Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Totul despre al vostru Kia Sportage şi poze bineînţeles!
akeem
Posts: 950
Joined: 08 Oct 2017, 19:28
Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
Location: Bucuresti

Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Post by akeem »

We asta am reusit in sfarsit sa probez jucariile. Adica sa spal masina cu ONR.
Asadar, in curte la taranoaia, am folosit metoda lui Garry Dean (e pe youtube), adica intr-o galeata de 5 litri am pus cam 4 de apa si 1 capacel de ONR, dupa care am aruncat acolo cele 5 lavete galbene.
(mai e metoda cu buretele rosu, dar pe asta nu-l gasesti de cumparat, in plus Garry Dean are dreptate, de cate ori il bagi in galeata, murdaresti solutia).
Am umplut Kwazar-ul cu 1.5 l apa si am mai pus si acolo un capacel de ONR (normal trebuia jumate).
Precizez ca nu-mi aduc aminte sa fi spalat masina anul asta (in mod sigur nu din martie de cand a inceput Covid-ul, in schimb am folosit-o zilnic). N-am fost prin noroaie cu ea ci doar jegul obisnuit made in Romanica + spalata de ploile din ultima vreme. Jantele n-am fost curatate niciodata de cand le am (2 sezoane de vara adica), cele din fata fiind pline de praf de placute.
Asadar, am facut presiune in pulverizator si am dat cu el pe portiuni, o portiune fiind un element de caroserie : usa, aripa, capota… dupa care lasam sa actioneze un minut sa zicem, apoi sters cu laveta. La un element foloseam o fata de laveta (impaturita in 4). Lavetele s-au facut ca dracu, ca si cum as fi sters namol de Techirghiol cu ele (un negru albastrui). Singurul lucru care-mi vine in minte e ca la munca parchez langa calea ferata de la Triaj si mai gaseam pe masina bucati de funingine ca atunci cand mergi cu feriboatul in Grecia si stai langa cosul de fum. Imi pare rau ca nu le-am facut poze dar ma gandeam ca n-are rost ca nu le mai scot la lumina.
Bun, deci stergeam cate un element de caroserie cu laveta uda cat sa nu curga din ea (apasat pe laveta cat sa nu cada din mana), in urma ramanand in continuare tabla uda, dupa care uscam cu prosopul cel albastru, eventual cate un puf de pulverizator unde mi se parea ca nu s-a luat vreo urma de jegozenie (in general in fata unde mai ramasesera insecte). Initial am fost sceptic, mi se parea o ciormoleala ca si cum as fi dat cu apa obisnuita, insa la final am ramas impresionat de cum arata masina. . In plus am putut sa sterg slinul ala care ramane in zonele de tranzitie dintre elementele caroseriei (de exemplu la marginea stopurilor tot timpul la spalatorie iti lasa conturul ala de 1 cm de jeg, nu stiu daca intelegeti ce vreau sa spun).
Poze n-am, ca era sub bolta si nu se vedea prea bine, apoi pana la sosea s-a umplut la loc de praf, asa ca… ce sa mai pozez. Ramane pe data aviatoare.
Pe flaconul de ONR scrie ca in cazul masinilor prea murdare (in acceptiunea lor, bineinteles :) ) trebuie repetata operatia. Ceea ce face sens la bandourile de plastic pe care le-am spreyiat + frecat cu peria de jante (din poza) dar n-au iesit din prima, a trebit sa repet, rezultatul fiind … negre ca din fabrica. Cat despre jante, nu mi-as fi inchipuit sa zeama asta va reusi sa topesca praful ala de placute in felul asta. De asemenea, la stergerea geamurilor parea ca sunt unsuroase dar dupa uscare au ramas cristal.

