Zaboss se întoarce
- zaboss
- Posts: 1180
- Joined: 16 Sep 2010, 21:41
- Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
- Location: București
- Contact:
Re: Zaboss se întoarce
Mai scuturăm un pic praful de pe-aici. AMR un an și două luni până la înlocuire. Mașina a ajuns la 66.300 km, deci, probabil când va fi predată va avea 90.000. Practic, de când a apărut Fiatul, mașina nu a mai văzut decât drumuri lungi, ceea ce a făcut ca în șase luni, consumul mediu de când a fost cumpărată să scadă de la 9,85% la 9,65%. Exterioarele rămân în jur de 7%, în București dacă circulă foarte puțin nu prea a mai sărit de 11%.
Mi s-a întâmplat prima problemă majoră cu mașina, de care am amintit în topicul cu reviziile. Partea nasoală a fost că s-a întâmplat „în deplasare”, pe drumul de la Timișoara către București. Pe drumul de la ieșirea de pe autostradă până la Deva mașina nu mai putea depăși 60 kmh. Brusc, fără nici un avertisment, fără nici un martor în bord. Pe cei cca 50 km am reușit să mă prind cum o pot controla. În loc să apăs ca disperatul accelerația la blană, am început cu accelerări succesive, astfel că ea se tura până spre 3000, apoi schimba viteza și accelera. Așa am reușit să o duc, pe alocuri, și către 100 kmh. După Dobra, mașina practic își revenise și se comporta normal. Cum tocmai alimentasem la plecarea de la Timișoara, m-am gândit că prinsese ceva apă/condens. Pe autostradă până la Sibiu a mers normal. A „tușit” de vreo 2 ori, dar scurt. Pilot automat, 140 kmh. Pe Valea Oltului, la fel, ok. După ce am ajuns la Pitești și am reintrat pe autostradă au reînceput problemele. La început s-a înnecat de câteva ori, dar menținea viteza, apoi la un moment dat a picat și nu mai se accelera deloc. Cum învățasem deja să o controlez, am reușit să ajung OK la București. La service, evident că nu mai erau locuri decât după anul nou (asta petrecându-se practic pe 20 decembrie). În fine, cât a mai trebui să o fâțâi prin București (na, are și portbagajul la Fiat limitele lui ) a avut câteva zile OK, până într-o zi când a murit motorul în trafic. Din fericire, a pornit la loc imediat, dar s-a aprins check engine și mașina a intrat în „limp mode” și nu a mai vrut să treacă de 3000 de ture sub nici o formă.
Vinovat a fost cablajul de la circuitul de admisie, segmentat de capacul de palstic al motorului. Ei zic că de la denivelări și jocul acestuia, eu zic că ei l-au strâns prea tare la precedenta revizie. În fine. S-a rezolvat ieftin. În mintea mea deja mă gândeam la schimbat de injectoare, valve EGR și tot felul de nebunii pe care le citești pe internet
Mi s-a întâmplat prima problemă majoră cu mașina, de care am amintit în topicul cu reviziile. Partea nasoală a fost că s-a întâmplat „în deplasare”, pe drumul de la Timișoara către București. Pe drumul de la ieșirea de pe autostradă până la Deva mașina nu mai putea depăși 60 kmh. Brusc, fără nici un avertisment, fără nici un martor în bord. Pe cei cca 50 km am reușit să mă prind cum o pot controla. În loc să apăs ca disperatul accelerația la blană, am început cu accelerări succesive, astfel că ea se tura până spre 3000, apoi schimba viteza și accelera. Așa am reușit să o duc, pe alocuri, și către 100 kmh. După Dobra, mașina practic își revenise și se comporta normal. Cum tocmai alimentasem la plecarea de la Timișoara, m-am gândit că prinsese ceva apă/condens. Pe autostradă până la Sibiu a mers normal. A „tușit” de vreo 2 ori, dar scurt. Pilot automat, 140 kmh. Pe Valea Oltului, la fel, ok. După ce am ajuns la Pitești și am reintrat pe autostradă au reînceput problemele. La început s-a înnecat de câteva ori, dar menținea viteza, apoi la un moment dat a picat și nu mai se accelera deloc. Cum învățasem deja să o controlez, am reușit să ajung OK la București. La service, evident că nu mai erau locuri decât după anul nou (asta petrecându-se practic pe 20 decembrie). În fine, cât a mai trebui să o fâțâi prin București (na, are și portbagajul la Fiat limitele lui ) a avut câteva zile OK, până într-o zi când a murit motorul în trafic. Din fericire, a pornit la loc imediat, dar s-a aprins check engine și mașina a intrat în „limp mode” și nu a mai vrut să treacă de 3000 de ture sub nici o formă.
