2 dsl awd mt

Totul despre al vostru Kia Sportage şi poze bineînţeles!
mongol
Posts: 263
Joined: 14 Aug 2013, 15:02
Auto: kia sportage 2dsl awd mt 184

2 dsl awd mt

Post by mongol »

Buna ziua tuturor! Dupa o asteptare neverosimila de circa 6 luni, miercuri 30 octombrie am reusit sa-mi ridic masinuta de la mit motors baneasa. Am beneficiat de mai multe avantaje pt intarzierea masinii, dar am refuzat cauciucurile de iarna in favoarea a 4 revizii gratuite. Masina este echipare style + cateva optiuni: navigatie (am luat-o pentru muzica mai de calitate fata de standard), pilot automat, scaune incalzite si bineinteles high power. Desi sunt sepctaculoase, nu am vrut nimic electronic in plus cum ar fi keyless entry sau parcare automata. Chestie de gusturi.
Cand am luat-o avea 3 km si consum mediu 13.8. Pana vineri la 5.00 dimineata am facut in jur de 140 km exclusiv in bucuresti, iar consumul a scazut la 10.8. Vineri am resetat consumul la iesirea din buc si am urmat traseul alexandria, craiova, drobeta turnu severin, orsova, clisura dunarii, moldova veche, timisoara, arad si am innoptat langa oradea in statiunea 1 mai. Masina fiind in rodaj nu am depasit 120 km pe dn si 70-80 in localitate, nu mai mult de 2700 de ture. Pana la orsova am mers ceas, am facut in jur de 4 ore si un sfert, am prins liber. Clisura a durat mult, vreo trei ore jumate cu poze si cu drumul extrem de prost. Consum mediu pana la ierirea din orsova: 5.8. Asta este si consumul minim pe care o sa-l aiba masina asta. La Timisoara am mancat in centru, cand am plecat spre autostrada deja conzumul crescuse la 6. E drept ca in timisoara am prins aglomeratie de ziceai ca esti in bucuresti. Autostrada pana la arad facuta pe pilot la 140. Consumul a crescut la 6.2. Sambata dimineata am plecat din oradea la cluj la niste prieteni unde am mancat la o cofetarie in centru, Mozart. Cofetaria ok dar fara toaleta!!! Din cluj am luat-o spre baia mare.
Unde am realimentat. Practic un plin m-a tinut de la orsova pana la baia mare. Eu zic ca e ok.
Am ramas in baia la niste rude si duminica dimineata am pornit spre dej, reghin, toplita cu un mic ocol la bilbor la socrii. Pentru ca am mers mai tare (depasisem 1000 de km) consumul a ajuns6.3. Pe la 17.00 am plecat din bilbor spra miercurea ciuc, brasov si bucuresti. Consum pe 1800 de km: 6.6 . Eu zic ca pt 184 de cai e foarte decent. Pe autostrada spre buc am verificat si viteza maxima: 213 km la ora cu o abatere a kilometrajului de circa 5-6 km la ora la viteze mari. Pana la 110 km la ora abaterea e 1-2 km/h. Masina se misca neasteptat de bine, mai ales ca pana anul trecut am avut un opel astra gtc 1.9 remapat cu soft eds la 200 de cai pe butonul sport. Pentru mine masinuta este in acest moment exact ce mi-am dorit. Sincer nu prea am treaba cu consumurile, asta a fost clar cel mai mic consum al masinii. La mine conteaza media orara, dar cu rodajul am fozt si eu curios sa vad cat cosuma daca esti cuminte.

quelloo
Posts: 4407
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: 2 dsl awd mt

Post by quelloo »

:O uau... super tare traseul...

si masina normal... :shock: 184 de cai... :D

sa o stapanesti sanatos si f multi km fara probleme.

cred ca ai facut bine cu reviziile gratis (sigur sunt mai scumpe decat cauciucurile alea de iarna care ti le dadeau ei)
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

eugenflorinmanea
Posts: 2798
Joined: 25 Aug 2008, 20:23
Auto: Saab 9-5 Aero
Location: Bucuresti
Contact:

Re: 2 dsl awd mt

Post by eugenflorinmanea »

Felicitari pentru achizitie si sa te bucuri de masinuta sute de mii de kilometri!
Cum sta masina de la 140 in sus?
Antifonarea cum e la peste 140?
SAAB 9-5

mongol
Posts: 263
Joined: 14 Aug 2013, 15:02
Auto: kia sportage 2dsl awd mt 184

Re: 2 dsl awd mt

Post by mongol »

