Zaboss se întoarce

Totul despre al vostru Kia Sportage şi poze bineînţeles!
User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Zaboss se întoarce

Post by zaboss »

Este clar că algoritmul ține cont și de durata de funcționare a mașinii. Bănuiala mea este că acest calcul este ceva de genul: la viteza medie de 80 kmph, uleiul ține 30.000 km, la o viteză medie de 30 kmph ține 10.000. Sau 30.000 km la o viteză medie de 80 kmph înseamnă 375 ore de funcționare. Și scad autonomia din numărul de ore de funcționare.
Cu motoarele cam toți au probleme, Honda cu cel de 1.5, de exemplu, Renault cu 1.2 tCE... E un domeniu nou pentru toată lumea (motoarele de litraj mic și putere mare).
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Zaboss se întoarce

Post by zaboss »

Legat de postul de mai sus, după o călătorie de 500 km, „viața” uleiului a crescut cu 100 km.

Azi am scos Fiatul de la naftalină :) Am observat o fază interesantă: Kodiaq filtrează incredibil de bine aerul exterior. Cu Fiatul prinzi toate mirosurile. Treci pe lângă o cantină, ai miros de mâncare în mașină, nu mai spun de gazele de eșapament. La Kodiaq o singură dată am simțit ceva în interior, când eram în spatele unui cazan la semafor, dar nici acolo nu era chiar atât de puternic. OK, te gândești că sunt clase diferite, dar nu realizezi câtă diferență este.
Revenind la Kodiaq:
Ieri la un drum către Năvodari am ajustat și eu scaunul cu memorie :) Nu știu dacă s-a mișcat el din setări sau drumul m-a obosit și am simțit nevoia să ajustez spătarul.
Ce-am mai observat este că eu conduc mai preventiv decât ea, pilotul automat are tendința să frâneze mai târziu și mai brusc. La fel și Lane Keeping, intervine „în ultimul minut”.
Apropo de sisteme, acum că le-am utilizate pe toate pot să-mi dau cu părerea despre ele:
- Area View - Sistem de camere 360 de grade. Mixed feelings. Camera față și cea spate sunt OK, cele laterale au imaginea destul de deformată. Mi-a luat ceva timp să învăț să-l citesc. Îți oferă un grad de precizie ceva mai mare decât clasicii senzori. Pe de altă parte, ca opțional era în jur de 600€, camera spate singură 400€, deci merită 200€ pentru încă 3 camere. În plus, de el depind și alte sisteme de siguranță.
- Side Assist (Blind Spot Detection) - funcționează doar în mers, nu în staționare. Detectează mașinile din spate de la 70 de metri. „Becul” de avertizare este suficient de mare, nu mai este acea luminiță în oglinda retrovizoare, ci pe carcasă, are unde la 6-7 cm „înălțime” și 1 cm „lățime.
- Rear Assist - Asistență la manevrele în marșarier. Este foarte util când dai cu spatele din parcare, până acum m-a ajutat de două ori. A avut și niște alarme false, nu-mi dau seama ce le-a cauzat. Nu doar avertizează, ci efectiv oprește mașina.
- Front Collision - Asistență la coliziunea din față. Și aici au fost câteva alarme false, mi-a intervenit o dată, eram și eu pregătit de intervenție.
- Lake Keeping - funcționează de la 60 kmph. Virează în ultimul moment, cam violent după gustul meu. Uneori se prinde mai greu că semnalizezi și te ține blocat o secundă-două. E bun că te educă să semnalizezi de fiecare dată (în general chiar semnalizam). Dacă e lăsat de capul lui începe să țipe să pui mâna pe volan. Mai nou există și volan cu senzor (Hands On Detection). Din această cauză nu am putut verifica dacă ține banda în cazul în care drumul cotește natural, avertismentul de a prelua controlul apărând destul de repede. Ca să funcționeze are nevoie de cel puțin un reper. Marcajele rutiere nu sunt neapărat singurul lucru pe care îl ia în considerare, de exemplu, ignoră marcajele de preselectare și vrea înainte, dacă nu sunt marcaje funcționează dacă drumul are o singură bandă sau dacă ai parapeți pe centru.
- Traffic Sign Recongnition - recunoaște foarte bine semnele, le citește și pe cele temporare.
- Pilot automat autoadaptiv - Are tendința de a frâna târziu și mai violent decât aș face eu. Într-un fel este logic, fiindcă el începe frânarea în momentul în care mașina din față ajunge în raza radarului, pe când „radarul” meu bate mai departe :) Știe și de Traffic Jam Asist, deși teoretic funcția nu e activă. Singura chestie care mă deranjează este că în momentul în care este activ dispare kilometrajul.
- Virtual Cockpit - mi se pare cea mai bună implementare a unor ecrane digitale. Cea mai tare chestie, pe care momentan nu o are nici o marcă, este că poți pune hărțile direct pe el, este mult mai OK în forma asta. Una din informațiile interesante pe care am găsit-o într-un ecran este cât din puterea motorul este folosită la un moment dat. Încă nu m-am jucat în detaliu cu el ca să văd cât se poate personaliza.
4c1aa4a1-30d0-4e63-9803-8f50c1b082ab.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

