sportive 1.6 gdi by llorys
Posted: 16 Jul 2016, 09:37
Cel mai lung review ever:
Sportage 2016, 1,6 GDI STYLE + aproape toate optionalele. 3900km in 45 zile.
Consum mediu 8,5 calculat pe bonuri. Pe 1000km Brasov - Nisipuri si inapoi consum 8,6. Benzina de 98.
Ce imi place:
---------------
E SILENTIOASA!!! Ma face sa imi doresc o electrica. Nu banuiam ca o masina silentioasa poate sa ma incante asa de tare.
Masina este agila, volanul e moale la viteze mici in parcare si se intareste la viteze mari. Se INTARESTE. Adica opresti LKA si sta tzeapan de zici ca e lipit cu superglue.
Cu o tura si jumatate volanul roteste la maxim rotile.
Sta foarte bine pe curbe. Mai bine decat multe masini. Nu are tangaj. Cu toate astea, suspensiile sunt mai confortabile decat la Mitsubishi ASX, care se inclina mai tare.
Cutia e etajata pentru oras. Sprintena in demaraje atat in oras cat si in afara. Mi-as fi dorit viteza a saptea pentru autostrada.
Scaunele sunt deosebit de confortabile. Reglajele electrice permit reglarea unghiului sezutului, plus reglaj lombar, ceea ce e un mare avantaj. Tapiteria de pe varianta mixta are striuri longitudinale care ajuta si ele la mentinerea in scaun pe viraje.
Sunetul JBL este misto. E prima data cand am optiune de subwoofer pe masina si nu o sa imi mai cumpar nici o masina fara. Merita toti banii.
BSA e o optiune misto, te poti baza pe senzori. Inca nu am fost in situatia in care sa pot spune ca m-a salvat. Ledul din oglinda se aprinde daca e o masina in spate/lateral. Daca semnalizezi mai si bipaie.
AEB cea mai tare inventie. E de folos, FARA sa deranjeze. Au fost situatii cand masina din fata mea a franat pentru a vira la dreapta. In mod normal nu as fi franat atat de devreme, insa AEB a bipait si a apasat usor frana de la cca 4 m distanta. In depasire "la aspiratie" pune f. usor frana si bipaie. Mi s-a intamplat doar de doua ori pentru ca nu obisnuiesc sa fac des astfel de depasiri. Consider ca e un obicei prost si o manevra riscanta. AEB te dezvata. De asemenea, te dezvata de franarea tarzie. Sunt soferi care franeaza tarziu si nu ma simt confortabil cu ei.
Ma temeam ca o sa ma incurce optiunea asta si o sa o dezactivez. Insa am ajuns sa o setez pe cel mai sensibil nivel pentru ca mi se pare foarte utila. Nu bipaie cand te apropii lent de masina din fata, nici macar la 10 cm. Nu deranjeaza in traficul "bara la bara". Bipaie doar daca te apropii cu viteza mare si nu apesi frana. Daca ai piciorul pe frana nu reactioneaza. Practic e pentru cascati. O poti seta si pe "warning only".
LKA - Optiune interesanta, face condusul pe autostrada aproape automat, vireaza in curbele largi, poti tine volanul cu doua degete. Insa nu te poti baza pe sistem pentru a lua viraje oriunde si oricand. Dar te poti baza pe faptul ca te avertizeaza la calcarea liniei benzii chiar daca nu le detecteaza pe amandoua. Adica LKWarning merge mai bine decat LKAsist. Dupa 3900km cu LKA imi vine uneori sa il dezactivez si sa il las doar pe warning. Asta pentru ca modul de detectie al mentinerii mainilor pe volan nu e cu vreun senzor de touch ci cu detectarea rezistentei pe care soferul o mentine la micromiscarile volanului. Practic trebuie sa opui rezistenta la manevrele LKA, altfel avertizeaza ca nu tii mana pe volan. Si asta e cumva enervant. Se tot bataie volanul chiar si pe drum drept. Usor, aproape imperceptibil, insa poate fi enervant. Mai au de lucru la softul asta.