Multumesc frumos tuturor pentru urari. Antifonarea, dupa cum apare si in numeroase teste comparative, este undeva la mijloc. Daca q3 e etalonul clasei compacte suv, kia are 3 decibeli mai mult la aceleasi viteze. Petarda este peugeot 4008 (asx facut de francezi) care are 6 decibeli mai mult. Acum ce sa zic: am facut bucuresti ploiesti pe autostrada cu Duster-ul meu (1.5 dci 4×4) la 170 cap coada si n-am asurzit. Iar dusterul si antifonarea... prin comparatie la sportage zici ca a inchis cineva geamul.
Am avut din cauza intarzierii o masina oferita de kia pana imi vine a mea, evident gratuit. Au fost draguti si mi-au dat o kia venga 1.6 128cai motorina. Prima senzatie avuta a fost ca n-am gasit caii... dar pe autostrada am atins 197 la ora, deci caii sigur erau, problema trebuie cautata altundeva. Ce observ dupa cateva incercari: esp-ul este extrem de intruziv si intra extrem de usor chiar si in line dreapta. Cu el deconectat, lucrurile se schimba dramatic: masina accelereaza altfel si nu se mai poticneste in viraje rapide. Asta pentru ca mecanic a fost gandita foarte bine. Esp-ul a aparut pana la urma pentru ca mercedes a facut o porcarie la care n-a vrut sa renunte (prima clasa a), iar electronica a tinut cotetul pe asfalt.
Dupa doua luni si 9000 de km (ce fata a facut delerul cand a vazut ca de la 9000 masina are 18200) m-am asteptat la probleme similare si la sportage. La prima vedere nu par lucrurile chiar asa enervante, pe viraje se simte electronica, dar parca nu asa mult. Oricum urcarea de la brasov la predeal a facut multe victime, este adevarat cu electronica . scoasa. Nu e bmw, dar nici renault la ruliu. De fapt sincer chiar la limita (nu f mare din cauza cauciucurilor mediocre) nu mi se pare un ruliu sesizabil. Oricum nu asta este scopul kia, masina este pentru lumea normala, inclusiv o foarte buna masina de familie. E inalta, chiar mai inalta ca dusterul, nu stiu de ce are data o garda asa de mica. Probabil din cauza deflectorului de vant de sub bara fata, dar nu sunt sigur. Oricum senzatia mea este ca coreeni parca n-au vrut sa o vanda, cel putin aici. Nu a avut promovare deloc, timpii de asteptare nu se mai justifica pentru al treilea an de productie... ba mai mult cifrele de performanta date de producator se pare ca sunt mai mari decat cele reale. Ex exista o filmare pe net cu un sportage 184hp aut cu esp scos care are suta in 8.2 sec!!! De asemenea in germania auto motor und sport a facut un comparativ in care un 2.0 dsl manual a avut suta pe masurate 10.7. Singura estimare optimista a fost cea legata de consum la cutiile automate. Oricum grupul hyundai-kia a dat la sf lui 2012 o dezmintire cu privire la consumurile declarate prea mici fata de realitate.

mongol
Posts: 263
Joined: 14 Aug 2013, 15:02
Auto: kia sportage 2dsl awd mt 184

Re: 2 dsl awd mt

Post by mongol »

Precizare: versiunea testata de nemti era 2 litri diesel normal de 136 de cai

mongol
Posts: 263
Joined: 14 Aug 2013, 15:02
Auto: kia sportage 2dsl awd mt 184

Re: 2 dsl awd mt

Post by mongol »

Si ca sa-i raspund complet lui eugen: am avut x6 aproape nou (5000 de km doar) 3 litri biturbo 313 cai (x6 4.0 d) prima senzatie a fost ca sunt intr-un turism la stabilitate. Sportage e undeva pe la mijloc, dar mai mult de mijloc. Mi se pare incredibil ce au facut coreenii in banii astia. (A mea a costat exact 24000 euro).

eugenflorinmanea
Posts: 2798
Joined: 25 Aug 2008, 20:23
Auto: Saab 9-5 Aero
Location: Bucuresti
Contact:

Re: 2 dsl awd mt

Post by eugenflorinmanea »

