Kia Sportage World Cup Edition 184 MT

Totul despre al vostru Kia Sportage şi poze bineînţeles!
Alex1121
Posts: 30
Joined: 11 Jun 2014, 20:19
Auto: Kia Sportage

Re: Kia Sportage World Cup Edition 184 MT

Post by Alex1121 »

Deocamdată am ajuns la 1700 km în urma unui drum mai lung de aproximativ 500km care a îmbinat toate tipurile de drum.

Concluzii până acum:
1) Mașina este foarte confortabilă cu jantele pe 18 inchi-mult mai ok decât Ford Focus-ul cu jante pe 16 care e folosit ca mașină de zi cu zi
2) Pe autostrada la 130km/h consumul este de 8.5 litri
3) Xenon-ul pe fază scurtă este excelent, păcăt ca nu e și pe fază lungă.
4) Consumul minim obținut fără AC pornit la un rulat liniștit a fost de 6.5 -strict extern, însă e nevoie de foartă multă reținere pentru a-l realiza

Personal, dacă era posibil aș fi optat pentru motorul de 2.0 benzină turbo de 260 cp care e disponibil în State, dar de-în UE se pare că nu e omologat.
E ok cel diesel, însă ca a 3 mașina=>sub 10.000 km pe an ar fi fost bun ceva pe benzină mai nervos.
Păcăt că nu e disponibil și la noi, cred că ar fi fost cam pe la același preț cu cel de 184 CP.

mongol
Posts: 263
Joined: 14 Aug 2013, 15:02
Auto: kia sportage 2dsl awd mt 184

Re: Kia Sportage World Cup Edition 184 MT

Post by mongol »

Aia e o super masina. Blocul motor e de la mithubishi evo 10, are suta in 7 secunde. Dupa niste calcule empirice ar fi mai scumpa decat ce avem noi (184 hp) cu vreo 1500-2000 de euro si pentru faptul ca vine exclusiv cu automata. Nu e vorba de omologare, e vorba ca niste baieti "destepti" au stabilit ca nu e cazul sa o vanda in Europa, unde toata lumea e fan diesel. Eu sincer (si ma bucura faptul ca nu sunt singurul) nici n-as fi stat pe ganduri (treceam peste automata si consum). Cel mai aproape de noi cred ca se poate achizitiona din rusia.

colin
Posts: 321
Joined: 24 Jan 2013, 15:26
Auto: Ceed

Post by colin »

Daca puneau 2.0 ala pe noul ceed gt cam faceau niste vanzari :)

Alex1121
Posts: 30
Joined: 11 Jun 2014, 20:19
Auto: Kia Sportage

Re: Kia Sportage World Cup Edition 184 MT

Post by Alex1121 »

Am nevoie sa imi iau lanturi pt iarna?
Mi-am luat un set de jante de aliaj pe 16+anvelope de iarna.
Din experienta voastra cum e sistemul de awd pe zapada?
In alta ordine de idei, cand pornesc "lock"-ul dezactivez inainte ESP-ul?

Multumesc

mongol
Posts: 263
Joined: 14 Aug 2013, 15:02
Auto: kia sportage 2dsl awd mt 184

Re: Kia Sportage World Cup Edition 184 MT

Post by mongol »

Teoretic n-ai nevoie de lanturi, asta daca nu vrei sa sui pana la babele cand dau zapezile. "Lock" il pui fie preventiv, inainte de a intra intr-un posibil rahat, fie ai intrat deja in el si vrei sa iesi. In ambele cazuri elimina saracia asta de esp.

