Kia Sportage 2016 Style 2.0 DSL 6AT AWD
-
- Posts: 23
- Joined: 26 Feb 2016, 16:05
- Auto: Kia Sportage
Kia Sportage 2016 Style 2.0 DSL 6AT AWD
Salutare! Urmaresc acest forum de ceva vreme, iar azi ma alatur si eu cu un nou jurnal de bord.
Desi varianta initiala era Mazda CX5, Kia a iesit castigatoare, alegerea fiind destul de usoara datorita faptului ca a oferit mai mult decat ce oferea Mazda (si aici ma refer in principal la dotari).
Astfel comanda a fost plasata la sfarsitul lunii februarie si, dupa lungi asteptari, in data de 27 iunie am reusit sa ridic masina. Dupa cum probabil va puteti si imagina, problema principala a fost programul rabla, dar nu o sa mai comentez nimic pe aceasta tema ...
Masina este in varianta de echipare Style, 2.0 DSL (136cp/372nm), 6 AT, AWD.
Am simtit ca se misca destul de bine in aceasta varianta de motorizare, nu sunt un mare fan al vitezei sau al unui condus foarte sportiv, motiv pentru care nu am considerat ca merita diferenta de bani pentru acel plus de putere de pe HP. Am incercat si modul Sport si pot spune ca se simte o diferenta de agilitate, raspunsul fiind ceva mai rapid la actionarea pedalei de acceleratie. Insonorizarea - foarte buna, liniste deplina, motorul incepe sa se auda abia la turatii mai mari.
Pe langa echiparea standard am adaugat mai multe optiuni printre care AEB (nu pot sa zic ca l-am testat inca sau ca imi doresc acest lucru ), o singura data s-a auzit un sunet de avertizare), EPB (utila, mai ales Auto holdul care face statinarea la semafor mult mai comoda), faruri xenon cu autoreglare, leduri spate (arata foarte bine ), buton pornire (include acces keyless, trebuie doar sa ai cheia la tine), BSD (utila in trafic, mai ales la iesirea cu spatele din parcari), SPASC (din ce am testat pana acum pare sa functioneze foarte bine, chiar in spatii foarte inguste).
Am considerat ca nu imi sunt necesare optionale cum ar fi portbagajul electric(am zis ca nu merita pretul), scaune piele (mi-a placut mai mult combinatia piele + textil), scaune ventilate sau scaune electrice (daca ar fi avut si functia de memorie cred ca ar fi meritat, dar asa am zis ca nu e cazul). Navigatia si sistemul audio au ramas cele standard (7in). In drive test am fost ok cu sunetul acesta, iar ca navigatie ... parca am mai multa incredere in Google (Maps&Waze).
Sunt super multumit de achizitie pana in acest moment. Poate ce as avea de reprosat fata de Kia este lipsa AndroidAuto/CarPlay. Ar mai fi si pozitia tetierelor fata care nu e foarte pe gustul meu (inca nu mi-am dat seama daca se pot regla si oblic sau doar pe inaltime, din cartea ei pare sa nu - poate a incercat/stie careva?)
O sa revin in viitorul apropiat cu o noua postare cu cateva detalii legate de consum si in care sa adaug si cateva poze .
Desi varianta initiala era Mazda CX5, Kia a iesit castigatoare, alegerea fiind destul de usoara datorita faptului ca a oferit mai mult decat ce oferea Mazda (si aici ma refer in principal la dotari).
Astfel comanda a fost plasata la sfarsitul lunii februarie si, dupa lungi asteptari, in data de 27 iunie am reusit sa ridic masina. Dupa cum probabil va puteti si imagina, problema principala a fost programul rabla, dar nu o sa mai comentez nimic pe aceasta tema ...
Masina este in varianta de echipare Style, 2.0 DSL (136cp/372nm), 6 AT, AWD.
Am simtit ca se misca destul de bine in aceasta varianta de motorizare, nu sunt un mare fan al vitezei sau al unui condus foarte sportiv, motiv pentru care nu am considerat ca merita diferenta de bani pentru acel plus de putere de pe HP. Am incercat si modul Sport si pot spune ca se simte o diferenta de agilitate, raspunsul fiind ceva mai rapid la actionarea pedalei de acceleratie. Insonorizarea - foarte buna, liniste deplina, motorul incepe sa se auda abia la turatii mai mari.