In concluzie solutia isi face treaba mult mai bine decat mi-as fi inchipuit (in ciuda review-urilor entuziasmante eram cam sceptic). Evident, e mai mult de intretinere, nu inseamana ca intri cu masina in mlastina apoi ONR ti-o face ca noua. Doar sa ai un Karcher sa dai un jet pe ea, dar atunci nu mai are sens sa folosesti ONR, o speli normal cu spuma. Pe youtube sunt prezentate masini « murdare », dar din ce am vazut eu, masinile murdare la ei aratau cam ca a mea de la spalatorie pana in fata blocului.
Urmeaz sa-mi mai fac mana. De ex din galeata aia am folosit doar jumate, cu restul… am spalat masina socrului :D . Cred ca lavetele mergeau lasate mai ude. 1 pulverizator de 1.5 litri mi-a ajuns pentru toata masina, in schimb la pavilion am cam legumit (l-am lasat la urma). Probabil 2 pulverizatoare ar insemna treaba ca la carte. Ceea ce pana la urma ar face tot 2 galoane de apa, cum zic aia pe net. De asemenea, n-as mai merge cu o fata de laveta pana jos (adica inclusiv bandourile de plastic). De ele o sa ma ocup separat : spray, frecat cu perie, sters cu laveta dedicata (adica a mai prapadita :lol: ).
O surpriza foarte placuta a fost spalatul lavetelor (foto atasate) : lasate in lighean la inmuiat cu dero, clatit, apoi bagate la masina de spalat : au iesit ca noi. Eu nu credeam ca le mai scot la lumina.
Asa, sa nu uit de Meguiars, cel de curatat scaunele : a fost super si el, e o zeama un pic efeverscenta, am frecat cu peria (cea de scaune, nu de roti :) ), apoi sters cu laveta bleu. Vreau sa spun ca a ramas destul jeg pe laveta. Diferenta s-a vazut destul de clar intre un scaun finalizat si celalat, dupa curatare scaunul ramane curat si mat, inainte fiind lucios de jeg. In schimb n-am dat cu conditionerul, nu stiu de ce, dar mi se pare frectie la picior de lemn. In sensul ca pielea e vopsita si protejata, chiar trece uleiul ala de vopsea si o hraneste ?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

akeem
Posts: 950
Joined: 08 Oct 2017, 19:28
Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
Location: Bucuresti

Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Post by akeem »

29000 km.
Masurat discuri (cu micrometrul)
- Pe fata: 24...24.1 mm (deci sunt fix la jumate uzura).
- Pe spate: still 9.95 :) adica... noi (10 mm au din fabrica).

Placutele cum se vad in poza.
Discurile au rizuri, dar normale zic eu.

Ma ingrijoreaza momentul in care voi incepe sa schimb piese cu chestii aftermarket care sunt mult sub cele de prim-montaj.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5233
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Post by Nesta3 »

Placutele astea originale sunt niste puscarii(scuzati-mi "supararea).
Nu au sant pentru evacuarea prafului rezultat din frecarea placutei cu discul, lucru care duce la uzura neuniforma a suprafetei discului, adica santuri adanci, uzura neuniforma a placutelor.
Chiar acum am terminat de schimbat placutele fata, unde am pus TRW cu codul GDB3642. Pe spate am pus mai demult tot TRW, din aceeasi serie si nu am nicio problema.Atat cele fata cat si spate(TRW) au sant pentru evacuare reziduri si au si gaurile alea pentru montarea sigurantelor metalice.
Daca vrei originale, pune cu codul 58101d7a60.Astea sunt ce trebuie, doar ca le gasesti greu.
Uite cum arata niste discuri facute praf de placutele alea(in 40mii km aprox):
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

akeem
Posts: 950
Joined: 08 Oct 2017, 19:28
Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
Location: Bucuresti

Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Post by akeem »

Stiu, am vazut la tine. Sper totusi sa te mai intreb de ele peste un an cel putin :).
Totusi nu mi-e clar de ce nu se poate face un canal cu flex, bomfaier, ceva. Cum faceam pe vremuri cand imi confectionam singur placutele la Dacie.
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

akeem
Posts: 950
Joined: 08 Oct 2017, 19:28
Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
Location: Bucuresti

Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Post by akeem »

Masinuta a facut 30.000 km.
Nimic interesant de semnalat, uleiul si antigelul sunt la locul lor, DCT se descurca cum stiti toti… Totusi ar fi o chestie: cateodata o apuca tremuriciul, nu cu frecventa mare, asa un 2 Hz, ca si cum ar misca niste tipi de caroserie. Se intampla cand dau drumul la AC, de exemplu, asa ca banuiam ceva dezechilibrat pe acolo, dar am observat ca nu intotdeauna. De fapt, o mai apuca si fara AC, la ralanti, dar la fel, nu intotdeauna. Si nu tine nici de faptul ca e frig afara, sau mai stiu eu ce. Probabil e de la computador, habar n-am.

