Zaboss se întoarce

Totul despre al vostru Kia Sportage şi poze bineînţeles!
User avatar
Ciprian Bivol
Posts: 111
Joined: 05 Nov 2019, 17:35
Auto: Sportage 1.6 TGDI 4x4 7DCT
Location: Bucuresti

Re: Zaboss se întoarce

Post by Ciprian Bivol »

Frumoasa masina! La cati mai multi km fara probleme!
Multumesc de informatii. Si eu la fel ca Alx03 cautam prin configurator si nu intelegeam ce se intampla.

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Zaboss se întoarce

Post by zaboss »

Cu plăcere. Momentan am fost atât de ocupat că n-am apucat să fac decât vreo 100 km cu mașina, încă mai descopăr chestii pe la ea :)
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

User avatar
ionutp
Admin
Posts: 993
Joined: 22 Aug 2019, 12:14
Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
Location: Bucharest

Re: Zaboss se întoarce

Post by ionutp »

Frumos sentiment cand descoperi lucruri noi la masina (pozitive ma refer) :D
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

User avatar
soparlik
Posts: 133
Joined: 11 Sep 2018, 15:19
Auto: Sportage1.6TGDi 7DCTBlue
Location: Bucuresti

Re: Zaboss se întoarce

Post by soparlik »

Beton masina ma tot uit si io la ea de mult numai ca aia 32mii pe Sportage 2019 au fost mai usor de indurat decat pe un Kodiaq care nu avea toate optiunile alea care ma ducea la 45mii si avea 3 ani in minus la garantie / calitatea si gandirea masinii vine spre consumator fata de kia care de abia acu incepe sa se gandeasca la astea - numa portbagajul ala face toti banii mai ales daca ai copii cu tot felul de hangarale / geamurile alea auto din telecomanda cu senzor de ploaie daca le lasi deschise / cotiera spate prin care poti baga skiurile / spatii depozitare peste tot - sub scaune / in usa pt umbrela / in stanga volanului / nebunia asta cu android/apple wireless / conectica masinii pe aplicatie etc / oglinzile exterioare heliomate / burduful-palnie ala pt lichidu de parbruz sa nu versi pe la motor / protectia usa sa nu o lovesti / ledu care chiar e led si cu cornering si mai mult decat probabil fara condens in faruri / navigatia mult mai desteapta in care vezi si detaliile masinii nu numai infotainment/ sa o stapanesti sanatos si sa ne mai zici de revizii / consum / alte lucruri bune si rele :-p


Sent from my iPhone using Tapatalk
Sportage T-GDI 4x4 7Dct Cosmos Blue GT Line

User avatar
Alx03
Posts: 478
Joined: 24 Jul 2019, 18:19
Auto: Sportage 1.6 TGDI 7DCT, GTLine
Location: Cluj Napoca

Re: Zaboss se întoarce

Post by Alx03 »

De acord cu tine, @soparlik, ca noi practic avem aceeasi masina: si eu as fi luat gama VAG cel si cel mai mult pentru optiunile de comfort, care in continuare mi se par peste ceea ce ofera asiaticii, in general. Treburi exact ca si cele mentionate de tine: cornering lights (noi avem faruri ceata pe LED, dar nu s-au obosit sa pune cornering, care e o optiune de electronica si nimic mai mult), geamuri automate din telecomanda (alt minus de care am fost surprins), lumini in portiere sau oglinzi, aplicatie care sa comunica cu infotainment-ul masinii (pe care stiu ca VAG o au la modelele noi), si multe alte detalii mici de comfort la care ajungi sa le simti lipsa daca ai mai avut ceva de la nemti in trecut.
Insa daca bine retin, nici la momentul achizitiei Sportage-ului nu vedeam optiunea de 4x4 cuplata cu motor pe benzina la Kodiaq si oricum eram putin reticent vis-a-vis de motoarele pe benzina de la nemti, unde cam toate gurile rele spun ca sunt sub cele asiatice, ca si fiabilitate, iar la cele diesel ar fi viceversa.