Vinovat a fost cablajul de la circuitul de admisie, segmentat de capacul de palstic al motorului. Ei zic că de la denivelări și jocul acestuia, eu zic că ei l-au strâns prea tare la precedenta revizie. În fine. S-a rezolvat ieftin. În mintea mea deja mă gândeam la schimbat de injectoare, valve EGR și tot felul de nebunii pe care le citești pe internet
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.
-
- Posts: 1929
- Joined: 19 Jan 2017, 11:04
- Auto: Sportage2017 2DSL GTL4x4HP 6AT
- Location: Bucuresti
Re: Zaboss se întoarce
Pffoaaa, bine ca nu ai ramas in drum. Poti pune o poza pe unde vine cablajul ala ?
Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk
Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk
Re: Zaboss se întoarce
La multi ani. Nu ne spui te rog mai multe si despre 500? Cum se comporta? Nevasta mea s-a cam saturat de o masina fiabila si acum vrea una automata. Merci.
- bondalicir
- Posts: 1820
- Joined: 02 Mar 2008, 02:56
- Auto:
- Location: Buftea
- Contact:
Re: Zaboss se întoarce
nu vreau sa fiu carcotas dar in service la img se fac pariuri care fiat vine cu mai putin ulei in baie... ajung foarte multe la revizie cu sub un litru de ulei... preponderent cele diesel dar si cele pe benzina.. eu personal m-as orienta spre altceva... dar e doar parerea mea... nu vreau sa supar pe nimeni
kia ceed FL 1,6dsl Hp SW galben dakar , Style, 6MT, EcoDynamics ODO 258.000
kia proceed FL 1,6dsl Hp white, Style, Pachet sport ODO 142.000
Kia Sportage 1.6 TGDI 7DCT GT Line New Infrared 43.000
Probleme cu laptopul? incearca aici : http://www.depanarelaptop.ro
kia proceed FL 1,6dsl Hp white, Style, Pachet sport ODO 142.000
Kia Sportage 1.6 TGDI 7DCT GT Line New Infrared 43.000
Probleme cu laptopul? incearca aici : http://www.depanarelaptop.ro
- zaboss
- Posts: 1180
- Joined: 16 Sep 2010, 21:41
- Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
- Location: București
- Contact:
Re: Zaboss se întoarce
@Panzer
Mașina este extraordinară. Evident, eu am luat-o inițial „de fițe”, ca o extravaganță. Am descoperit însă o mașină foarte competentă, care se descurcă Ok nu doar în oraș, ci și la 140 pe autostradă. Doi adulți am făcut un concediu de o săptămână cu ea și ne-a fost suficient portbagajul. Nu este însă foarte comodă la drum lung pentru un bărbat mai solid (1.80 și 105, cazul meu), din cauza genuchilor, care trebuie să stea mult mai flexați decât într-o mașină de dimensiune „normală”. Așa, prin oraș, nu se simte. Motorul este suficient, practic, are același procent de CP/kg ca și Sportage-ul, deși 69 de CP te cam sperie inițial.
A, și încă ceva,automata de pe 500 este diferită de automata clasică. E practic una manuală, dar schimbă „robotul” în locul tău. Diferența se simte, dar te obișnuiești.