LKA poate fi si periculos daca nu tii volanul. Intr-un giratoriu in care mergeam pe banda 1 inainte, LKA a tras brusc dreapta de volan. Daca nu il tineam, cred ca zburam in stalpul de pe trotuar.
LKW - Super util. Ma apostrofeaza la orice atingere a liniei fara semnalizare.
Navigatia de 8" (cea mai scumpa) - un gunoi in comparatie cu WAZE. Serios, nu inteleg de ce mai exista firma care produce TOMTOM. Grafica sacadata, strazi lipsa, nu tine cont de trafic real time, zoom-ul automat este prost facut.
In rest, ecranul e rapid, raspunde bine la comenzi. Pacat ca nu ne-au pus si noua in Europa varianta cu android.
Ceva ce nu am stiut: cand semnalizezi, led-ul de zi se stinge.
HBA - asistenta faza lunga. Merge doar pe modul "Auto" si este bestial. Te poti baza pe el 100%. Schimba mult mai rapid decat as putea eu sa o fac.
Nu am vazut pe nimeni sa spuna ca masina are alarma din fabrica. Nici pe forumuri, review-uri. Nici la dealer. A fost o surpriza faina.
Cheia wireless e super misto. Deschizi portbagajul fara sa scoti cheia din buzunar. Dupa ce ai inchis portbagajul se incuie automat.
Oglinzile electrice sunt misto doar pentru ca sunt un indicator al faptului ca masina e incuiata. In rest nu sunt o mare scofala.
Camera de marsarierre: ar trebui sa fie obligatorie pe orice masina. Este incredibil de utila, mai ales cand iesi din parcare cu spatele, pe un drum principal si nu vezi nimic pe geam din cauza unei dube parcate in dreapta ta. In conjunctie cu BSD face iesirea din parcare cu spatele, o joaca.
Senzorii fata/spate: utili cand parchezi la milimetru. Te poti baza pe ce afiseaza. Spre deosebire de cei de pe Mercedesul nou al unui amic, astia nu te deranjeaza in trafic daca te apropii de masina din fata. Se activeaza doar cand dai in marsarierre sau cand ii activezi tu de la buton.
Uphill asist: util. Reliable.
Downhill assist: inutil pe drum asfaltat. Poate doar daca vrei sa cobori 20km prin padure pe drum accidentat si te doare piciorul apasand frana. Oricum merge doar la viteze f mici. Cred ca pana in 10km/h
Detectarea semnelor de circulatie: Super misto, merita toti banii. Detecteaza indicatoarele de limita de viteza si depasire interzisa si le afiseaza pe bord si pe navigatie. Maxim doua odata. E foarte util ca sa stii ce limita ai. Nu stiu altii cum sunt, insa eu nu pot sa fiu atent la toate semnele de limitare. Ma uit in bord si stiu cu precizie limita. Te poti baza pe el in 99% din cazuri. Nu functioneaza in conjuctie cu functia "speed limit".
Reglarea scaunelor spate: super utila, super confortabile. Nu as mai cumpara masina fara reglarea scaunelor spate.
LED-urile de pe spate ridica mult aspectul masinii.
Ce nu imi place:
------------------
Navigatia: nu are Android Auto/Apple carplay. Simt ca am fost inselat si ca am dat banii pe un gunoi de navigatie. Daca puteam imi luam style cu radio si imi puneam alta navigatie. Insa nuno pot da jos pe asta pentru ca afiseaza aerul conditionat. Si in alta parte nu mai e afisat.
KIA, trezeste-te. Cu ce a gresit Europa de nu are UVO? Fuck TomTom. Manca-iar falimentu'. Iar managerul de la Kia care a luat decizia de a pune TomTom+windows CE ar trebui concediat. Acum. Faceti contracte cu WAZE. + Android + Carplay.