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Zaboss se întoarce

Post by zaboss »

Toate mărcile au acum probleme cu motoarele din cauza noilor norme de poluare, de aceea sunt greu de găsit anumite combinații gen cutie automată, cutie automată 4x4. @Alx03, la VAG este doar de anul acesta problema, din vară au început să dispară din configurator. Varianta asta a fost disponibilă până în septembrie. La VAG sunt acum 3 motoare pe benzină cu mai multe variante de putere 1.0 TSI (Acum cu 110 la DSG și 95 manuală), 1.5 (150 CP indiferent) și 2.0 care a fost cu 180, 190 din 2019, doar automată, și superpower la 272 (la fel doar automată). Să vedem ce va fi la anul.

Este dificil de comparat Kia cu Skoda, cehii fac mașini de capul lor de la începutul secolului trecut și acum mai beneficiază și de know-how VAG. Și la Kia se văd evoluțiile de la o generație la alta, dar ei au ceva de recuperat, însă mi se pare că au luat-o înaintea unora mai vechi.

O chestie amuzantă este că, în sfârșit, Fiat mi se pare mic :) Cu Sportage nu mi se părea *atât* de mic. Cu puțin efort intră în portbagajul ursului :)

Momentan, am reușit să aduc autobuzul la un consum de 12%, mers și întors de la întreprindere, 10 km, la orele „standard”, 8:30 și 16. Cred că pot și mai jos.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

User avatar
Alx03
Posts: 478
Joined: 24 Jul 2019, 18:19
Auto: Sportage 1.6 TGDI 7DCT, GTLine
Location: Cluj Napoca

Re: Zaboss se întoarce

Post by Alx03 »

La VAG sunt acum 3 motoare pe benzină cu mai multe variante de putere 1.0 TSI (Acum cu 110 la DSG și 95 manuală), 1.5 (150 CP indiferent) și 2.0 care a fost cu 180, 190 din 2019, doar automată, și superpower la 272 (la fel doar automată). Să vedem ce va fi la anul.
Si se pare ca pe Kodiaq tocmai a disparut si motorul de 2.0 TSI din oferta. Singurul care il mai vad oferit e cel de 1.5 TSI. Probabil tot din motive de norme si impresia mea este ca destul de curand o sa inceapa sa apara si la acest model versiuni hibride, cum e momentan cea de la Superb (parca).

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Zaboss se întoarce

Post by zaboss »

Motorul va reveni în configurator cel mai probabil în trimestrul 2 anul viitor. Hibridul fusese anunțat pentru anul acesta, dar probabil o să vină anul viitor. Era și Superb pe listă, chiar îmi plăcuse motorul, erau și câteva dotări în plus și, prin subvenție, ieșeam ușor mai ieftin, dar am preferat poziția la codus.
Ideea este că, pentru oraș, am Fiatul, deși deja cu Kodi am scos sub 12% consum față de 10% la Fiat. Consumuri exclusiv în oraș, multe drumuri scurte. Probabil că atunci când îl voi înlocui va fi cu una electrică, dau skip la hibrid. Dar pentru cine folosește o singură mașină, un hibrid mi se pare ideal, deocamdată.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

akeem
Posts: 950
Joined: 08 Oct 2017, 19:28
Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
Location: Bucuresti

Re: Zaboss se întoarce

Post by akeem »

Apropo de hibride, ca si eu sunt fan atunci cand ai o singura masina (pentru naveta in oras). Un coleg si-a luat RAV4 Hibrid (bine, mild, personal nu mi-as lua...) si cautand teste de 4x4 pe Youtube am vazut ca hibridele sunt praf la testul cu role, se comporta cau 4 x 2. Pai ori e 4 x 4 , ori nu e. Ca doar pentru un pic de tinuta mai buna pe sosea nu ma intereseaza, nu conduc chiar la limita.
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

User avatar
Alx03
Posts: 478
Joined: 24 Jul 2019, 18:19
Auto: Sportage 1.6 TGDI 7DCT, GTLine
Location: Cluj Napoca