Pe langa echiparea standard am adaugat mai multe optiuni printre care AEB (nu pot sa zic ca l-am testat inca sau ca imi doresc acest lucru ), o singura data s-a auzit un sunet de avertizare), EPB (utila, mai ales Auto holdul care face statinarea la semafor mult mai comoda), faruri xenon cu autoreglare, leduri spate (arata foarte bine ), buton pornire (include acces keyless, trebuie doar sa ai cheia la tine), BSD (utila in trafic, mai ales la iesirea cu spatele din parcari), SPASC (din ce am testat pana acum pare sa functioneze foarte bine, chiar in spatii foarte inguste).
Am considerat ca nu imi sunt necesare optionale cum ar fi portbagajul electric(am zis ca nu merita pretul), scaune piele (mi-a placut mai mult combinatia piele + textil), scaune ventilate sau scaune electrice (daca ar fi avut si functia de memorie cred ca ar fi meritat, dar asa am zis ca nu e cazul). Navigatia si sistemul audio au ramas cele standard (7in). In drive test am fost ok cu sunetul acesta, iar ca navigatie ... parca am mai multa incredere in Google (Maps&Waze).
Sunt super multumit de achizitie pana in acest moment. Poate ce as avea de reprosat fata de Kia este lipsa AndroidAuto/CarPlay. Ar mai fi si pozitia tetierelor fata care nu e foarte pe gustul meu (inca nu mi-am dat seama daca se pot regla si oblic sau doar pe inaltime, din cartea ei pare sa nu - poate a incercat/stie careva?)
O sa revin in viitorul apropiat cu o noua postare cu cateva detalii legate de consum si in care sa adaug si cateva poze .
- Nesta3
- Moderator General
- Posts: 5226
- Joined: 17 Mar 2009, 05:31
- Auto: Kia Sportage QL
- Location: Bucharest
Re: Kia Sportage 2016 Style 2.0 DSL 6AT AWD
Salut si felicitari pentru achizitie.
Intradevar, sunt optiuni care merita sa le pui cele pe care le-ai enumerat.Dintre toate, stopuri pe led as fi vrut si eu,dar depaseau bugetul si am fost putin retinut in ceea ce priveste fabricarea unei masini gata dotata,gen Style fata de una cu optionale.Pana la urma, mi-am cam luat teapa pentru ca am asteptat rabla o luna si deja nu mai conta daca mai intarzia fabricarea si livrarea masinii in cazul unei configurari.In fine, le gasesc eu pe ebay in cateva luni
Intradevar, sunt optiuni care merita sa le pui cele pe care le-ai enumerat.Dintre toate, stopuri pe led as fi vrut si eu,dar depaseau bugetul si am fost putin retinut in ceea ce priveste fabricarea unei masini gata dotata,gen Style fata de una cu optionale.Pana la urma, mi-am cam luat teapa pentru ca am asteptat rabla o luna si deja nu mai conta daca mai intarzia fabricarea si livrarea masinii in cazul unei configurari.In fine, le gasesc eu pe ebay in cateva luni
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition
Re: Kia Sportage 2016 Style 2.0 DSL 6AT AWD
Ce dotari ti-ai mai fi dorit si nu le ai pe Style ?
- Nesta3
- Moderator General
- Posts: 5226
- Joined: 17 Mar 2009, 05:31
- Auto: Kia Sportage QL
- Location: Bucharest
Re: Kia Sportage 2016 Style 2.0 DSL 6AT AWD
Daca pe mine ma intrebi, stopurile pe led si sistemul audio JBL...costa cam 1500 euro in plus.In rest,am.tot ce imi trebuie pe Style.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition
-
- Posts: 23
- Joined: 26 Feb 2016, 16:05
- Auto: Kia Sportage
Re: Kia Sportage 2016 Style 2.0 DSL 6AT AWD
Parerea mea este ca tine foarte mult si de gusturile fiecaruia. Treaba cu ledurile spate a fost o exceptie la mine, eu fiind o fire mai practica. De exemplu accesul keyless este un lucru care daca il ai o sa il folosesti foarte des. La fel si frana de mana electrica care mi se pare foarte utila, mai ales in combinatie cu o cutie automata (pt acel autohold).
Dar ma repet, tine foarte mult de fiecare, poate unii vor prefera mai degraba un motor mai puternic ...
Dar ma repet, tine foarte mult de fiecare, poate unii vor prefera mai degraba un motor mai puternic ...
