Page 4 of 15

Re: Kia Sportage 2016, 2.0 DSL HP AWD AT, GT Line+,Canyon Silver

Posted: 19 Apr 2017, 13:21
by cmusat2000
Surfer...esti de-al meu,

Deci nu pot sa inteleg cum cineva mai poate prefera in 2017 cutia manuala...
Eu am trecut pe automata acum 4 ani, deci si daca as castiga la vreun concurs o masina cu cutie manuala, as cere contravaloarea masinii sau daca se poate schimba pe automata.
Sunt atat de multe avantaje la o automata, in conditiile traficului urban din orasele noastre (TM in cazul din fata), in care dimineata drumul de acasa-scoala copil-servici sotie-servici eu, circa 6,5km in 50 de minute, pai sa fi nebun sa accepti o manuala, am pus in D si ride on, si daca cineva vrea sa miste ceva, hai din cand in cand, mai merge si un N sa nu amorteasca dreapta...

Citisem pe undeva ca prin 2025-2030, producatorii auto vor renunta definitiv la productia cutiilor manuale pentru autoturisme, va fi jale male in RO, pai cum ma nene ma, sa nu o mai SIMT eu, sa nu-i dau eu in gura intre 2 semafoare aflate la 80m unul de celalalt...

Re: Kia Sportage 2016, 2.0 DSL HP AWD AT, GT Line+,Canyon Silver

Posted: 19 Apr 2017, 13:23
by zaboss
Cred că până în 2030 vor predomina electricele, care nici măcar nu mai au cutie de viteze :)

Re: Kia Sportage 2016, 2.0 DSL HP AWD AT, GT Line+,Canyon Silver

Posted: 19 Apr 2017, 14:45
by surfer
Doamne ajuta cu electricele mai repede!!! (dar si cu banii pentru e ni le permite :) )

Pana atunci, fiecare ramane cu parerile lui si cu placerile lui, desi ramane totusi sa mai aud si alte pareri/argumente cu privire la avantajele cutiei manuale. "simtitul" poate fi prezent si la automata, daca o calci cum si cand trebuie, daca folosesti +/-, etc. Asadar nu il consider argument prea solid.
La fel si cu reprizele de "dat in gura" intre semafoare. Pai tot ce pot sa zic e ca am niste reprize cu Grasuna, de la plecarea de pe loc, ce poate as atinge si cu o manuala, dar nu la fel de confortabil (plus ca necesita si o dibacie a soferului mai mare).

Cum spuneam la inceput - am fost unul din militantii pentru cutia manuala. Cand imi aduc aminte vorbele de atunci, analogiile facute, catalogarile, etc., imi tresare un zambet (ca sa nu zic ma bufneste rasul). :)

Indiferent de gusturile fiecaruia si variantele alese pentru comanda, spor la condus, bucurati-va de masini (ca merita), si drumuri bune!

Re: Kia Sportage 2016, 2.0 DSL HP AWD AT, GT Line+,Canyon Silver

Posted: 19 Apr 2017, 16:21
by Flavyus
Decat o automata slaba si lenta, mai bine manuala.
Dar nimic nu e mai fain decat o automata buna.

Re: Kia Sportage 2016, 2.0 DSL HP AWD AT, GT Line+,Canyon Silver

Posted: 19 Apr 2017, 16:42
by surfer
Bine zis.
Doar ca sunt un pic ambigue notiuni ca "slaba", "lenta", "buna".
Fiecare dintre noi are nevoi, dorinte si placeri diferite in ceea ce priveste sofatul.

Cu motorul de 1.6 de la Ceed (122CP), o automata fara kick down, fara mod sport care sa te lase sa mergi pana la 6000 de ture, poate as zice ca ar fi "slaba".
Cu 2.0 DSL de la Sportage (185CP), cu automata care te duce pana la 4500 de ture, si in plus iti da si posibilitatea sa te distrezi cu +/- fara sa intervina, cu kick down care intra relativ rapid (echivalentul duratei de retrogradare de la manuala), nu stiu de ce nu ar putea fi numita "buna".
Apoi confort, siguranta, durata de viata a cutiei si motorului, costuri de intretinere, etc.