Re: Zaboss se întoarce

Post by Alx03 »

RAV4 nu e tocmai mild-hybrid, ci e full-hybrid, adica undeva intre Plug-in Hybrid si Mild-Hybrid. La Mild-Hybrid nu ai decat un mic ajutor din partea unui motoras electric, in general de 48v, care te ajuta putin la pornirea de pe loc si golurile in schimbarea treptelor, pe cand sistemul de la Toyota face putin mai mult de atat si merge in jur de 10-20 (poate mai multi km) chiar exclusiv in EV mode.
Oricum, legat de partea cu tractiunea integrala - unele modele ca si RAV4, ca tot vorbim, au avut o abordare mai ciudata asupra acestui aspect, in care au pus un motor electric independent pe puntea spate, care intra in actiune acolo unde considera sistemele masinii ca e cazul. Practic, nu exista legatura mecanica intre puntea fata si puntea spate. Evident, nu e cea mai buna implementare. Insa din ce stiu, au inceput sa apara alte hibride ce au o implementare mai traditionala, folosind cardan, care teoretic, in functie de sismtemul de AWD, ar trebui sa se comporte asemanator cu o masina ce are exclusiv motor termic. Din ce retin, chiar noul Kia Sorento Hybrid e din acea categorie.

User avatar
Flavius18
Posts: 354
Joined: 30 Mar 2018, 21:31
Auto: Kia Sportage 1.6 GDI
Location: Bucuresti, Dristor

Re: Zaboss se întoarce

Post by Flavius18 »

In Anglia aia deja testeaza trolebuze cu hidrogen si trenuri la fel ... cred ca bateria nu o sa fie in viitor solutia.

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Zaboss se întoarce

Post by zaboss »

WhatsApp Image 2020-11-01 at 18.35.42.jpeg
Prima ieșire cu ursul. Până la Mangalia și înapoi. Ca impresii:
- Mașina este mai confortabilă ca Sportage. După 5 ore jumate de condus, desigur, cu o pauză de vreo oră cât ne-am plimbat, nu m-am resimțit deloc.
- Este mai silențioasă, nu doar diferența dintre benzină și motorină, ci este mai bine antifonată. Practic, zgomotul motorului nu se simte în habitaclu decât la ambalări, în rest, cel mai puternic zgomot este vântul.
- Este mai stabilă, am luat niște curbe cam cu 5 kmph mai sus decât cu Sportage.
- Consumul la dus a fost 8,5. La întoarcere a fost mai mare deoarece era și vântul mai puternic. Cam pe-aici eram și cu Sportage, la drumul ăsta. Pe bucata dintre Agigea și Mangalia, la dus, consumul mediu instant era și de 5%, deci, probabil în zona 90-100 kmph te apropii de ce zice producătorul 5,8% extra urban.
- ACC face toți banii, pe bucata aia în lucru mergea și la 19 kmph. Nu am testat în oraș să văd dacă funcționează și sub forma de Traffic Jam Assist. La un moment dat, citisem că nu e activă pentru România și se poate activa din mediu. La dus, la un moment dat mi s-a părut că nu frânează în timp util și am apăsat eu, dar ulterior l-am lăsat pe el să se descurce. Au mai fost vreo 2-3 situați în care eram gata-gata să apăs eu, dar a rezolvat :)
- I-am făcut și prima băiță, mai mult să dau jos gâzele și praful de plăcuțe de frână.
- Navigația mașinii este integrată cu Android Auto, dacă ai setată o adresă, îți apar pe Virtual Cockpit indicații, are integrare cu calendarul (poți stabili o întâlnire undeva și mașina preia adresa locației).
- Luminile ambientale sunt cool.
- Sunetul sistemului stoc este mai bun ca la Sportage, inclusiv în convorbirile telefonice.
Cu minus:
- Să trăiască tot neamul lu' dizainărul interfeței media, nici la asta nu pot să văd pe ditamai televizor interpretul și numele piesei :) Să mă pici cu ceară dacă înțeleg ce au oamenii ăștia în cap.
- Nu am butoane de telefon pe volan. Singurul loc în care poți prelua/respinge apeluri e pe tabletă. La modul teoretic, ar trebui să apară un „pop-up” pe Virtual Cockpit, și să dai dintr-o rotiță, dar probabil doar când e Jupiter în Scorpion sau cine știe ce altă conjunctură.
- Nu tot timpul reușesc să deschid portbagajul cu piciorul :)
În principiu m-am obișnuit cu mașina, cu noile tehnologii, am setat-o din toate butoanele :)
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

