MT infrared

User avatar
GabiA
Posts: 498
Joined: 22 Aug 2007, 23:21
Auto: Kia Cee'd 1.4 2007
Location: Iasi

Re: KIA Sportage 1.6 T-GDI FWD GT-LINE

Post by GabiA »

Nu are ce sa varieze, pentru ca rotile dintate din cutie sunt fixe, deci rapoartele sunt fixe, iar legatura dintre cutie si arborele cotit este facuta prin ambreiaj si volanta, care sunt fixe si ele, cand ambreiajul e cuplat.
@surfer, nici in practica nu variaza.

@BarbQ, nu asta inseamna. Motorul e clar ca nu depune acelasi efort, dar viteza masinii va fi aceeasi, in aceeasi treapta de viteza si aceeasi rotatie a motorului(rpm).

Daca voi, cu acelasi model de masina, acelasi motor si cutie de viteze, aceleasi jante si cauciucuri, aveti viteze diferite in aceeasi treapta si rpm, ati putea avea erori diferite ale vitezometrului, cauzate, poate, de o umflare diferita a anvelopelor.
Cee'd 1.4 best 2007 --> E neagra ... si a fost mea Jurnal de bord
Acum: Skoda Karoq 2018 4x4 2.0 TDI DSG

quelloo
Posts: 4407
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: KIA Sportage 1.6 T-GDI FWD GT-LINE

Post by quelloo »

GabiA are dreptat. nu variaza ca nu are ce sa varieze
3000 rpm in viteza a 6-a (sau orice viteza) are aceeasi viteza in orice situatie - cobori urci etc.

e ca la bicicleta. o pedala la deal in aceeasi viteza (aceeasi foaie si pinion) misca bicicleta tot la fel de mult (dupa pedala nu o lasi sa mai mearga logic)
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

akira
Posts: 16
Joined: 30 Sep 2016, 18:26
Auto: kia sportage

Re: KIA Sportage 1.6 T-GDI FWD GT-LINE

Post by akira »

quelloo wrote:GabiA are dreptat. nu variaza ca nu are ce sa varieze
3000 rpm in viteza a 6-a (sau orice viteza) are aceeasi viteza in orice situatie - cobori urci etc.

e ca la bicicleta. o pedala la deal in aceeasi viteza (aceeasi foaie si pinion) misca bicicleta tot la fel de mult (dupa pedala nu o lasi sa mai mearga logic)
De unde atunci vine diferenta? Ce echipare ai ales si ce optionale BarbQ? Eu nu am decat senzori de parcare pe langa ce venea in GT Line

Отправлено с моего SM-G930F через Tapatalk


BarbQ
Posts: 88
Joined: 27 Jun 2017, 22:25
Auto: Sportage 1.6T-GDI 4x2 GTLine

Re: KIA Sportage 1.6 T-GDI FWD GT-LINE

Post by BarbQ »

Dap, mea culpa.
Doar la CVT ar putea varia deoarece are un infinit nr de rapoarte si ar putea varia raportul pe 2 masini identice cu aceeasi viteza.

Am ceva echipari, poti vedea la mn pe jurnal:(desi nu stiu cum ar putea influenta)
http://clubkia.ro/viewtopic.php?f=74&t=24439

Am anvelope de 17, presiune 2.8 (asa au venit din fabrica desi e mare).
Ambreiajul ma indoiesc ca aluneca, aveam putin peste o mie de km cu masina.

Avem aici un adevarat mister :D
Kia sportage 1.6T-GDI GT LINE 4X2 MT infrared

surfer
Moderator
Posts: 1364
Joined: 27 Oct 2008, 03:43
Auto: Ceed/Sportage
Location: Bucuresti

Re: KIA Sportage 1.6 T-GDI FWD GT-LINE

Post by surfer »

GabiA, poate nu s-a inteles din primul post, dar eu am facut mentiunea "pilot automat". Doar in cazul asta poate varia turatia la viteza constanta din cauza vantului si/sau drumului. Indiferent de transmisie, marca masinii sau orice altceva.
Incercat si observat de mine pe Kia, Skoda si VW.
Stiu ce spuneti de teorie, dar pilotul automat stie ca trebuie sa mentina viteza X. Daca esti in panta, masina se tureaza (pastrand treapta). Daca nu e suficient, retrogradeaza treapta. Viteza X ramane constanta.
Restul e cancan.
Kiutza - Cee'd City, 2008, 1.6 GSL, Kompass Blue - 200000KM+
Grasuna - Sportage GT Line (+), 2016, 2.0 DSL AWD AT HP, Canyon Silver - 125000KM+

quelloo
Posts: 4407
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: KIA Sportage 1.6 T-GDI FWD GT-LINE