-
- Posts: 23
- Joined: 26 Feb 2016, 16:05
- Auto: Kia Sportage
Re: Kia Sportage 2016 Style 2.0 DSL 6AT AWD
Nesta, merci de urare si la fel si tie, cat mai multi kilometri fara probleme!
Referitor la tetierele fata, stiti daca se pot regla cumva si oblic?
Referitor la tetierele fata, stiti daca se pot regla cumva si oblic?
- Ogy
- Cel mai ghinionist!
- Posts: 5213
- Joined: 29 Feb 2008, 16:06
- Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Kia Sportage 2016 Style 2.0 DSL 6AT AWD
Tetierele active nu se regleaza decat sus-jos. Doar in caz de impact din spate se regleaza singure pe cervicala ta.
-
- Posts: 80
- Joined: 09 Jun 2016, 17:15
- Auto: Kia Sportage 1.7 DSL - 2016
- Location: Bucuresti, sectorul 2
Re: Kia Sportage 2016 Style 2.0 DSL 6AT AWD
Tetierele se regleaza si fata-spate. Scrie si in manual.
-
- Posts: 23
- Joined: 26 Feb 2016, 16:05
- Auto: Kia Sportage
Re: Kia Sportage 2016 Style 2.0 DSL 6AT AWD
Am citit in manual si teoretic se regleaza si fata spate, ar fi 3 pozitii. Numai ca scrie acolo intre paranteze "daca este echipat". Si nu imi dau seama daca este sau nu.
De asemenea am incercat si eu ce scrie acolo, am fortat un pic si nu reusesc. Acu poate sunt eu prea milos cu ele dar nici sa le rup nu as vrea )
Voi ati reusit sa le reglati?
De asemenea am incercat si eu ce scrie acolo, am fortat un pic si nu reusesc. Acu poate sunt eu prea milos cu ele dar nici sa le rup nu as vrea )
Voi ati reusit sa le reglati?
- Nesta3
- Moderator General
- Posts: 5226
- Joined: 17 Mar 2009, 05:31
- Auto: Kia Sportage QL
- Location: Bucharest
Re: Kia Sportage 2016 Style 2.0 DSL 6AT AWD
Avem tetiere active si e un sistem foarte misto.In loc sa tragi de partea superioara a tetierei ca sa o apleci, impingi tetiera cu totul spre fata.Se aud 4 clicuri.Primele 3 sunt pentru fixarea in pozitiile 1,2,3 iar al 4lea e pentru revenire in pozitia initiala(elibereaza sistemul la fel ca butonul franei de mana)
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition
-
- Posts: 23
- Joined: 26 Feb 2016, 16:05
- Auto: Kia Sportage
Re: Kia Sportage 2016 Style 2.0 DSL 6AT AWD
Ca bine zici, acu am prins si eu miscarea. Merci Nesta!
- Ogy
- Cel mai ghinionist!
- Posts: 5213
- Joined: 29 Feb 2008, 16:06
- Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Kia Sportage 2016 Style 2.0 DSL 6AT AWD
Raspunsul meu era pt :soke1967 wrote:Tetierele se regleaza si fata-spate. Scrie si in manual.
stiti daca se pot regla cumva si oblic
- ceappone
- Posts: 96
- Joined: 29 May 2016, 12:27
- Auto: Kia Sportage GT LINE 1.6 T-GDI
- Location: München
Re: Kia Sportage 2016 Style 2.0 DSL 6AT AWD
S-aveti grija unul de cealalt !! Felicitari pt achizitie si drumuri bune !!
Cu ocazia asta am invatat si eu care e treaba cu tetierele , danke Nesta !!
Cu ocazia asta am invatat si eu care e treaba cu tetierele , danke Nesta !!
-
- Posts: 97
- Joined: 08 Jul 2016, 00:13
- Auto: Kia Sportage 2.0 DSL 136cp
- Location: Bucuresti
Re: Kia Sportage 2016 Style 2.0 DSL 6AT AWD
Salutare,
Intentieonez sa imi achizitionez si eu un Sportage 2.0 136 cp manual si nu reusesc sa gasesc unul cu motorizarea in cauza, sa pot face un test drive, sa ma lamuresc, asa ca o sa te intreb pe tine !
Cum se misca masina per total cu motorul de 136cp?
Esti multumit de ea?
Ce consumuri scoate?
Ce discount ai reusit sa obtii de la dealer?
