Register    Login    Forum    Search    FAQ

Club KIA » Modele KIA » Sportage » Jurnal de bord




 Page 1 of 5 [ 73 posts ] Go to page 1, 2, 3, 4, 5  Next



Author Message
 Post Posted: 09 Feb 2015, 22:31 
Offline

Joined: 15 Aug 2014, 23:42
Posts: 159
Auto: Sportage 2.0 GDI AT Classic
Salutari tuturor,

Dupa cum anuntasem cu ceva timp inainte pe forum, din data de 9 ianuarie sunt la volanul Sportage-ului meu, achizitionat de la Luk Motors, comanda realizata la 12.10.2014 si livrare la data de 07.01.2015.
Tinand cont ca am traversat si sarbatorile de iarna, pot spune ca sunt foarte multumit legat de termenul de livrare a masinii. E un lucru foarte pozitiv faptul ca masina se produce in SlovaKIA si astfel termenul de livrare devine foarte rezonabil.

In cele ce urmeaza doresc sa deschid acest jurnal de bord pe care sa-l continui ulterior, dat fiind ca a trecut doar o luna de la achizitie, o perioada foarte scurta de a expune un punct de vedere obiectiv sau subiectiv asupra unui autovehicul.

Here we go:
Model Sportage FL
Versiune: Classic
Motorizare: 2.0L, GDI, tractiune pe fata
Transmisie: 6AT+marsarier
Culoare: Deluxe White
Km parcursi: 430 din care 58 extraurbani, restul exclusiv urban in toate conditiile posibile: ger, ploaie, ninsoare, trafic bara la bara, trafic de duminica, cozi semafor and so on:
Consum: urban: 12,6-13,8l pe ultimii 185km
extraurban: 7,6l pe cei 58 de km extraurbani din care 35 autostrada AR-TM, viteza medie
95 km/h, maxima 110km/h
Viteza urbana afisata de CB: 16km/h
Sistem ECO Active: activat - intra in actiune in zilele geroase si in trafic ingreunat.

Puncte tari:
- design exterior exceptional, alaturi de Evoque, cred ca sunt cele mai reusite modele de pe piata actuala auto, si peste 5 ani, vor arata tot fresh;
- masina este bine proportionata, cu o mica exceptie (inaltime) pe care o voi detalia la puncte slabe, latimea de 1,855m confera o senzatie de stabilitate suplimentara;
- motorizare potenta, cred ca tehnologia Gasoline Direct Injection poate fi imbunatatita pe viitor, insa pentru gabaritul masinii cei 167CP sunt arhisuficienti. Dat fiind faptul ca in cartea tehnica se specifica faptul ca in prima mie de km sa nu ne aruncam in pedala, momentan nu am simtit momentul cuplului maxim, nu am trecut inca de 3000 de turatii;
- directia masinii se comporta excelent, fiind moale atunci cand trebuie si conferind siguranta la viraje sau la viteze ridicate;
- masina dispune de o manevrabilitate excelenta, in ciuda gabaritului te poti strecura foarte usor fara emotii;
- insonorizare peste medie, motorul pe benzina isi face simtita prezenta in primele 2 trepte, dupa care, asa cum era si cantecul acela - Enjoy the silence;
- cutie de viteze, care dupa parerea mea in 2015, trebuia obligatoriu sa fie cu dublu ambreiaj, schimba totusi extrem de lin, fara nicio perceptie, poate doar intre treapta 2 si 3, la temperaturi scazute, poti simti o usoara trecere, in rest, extrem de fluida;
- suspensia semirigida, cred ca jantele de 17 sunt cea mai buna alegere, denivelarile nu se resimt in mod violent, trecerile peste linii ferate sunt destul de bine absorbite - Anvelope Kumho IZEN KW 23 de iarna la dimensiunea de 225/60 R17 99H;
- podeua din spate este aproape plana, nu exista tunel decat cu o inatime de maxim 2 cm;
- masina dispune de frane foarte bine reglate, frana de pedala intra repede in actiune la atingere. Totodata, masina decelereaza foarte bine, practic poti lasa masina la inertie libera cu 100m de semafor si aproape se opreste fara frana de pedala;
- sistemul de climatizare, chiar daca nu este automat, face fata cu brio, habitaclul in ciuda volumului generos se incalzeste repede. Un plus deosebit si pentru incalzirea in scaune si bancheta din spate, mai ales ca masina are tapiteria de stofa integral, in circa 2-3 minute simti scaunele calde;
- oglinzile retrovizoare exterioare sunt foarte bine proiectate si confera o vizibilitate excelenta, de asemenea se incalzesc repede;
- un plus il constituie si roata de rezerva care spre deosebire de multe branduri auto e de dimensiuni normale si pe janta originala din aliaj;
- aparatorile de noroi sunt corect pozitionate si nu strangi foarte multa mizerie dupa roti;
- luminile ambientale la conexiunile USB/AUX si la suportul de pahare dau un feeling de putin premium in interior;