@Bondalicir
Ce povestești tu este folclor. Franțuzoaicele se strică repede, italienii nu știu să facă mașini, alea americane consumă mult... Și nici MIT nu are cine știe ce experiență pe FIAT, că importă doar de câteva luni, puțin probabil să aibă atât de multă experiență acumulată Cred că nici nu au aflat încă pe unde sunt toate piesele
Mașina este extraordinară. Evident, eu am luat-o inițial „de fițe”, ca o extravaganță. Am descoperit însă o mașină foarte competentă, care se descurcă Ok nu doar în oraș, ci și la 140 pe autostradă. Doi adulți am făcut un concediu de o săptămână cu ea și ne-a fost suficient portbagajul. Nu este însă foarte comodă la drum lung pentru un bărbat mai solid (1.80 și 105, cazul meu), din cauza genuchilor, care trebuie să stea mult mai flexați decât într-o mașină de dimensiune „normală”. Așa, prin oraș, nu se simte. Motorul este suficient, practic, are același procent de CP/kg ca și Sportage-ul, deși 69 de CP te cam sperie inițial.
A, și încă ceva,automata de pe 500 este diferită de automata clasică. E practic una manuală, dar schimbă „robotul” în locul tău. Diferența se simte, dar te obișnuiești.
@Bondalicir
Ce povestești tu este folclor. Franțuzoaicele se strică repede, italienii nu știu să facă mașini, alea americane consumă mult... Și nici MIT nu are cine știe ce experiență pe FIAT, că importă doar de câteva luni, puțin probabil să aibă atât de multă experiență acumulată Cred că nici nu au aflat încă pe unde sunt toate piesele
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.
- bondalicir
- Posts: 1820
- Joined: 02 Mar 2008, 02:56
- Auto:
- Location: Buftea
- Contact:
Re: Zaboss se întoarce
Eu vorbeam de img... Ei sunt reprezentanta fiat de cel putin 2 ani... Si eram personal acolo cand a venit un fiat 500 si altadata un tipo... In ambele situatii masinele aveau aprox 1l de ulei in motor si masina nu atentionase in nici un fel soferii... Nu imi place sa fabulez... Cate or fi fost nu stiu dar de 2 ori eram eu personal acolo cand au dat uleiul afara... Si mecanicii cand auzeau ca tre sa faca revizii la fiat fugeau ca dracu de tamaie... Eu zic ca nu fugeau degeaba...
kia ceed FL 1,6dsl Hp SW galben dakar , Style, 6MT, EcoDynamics ODO 258.000
kia proceed FL 1,6dsl Hp white, Style, Pachet sport ODO 142.000
Kia Sportage 1.6 TGDI 7DCT GT Line New Infrared 43.000
Probleme cu laptopul? incearca aici : http://www.depanarelaptop.ro
kia proceed FL 1,6dsl Hp white, Style, Pachet sport ODO 142.000
Kia Sportage 1.6 TGDI 7DCT GT Line New Infrared 43.000
Probleme cu laptopul? incearca aici : http://www.depanarelaptop.ro
- zaboss
- Posts: 1180
- Joined: 16 Sep 2010, 21:41
- Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
- Location: București
- Contact:
Re: Zaboss se întoarce
@Bondalicir
Îmi cer scuze pentru confuzie, probabil unde era cu litere mici am trecut peste și am crezut că discutăm tot de MIT. Dacă mi-aduc eu aminte bine - că acum am verificat și nu mai este - a fost un singur motor comun pentru cele 2, 1.3 diesel. Posibil ca la el să se fi manifestat problema. La noi, 500 s-a vândut aproape în exclusivitate motorul de 1.2 aspirat. Când am dat eu comanda, consilierul de vânzări a zis că din lotul de 300 comandate de ei, doar una a fost cu cel de 0,9, comandă specială, restul 1.2. Diesel nu mai este acum în ofertă pe 500, cred că din august. Și altă chestie interesantă, 70% din ce a vândut MIT au fost cu automată.