User avatar
Alx03
Posts: 478
Joined: 24 Jul 2019, 18:19
Auto: Sportage 1.6 TGDI 7DCT, GTLine
Location: Cluj Napoca

Re: Zaboss se întoarce

Post by Alx03 »

Este mai stabilă, am luat niște curbe cam cu 5 kmph mai sus decât cu Sportage.
Sunt curios daca ar fi valabila comparatia si cu GT-Line. Cel putin altii care au fost la TD si cu Kodiaq ziceau ca nu se simte foarte stabila la prima vedere. Dar depinde evident cu ce comparam.
Nu am butoane de telefon pe volan. Singurul loc în care poți prelua/respinge apeluri e pe tabletă. La modul teoretic, ar trebui să apară un „pop-up” pe Virtual Cockpit, și să dai dintr-o rotiță, dar probabil doar când e Jupiter în Scorpion sau cine știe ce altă conjunctură.
Din experienta cu alte modele din gama VAG conduse, daca implementarea e la fel (n-am verificat), ar trebui sa poti prelua apeluri apasand una din "rotitele" de pe volan. Daca bine retin, cea dreapta. Imposibil ca la modelele mai vechi conduse de mine sa fie asa, iar la Kodiaq sa fi scos posibilitatea asta.
Nu tot timpul reușesc să deschid portbagajul cu piciorul :)
Acolo, daca nu ma insel, e un senzor optic si tare cred ca mizeria de pe masina are un cuvant de spus acolo.

Oricum, utila comparatia. Sunt multe aspecte care sunt de interes pentru cine a stat intre VAG si Kia sau alte asiatice, cum am stat si eu, de altfel. Si poate pe viitor o sa iau iar in considerare VAG, in special pentru dotarile de confort, unde momentan mi se pare inca peste majoritatea asiaticelor la preturi asemanatoare.

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5232
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Zaboss se întoarce

Post by Nesta3 »

Comparatia e cu Sportage SL sau QL?
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Zaboss se întoarce

Post by zaboss »

@Nesta comparația e cu Sportage-ul meu, SL.
@Alx03
Cred că percepția de stabilitate este dată de diferența de dimensiune, eu dacă le mai schimb, mă adaptez mai ușor. Pe de altă parte, am serioase dubii că la un test-drive duci o mașină la punctul în care să testezi stabilitatea efectiv. În cazul meu este fix vorba de faptul că am abordat niște curbe cu viteză mai mare decât pe Sportage. Mă mai gândesc la o chestie. Kodiaq are direcția un pic mai asistată decât la Sportage. Nu e ca la Renault, unde e exagerat, dar suficient cât să se simtă o diferență.
Da, la modul teoretic așa funcționează. Doar că pentru a se activa rotița este necesar să apară pe Virtual Cockpit/Maxi dot apelul. Care apare o dată din 3, nu știu care este logica, mai aștept să vedem dacă e o problemă de soft.
La confort, da, este superior, nu din vreo diferență de calitate a materialelor, unde e comparabil, ci efectiv din proiectare, gândirea unor funcții, ergonomie. De exemplu, cotiera nu este ajustabilă doar față/spate, ci și pe înălțime. Spațiile de depozitare sunt mai bine gândite. Chestii mărunte dar care fac diferența.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

Post Reply

Return to “Jurnal de bord”