Puncte slabe:
- designul interior - pe cat de fresh este la exterior masina, pe atat de tern si neinspirat este spatiu interior. Cred ca la o masina care se adreseaza in special segmentului 30-40 de ani, se puteau alege combinatii de culori mai inspirate. Eu avand versiunea Classic imi vine sa citesc Bacovia la volan cat de plumburiu poate fi interiorul. Un mare pacat pentru o astfel de masina;
- cuvantul de ordine pentru interior a fost - PLASTIC - in unele locuri mai moale in majoritate casant, un mare minus il constituie plasticul de pe usi - negru si extrem de urat. De asemenea manerele usilor nu sunt cromate si dau impresia de produs de foarte proasta calitate, cand cobor il deschid cu oarecare retinere, mie sa nu raman cu el in mana;
- butucul levierului schimbatorului de viteze este acoperit de o membrana asa zisa de piele care arata stupid, se putea gandi altcumva zona schimbatorului cutiei de viteze;
- sistemul multimedia (cel fara navigatie cu subwoofer) este extrem de primar, mai mult de 4-5 posturi nu pot prinde in TM pe radio, majoritatea nu se aud bine. Bluetooth a functionat la activare insa nu am insistat prea mult, urmeaza sa-l mai butonez;
- culoarea ecranului sistemul multimedia cat si fereastra computerului de bord e turbata in acel rosu, oricat de mult ii diminuezi contrastul si luminozitatea, nu arata prea fericit. De asemenea, marimea ferestrei computerului de bord putea fi marita in diagonala cu 5 mm;
- total aiurea dispunerea butoanelor pentru CB, acel trip cu reset, pentru activare trebuie sa iei mana de pe volan, se putea gandi o pozitionare mai eficienta;
- montantul din stanga destul de lat, obstructioneaza intr-o oarecare masura vizibilitatea soferului, cred ca 3-3,5cm in plus la inaltimea masinii (in loc de 1,645 la 1,680m), ar rezolva problema dispunerii si inclinarii parbrizului masinii, conferind o vizibilitate mult mai buna;
- scaunul soferului nu impresioneaza cu absolut nimic, intr-o luna scursa, inca incerc sa ma obisnuiesc cu el, sa-mi gasesc o pozitie cat mai buna, nicidecum confortabila;
-nu stiu cum Kia a determinat volumul portbagajului, dar eu fac pariu cu oricine ca acolo nu sunt 564l, precum spune cartea, eventual doar cu locul de sub podea unde se regaseste roata de rezerva;

Ma voi opri aici, cred ca e mai mult decat suficient, pentru o deschidere de topic. Multe din obiectiunile mele pot fi obiective sau subiective, dat fiind ca a trecut o singura luna de exploatare. Insa aceste constatari le-am facut oarecum si vis-a-vis de cele 4 masini pe care le-am condus in ultimii 2 ani: Chevrolet Captiva, Chevrolet Trax, Opel Antara, Subaru Tribeca, toate pe transmisie automata.

