Jurnal Sportage 1.7 DSL 2016, Classic cu optiuni

Totul despre al vostru Kia Sportage şi poze bineînţeles!
default
Posts: 496
Joined: 06 Jul 2016, 18:52
Auto: Kia Sportage

Re: Jurnal Sportage 1.7 DSL 2016, Classic cu optiuni

Post by default »

Esti sigur ca sunt 2 ani si 30mii?
Kia Sportage 2016 4x4 1.6T-GDI GTLine-vandut!
----------------------------------------
Vand bare Thule Sportage 3 sau 4-link in Bazar :!:

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5221
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Jurnal Sportage 1.7 DSL 2016, Classic cu optiuni

Post by Nesta3 »

Mai straduieste-te putin cu senzorul de ploaie.Nu are de ce sa porneasca la insecte iar la ploaie marunta sau picaturi, porneste in functie de cat de tare mergi sau cat de mult apa exista pe parbriz.Daca stai pe loc nu se acumuleaza la fel de multa apa si la fel de repede fata de atunci cand esti in mers, fapt care duce la activarea stergatoarelor de catre senzor.
Dupa 7 ani cu aer manual, eu nu m-as mai intoarce la manual.In primul rand, pe caldurile astea, pe Auto raceste mult mau repede si mai eficient.Stie ce cantitate si pe unde sa bage mai repede si mai rece.La manual, setai pe rece si asteptai mult daca la 35 grade afara tu setai 15 din rotita aia.In fine, la clima mai e si aspectul dezaburirii automate, care, din ce am experimentat intr-un an si 30mii km, e acea optiune la care nu as renunta niciodata.Senzorul isi face treaba foarte bine si dezabureste geamurile rapid si eficient fara a folosi AC-ul.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

User avatar
b76bgaarh
Posts: 1316
Joined: 02 Dec 2008, 14:40
Auto:

Re: Jurnal Sportage 1.7 DSL 2016, Classic cu optiuni

Post by b76bgaarh »

esti sigur ca nu porneste si compresorul?

un rol e cel de dezumidificator.
masina familie Kia SPORTAGE 2.0 DSL 4wd CITY

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5221
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Jurnal Sportage 1.7 DSL 2016, Classic cu optiuni

Post by Nesta3 »

Daca nu mergi cu clima pornita ci doar cu ventilatia,dimineata cand e racoare de exemplu sau cand ploua, cand intra dezaburirea nu porneste compresorul.Sigur 100%.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

surfer
Moderator
Posts: 1364
Joined: 27 Oct 2008, 03:43
Auto: Ceed/Sportage
Location: Bucuresti

Re: Jurnal Sportage 1.7 DSL 2016, Classic cu optiuni

Post by surfer »

Si eu as avea aceeasi intrebare Nesta. :) Principiul din spatele dezaburirii este fix uscarea aerului, facuta de aerul rece emis de compresorul de AC. Modelul actual are intradevar un senzor de umiditate, dar mie mi se pare ca se foloseste tot de compresor.
Mama ei de treaba, cu ce ne ocupam si noi timpul :)
Kiutza - Cee'd City, 2008, 1.6 GSL, Kompass Blue - 200000KM+
Grasuna - Sportage GT Line (+), 2016, 2.0 DSL AWD AT HP, Canyon Silver - 125000KM+

User avatar
b76bgaarh
Posts: 1316
Joined: 02 Dec 2008, 14:40
Auto:

Re: Jurnal Sportage 1.7 DSL 2016, Classic cu optiuni

Post by b76bgaarh »

la actionarea ei, din buton, intra si compresorul. cand e pe auto sigur are un modul care il comanda.
masina familie Kia SPORTAGE 2.0 DSL 4wd CITY

RazvanS
Posts: 27
Joined: 12 Aug 2016, 10:10
Auto: Sportage 1.7DSL 2016

Re: Jurnal Sportage 1.7 DSL 2016, Classic cu optiuni

Post by RazvanS »

default wrote: 16 Aug 2017, 17:43 Esti sigur ca sunt 2 ani si 30mii?
Da. In manual, pentru motoarele diesel, intervalul maxim este 24 luni/20.000 mile sau 30.000km. Aceeasi informatie am primit-o si de la dealer cand am achizitionat masina.

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5221
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Jurnal Sportage 1.7 DSL 2016, Classic cu optiuni

Post by Nesta3 »

Plange filtrul ala de particule la fiecare 30mii km parcursi cu acelasi ulei.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

RazvanS
Posts: 27
Joined: 12 Aug 2016, 10:10
Auto: Sportage 1.7DSL 2016

Re: Jurnal Sportage 1.7 DSL 2016, Classic cu optiuni

Post by RazvanS »

Nesta3 wrote: 21 Aug 2017, 13:34 Plange filtrul ala de particule la fiecare 30mii km parcursi cu acelasi ulei.
Eu o sa schimb la un an si 20-22.000, nu la 2 ani sau 30.000 cum zice cartea de service, dar nu vreau sa fiu exagerat de precaut si sa platesc la fiecare interval doua revizii in loc de una. Importanta este informatia ca, pentru a beneficia de garantia de 7 ani, este necesara o revizie la cel mult 2 ani sau 30.000 km, oricare termen se implineste primul. In acest interval fiecare va face cum crede mai bine de cuviinta, va schimba la 10.000, 15.000, 20.000 sau 30.000 km.
Filtrul de particule plange mai rau de la mersul subturat, de la motorina de proasta calitate, etc. si mai putin de la un ulei sintetic, de calitate, cu specificatii "long life", schimbat in reprezentanta la 20.000 km. E parerea mea, nu inseamna ca a ta este gresita, din pacate nu exista o statistica care sa arate ca fiabilitatea filtrului de particule este direct proportionala cu frecventa reviziilor.
Eu intentionez sa schimb masina asta la 6 ani si 130-140.000 km, inca in garantie. Daca fac doua revizii pe an, in loc de una, la un cost mediu de 200 Euro/revizie inseamna ca platesc peste 1000 euro pe revizii suplimentare. Mai bine banii astia ii folosesc cand o sa schimb masina.