Dar asa sunt toate navigatiile fara Android. Pe orice masina. Dupa ce folosesti o singura data waze iti dai seama ca traiai in minciuna. Waze e Dumnezeul navigatiilor, mai ales pentru ca iti arata unde stau gaborii la panda. Si ai traficul in timp real.
Pielea de pe volan si schimbator mi se pare fragila. Cred ca se va toci repede.
Nu imi place ca pe style nu am putut sa optez pentru tapiterie full textil.
Multe butoane pe volan. Inutile mai ales in oras. Noroc ca nu incurca. Volumul il schimb din bord ca e mai rapid, la telefon am casca.
Lipsa refrigerare torpedou.
Lipsa bricheta portbagaj.
Lipsa memorie scaune electrice.
Lipsa tavita in cotiera.
Tetierele spate puteau fi mai mici
Aerul conditionat e slab in spate. Debit mic de aer.
Comenzile climatizarii au prea multe butoane. Varianta cu trei robineti si apasare e mult mai simpla si mai ergonomica. Poti regla aerul fara sa iei ochii de la drum. CLIMATRONICUL e un cacat pe orice masina. Pe auto nu il poti folosi niciodata pentru ca iti directioneaza aerul unde vrea el. Deci aerul conditionat e pe manual mereu.
Pozitia prea joasa a semnalizarii spate. E derutant la mersul in oras sa ai un sportage in fata.
LKA - unreliable. Tehnologia nu e la maturitate.
In general m-a deranjat faptul ca nu am putut sa imi iau optionale care erau disponibile doar pe turbo: incarcare wireless telefon, portbagaj electric, trapa. As fi luat toate optionalele insa nu se putea pe GDI.
Cu mine au pierdut bani. In turbo nu am incredere de-asta nu am luat TGDI.
Consumul de pe bord e mai mic decat realitatea. Pentru cei care o sa spuna ca asa sunt toate, aflati ca Mitsubishi ASX 1,6 MPI 2013, afiseaza exact cat consuma. Consum calculat pe 60.000km pe baza bonurilor de benzina din contabilitate. 6L/100 mediu.
Sportage 2016, 1,6 GDI STYLE + aproape toate optionalele. 3900km in 45 zile.
Consum mediu 8,5 calculat pe bonuri. Pe 1000km Brasov - Nisipuri si inapoi consum 8,6. Benzina de 98.
Ce imi place:
---------------
E SILENTIOASA!!! Ma face sa imi doresc o electrica. Nu banuiam ca o masina silentioasa poate sa ma incante asa de tare.
Masina este agila, volanul e moale la viteze mici in parcare si se intareste la viteze mari. Se INTARESTE. Adica opresti LKA si sta tzeapan de zici ca e lipit cu superglue.
Cu o tura si jumatate volanul roteste la maxim rotile.
Sta foarte bine pe curbe. Mai bine decat multe masini. Nu are tangaj. Cu toate astea, suspensiile sunt mai confortabile decat la Mitsubishi ASX, care se inclina mai tare.
Cutia e etajata pentru oras. Sprintena in demaraje atat in oras cat si in afara. Mi-as fi dorit viteza a saptea pentru autostrada.
Scaunele sunt deosebit de confortabile. Reglajele electrice permit reglarea unghiului sezutului, plus reglaj lombar, ceea ce e un mare avantaj. Tapiteria de pe varianta mixta are striuri longitudinale care ajuta si ele la mentinerea in scaun pe viraje.
Sunetul JBL este misto. E prima data cand am optiune de subwoofer pe masina si nu o sa imi mai cumpar nici o masina fara. Merita toti banii.
BSA e o optiune misto, te poti baza pe senzori. Inca nu am fost in situatia in care sa pot spune ca m-a salvat. Ledul din oglinda se aprinde daca e o masina in spate/lateral. Daca semnalizezi mai si bipaie.