Momentan masina o evaluez undeva intre 7-7,5 din 10, sunt multe lucruri bune, in acelasi timp se pot imbunatatii multe aspecte. Totusi masina este mai mult decat satisfacatoare tinand cont ca in 20k euro, totusi primesti un autovehicul si frumos si cu multe dotari, pe care la alti producatori auto nu le intalnesti, sau pentru care se platesc sume importante sub forma optionalelor.

Topicul ramane deschis tuturor sa ne spunem impresiile in continuare.

Toate cele bune :)
-


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top 
 Post Posted: 10 Feb 2015, 12:26 
Offline
Moderator
User avatar

Joined: 02 Dec 2008, 14:40
Posts: 818
Auto:
cat de repede incalzeste clima manuala?

ps personal gasesc clima dual zone un moft, in 4 ani de folosire a stat pe aceeasi temp stanga dreapata.

_________________
masina mea Kia SPORTAGE 1,6 GDI style
masina prietenei Kia C'EED best 1,4l
masina familie Kia SPORTAGE 2.0 DSL 4wd CITY


Top 
 Post Posted: 10 Feb 2015, 15:52 
Offline

Joined: 15 Aug 2014, 23:42
Posts: 159
Auto: Sportage 2.0 GDI AT Classic
b76bgaarh wrote:
cat de repede incalzeste clima manuala?

ps personal gasesc clima dual zone un moft, in 4 ani de folosire a stat pe aceeasi temp stanga dreapata.


Ce am sesizat pana acum:
- la temperaturi exterioare de circa 2-8 grade C, masina se incalzeste in circa 2-3 minute;
- sub 0 grade e ceva mai dificil, undeva la 5-6 minute.
Acum nu am stat niciodata sa vad efectiv pe ceas, nici nu am apelat foarte des la incalzire, dat fiind ca drumurile prin oras rar depasesc 10-15 minute.

Am sa urmaresc mai atent climatizarea/incalzirea si voi reveni cu detalii.

Toate cele bune


Top 
 Post Posted: 10 Feb 2015, 15:57 
Offline

Joined: 15 Aug 2014, 23:42
Posts: 159
Auto: Sportage 2.0 GDI AT Classic
Eu revin la o doleanta mai veche, legata de sistemul multimedia dedicat din link-ul de mai jos.
http://www.car-sound.ro/tv---dvd-auto/d ... f7040.html
http://www.macrom.it/en/car-entertainme ... t/m-of7040

Ce parere aveti, merita sa merg pe acesta sau sa incerc chinezariile gen edotec/witson/tti.

Mersi.


Top 
 Post Posted: 10 Feb 2015, 16:23 
Offline
Moderator
User avatar

Joined: 02 Dec 2008, 14:40
Posts: 818
Auto:
exista ecran "mai interesant" pt comp de bord, se numeste bord supervision.

_________________
masina mea Kia SPORTAGE 1,6 GDI style
masina prietenei Kia C'EED best 1,4l
masina familie Kia SPORTAGE 2.0 DSL 4wd CITY


Top 
 Post Posted: 10 Feb 2015, 16:56 
Offline

Joined: 15 Aug 2014, 23:42
Posts: 159
Auto: Sportage 2.0 GDI AT Classic
b76bgaarh wrote:
exista ecran "mai interesant" pt comp de bord, se numeste bord supervision.


Bord supervision se putea opta de la versiunea Style in sus, ceea ce implica in plus 2500 euro
la model + vreo 400 euro pentru tipul de bord supervison.
Erau 3000 de euro in plus pe care nu i-am avut la dispozitie. Asta e.

Toate cele bune.


Top 
 Post Posted: 10 Feb 2015, 18:36 
Offline
Moderator
User avatar

Joined: 02 Dec 2008, 14:40
Posts: 818
Auto:
mda, cam tarani.

bafta.

ps pune si poze cu fetele de usi.
pps ma bate un gand la un gold cu ceva optionale de aia te "stresez".