Pe drum se descurca OK, chiar zicea sotia ca la asta n-a auzit niciodata rotile scartaind (la Duster se mai auzeau in curbe :) ), dar nah, una e Conti Crosscontact, alta Michelin Primacy 4.
Evident ca i-am zis ca merg eu mai potolit, de-aia...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

tomavlad1
Posts: 215
Joined: 01 Jan 2018, 20:40
Auto: Sporatge 1.6 TGDI 4x4 DCT
Location: RO

Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Post by tomavlad1 »

Faza cu tremuratul se mai întâmplă și la mine, iar eu am pus-o pe seama combustibilului. Din păcate nu am descoperit un trend specific când se întâmplă, cert este ca în ultima vreme nu s-a mai întâmplat, deși combustibilul e cam același - Luckoil 95 ( știu nu huliți despre Luckoil, nici eu nu asi baga de la ei dacă as fi fost pe diesel, numai ca pe benzina nu am avut nici o problema).
Propunere: urmărește dacă pui benzina mai buna, sau schimbi pompa, dacă se mai întâmplă.

Apropo de acvelope : ale mele(conti 19") mai țin doar sezonul asta ( am 60k in 2 ani) si ma gândeam sa schimb cu Michelin sau alta marca. Tu ce îmi recomanzi având experienta pe Duster cu Michelin? Merita?

Trimis de pe al meu CLT-L29 folosind Tapatalk


akeem
Posts: 950
Joined: 08 Oct 2017, 19:28
Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
Location: Bucuresti

Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Post by akeem »

Nu bre, la Duster aveam Conti Crosscontact ca asa venea din fabrica si trebuia sa le suport ca era masina de serviciu. Anvelope de top pe ... pamant. Altfel proaste si iarna si vara. Am ramas inzapezit in fata blocului cu tot 4x4 si Lock si ASC off....
La Sportage am Michelinurile, dupa mine sunt cele mai bune. Dar si cele mai scumpe. Pe roti de 17. Pentru roti de 19 poate se schimba ierarhiile, nu stiu, ca gasesti si anvelope din gama sport. Totusi nu cred ca dai gres cu niste Michelin, dar la fel, costa nitel.
Cat despre benzina, eu bag doar OMV, dar doar din comoditate si pentru ca m-am invatat cu niste benzinarii anume (de ex OMV de langa Ceasu Rau in Bv il evit ca pompa declanseaza prea repede... Iti ia un sfert de ora sa faci un plin). Oricum n-are treaba cu tremuratul. Poate sa tremure sau nu cu acelasi plin si in aceeasi zi.
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

tomavlad1
Posts: 215
Joined: 01 Jan 2018, 20:40
Auto: Sporatge 1.6 TGDI 4x4 DCT
Location: RO

Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Post by tomavlad1 »

Cu ale mele conti nu am avut probleme decât cu avaplanarea când ploua torențial, și ca faptul ca dupa 30 - 35 kkm de folosire s-au tocit destul de mult.
In schimb aderenta pe uscat cât cuprinde, numai ca nu am un termen de comparație cu alte anvelope, de aici și întrebarea.

Vis a vis de scârțâit cauciucuri duster vs sportage = e mare diferență de setare a suspensiei între cele doua. Unde la duster dansează pe denivelări și are body roll pronuntat, la sportage e mult mai puțin (părerea mea).

Trimis de pe al meu CLT-L29 folosind Tapatalk


akeem
Posts: 950
Joined: 08 Oct 2017, 19:28
Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
Location: Bucuresti

Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Post by akeem »

Si asta, si 4x4 mai rudimentar.... Sunt mai multe chestii la mijloc.
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

akeem
Posts: 950
Joined: 08 Oct 2017, 19:28
Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
Location: Bucuresti

Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Post by akeem »