Waw vesti bune si venite de la cineva care a condus si masini mult mai scumpe/potente fata de Kia.
Despre date- sa stii ca ai dreptate, multe nu sunt f exacte.
De exemplu la datele trecute pentru Kia mea Proceed scrie ca scoate suta in 10.8 secunde.(sau 10.6 nu mai retin exact)
La Logan 1.6 105 cai scrie ca scoate suta in 10.2 secunde.
Ori la o liniuta cu plecarea de pe loc Proceed ul nu are ce fuma din Logan- testat.
SAAB 9-5

colin
Posts: 321
Joined: 24 Jan 2013, 15:26
Auto: Ceed

Post by colin »

Confirm și eu cele scrise mai sus. Computerul meu de bord e mai pesimist cu consumul decât face real mașină. Cam rare treburile astea :)

User avatar
DragosB
Posts: 170
Joined: 27 May 2011, 21:36
Auto: Sportage 1.7 DSL
Location: Bucuresti

Re: 2 dsl awd mt

Post by DragosB »

S-o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea! Despre partea cu livrarea intarziata,e bine sa uiti si sa lasi in urma capitolul asta,aproape toti am trecut prin asa ceva , fara legatura de culoare/motorizare/sau alti papuci :wink: ,inclusiv eu,acum 2 ani,din sfarsit de mai pana-n sfarsit de noiembrie
CX 30 Skyactiv x 186/MT
ex: Sportage III, 1.7 crdi, clyde blue

alexx
Posts: 48
Joined: 08 Oct 2008, 23:54
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Re: 2 dsl awd mt

Post by alexx »

As avea si eu ceva intrebari pentru c tot dupa o masina de genul ma uit, dar vreau sa astept faceliftul din ianuarie.

1) Cum ti se pare calitatea materialelor interioare?
2) Sistemul de navigatie imbunatateste in vreun mod calitatea audio? (exceptand prezenta subwooferului) -se schimba boxele sau ceva?
3) Mai multe detalii despre motor daca se poate. Am mers cu el pe ix35 si chiar mi s-a parut nervos dar mi-a consumat foarte mult (cutie at). Care crezi ca ar putea fi un minim extern la mers perfect legal ? Gen Dn1 Buc-Ploiesti

Orice detaliu suplimentar este binevenit.

O seara frumoasa
cee'd sw 1,4 gsl + gpl Landi renzo, Best, pewter beige PH 84 AML

merge bine, dom'le ;)

byk
Posts: 36
Joined: 13 Jan 2013, 16:06
Auto: Sportage 2017, 1.6 TGDI, DCT

Re: 2 dsl awd mt

Post by byk »

Sa o stăpânești cu plăcere! Am și eu aceleași cuvinte de lauda despre mașină.
Cred ca am fost norocos, pentru ca mi-a fost livrata după doar doua luni și 12 zile din momentul plații avansului.
Am observat și eu ca cifrele oficiale privind performantele sunt putin pesimiste. 100 km/h se ating în aprox. 9 secunde (nu am cronometrat și nici nu am dezactivat esp-ul) iar viteza maxima poate depăși ușor 200 km/h (la 205 km/h avea 3500 turații). Oricum, putem vedea acest lucru numai acolo unde e legala aceasta viteza.
Consumul e in jur de 10-11 in oras si in jur de 7 in afara (am obtinut minim 5,7 mergand cu 80-90)
Dupa aproape 7 luni, 18.000 km si 0 probleme ma declar la fel de incantat ca in prima zi de mașină.
Sportage 2017, 1.6 T-gdi, DCT7, AWD, GT Line

User avatar
chinezu81
Posts: 354
Joined: 28 Mar 2013, 09:04
Auto: Kia Sportage AT, 2.0, 184CP

Re: 2 dsl awd mt

Post by chinezu81 »

alexx wrote:As avea si eu ceva intrebari pentru c tot dupa o masina de genul ma uit, dar vreau sa astept faceliftul din ianuarie.

1) Cum ti se pare calitatea materialelor interioare?
2) Sistemul de navigatie imbunatateste in vreun mod calitatea audio? (exceptand prezenta subwooferului) -se schimba boxele sau ceva?
3) Mai multe detalii despre motor daca se poate. Am mers cu el pe ix35 si chiar mi s-a parut nervos dar mi-a consumat foarte mult (cutie at). Care crezi ca ar putea fi un minim extern la mers perfect legal ? Gen Dn1 Buc-Ploiesti

Orice detaliu suplimentar este binevenit.