User avatar
chinezu81
Posts: 354
Joined: 28 Mar 2013, 09:04
Auto: Kia Sportage AT, 2.0, 184CP

Re: Kia Sportage World Cup Edition 184 MT

Post by chinezu81 »

In conditii de iarna normala (nu troiene) nu ai nevoie de lanturi. Din experienta, lock-ul nu imbunatateste considerabil tractiunea, masina intrand automat in AWD cand pierde din tractiune pe fata. Daca vrei sa te stii mai calare pe situatie bagi lock-ul pe zapada, in special daca urci vreo panta inzapezita. Bine, eu am folosit lock-ul in Sectorul 2, intre blocuri pe considerentul ca la mine nu intra nimeni si nimic sa deszapezeasca intre blocuri, dar inca o data nu am vazut vreo diferenta notabila cu lock si fara lock. Tot ce pot sa spun e ca masina face fata la 10-15 cm de zpada. Mai sus si mai ales cu gheata sub zapada risti sa te impotmolesti, asa ca nu forta nota :), chiar si pe AWD.

Alex1121
Posts: 30
Joined: 11 Jun 2014, 20:19
Auto: Kia Sportage

Re: Kia Sportage World Cup Edition 184 MT

Post by Alex1121 »

Cateva intrebari daca se poate:
1) In mod normal la noi care punte trage? fata sau spatele?
2) In conditii de aderenta scazuta cuplul se transmite intre puntea fata si spate sau poate sa fie transmis si intre rotile diferite ale fiecarei punti (stanga dreapta)? Gen-cum e sistemul de la EVO X care transmite functie de nevoie tot cuplul catre o singura roata?
3) Noi avem diferential blocabil pe spate? si pentru punctul 2 era cumva nevoie de diferential central? - sper ca nu le incurc.
4) Pana la urma care e cifra reala pentru 0-100km/h? Kia zice 9.8 sec dar stiu ca un coleg obtinuse 8.3 sec. A mai incercat cineva?

mongol
Posts: 263
Joined: 14 Aug 2013, 15:02
Auto: kia sportage 2dsl awd mt 184

Re: Kia Sportage World Cup Edition 184 MT

Post by mongol »

Kia nu are diferential central. Are un cuplaj central electromagnetic, care la nevoie se poate bloca. Conform prezentarii oficiale a sistemului facut de magna (e pe youtube), puntea spate ajuta la tractiune mai tot timpul, electronica emuland foarte bine un diferential central asa cum are subaru. Cuplu pe o roata? Nu cred ca e cazul. Diferentialul spate de la kia nu se poate bloca. Ala se blocheaza numai la masinile adevarate de offroad. Kia poate si ea sa mearga pe niste drumuri destul de rele ( am fost cu ea pana la gorgova, in Delta, nu recomand) si n-a tremurat, n-a tusit. Prin comparatie sistemul de pe duster e mult mai primitiv. In situatii grele cuplajul se incinge si ramai in 4×2. Nu mi s-a intamplat, dar altii au patit-o. La kia are protectie imptriva acestui lucru, si oricum se simte ca sistemul e mult mai avansat. Exemplu concret: la duster puntea spate cupleaza pe auto mut mai tarziu si mai greu ca la kia. La Kia cateva luni bune nici n-am putut scartii rotile. Un duster cu sistem magna era super in off.
Referitor la 0-100. Timpii dati de kia la orice versiune de motorizare n-au legatura cu realitatea. Nu stiu cum i-au stabilit. Eu am scos 8.3 cu a mea (esp off) dar nu l-am omologat :D si nici n-am accelerometru. Pe youtube sunt unii care testeaza acceleratia masinilor cu sisteme destul de profesioniste. 2 dsl manual n-au testat, dar au testat versiunea lui Chinezu, 184 hp aut. 9.45 in loc de 9.8 cat da kia. Si apropo, da, 9.8 e timpul dat de kia la versiunea automata. Nu s-a obosit nimeni sa calculeze timpul pentru aia manuala ca oricum doar prin europa vand asa ceva. Daca scazi cam o secunda diferenta dintre cutii ajungi la timpul obtinut de mine. Daca face cineva rost de un accelerometru ma ofer voluntar pentru teste.
Alex ia incearca tu o plecare de pe loc cu esp-ul scos. Schimbi la 4500 si tot asa. Eu am avut si masina mai rapida si-ti spun: kia poate multe. Problema la noi e ca la kickdown cu esp on electronica mananca clar timp pretios de aceea eu il scot de cate ori am ocazia.