Luni am trecut la rotile de iarna. De data asta am facut si permutarea fata/spate, deoarece cand le-am masurat prin primavara era deja 1 mm diferenta intre ele la adancimea profilului (7 mm pe fata, 8 mm pe spate), lucru confirmat si la atelier. Cum am mai scris si prin alte locuri, senzorii astia par mai aproape de realitate decat cei de vara.
De asemenea m-am dotat si cu chestii pentru presiunea din anvelope, am un fix cu treaba asta. Manometre mai acatarii am tot cautat dar n-am gasit cine stie ce iar cele care aratau mai bine se duceau la 100 RON cu transport cu tot si nici nu aveau review-uri wow. Am unul pe acasa de 5 lei din Auchan (cea mai mare ieftinaciune posibila) dar voiam ceva mai destept, ca oricum ma duceam cu el la metrologie. Pana la urma am luat de la Dedeman (ca mi-era in drum) pe cel de 20 lei. Pe care am dat... 8 lei :) E ca cel de pe site dar nu are cutia de depozitare. La metrologie mi-au zis ca la 2 bari ai lui presiunea reala ar fi 1.85. Cum tot aveam in gand de mult sa iau si un compresor ca sa nu mai alerg prin benzinarii, l-am luat pe cel din poza (la fel, nu voiam sa dau bani prea multi dar nici sa nu fie cine stie ce rabla ieftina). L-am ales dupa numarul de review-uri de pe Emag. L-am luat pe cel cu afisaj digital (desi nu dau gramada dupa digiti) ca review-rile ziceau ca cel cu ac vibreaza prea tare cand umfli. In plus asta se si opreste la presiunea prestabilita, n-o fi ea prea precisa dar macar ai toate rotile la fel. Sunt destul de multumit, nu cârâie prea tare, nu se încinge exagerat si pare sa duca (al unui coleg cu care am incercat mai inainte nu reuseste sa treaca de 2.5 decat cu mare efort). In plus e mititel, furtunul si cablul se fac colac in interior, deci sta foarte bine in portbagaj. Banuiesc ca e aceeasi chinezarie vanduta de mai multe firme, ca sunt identice, dar nu e o chinezarie rea.

In alta ordine de idei, n-am rezolvat cu parbrizul. In poza se vede mai bine cum arata intr-o zi umeda si rece: dungile care tin abureala sunt cele unde e mai mult silicon sau ce o fi el. Se pare ca singura solutie e un polish, am intrebat la mai mult ateliere specializate si n-ar fi niciun lichid care sa dizolve siliconul ala.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Post by zaboss »

Cât durează o umflare cu jucăria aia?
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

akeem
Posts: 950
Joined: 08 Oct 2017, 19:28
Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
Location: Bucuresti

Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Post by akeem »

Nu stiu pentru o roata completa ca n-a fost cazu. Dar de la 2.3 la 2.7 am vazut ca face cam 10 secunde / 0.1 bar.
Deci 3-4 min / roata completa. Oricum timpul nu e liniar ci exponential, cand e roata mai moale umfla mai repede, peste 2.5 incepe sa gâfâie.

Cred ca umfla pana la 3 bar, dar 10 bar cum scrie pe el no way (sau or fi 10 bari de roata de tzoakla).
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

User avatar
Faust
Posts: 500
Joined: 18 Jan 2020, 21:13
Auto: KIA Sportage GT-line AWD
Location: Băneasa

Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Post by Faust »

Tremuratul de "2hz" este o vibrație care apare în eșapament uneori, datorită filtrului de particule, am întrebat eu când am fost la ultima revizie, atunci când apare vibrația, dacă te dai jos din mașină o să auzi pe evacuare, ultima tobă de eșapament, mici bubuieli de frecvența joasă, apare uneori, destul de rar.
Nu are treabă cu combustibilul, ECU reglează continuu aerul și carburantul, de asta pe mașină sun n senzori și sonde.
Carburantul de la OMV și Petrom este identic și la fel, fiind același grup, nu aduce nimeni carburant din Austria atâta timp cât ai rafinăria în România, este folclor urban că la OMV este alt carburant față de Petrom, singura diferența este prețul.
Kia Sportage GT-line T-gdi AWD 6MT

Fan motoare supraalimentate pe benzină .

User avatar
Flavius18
Posts: 356
Joined: 30 Mar 2018, 21:31
Auto: Kia Sportage 1.6 GDI
Location: Bucuresti, Dristor

Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Post by Flavius18 »

Cat a costat pusu rotilor de iarna?

akeem
Posts: 950
Joined: 08 Oct 2017, 19:28
Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
Location: Bucuresti

Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Post by akeem »

280 din care 130 hotelul per sezon. Restul schimbat rotile intre ele plus facut o pana (petic + echilibrare).
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Post Reply

Return to “Jurnal de bord”