Post by quelloo »

atata timp cat trasmisia nu e CVT, orice alta transmisie manuala sau automata odata cu turatia creste si viteza indiferent ca bate sau nu vantul.
daca masina nu are destul cuplu si nu trage de la panta sau de la vant, atunci turatia va scadea si va scadea si viteza si pilotul nu are ce sa faca.

testat si de mine cu o cutie de chibrituri 1.2 pe autostrada in spania: de la 110 coborase la 80 intr-a 5-a si a trebuit sa dau a 3-a ca deja era prea subturata.
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

akira
Posts: 16
Joined: 30 Sep 2016, 18:26
Auto: kia sportage

Re: KIA Sportage 1.6 T-GDI FWD GT-LINE

Post by akira »

BarbQ wrote:Dap, mea culpa.
Doar la CVT ar putea varia deoarece are un infinit nr de rapoarte si ar putea varia raportul pe 2 masini identice cu aceeasi viteza.

Am ceva echipari, poti vedea la mn pe jurnal:(desi nu stiu cum ar putea influenta)
http://clubkia.ro/viewtopic.php?f=74&t=24439

Am anvelope de 17, presiune 2.8 (asa au venit din fabrica desi e mare).
Ambreiajul ma indoiesc ca aluneca, aveam putin peste o mie de km cu masina.

Avem aici un adevarat mister :D
Eu am vazut astazi pe autostrada. Am facut 20000. Poate de la km este diferenta

Отправлено с моего SM-G930F через Tapatalk


User avatar
GabiA
Posts: 498
Joined: 22 Aug 2007, 23:21
Auto: Kia Cee'd 1.4 2007
Location: Iasi

Re: KIA Sportage 1.6 T-GDI FWD GT-LINE

Post by GabiA »

Akira, tu ai jante pe 19, nu?

@surfer, cu pilotul automat, turatia poate varia, iar viteza sa se pastreze, doar daca ai cutie automata si schimba ea vitezele. Altfel, nu.
Cee'd 1.4 best 2007 --> E neagra ... si a fost mea Jurnal de bord
Acum: Skoda Karoq 2018 4x4 2.0 TDI DSG

akira
Posts: 16
Joined: 30 Sep 2016, 18:26
Auto: kia sportage

Re: KIA Sportage 1.6 T-GDI FWD GT-LINE

Post by akira »

GabiA wrote:Akira, tu ai jante pe 19, nu?

@surfer, cu pilotul automat, turatia poate varia, iar viteza sa se pastreze, doar daca ai cutie automata si schimba ea vitezele. Altfel, nu.
Da. Cele standard la GT Line.

Отправлено с моего SM-G930F через Tapatalk


BarbQ
Posts: 88
Joined: 27 Jun 2017, 22:25
Auto: Sportage 1.6T-GDI 4x2 GTLine

Re: KIA Sportage 1.6 T-GDI FWD GT-LINE

Post by BarbQ »

Atunci s-ar putea asta sa elucideze misterul.
Eu am de 17 si ar rezulta ca au diametrul putintel mai mic.
Kia sportage 1.6T-GDI GT LINE 4X2 MT infrared

User avatar
GabiA
Posts: 498
Joined: 22 Aug 2007, 23:21
Auto: Kia Cee'd 1.4 2007
Location: Iasi

Re: KIA Sportage 1.6 T-GDI FWD GT-LINE

Post by GabiA »

Jantele pe 17 au diametru mai mic, dar si balonul anvelopei este mai mare, pentru a rezulta un diametru total al rotii apropiat de cel al rotilor pe 19. Nu stiu care roata e mai mare :D
Cee'd 1.4 best 2007 --> E neagra ... si a fost mea Jurnal de bord
Acum: Skoda Karoq 2018 4x4 2.0 TDI DSG

Post Reply

Return to “Jurnal de bord”