Ms anticipat
Intentieonez sa imi achizitionez si eu un Sportage 2.0 136 cp manual si nu reusesc sa gasesc unul cu motorizarea in cauza, sa pot face un test drive, sa ma lamuresc, asa ca o sa te intreb pe tine !
Cum se misca masina per total cu motorul de 136cp?
Esti multumit de ea?
Ce consumuri scoate?
Ce discount ai reusit sa obtii de la dealer?
Ms anticipat
Kia Sportage Style 2016 2.0 DSL, Mt, 136 cp
-
- Posts: 23
- Joined: 26 Feb 2016, 16:05
- Auto: Kia Sportage
Re: Kia Sportage 2016 Style 2.0 DSL 6AT AWD
Salut,
Sunt foarte multumit de masina. Desi initial favorita era o Mazda CX5, nu regret deloc alegerea facuta. Discount-ul a fost de aprox 5%, destul de greu obtinut si asta in conditiile in care au fost incluse mai toate optionalele disponibile.
Motorul trage destul de bine cand ai nevoie, cei 136 de CP mi-au fost de ajuns pana acum si cred ca asa va fi si pe viitor. Am facut un test drive cu motorul de 184 CP si nu pot sa zic ca ii duc lipsa, dar poate sunt subiectiv (plus ca testdrive ul a fost destul de scurt prin Bucuresti). Ce nu am testat este varianta 1.6TGDI care am vazut ca este destul de laudata. Ca si pret cred ca asta ar fi varianta echivalenta, daca te impaci cu acel consum marit (posibil chiar sa iesi un pic mai ieftin cu TGDI-ul).
Legat de consum:
Primul drum mai lung a fost Bucuresti - Sighisoara (plecare 2 pers Bucuresti, la care s-au mai adaugat 2 in Brasov). Pentru cei 301 km consumul pe bord a fost de 6.7 l/100 (bagaje, aer conditionat non stop, mers regulamentar).
Ultimul drum Bucuresti - Focsani - Bucuresti (aprox 380 km) - consum mediu 6.2 l/100 - mers linistit 60 localitati, 110 in afara cu portiuni de 120-130.
In Bucuresti, dus pana la birou la ora de varf, gen traversat orasul , 15km - 11 l/100. Aici ma asteptam la un consum poate un pic mai mic dar tinand cont de trafic/aer cond/rodaj motor, as zice ca e normal. Dupa primii 1000 km aveam 7.9 l/100, iar in acest moment am ajuns la 1963 km (aprox 70% in afara) cu un consum in bord mediu de 7.6 l/100. Posibil sa mai scada, insa tinand cont ca e o masina de 1690 kg, are cutie automata (convertizor de cuplu) si tractiune integrala cred ca e un consum destul de bun.
Legat de cutia automata (tu am inteles ca vrei manuala, deci posibil sa nu te intereseze partea asta):
Principalul avantaj al ei consider ca este comfortul, schimbarea de viteze nu se simte fiind foarte rapida. Ce este discutabil aici este momentul/modul in care face aceste schimbari.
In modul Drive motorul nu este turat mai deloc cutia schimband foarte devreme inainte de 2000 de rot. Daca o calci mai tare am observat ca se va duce un pic mai sus dar nu cu mult. Probabil cutia este optimizata pentru un consum cat mai mic.
Daca activezi modul Sport (tot in Drive) pedala de acceleratie raspunde mult mai repede, iar cutia schimba mai sus. Diferentele sunt destul de evidente intre cele 2 moduri.
Modul Manual l-am folosit foarte putin, doar asa de test sa vad ca merge . Aici cutia schimba la cerere, fara sa se duca pe rosu turometrul. Poate o sa revin pe viitor cu mai multe impresii.
In relatia mea de pana acum cu aceasta cutie am avut un singur moment in care ... sa zicem ca nu ne-am inteles. Urcam o panta foarte abrupta, dupa o curba (deci viteza era mica), in modul Drive, cu modul Sport activat. Desi apasam pedala destul de tare (cred ca mai aveam putin si urma kickdown-ul) a avut un moment in care nu stia ce sa faca, eu stiam ca trebuie sa retrogradeze dar ea nu. Pana la urma a schimbat, insa ma asteptam, fiind in modul Sport, sa schimbe mult mai devreme. Am mai urcat multe astfel de pante cu ea dar a fost singurul astfel de moment. Sa vedem daca se va mai repeta.
Per total sunt foarte multumit si de cutie. Chiar daca in ultima vreme accentul cade pe cutiile cu dublu ambreiaj, consider ca si aceasta cutie are avantajele ei (mai ales in cazul Kia).