_________________
masina mea Kia SPORTAGE 1,6 GDI style
masina prietenei Kia C'EED best 1,4l
masina familie Kia SPORTAGE 2.0 DSL 4wd CITY


Top 
 Post Posted: 10 Feb 2015, 19:07 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2013, 23:28
Posts: 56
Auto: Sportage
cmusat2000 wrote:
Eu revin la o doleanta mai veche, legata de sistemul multimedia dedicat din link-ul de mai jos.
http://www.car-sound.ro/tv---dvd-auto/d ... f7040.html
http://www.macrom.it/en/car-entertainme ... t/m-of7040

Ce parere aveti, merita sa merg pe acesta sau sa incerc chinezariile gen edotec/witson/tti.

Mersi.


Eu am o chinezarie de aproape un an. Ii functioneaza comenzile pe volan si USB-ul, dar nu functioneaza cu microfonul original (a trebuit sa mai montez unul, ceea ce nu imi place. De asemenea, cand e frig afara sonorul radioului are distorsiuni cateva minute.
Navigatia e slabuta (probabil are nevoie de un update).
Ma gandesc sa pun din nou sistemul original.
Mai am o chinezarie nefolosita, cu ecran de 8 inch, dar ii lipseste ceva pentru ca nu functioneaza comenzile de pe volan (probabil merge la dotari mai de baza.

_________________
Sportage 2013, 2.0 DSL, 184 CP, AWD, 6MT, Black Pearl


Top 
 Post Posted: 10 Feb 2015, 22:36 
Offline
User avatar

Joined: 22 Aug 2007, 23:21
Posts: 424
Location: Iasi
Auto: Kia Cee'd 1.4 2007
Felicitari pentru review si sa o stapanesti cu placere!

Nu am condus masina, doar ce am vizionat-o in showroom.
Arata bine in exterior, dar scaunele fata mi s-au parut fara suport lateral, poate cele din piele sa aiba un alt profil.
E o masina interesanta, convenabila la pret, fiabila si fara cheltuieli suplimentare timp de 7 ani.
Cred ca o asemenea masina trebuie echipata si cu tractiune integrala pentru a beneficia la maximum de garda la sol mare.

_________________
Cee'd 1.4 best 2007 --> E neagra si e a mea! Jurnal de bord


Top 
 Post Posted: 10 Feb 2015, 23:46 
Offline

Joined: 15 Aug 2014, 23:42
Posts: 159
Auto: Sportage 2.0 GDI AT Classic
b76bgaarh wrote:
mda, cam tarani.

bafta.

ps pune si poze cu fetele de usi.
pps ma bate un gand la un gold cu ceva optionale de aia te "stresez".


Salutare,

Nu ma stresezi cu nimic, chiar imi face placere sa schimbam opinii.

Dupa parerea mea, versiunea Gold e cea mai proasta alegere pe care ai putea-o face.
Atentie - GOLD e de fapt versiunea CLASSIC, la care s-a montat tractiunea integrala, la 21533euro (2.0 GDI 6AT). Totodata, versiunea GOLD nu dispune de niciun pachet si are lipsa nenumarate accesorii, acestea finnd trecute ca si optionale, ceea ce ridica pretul masinii cu sute de euro, poate chiar mai mult de 1000-1500euro, astfel ajungi cu masina la vreo 23000 euro/

Daca vei configura versiunea Style pe site la Kia, vei ajunge la un pret similar sau cu 500 euro in plus - la Style ai in pret incluse: climatizare automata, 4x4, oglinzi cu semnalizare si rabatabile electric, jante aliaj pe 17', geamuri fumurii spate, bare plafon, tapiterie mixta stofa-piele, poti opta pt. bord Supervision, ai 3 pachete incluse, Pachet 1+2+4 si lista poate continua.

Tale a minute to think about it.

Numai bine.


Top 
 Post Posted: 11 Feb 2015, 11:46 
Offline
Moderator
User avatar

Joined: 02 Dec 2008, 14:40
Posts: 818
Auto:
diferenta e de 1000 euro. masini configurate cum vrea muschiu meu.

si singurul lucru care lipseste este clima automata bizona. a da, si gold are tapiserie din panza nu musama plus panza, ca style. la cel din semnatura am luat pachetul tecno orange si am tapiserie doar din panza.

pune te rog poza cu fata de usa sa vad cum este la clasic.