Îmi cer scuze pentru confuzie, probabil unde era cu litere mici am trecut peste și am crezut că discutăm tot de MIT. Dacă mi-aduc eu aminte bine - că acum am verificat și nu mai este - a fost un singur motor comun pentru cele 2, 1.3 diesel. Posibil ca la el să se fi manifestat problema. La noi, 500 s-a vândut aproape în exclusivitate motorul de 1.2 aspirat. Când am dat eu comanda, consilierul de vânzări a zis că din lotul de 300 comandate de ei, doar una a fost cu cel de 0,9, comandă specială, restul 1.2. Diesel nu mai este acum în ofertă pe 500, cred că din august. Și altă chestie interesantă, 70% din ce a vândut MIT au fost cu automată.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.
- bondalicir
- Posts: 1820
- Joined: 02 Mar 2008, 02:56
- Auto:
- Location: Buftea
- Contact:
Re: Zaboss se întoarce
foarte probabil sa fie vorba de acel 1.3 diesel... recunosc ca nu sunt sigur ce motorizare era... cu siguranta 1.2 benzina aspirat este mai fiabil... si cat ajunge o cutiuta de asta automata (robotizata)?
kia ceed FL 1,6dsl Hp SW galben dakar , Style, 6MT, EcoDynamics ODO 258.000
kia proceed FL 1,6dsl Hp white, Style, Pachet sport ODO 142.000
Kia Sportage 1.6 TGDI 7DCT GT Line New Infrared 43.000
Probleme cu laptopul? incearca aici : http://www.depanarelaptop.ro
kia proceed FL 1,6dsl Hp white, Style, Pachet sport ODO 142.000
Kia Sportage 1.6 TGDI 7DCT GT Line New Infrared 43.000
Probleme cu laptopul? incearca aici : http://www.depanarelaptop.ro
- zaboss
- Posts: 1180
- Joined: 16 Sep 2010, 21:41
- Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
- Location: București
- Contact:
Re: Zaboss se întoarce
Cutia e „cadou”. La 500 este permanent o promoție „10% discount și cutie automată gratis”. Legat de cutie, sunt 3 chestii enervante față de una automată normală.
1) Schimbarea între modul manual și modul automat se face prin apăsări - 1 automat, 2 manual. Se întâmplă destul de des să o pui în manual și te trezești că se ambalează motorul de nebun.
2) O mașină cu cutie automată pornește doar cu ea în P. Asta pornește oricum. Și din cauza asta se mai întâmplă 1 .
3) Poți trece din N în D (mă rog, nu are propriu-zis D) fără să apeși frâna.
1) Schimbarea între modul manual și modul automat se face prin apăsări - 1 automat, 2 manual. Se întâmplă destul de des să o pui în manual și te trezești că se ambalează motorul de nebun.
2) O mașină cu cutie automată pornește doar cu ea în P. Asta pornește oricum. Și din cauza asta se mai întâmplă 1 .
3) Poți trece din N în D (mă rog, nu are propriu-zis D) fără să apeși frâna.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.
- zaboss
- Posts: 1180
- Joined: 16 Sep 2010, 21:41
- Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
- Location: București
- Contact:
Re: Zaboss se întoarce
@Flavyus
Am încercat acum să fac o poză, dar nu se vede nimic, trebuie dat capacul jos și recunosc că nu știu cum
Ceea ce însă mă nedumirește și mai tare este că, pipăind eu acel capac, am simțit un burete, care probabil că are rol de absorbant de șocuri, deci nu înțeleg cum s-ar fi putut întâmpla. În fine, o situație ciudată. Și sigur era de la acele fire fiindcă am fost de față când au depistat defectul și se simțea diferența când mișca de ele.
Am încercat acum să fac o poză, dar nu se vede nimic, trebuie dat capacul jos și recunosc că nu știu cum
Ceea ce însă mă nedumirește și mai tare este că, pipăind eu acel capac, am simțit un burete, care probabil că are rol de absorbant de șocuri, deci nu înțeleg cum s-ar fi putut întâmpla. În fine, o situație ciudată. Și sigur era de la acele fire fiindcă am fost de față când au depistat defectul și se simțea diferența când mișca de ele.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.