Discutia era generala, de aceea si argumentele mele dar si cele cautate de la ceilalti s-au vrut a fi generale din punct de vedere al brandului masinilor, dar specifice despre cutiile manuale/automate.

Re: Kia Sportage 2016, 2.0 DSL HP AWD AT, GT Line+,Canyon Silver

Posted: 19 Apr 2017, 17:22
by nirox
Poate un dezavantaj ar fi pretul, +1500E. La drum lung o manuala nu o mai mesteci asa de mult, in oras e horror intr-adevar. Poate sunt doar eu, dar Sportage nu o vad ca pe o masina de oras, sa faci tur-retur, munca-acasa in fiecare zi. Cel putin nu daca stai in oras.

Re: Kia Sportage 2016, 2.0 DSL HP AWD AT, GT Line+,Canyon Silver

Posted: 19 Apr 2017, 18:34
by quelloo
vine cineva la intalnire cu un 2.0 DSL 185 si automata? cel mai bun din 5 :)

ziceti-mi si mie. situatie pe drum
sunt in spatele unei masini pe care vreau s-o depasesc. urmeaza o curba, stau in spatele lui pregatit sa depasesc imediat ce se termina linia continua .sa zicem ca merge cu 60. ii dau a 3-a si stau aproape eu am aprox 2500 rpm. spre jumatatea curbei masina din fata accelereaza usor spre 70 si eu urcand la 70 ma duc in 3000 rpm. automata in momentul asta stie sa nu schimbe a 4-a? modul D vorbesc.

si din nou zic: eu merg 80% in afara si 15% in oras cu trafic normal deci statul in trafic nu e un argument pentru mine.

Ca fapt divers, ma uit pe mobile dupa un 328d sau 325d si intre 2 masini cu specificatii similare si doar transmisia diferita (manuala vs automata) cea manuala este mai scumpa :(

am mai zis-o: as accepta cu drag si o automata buna doar daca nu m-ar fura statul Roman la taxe pentru o masina de peste 500 cai :p

Re: Kia Sportage 2016, 2.0 DSL HP AWD AT, GT Line+,Canyon Silver

Posted: 19 Apr 2017, 18:49
by surfer
Chiar daca nu ar sti sa nu dea a4-a in momentul ala, atunci cand vei vrea sa faci depasirea si ii vei da kick down, va pleca la fel de repede si cu mai mult cuplu (datorita optimizarii turatiei in trepte) cu treapta 3 sau chiar 2 daca stie ea ca ai avea putere mai mare in momentul ala.
Crede-ma, te inteleg perfect, si inca ma bucur de Ceed-ul batran (8 ani) cand il scot la drum - depasiri cu a 3-a pana la 120km/h, turatii la rosu in 3 si 4, etc. Motorul mic (de 1.6) si varsa cailor (122 la inceput, sa mai fie vreo 90 de magari acum) sunt singurele impedimente sa nu poata mai mult.
Dar asta nu schimba cu nimic faptul ca o automata se poate comporta la fel de decent cu aceleasi pretentii.

Discutia despre 328/325 e mai lunga, iar diferenta de pret acolo poate insemna mult mai multe. Sa nu uitam ca un break e mai ieftin SH decat o berlina (acelasi brand) comparat cu pretul de nou.

Spor la cumparaturi si multa bafta!

Eu as veni la intalnire cu mare drag, numai sa stiu sigur cand si unde e: ramane pe 29 Aprilie, la Sala Polivalenta, ora 12, sau cand e?

Kia Sportage 2016, 2.0 DSL HP AWD AT, GT Line+,Canyon Silver

Posted: 19 Apr 2017, 19:49
by alexdragos
quelloo wrote:ii dau a 3-a si stau aproape eu am aprox 2500 rpm. spre jumatatea curbei masina din fata accelereaza usor spre 70 si eu urcand la 70 ma duc in 3000 rpm. automata in momentul asta stie sa nu schimbe a 4-a? modul D vorbesc.
Știi (sunt convins) ca exista si posibilitatea sa o dai pe manual oricând, chiar dacă este in D si nu in Sport, fie din padelele din spatele volanului fie direct din levierul schimbătorului?
Caz in care schimbi pe manual la turația dorita, ca sa nu mai spun ca iti trebuie o fracțiune de secunda sa apeși pe Sport si atunci chiar si in D iti va schimba la roșu pe auto sau din nou când vrei tu pe manual.
Valabil la toate cutiile din ultimii ani, fie ele clasice, dual clutch, cvt