_________________
masina mea Kia SPORTAGE 1,6 GDI style
masina prietenei Kia C'EED best 1,4l
masina familie Kia SPORTAGE 2.0 DSL 4wd CITY


Top 
 Post Posted: 11 Feb 2015, 19:47 
Offline

Joined: 15 Aug 2014, 23:42
Posts: 159
Auto: Sportage 2.0 GDI AT Classic
b76bgaarh wrote:
diferenta e de 1000 euro. masini configurate cum vrea muschiu meu.

si singurul lucru care lipseste este clima automata bizona. a da, si gold are tapiserie din panza nu musama plus panza, ca style. la cel din semnatura am luat pachetul tecno orange si am tapiserie doar din panza.

pune te rog poza cu fata de usa sa vad cum este la clasic.


Nu sunt cele mai clare sau profesionale poze, insa o idee poti sa iti faci.
Eu daca aveam banii necesari mergeam pe Style...e alegerea ta.

Toate cele bune.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top 
 Post Posted: 12 Feb 2015, 11:45 
Offline
Moderator
User avatar

Joined: 02 Dec 2008, 14:40
Posts: 818
Auto:
multumesc.

pt ce doresc eu e f bine. daca la style mai avem optiunea sa renunt la "pielea" artificiala de pe scaune, o luam in calcul.

bafta.

_________________
masina mea Kia SPORTAGE 1,6 GDI style
masina prietenei Kia C'EED best 1,4l
masina familie Kia SPORTAGE 2.0 DSL 4wd CITY


Top 
 Post Posted: 12 Feb 2015, 12:41 
Offline
Master Of Puppets
User avatar

Joined: 11 Jun 2008, 02:28
Posts: 811
Location: All around the world
Auto: Mazda Cx5
Sa o stăpânești sănătos.

Interiorul și portbagajul au fost motivele pt care am eliminat Sportage de pe lista mea. Nici eu nu cred ca portbagajul are 564 l, sau depinde ce au masurat la el. Eu la Mazda am de 501 l și ochiometric mi se pare mai spațios (poate nu o fi)

@b76bgaarh eu am avut piele ecologica pe ceed și timp de 6 ani de exploatare și 140k km arata foarte foarte bine.

_________________
Mazda Cx5 2.2 D AWD 175 CP Revolution - Red Soul
Ex : Kia Cee'd 2.0 GSL Style- Kompass Blue
http://picasaweb.google.com/Bonzai222/ElCid#
Nu conteaza cat de lung ai parul, important e ce si cum gandesti


Top 
 Post Posted: 12 Feb 2015, 14:13 
Offline

Joined: 15 Aug 2014, 23:42
Posts: 159
Auto: Sportage 2.0 GDI AT Classic
Cateva mici neajunsuri pe care am uitat sa-l trec:

- martorul pentru usa/usi deschise - indica doar faptul ca o usa sau mai multe sunt deschise, insa nu arata care, martorul apare conventional cu cele 2 usi din fata deschise. Nu cred sa fi fost un pret prea mare sa pui un senzor care sa indice care usa e deschisa;

- bluetooth cu apelare vocala: oricat de fonetic as spune numele din agenda telefonului, doamna din bord zice ca nu recunoaste niciun contact. Am incercat toate accentele din lb. engleza fara succes.


Top 
Display posts from previous:  Sort by  
 
 Page 1 of 5 [ 73 posts ] Go to page 1, 2, 3, 4, 5  Next




Club KIA » Modele KIA » Sportage » Jurnal de bord


Who is online

Registered users: aqua, Bing [Bot], costinliviu, danicrai, eugenflorinmanea, Exabot [Bot], Google [Bot], motanul, Qalex21, Spinnaker, Yahoo [Bot]

 
 

 
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to: