Page 1 of 2

KAR - Kia Asistenta Rutiera pentru toti

Posted: 26 Nov 2008, 00:22
by opreacip
Publicitate înşelătoare la maşini



Un bucureştean şi-a cumpărat maşină încîntat de garanţia care acoperă cheltuielile în caz de accident. Compania a renunţat însă la ofertă fără să dea explicaţii.

Gabriel a ales să-şi ia anul trecut o maşină modelul Kia Cee’d după ce a vizitat anul trecut Salonul Internaţional Auto din Capitală. L-au atras materialele promoţionale care ofereau inclusiv o garanţie extrem de atrăgătoare pentru o perioadă de cinci ani. Bărbatul nu a beneficiat însă de ofertă. Numeroşi cumpărători sunt în situaţii asemănătoare.

„Au promovat un serviciu fără să-l ofere“

„Am trecut pragul unui dealer Kia din Bucureşti pentru mai multe detalii, mi s-a prezentat o maşină şi am primit cîteva materiale promoţionale. Am făcut comandă pentru acest model în octombrie 2007, la un dealer din afara Bucureştiului, şi am primit maşina în ianuarie 2008“, povesteşte bărbatul.

Printre materialele promoţionale primite de acesta se afla şi o broşură, în care exista o referire la un program de asistenţă rutieră numit „Garanţia de cinci ani a mobilităţii“. Acest program asigura nenumărate facilităţi în caz de accident: tractare, acoperirea costurilor de cazare într-un hotel, transportul cu trenul, ca şi înlocuirea maşinii în perioada în care cea a proprietarului este la reparat.

„Am întrebat la momentul respectiv dealerul despre acest program şi mi s-a spus că nu este încă operaţional, iar cînd va fi ne vor anunţa. Din cîte am aflat ulterior, acest program a fost lansat în luna aprilie 2008 sub numele de KAR. Am crezut iniţial că toţi cei care au cumpărat maşini Kia Cee’d în perioada ulterioară tipăririi broşurii vor avea acces la acest program. Surpriza a venit mai tîrziu, cînd am aflat de pe un «forum» că doar cei care au factură finală primită după data de lansare oficială a programului vor avea acces la KAR“, mai spune dezamăgit bărbatul.

El a sunat la dealerul de unde a cumpărat maşina, care i-a confirmat cele aflate şi a încercat să intre în legătură cu importatorul care se ocupă de program, fără succes însă. „Comportamentul importatorului legat de clienţii care au cumpărat această maşină nu mi se pare corect, avînd în vedere faptul că a promovat un serviciu aferent unui produs fără a-l oferi“, este de părere Gabriel.

„Programul a fost abandonat de producător“

Reprezentanţii companiei Kia Romauto susţin că întregul conţinut al broşurii promoţionale aparţine firmei Kia Motors Corp, ei efectuînd doar o traducere în romînă, la acel moment.

„Este adevărat că producătorul coreean a avut de gînd să demareze un program pan-european de asigurare a garanţiei mobilităţii, la care face domnul referire. Programul a fost abandonat ulterior, din motive care nu ne-au fost aduse la cunoştinţă. De altminteri, pe coperta patru a broşurii se specifică următoarele: «Toate informaţiile, ilustraţiile şi specificaţiile sunt valabile în momentul tipăririi şi pot fi modificate fără avertisment»“, ne-a declarat Bogdan Paşa, PR-ul companiei Kia Romauto. Acesta mai spune că firma Kia Romauto, distribuitor pentru Romînia al Kia Motors Corp, a demarat un program propriu, numit KAR (Kia Asistenţă Rutieră), anunţat pentru prima dată public în martie 2008, precizîndu-se că de acesta beneficiază gratuit posesorii autovehiculelor Kia cumpărate după 1 aprilie 2008.

„În respectiva broşură nu se precizează vreo dată la care ceva să intre în vigoare. Caracterul broşurii este unul informativ şi conţine informaţii valabile la momentul tipăririi ei. Din punctul nostru de vedere, înţelegem frustrarea domnului“, susţine Bogdan Paşa.