O seara frumoasa
Am aceeasi masina numai ca e AT. Impresia mea personala dupa vreo 12.000 km
1) Materiale bune, insa cam scartaie :) scaun, cotiera si mai nou si o problema pe la volan
3) consuma cum zici tu cam un 7/ 100 mers normal. In Bucuresti cam 12-13 :). Eu am o medie dupa atatia km de vreo 9. Mi se pare decent, atata timp cat sta sub 10. Pana la urma iti iei un SUV cu motor un pic nervos (nu exagerat, insa e bun) e normal sa consume mai mult decat media. Vrei consum bun, iti iei skoda octavia :). Am una si uitam sa o alimentam, face paianjan la rezervor.

mongol
Posts: 263
Joined: 14 Aug 2013, 15:02
Auto: kia sportage 2dsl awd mt 184

Re: 2 dsl awd mt

Post by mongol »

Multumesc inca odata pentru urari. Pentru alexx: nu o spun doar eu, dar materialele sunt la nivelul mazda mx5, considerata a fi un fel de revelatie. O revelatie cu navigatie cu ecran de 5 inci din secolul trecut si cu o cutie automata pe care nu o recomanda nici macar dealerii. N-am nimic cu masina, e destul de ok, dar pretul si modul de (ne)configurare e total nejustificat.
Revenind la ale noastre, motorul este extraordinar de elastic comparativ cu aproape toate diselurile comparabile concurente. Auto moto si sport ii da 10 la acest capitol, peste 2.2 lui mazda dar in articol (notele sunt la masuratori) il crtica spunind ca are cai putini si consuma mult. Iar cu consumul din masuratori: mazda 5.2 minim, kia 6. Maxim 9.1 mazda, kia 10. Mediu 7.2 mazda, 7.6 kia. Astea sunt consumuri pt cutia manuala in ambele cazuri. Bmw x1 e foarte aproape de mazda la consum. Mari diferente ce sa zic! Mai bine spuneau de reprize, acolo unde kia exceleaza (nu stiu cum au reusit sa mascheze atat de bine lagul turbo). Dar daca kia nu plateste ziaristi...trebuie sa stai sa urmaresti cu atentie masuratorile ca sa observi si ce nu se spune.
Despre consum: am scos 5.7 bucuresti-orsova. Se pare ca nu sunt singurul. Mers dupa cum am mai precizat un pic peste viteza legala. In bucuresti inca n-am facut o medie, dar il cred pe colegul Amadeus cu un 8-9. Oricum in bucuresti e greu cu consumul. Principalele reclamatii vin de la posesorii de automate. Am condus si un dsl 136 cai at si pot sa spun ca mi-a placut, e foarte confortabila in aglomeratie. Confortul insa costa, se va vedea la consum. In afara sau pe autostrada nu prea mai conteaza automata. Ce m-a deranjat pe mine e ca desi retrogradeaza foarte rapid (kickdown) urca destul de repede in ture dar acolo la 4000 de ture sta putin pana sa schimbe. Pentru oamenii normali nu e chiar asa de important, dar pentru mine este.
Imi pare chiar rau ca masina a dezamagit pe unii dintre noi, dar asta este suntem diferiti si avem asteptari si nevoi diferite

alexx
Posts: 48
Joined: 08 Oct 2008, 23:54
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Re: 2 dsl awd mt

Post by alexx »

Am inteles.
E ok consumul extraurban, urban nu ma intereseaza pt ca nu va fi folosita masina acolo.

Poti sa-mi zici ceva despre sistemul audio? Intrebarea mea e urmatoarea: Merita sau nu sistemul de navigatie care costa 1128 euro si include navi, subwoofer si camera spate sau mai bine pun un sistem aftermarket dedicat care se duce undeva la 600?
cee'd sw 1,4 gsl + gpl Landi renzo, Best, pewter beige PH 84 AML

merge bine, dom'le ;)

mongol
Posts: 263
Joined: 14 Aug 2013, 15:02
Auto: kia sportage 2dsl awd mt 184

Re: 2 dsl awd mt

Post by mongol »

Complicata intrebarea ta Alexx cu navigatia. Strict pt navigatie e clar ca un aparat dedicat la 100 de euro luat din orice hipermarket va face treaba mai buna. Iar hartile de pe orice smartphone android mai rasarit sunt ceva de speriat: daca a aparut pe un drum un sens giratoriu nou in doua sapt il ai si tu pe harta.
Pe mine m-au atras la navigatia kia 2 lucruri: aspectul bordului si calitatea muzicii. Bine si sistemul standard se aude foarte bine. Deci cu mintea parca nu, cu inima da!

Post Reply

Return to “Jurnal de bord”