- zaboss
- Posts: 1180
- Joined: 16 Sep 2010, 21:41
- Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
- Location: București
- Contact:
Re: Zaboss se întoarce
Mașina a împlinit 4 ani și 72.000 de kilometri. Așa cum am zis, în ultima vreme am folosit-o doar pe exterioare, foarte rar în București, doar când era zăpadă sau aveam de cărat ceva mai voluminos. Consumul pe ultimele 9 luni de când împarte garajul cu Fiatul a scăzut la 8%, față de aproape 10% înainte. Exceptând problema de mai sus, nu au existat alte incidente. Am impresia că o să mă lase bateria, de câteva ori a durat mult până a pornit. Tot la prima cheie, dar înainte pornea „la sfert”. Să vedem. În rest, nici măcar ștergătoarele nu le-am schimbat. Mă gândesc că faptul că mașina stă în parcarea subterană le-a scutit de ciclurile de îngheț/dezgheț care distrug cauciucurile. Apropo de asta, este totuși o problemă ciudată, care nu știu dacă este de la ștergătoare. Spăl parbrizul cu lichid, se curăță OK, după care, reapare o peliculă lichidă, ca și cum ar ieși din parbriz. Iarna e cam nasol, fiindcă pelicula respectivă îngheață instant.
Sunt în continuare mulțumit de alegerea făcută și, din reproșurile pe care i le-am făcut de-a lungul timpului, cred că singurele cu adevărat deranjante sunt scaunele incomode la drum lung și unitatea media foarte slabă.
Sunt în continuare mulțumit de alegerea făcută și, din reproșurile pe care i le-am făcut de-a lungul timpului, cred că singurele cu adevărat deranjante sunt scaunele incomode la drum lung și unitatea media foarte slabă.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.
- bondalicir
- Posts: 1820
- Joined: 02 Mar 2008, 02:56
- Auto:
- Location: Buftea
- Contact:
Re: Zaboss se întoarce
Acea pelicula inseamna ca tre sa schimbi stergatoarele... Nu sterg eficient si mai ramane apa care formeaza acea pelicula... Le schimbi si ai sa vezi ca nu mai face...
kia ceed FL 1,6dsl Hp SW galben dakar , Style, 6MT, EcoDynamics ODO 258.000
kia proceed FL 1,6dsl Hp white, Style, Pachet sport ODO 142.000
Kia Sportage 1.6 TGDI 7DCT GT Line New Infrared 43.000
Probleme cu laptopul? incearca aici : http://www.depanarelaptop.ro
kia proceed FL 1,6dsl Hp white, Style, Pachet sport ODO 142.000
Kia Sportage 1.6 TGDI 7DCT GT Line New Infrared 43.000
Probleme cu laptopul? incearca aici : http://www.depanarelaptop.ro
- zaboss
- Posts: 1180
- Joined: 16 Sep 2010, 21:41
- Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
- Location: București
- Contact:
Re: Zaboss se întoarce
E ciudat totuși, pentru că, cel puțin aparent, nu există nimic. Pelicula apare DUPĂ ce au terminat de șters și, pentru câteva secunde, parbrizul este șters ok. Oricum, o să le schimb, 4 ani e suficient )
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.
- bondalicir
- Posts: 1820
- Joined: 02 Mar 2008, 02:56
- Auto:
- Location: Buftea
- Contact:
Re: Zaboss se întoarce
stiu... faci diferenta dupa ce le schimbi... asa am patit si eu... ele pareau ca sterg dar ramanea acea pelicula... dupa schimbare totul a fost ok
kia ceed FL 1,6dsl Hp SW galben dakar , Style, 6MT, EcoDynamics ODO 258.000
kia proceed FL 1,6dsl Hp white, Style, Pachet sport ODO 142.000
Kia Sportage 1.6 TGDI 7DCT GT Line New Infrared 43.000
Probleme cu laptopul? incearca aici : http://www.depanarelaptop.ro
kia proceed FL 1,6dsl Hp white, Style, Pachet sport ODO 142.000
Kia Sportage 1.6 TGDI 7DCT GT Line New Infrared 43.000
Probleme cu laptopul? incearca aici : http://www.depanarelaptop.ro
Re: Zaboss se întoarce
Merci mult zaboss. Fiatul ma interesa in principal pt ca sotia m-a anuntat ca fara automata nu mai poate conduce.