Ar mai fi de zis legat de directie, insa aici vreau sa o mai exploatez si apoi sa vin cu o parere pentru ca tind sa cred ca inca nu o cunosc 100%.
Daca mai ai alte intrebari, raspund cu placere.
Sunt foarte multumit de masina. Desi initial favorita era o Mazda CX5, nu regret deloc alegerea facuta. Discount-ul a fost de aprox 5%, destul de greu obtinut si asta in conditiile in care au fost incluse mai toate optionalele disponibile.
Motorul trage destul de bine cand ai nevoie, cei 136 de CP mi-au fost de ajuns pana acum si cred ca asa va fi si pe viitor. Am facut un test drive cu motorul de 184 CP si nu pot sa zic ca ii duc lipsa, dar poate sunt subiectiv (plus ca testdrive ul a fost destul de scurt prin Bucuresti). Ce nu am testat este varianta 1.6TGDI care am vazut ca este destul de laudata. Ca si pret cred ca asta ar fi varianta echivalenta, daca te impaci cu acel consum marit (posibil chiar sa iesi un pic mai ieftin cu TGDI-ul).
Legat de consum:
Primul drum mai lung a fost Bucuresti - Sighisoara (plecare 2 pers Bucuresti, la care s-au mai adaugat 2 in Brasov). Pentru cei 301 km consumul pe bord a fost de 6.7 l/100 (bagaje, aer conditionat non stop, mers regulamentar).
Ultimul drum Bucuresti - Focsani - Bucuresti (aprox 380 km) - consum mediu 6.2 l/100 - mers linistit 60 localitati, 110 in afara cu portiuni de 120-130.
In Bucuresti, dus pana la birou la ora de varf, gen traversat orasul , 15km - 11 l/100. Aici ma asteptam la un consum poate un pic mai mic dar tinand cont de trafic/aer cond/rodaj motor, as zice ca e normal. Dupa primii 1000 km aveam 7.9 l/100, iar in acest moment am ajuns la 1963 km (aprox 70% in afara) cu un consum in bord mediu de 7.6 l/100. Posibil sa mai scada, insa tinand cont ca e o masina de 1690 kg, are cutie automata (convertizor de cuplu) si tractiune integrala cred ca e un consum destul de bun.
Legat de cutia automata (tu am inteles ca vrei manuala, deci posibil sa nu te intereseze partea asta):
Principalul avantaj al ei consider ca este comfortul, schimbarea de viteze nu se simte fiind foarte rapida. Ce este discutabil aici este momentul/modul in care face aceste schimbari.
In modul Drive motorul nu este turat mai deloc cutia schimband foarte devreme inainte de 2000 de rot. Daca o calci mai tare am observat ca se va duce un pic mai sus dar nu cu mult. Probabil cutia este optimizata pentru un consum cat mai mic.
Daca activezi modul Sport (tot in Drive) pedala de acceleratie raspunde mult mai repede, iar cutia schimba mai sus. Diferentele sunt destul de evidente intre cele 2 moduri.
Modul Manual l-am folosit foarte putin, doar asa de test sa vad ca merge . Aici cutia schimba la cerere, fara sa se duca pe rosu turometrul. Poate o sa revin pe viitor cu mai multe impresii.
In relatia mea de pana acum cu aceasta cutie am avut un singur moment in care ... sa zicem ca nu ne-am inteles. Urcam o panta foarte abrupta, dupa o curba (deci viteza era mica), in modul Drive, cu modul Sport activat. Desi apasam pedala destul de tare (cred ca mai aveam putin si urma kickdown-ul) a avut un moment in care nu stia ce sa faca, eu stiam ca trebuie sa retrogradeze dar ea nu. Pana la urma a schimbat, insa ma asteptam, fiind in modul Sport, sa schimbe mult mai devreme. Am mai urcat multe astfel de pante cu ea dar a fost singurul astfel de moment. Sa vedem daca se va mai repeta.
Per total sunt foarte multumit si de cutie. Chiar daca in ultima vreme accentul cade pe cutiile cu dublu ambreiaj, consider ca si aceasta cutie are avantajele ei (mai ales in cazul Kia).
Ar mai fi de zis legat de directie, insa aici vreau sa o mai exploatez si apoi sa vin cu o parere pentru ca tind sa cred ca inca nu o cunosc 100%.
Daca mai ai alte intrebari, raspund cu placere.