AEB cea mai tare inventie. E de folos, FARA sa deranjeze. Au fost situatii cand masina din fata mea a franat pentru a vira la dreapta. In mod normal nu as fi franat atat de devreme, insa AEB a bipait si a apasat usor frana de la cca 4 m distanta. In depasire "la aspiratie" pune f. usor frana si bipaie. Mi s-a intamplat doar de doua ori pentru ca nu obisnuiesc sa fac des astfel de depasiri. Consider ca e un obicei prost si o manevra riscanta. AEB te dezvata. De asemenea, te dezvata de franarea tarzie. Sunt soferi care franeaza tarziu si nu ma simt confortabil cu ei.
Ma temeam ca o sa ma incurce optiunea asta si o sa o dezactivez. Insa am ajuns sa o setez pe cel mai sensibil nivel pentru ca mi se pare foarte utila. Nu bipaie cand te apropii lent de masina din fata, nici macar la 10 cm. Nu deranjeaza in traficul "bara la bara". Bipaie doar daca te apropii cu viteza mare si nu apesi frana. Daca ai piciorul pe frana nu reactioneaza. Practic e pentru cascati. O poti seta si pe "warning only".
LKA - Optiune interesanta, face condusul pe autostrada aproape automat, vireaza in curbele largi, poti tine volanul cu doua degete. Insa nu te poti baza pe sistem pentru a lua viraje oriunde si oricand. Dar te poti baza pe faptul ca te avertizeaza la calcarea liniei benzii chiar daca nu le detecteaza pe amandoua. Adica LKWarning merge mai bine decat LKAsist. Dupa 3900km cu LKA imi vine uneori sa il dezactivez si sa il las doar pe warning. Asta pentru ca modul de detectie al mentinerii mainilor pe volan nu e cu vreun senzor de touch ci cu detectarea rezistentei pe care soferul o mentine la micromiscarile volanului. Practic trebuie sa opui rezistenta la manevrele LKA, altfel avertizeaza ca nu tii mana pe volan. Si asta e cumva enervant. Se tot bataie volanul chiar si pe drum drept. Usor, aproape imperceptibil, insa poate fi enervant. Mai au de lucru la softul asta.
LKA poate fi si periculos daca nu tii volanul. Intr-un giratoriu in care mergeam pe banda 1 inainte, LKA a tras brusc dreapta de volan. Daca nu il tineam, cred ca zburam in stalpul de pe trotuar.
LKW - Super util. Ma apostrofeaza la orice atingere a liniei fara semnalizare.
Navigatia de 8" (cea mai scumpa) - un gunoi in comparatie cu WAZE. Serios, nu inteleg de ce mai exista firma care produce TOMTOM. Grafica sacadata, strazi lipsa, nu tine cont de trafic real time, zoom-ul automat este prost facut.
In rest, ecranul e rapid, raspunde bine la comenzi. Pacat ca nu ne-au pus si noua in Europa varianta cu android.
Ceva ce nu am stiut: cand semnalizezi, led-ul de zi se stinge.
HBA - asistenta faza lunga. Merge doar pe modul "Auto" si este bestial. Te poti baza pe el 100%. Schimba mult mai rapid decat as putea eu sa o fac.
Nu am vazut pe nimeni sa spuna ca masina are alarma din fabrica. Nici pe forumuri, review-uri. Nici la dealer. A fost o surpriza faina.
Cheia wireless e super misto. Deschizi portbagajul fara sa scoti cheia din buzunar. Dupa ce ai inchis portbagajul se incuie automat.
Oglinzile electrice sunt misto doar pentru ca sunt un indicator al faptului ca masina e incuiata. In rest nu sunt o mare scofala.
Camera de marsarierre: ar trebui sa fie obligatorie pe orice masina. Este incredibil de utila, mai ales cand iesi din parcare cu spatele, pe un drum principal si nu vezi nimic pe geam din cauza unei dube parcate in dreapta ta. In conjunctie cu BSD face iesirea din parcare cu spatele, o joaca.