User avatar
b76bgaarh
Posts: 1316
Joined: 02 Dec 2008, 14:40
Auto:

Re: Jurnal Sportage 1.7 DSL 2016, Classic cu optiuni

Post by b76bgaarh »

eu nu inteleg de ce plange filtru de la ulei, daca motorul nu consuma ulei.
masina familie Kia SPORTAGE 2.0 DSL 4wd CITY

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5221
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Jurnal Sportage 1.7 DSL 2016, Classic cu optiuni

Post by Nesta3 »

Infundarea filtrului de particule este cauza unui mers subturat, a calitatii combustibilului si a calitatii uleiului folosit.Daca se parcurg 30mii km in oras, pentru motor-filtru-ulei inseamna mult mai multi km ca si uzura.Un ulei pentru masinile cu filtru de particule trebuie sa respecte mai multe cerinte: sa fie Low Saps(sa "produca" cantitati mici de fosfor,sulf , cenusa mai exact rezultata din ardere in camera pistonului) sa fie Long Life(sa aiba un Total Base Number cat mai ridicat, de preferat peste 10) si sa aiba un indice de vascozitate ridicat.Plus ca uleiul ala ajunge si pe la turbina si cum astea sunt super sensibile, un ulei terminat le poate afecta.
Totul este o reactie in lant, un ulei care nu mai are aceeasi calitate ca la inceput va determina un consum mai mare al motorului, o cantitate mai mare de gaze, un filtru putin mai agresat decat de obicei.
Fiecare face ce isi doreste cu masina lui, dar conditiile din Romania privind circulatia, calitatea combustibililor, temperaturile extreme atat meteo cat si de lucru al motoarelor, nu sunt un motiv pentru intervale prelungite ale reviziilor.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

surfer
Moderator
Posts: 1364
Joined: 27 Oct 2008, 03:43
Auto: Ceed/Sportage
Location: Bucuresti

Re: Jurnal Sportage 1.7 DSL 2016, Classic cu optiuni

Post by surfer »

Exact cum zice si manualul Nesta - intervalele respective depind de conditiile de utilizare, locatie, etc.
Nu mai retin in ce manual (de la ce masina), chiar am vazut ca Romania era trecuta in tabelul cu intervale service in range-ul 15-20k sau 1 an.

Si mie mi se pare extrem 30k sau 2 ani (oricare dintre ele e mult), fiindca si daca nu parcurgi 30k, in doi ani pe strazile din Ro, pana si filtrele de aer/polen sunt avariate, nu mai vorbim ca si uleiul isi pierde din calitati cu timpul.
Fiecare face intradevar ce vrea cu masina sa, dar daca 1000EUR in 6 ani fac diferenta si contribuie la masina noua, cam nasol de cel care cumpara masina ta atunci :)
Kiutza - Cee'd City, 2008, 1.6 GSL, Kompass Blue - 200000KM+
Grasuna - Sportage GT Line (+), 2016, 2.0 DSL AWD AT HP, Canyon Silver - 125000KM+

User avatar
b76bgaarh
Posts: 1316
Joined: 02 Dec 2008, 14:40
Auto:

Re: Jurnal Sportage 1.7 DSL 2016, Classic cu optiuni

Post by b76bgaarh »

gazele nu au treaba cu dpful.

in rest ai descris ideea de "consum de ulei" .

bafta.

daca sta 2 ani in motor si nu in bidon expira mai repede, uleiul?
masina familie Kia SPORTAGE 2.0 DSL 4wd CITY

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5221
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Jurnal Sportage 1.7 DSL 2016, Classic cu optiuni

Post by Nesta3 »

Din moment ce ai desfacut bidonul si a intrat in contact cu aerul, expira mai repede.Mai ales in motor unde oscileaza temperaturile extreme.
Gazele nu trec prin DPF??
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

RazvanS
Posts: 27
Joined: 12 Aug 2016, 10:10
Auto: Sportage 1.7DSL 2016

Re: Jurnal Sportage 1.7 DSL 2016, Classic cu optiuni

Post by RazvanS »

Asa este, fiecare face ce vrea cu masina si banii lui, iar in ceea ce priveste viitorul cumparator al masinii mele nu cred ca va avea probleme daca fac revizii la aproximativ un an sau 20.000 km, cum am spus. Daca suntem bine si sanatosi pana atunci masina va avea, la 6 ani aproximativ 130 000 km si va mai avea un an garantie. Daca facem comparatie cu importurile din vest sigur va fi o oferta competitiva. Oricum va avea la dispozitie cartea de service si va lua o decizie informata daca o cumpara sau nu.

Post Reply

Return to “Jurnal de bord”