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Kia Sportage 2016, 2.0 DSL HP AWD AT, GT Line+,Canyon Silver

Posted: 10 May 2017, 13:18
by surfer
Salutari,

Pentru ca masina nu da prea multe motive de actualizat jurnalul, a trecut ceva timp de la ultimul post.
Revin acum cu mici actualizari ale consumului: 9.8 acum in bord (a mers doar Nefasta in ultimele doua saptamani). La drum de 130km, tot Doamna, la viteza legala, a scos sub 8%. Mie mi-a iesit 8.1 la un drum de 100km, mers linistit. Astazi, prin Bucuresti, trafic monstruos, 38 de km, a afisat un consum de 11.2%. Pana acum, tot ce pot spune e ca se bate de la egal la egal cu Ceed-ul 1.6 la consum. Ceea ce nu e rau deloc. :)

In rest, doar de bine.
I-am aplicat saptamana trecuta niste ceara spray, curatat interiorul cu un spray antistatic (fara efect de lucios), si i-am cumparat bare transversale plus suport de bicicleta (bare Thule Rapid System 753 Wingbar 961, suport Thule Proride 958). Cateva poze atasate.

Drumuri bune!

Re: Kia Sportage 2016, 2.0 DSL HP AWD AT, GT Line+,Canyon Silver

Posted: 22 Jun 2017, 17:09
by surfer
Se apropie si prima revizie, care o sa pice fix inainte de plecarea in concediu (are 12500 acum). Conform promotiei, prima este gratis, asa ca nu intru in detalii despre filtre/ulei. Ma bazez pe baietii de la Baneasa.

In rest, aceleasi bune si "rele" despre masina pana acum, consumul e acelasi in bord - 9.8, iar realul depinde foarte mult de stilul de mers - sotia scoate si 7, eu nu scot sub 8.5 :). Trafic de Bucuresti combinat cu Ilfov.

I-am mai aplicat o mana de ceara lichida, si confirm ingrijorarile colegilor care intrebau daca vopseaua/tabla sunt sensibile la pietrele sarite - intradevar, bara fata si capota prezinta cateva puncte in care vopseaua a fost patrunsa de pietre si se vede grundul de culoare gri. Sunt foarte mici, nu cred ca s-ar vedea in poze, tinand cont si de culoarea masinii. O sa incerc, si se observa ceva relevant, o sa urc si poze. Oricum, nu prezinta o problema - la drumurile noastre si colegii de trafic, am renuntat de mult sa mai tin la tabla. Lateralele oricum sunt pline de asfalt sarit, care se ia foarte greu - o sa incerc in viitor cu o solutie speciala gen "Tar remover", vedem ce iese.

Drumuri bune!

Re: Kia Sportage 2016, 2.0 DSL HP AWD AT, GT Line+,Canyon Silver

Posted: 22 Jun 2017, 17:39
by Flavyus
Vezi ca e spray special pt catran si bitum, Sonax, Mafra, se ia bine.

Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk


Re: Kia Sportage 2016, 2.0 DSL HP AWD AT, GT Line+,Canyon Silver

Posted: 22 Jun 2017, 17:50
by surfer
Da, asta am zis la final, o sa incerc una din ele ceva mai tarziu. Multu!

Re: Kia Sportage 2016, 2.0 DSL HP AWD AT, GT Line+,Canyon Silver

Posted: 22 Jun 2017, 18:27
by Miria
Ai grija cu aceste ciupituri.La spalatorie apa intra cu presiune pe sub lac si ti se va exfolia.Ar trebui sa punctezi cu o scobitoare acele mici ciuputuri cu vopsea la culoare ce o poti face la orice centru de vopsea daca stii si codul.

Re: Kia Sportage 2016, 2.0 DSL HP AWD AT, GT Line+,Canyon Silver

Posted: 22 Jun 2017, 21:25
by default
Si peste putin lac si intaritor, apoi polish!