Senzorii fata/spate: utili cand parchezi la milimetru. Te poti baza pe ce afiseaza. Spre deosebire de cei de pe Mercedesul nou al unui amic, astia nu te deranjeaza in trafic daca te apropii de masina din fata. Se activeaza doar cand dai in marsarierre sau cand ii activezi tu de la buton.
Uphill asist: util. Reliable.
Downhill assist: inutil pe drum asfaltat. Poate doar daca vrei sa cobori 20km prin padure pe drum accidentat si te doare piciorul apasand frana. Oricum merge doar la viteze f mici. Cred ca pana in 10km/h
Detectarea semnelor de circulatie: Super misto, merita toti banii. Detecteaza indicatoarele de limita de viteza si depasire interzisa si le afiseaza pe bord si pe navigatie. Maxim doua odata. E foarte util ca sa stii ce limita ai. Nu stiu altii cum sunt, insa eu nu pot sa fiu atent la toate semnele de limitare. Ma uit in bord si stiu cu precizie limita. Te poti baza pe el in 99% din cazuri. Nu functioneaza in conjuctie cu functia "speed limit".
Reglarea scaunelor spate: super utila, super confortabile. Nu as mai cumpara masina fara reglarea scaunelor spate.
LED-urile de pe spate ridica mult aspectul masinii.
Ce nu imi place:
------------------
Navigatia: nu are Android Auto/Apple carplay. Simt ca am fost inselat si ca am dat banii pe un gunoi de navigatie. Daca puteam imi luam style cu radio si imi puneam alta navigatie. Insa nuno pot da jos pe asta pentru ca afiseaza aerul conditionat. Si in alta parte nu mai e afisat.
KIA, trezeste-te. Cu ce a gresit Europa de nu are UVO? Fuck TomTom. Manca-iar falimentu'. Iar managerul de la Kia care a luat decizia de a pune TomTom+windows CE ar trebui concediat. Acum. Faceti contracte cu WAZE. + Android + Carplay.
Dar asa sunt toate navigatiile fara Android. Pe orice masina. Dupa ce folosesti o singura data waze iti dai seama ca traiai in minciuna. Waze e Dumnezeul navigatiilor, mai ales pentru ca iti arata unde stau gaborii la panda. Si ai traficul in timp real.
Pielea de pe volan si schimbator mi se pare fragila. Cred ca se va toci repede.
Nu imi place ca pe style nu am putut sa optez pentru tapiterie full textil.
Multe butoane pe volan. Inutile mai ales in oras. Noroc ca nu incurca. Volumul il schimb din bord ca e mai rapid, la telefon am casca.
Lipsa refrigerare torpedou.
Lipsa bricheta portbagaj.
Lipsa memorie scaune electrice.
Lipsa tavita in cotiera.
Tetierele spate puteau fi mai mici
Aerul conditionat e slab in spate. Debit mic de aer.
Comenzile climatizarii au prea multe butoane. Varianta cu trei robineti si apasare e mult mai simpla si mai ergonomica. Poti regla aerul fara sa iei ochii de la drum. CLIMATRONICUL e un cacat pe orice masina. Pe auto nu il poti folosi niciodata pentru ca iti directioneaza aerul unde vrea el. Deci aerul conditionat e pe manual mereu.
Pozitia prea joasa a semnalizarii spate. E derutant la mersul in oras sa ai un sportage in fata.
LKA - unreliable. Tehnologia nu e la maturitate.
In general m-a deranjat faptul ca nu am putut sa imi iau optionale care erau disponibile doar pe turbo: incarcare wireless telefon, portbagaj electric, trapa. As fi luat toate optionalele insa nu se putea pe GDI.
Cu mine au pierdut bani. In turbo nu am incredere de-asta nu am luat TGDI.
Consumul de pe bord e mai mic decat realitatea. Pentru cei care o sa spuna ca asa sunt toate, aflati ca Mitsubishi ASX 1,6 MPI 2013, afiseaza exact cat consuma. Consum calculat pe 60.000km pe baza bonurilor de benzina din contabilitate. 6L/100 mediu.