Alex1121
Posts: 30
Joined: 11 Jun 2014, 20:19
Auto: Kia Sportage

Re: Kia Sportage World Cup Edition 184 MT

Post by Alex1121 »

Multumesc de raspunsuri. =D>
O sa incerc clar, insa astept sa fac macar 3000 de km.
Dupa km astia chiar sunt curios. Intrebam pentru ca un Tiguan cu 177 cai manual scoate undeva la 7.7 sec si pana la 9.8 sec ale noastre era diferenta extrem de mare.
Stiu ca aceste cifre nu sunt relevante, dar tot eram curios :)
In alta ordine de idei, in ultimul drum (500 km) masina a vazut de 2 ori accelerari puternice pana spre rosu (fara sa imi dau seama ce e drept) si a tras extrem de bine.
Se simte ca motorul incepe sa se lase si sa aiba alt comportament.

Am descoperit Wrangler-ul de la Jeep-care mi se pare uau si imi pare rau ca nu am apucat sa dau o fuga inainte sa iau Sportage-ul.
Stiu ca era mai scump, dar cred ca merita un drum pana la reprezentanta.

mongol
Posts: 263
Joined: 14 Aug 2013, 15:02
Auto: kia sportage 2dsl awd mt 184

Re: Kia Sportage World Cup Edition 184 MT

Post by mongol »

Daca tiguanul ala scoate 7,7 pana la suta il mananc cu bucsi cu tot. Si condu wrangler ala si stam de vorba. E el as in off, dar pe sosea e varza, cum sunt mai toate offroaderele adevarate (sasiu, punti etc).

mongol
Posts: 263
Joined: 14 Aug 2013, 15:02
Auto: kia sportage 2dsl awd mt 184

Re: Kia Sportage World Cup Edition 184 MT

Post by mongol »

Ultima versiune de tiguan (model 2014, cutie manuala, 2 tdi 177 cp) are suta in 8,5 sec!!! Cel mai rapid tiguan (2tsi 220 cp) are suta in 7,3 secunde. Cel mai rapid suv diesel cu motor de 2 litri diesel cu o singura turbina e x3 facelift - 190 cp, suta in 8 sec.

Alex1121
Posts: 30
Joined: 11 Jun 2014, 20:19
Auto: Kia Sportage

Re: Kia Sportage World Cup Edition 184 MT

Post by Alex1121 »

Am fost pe aproape ...
Inainte de Kia am fost la VW pentru Tiguan Rline insa cu motorul de 2.0 tfsi 210 cai era undeva la 33.000 cu toate reducerile deci a iesit rapid din schema.
Eh... cat de curand o sa calculez singur ce poate Sportage ul si revin cu info

mongol
Posts: 263
Joined: 14 Aug 2013, 15:02
Auto: kia sportage 2dsl awd mt 184

Re: Kia Sportage World Cup Edition 184 MT

Post by mongol »

Nu uita sa dezactivezi esp-ul mai intai. Daca faci rost de un accelerometru sunt si eu interesat.

mongol
Posts: 263
Joined: 14 Aug 2013, 15:02
Auto: kia sportage 2dsl awd mt 184

Re: Kia Sportage World Cup Edition 184 MT

Post by mongol »

Am facut rost de un accelerometru (matrix - kat), nu stiu cat e de bun, si am repetat masuratorile. Rezultatele sunt in Jurnalul meu de bord.

Alex1121
Posts: 30
Joined: 11 Jun 2014, 20:19
Auto: Kia Sportage

Re: Kia Sportage World Cup Edition 184 MT

Post by Alex1121 »

Salut
Daca as vrea asa ceva am vreo sansa sa reusesc dar sa imi pastrez garantia?
Ce părere aveți
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Post Reply

Return to “Jurnal de bord”