User avatar
ionutp
Admin
Posts: 992
Joined: 22 Aug 2019, 12:14
Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
Location: Bucharest

Re: Zaboss se întoarce

Post by ionutp »

Cred ca foarte pe scurt spus, toate aceste sisteme "AJUTA". Ca nu o fac perfect sau ca nu sunt autonome e clar, dar mie mi se pare destul de cert ca ajuta. Se poate si fara ele, dar cand e vorba de siguranta ar trebui facute niste compromisuri la buget pentru astfel de optionale.

Mai vad filmulete cu Tesla autonoma si pare destul de desteapta, dar eu sunt de parere ca nu va putea niciodata sa inlocuiasca un sofer. Cel putin nu unul bun. In plus, sunt si multe idiotenii pe care le face, cum ca nu pleaca de langa un magazin pentru ca are un banner/logo pe care scrie "STOP ABC" asemanator cu semnul de STOP. Pana la urma nu e rau, Politia pentru a opri o astfel de masina nu va arunca pe jos tepi sa sparga rotile ci va sta pe marginea drumului cu un semn de STOP - problema rezolvata. :D
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5231
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Zaboss se întoarce

Post by Nesta3 »

Merge pus waze/maps pe cadrane?ca navi stock majoritatea afiseaza.
Misto aranjat virtual cockpit, dar e mai SF 3d de la peugeot 😁
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Zaboss se întoarce

Post by zaboss »

Nu, pe cadrane afișează doar navigația mașinii. Nu am văzut la nimeni altcineva să pună navigația pe displayul digital, poate Audi/BMW/Mercedes. Ford, Honda, Toyota, Mazda, Renault/Nissan, Kia/Hyundai nu.
Are vreo 5 „modele” de afișaj, ăsta e „sport”.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Zaboss se întoarce

Post by zaboss »

@ionutp
Sistemele sunt foarte bune, de aceea le-am și pus, fiindcă, exceptând Front Assist, celelalte sunt opționale. Îți ușurează condusul, dar, ca orice sistem, este bine să înțelegi limitele sale și să ai grijă să le respecți. Ce mi-aș fi dorit suplimentar dar încă nu este disponibil, un Traffic Jam Asssit pe bune și un pilot automat + lane assist predictiv. În rest, cred că aici este limita dincolo de care nu aș mai trece, pentru că nici nu vreau să stau ca momâia la volan, altfel, nu-mi mai luam mașină și foloseam transportul în comun :) Din fericire, nu cred că mașinile autonome vor fi o tehnologie sigură prea curând. Înțeleg cum funcționează tehnologia și realizez că există la modul real niște limite pe care nu le poate trece, cel puțin într-un viitor previzibil.
Am mai uitat o opțiune:
- Wireless Charging. Știam că e slabă, însă mă gândeam că încărcarea poate acoperi consumul. La drumul către Năvodari am plecat din București la 8, am revenit acasă la 15. Exceptând cât a durat întâlnirea și scurta plimbare pe malul mării, telefonul a stat în „cutiuță”. Conectat la mașină, cu hărțile pornite, au fost câteva apeluri pe drum, plus ceva butonat. Am ajuns acasă cu 77% baterie. Nici nu încărca tot timpul, este posibil ca la mijloc să fie o limitare a softului telefonului, gen să nu se încingă foarte tare (că e destul de fierbinte cât se încarcă). Altfel, într-o zi normală, când ajung acasă este pe undeva la 65%. Dacă merg cu Fiatul, deci nu e ținut la încărcat la dus și întors, e undeva la 50%.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Zaboss se întoarce

Post by zaboss »

Cu ocazia gerurilor am mai observat o diferență față de toate mașinile pe care le-am condus până acum. Ventilația la Kodiaq este foarte bine gestionată. La celelalte mașini, dacă dai la 25-26 de grade pe vremea asta (deci nici măcar la maxim), ventilatoarele merg ca avionul. Aici ventilația este constantă, nu se simte. Da, este o ușoară diferență de decibeli între 22 și 26 de grade, de exemplu (eu o țin la 22 de grade, vara mai scad un pic până se răcește în mașină, 18-20, iarna 25-26, după care revin la 22), dar nu e deranjantă, doar sesizabilă. Coroborat cu partea de filtrare a mirosurilor de care am amintit mai sus, mi se pare un sistem excepțional.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

akeem
Posts: 948
Joined: 08 Oct 2017, 19:28
Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
Location: Bucuresti

Re: Zaboss se întoarce

Post by akeem »

Asta e un lucru foarte destept.
Din cauza asta eu nici nu folosesc clima automata pe drumuri scurte ca incepe sa vajaie ca la decolare (ca doar n-o sa setez la 28 grade vara si apoi sa am grija sa cobor cate un grad pe minut).
Prefer sa dau drumul la AC si ventilatorul la viteza 2 sau 3, apoi la 1 cand se mai raceste un pic.
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

User avatar
Alx03
Posts: 476
Joined: 24 Jul 2019, 18:19
Auto: Sportage 1.6 TGDI 7DCT, GTLine
Location: Cluj Napoca

Re: Zaboss se întoarce

Post by Alx03 »

Confirm ca la nemtesti e putin mai bine gestionat sistemul climatronic. Insa nici la Sportage-ul nou, cel putin iarna, nu pot sa ma plang. Primii km pana incepe sa creasca temperatura antigelului, va merge doar la ventilatie mica pe parbriz, iar abia dupa ce se incalzeste cat de cat va incepe treptat sa mareasca viteza si sa mute pe (din ce am observat) picioare initial. Dar insesizabil. Vara recunosc ca setata la cat o tin de obicei (22.5 - 23), cand iau masina de la soare, va zbarnai initial, chiar daca inca nu e aerul rece. Abia auzi motorul de climatronic.

User avatar
Alx03
Posts: 476
Joined: 24 Jul 2019, 18:19
Auto: Sportage 1.6 TGDI 7DCT, GTLine
Location: Cluj Napoca

Re: Zaboss se întoarce

Post by Alx03 »

O curiozitate, apropo de dotari de comfort, desi sunt aproape sigur ca are, ca am vazut asta si la un Octavia 2010 - la pornirea la rece, pana la incalzirea motorului, o sa iti dea caldura din primele minute, asa-i? Din ce stiu, majoritatea din gama VAG au un sistem auxiliar, ca un radiator electric, care se incalzeste mult mai repede decat motorul si il va folosi pe asta initial, pana la ajungerea motorului la o anumita temperatura, unde va comuta pe caloriferul normal (cel prin care circula lichidul de racire).

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Zaboss se întoarce

Post by zaboss »

Căldură "palpabilă" bagă abia după 4-5 minute de la pornire, motorul se încălzește undeva la 10-15. Chestia asta o aveam și la Sportage, este exact același comportament doar că acesta fiind benzină se încălzește cu vreo 5-10 minute mai rapid. La Sportage dura cam 25-30 să ajungă la temperatura normală de utilizare.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5231
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Zaboss se întoarce

Post by Nesta3 »

In 2010 aveau webasto.Acum e si pe kia, PTC se numește si e optional.Adica incalzire electrica.
La peugeot dureaza 1minut jumate pana baga caldura.Asta daca nu folosesc preincalzirea.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Zaboss se întoarce

Post by zaboss »

Așa ai și aici ca opțional încălzire staționară. E vreo 800€. Eu nu l-am luat că am parcare subterană.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

User avatar
bondalicir
Posts: 1820
Joined: 02 Mar 2008, 02:56
Auto:
Location: Buftea
Contact:

Re: Zaboss se întoarce

Post by bondalicir »

@zaboss din cate am inteles eu tu ai kodiaq cu 2tsi benzina. nu gresesc nu? intreb pentru ca ma uitam in configuratorul lor si nu mai exista 2tsi pe kodiaq... doar pe superb a mai ramas...
kia ceed FL 1,6dsl Hp SW galben dakar , Style, 6MT, EcoDynamics ODO 258.000
kia proceed FL 1,6dsl Hp white, Style, Pachet sport ODO 142.000
Kia Sportage 1.6 TGDI 7DCT GT Line New Infrared 43.000
Probleme cu laptopul? incearca aici : http://www.depanarelaptop.ro

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Zaboss se întoarce

Post by zaboss »

Urmează să revină, martie-aprilie. E legat de omologare fiindcă s-a schimbat norma de poluare. Eu am avut termen de înmatriculare 31.12.2020.
Motorul de pe Superb e o "declinare" mai performantă. Are 240 CP. Cel normal are 190. Dacă nu mă înșel a apărut deja în configuratorul de Passat, deci nu mai durează.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

Post Reply

Return to “Jurnal de bord”