Ce spune legea

Reprezentanţii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului (ANPC) consideră că acest caz poate fi încadrat la publicitate înşelătoare, sanc- ţionată prin Legea 363/2007, privind practicile comerciale incorecte. Amenda în astfel de cazuri variază între 3.000 şi 30.000 de lei.

„În condiţiile în care în broşură nu este precizat faptul că oferta se adresează persoanelor care cumpără începînd cu o anumită dată sau persoanelor care achiziţionează ulterior punerii în aplicare a programului, consumatorul ar fi fost îndreptăţit să beneficieze de această asistenţă în caz de accident“, este de părere Mihai Titichi, şef Serviciu juridic al Asociaţiei pentru Protecţia Consumatorilor. El mai spune că, dacă problema nu se rezolvă pe cale amiabilă, cel păgubit ar trebui să depună o reclamaţie la ANPC, cu documentele doveditoare. O altă problemă în acest caz este şi utilizarea termenului „garanţie a mobilităţii“, în condiţiile în care se acordă doar asistenţă în caz de accident, ceea ce nu are legătură cu garanţia (comercială) definită în lege.

ULTIMÄ‚ ORÄ‚

Kia acordă asistenţă rutieră gratuită

Pentru a rezolva situaţia celor care şi-au cumpărat maşini Kia înainte de 1 aprilie 2008, conducerea Kia Romauto a decis înscrierea în programul KAR (Kia Asistenţă Rutieră) a tuturor maşinilor care se află în primii trei ani de garanţie. „În urma numeroaselor sesizări primite în ceea ce priveşte participarea la programul KAR, am decis împreună cu partenerul nostru, Europ Assistance, să introducem în acest program şi maşini achiziţionate înainte de 1 aprilie 2008. Mai exact, maşinile care se află în primii trei ani de garanţie. Ne cerem scuze pentru eventualele neplăceri create clienţilor, dar a fost o negociere de durată pentru că am dorit să putem oferi participarea gratuită la programul KAR“, afirmă Bogdan Paşa, marketing şi PR Manager la Kia Romauto. Cei care îndeplinesc condiţiile pentru a participa la programul de asistenţă rutieră gratuită pot să contacteze dealerii de unde au cumpărat maşinile.

Re: KAR - Kia Asistenta Rutiera pentru toti

Posted: 26 Nov 2008, 00:52
by marius01
bine ca sa revenit si pentru ceilalti.
opreacip wrote:Publicitate înşelătoare la maşini



Un bucureştean şi-a cumpărat maşină încîntat de garanţia care acoperă cheltuielile în caz de accident. Compania a renunţat însă la ofertă fără să dea explicaţii.

Gabriel a ales să-şi ia anul trecut o maşină modelul Kia Cee’d după ce a vizitat anul trecut Salonul Internaţional Auto din Capitală. L-au atras materialele promoţionale care ofereau inclusiv o garanţie extrem de atrăgătoare pentru o perioadă de cinci ani. Bărbatul nu a beneficiat însă de ofertă. Numeroşi cumpărători sunt în situaţii asemănătoare.

„Au promovat un serviciu fără să-l ofere“

„Am trecut pragul unui dealer Kia din Bucureşti pentru mai multe detalii, mi s-a prezentat o maşină şi am primit cîteva materiale promoţionale. Am făcut comandă pentru acest model în octombrie 2007, la un dealer din afara Bucureştiului, şi am primit maşina în ianuarie 2008“, povesteşte bărbatul.

Printre materialele promoţionale primite de acesta se afla şi o broşură, în care exista o referire la un program de asistenţă rutieră numit „Garanţia de cinci ani a mobilităţii“. Acest program asigura nenumărate facilităţi în caz de accident: tractare, acoperirea costurilor de cazare într-un hotel, transportul cu trenul, ca şi înlocuirea maşinii în perioada în care cea a proprietarului este la reparat.

„Am întrebat la momentul respectiv dealerul despre acest program şi mi s-a spus că nu este încă operaţional, iar cînd va fi ne vor anunţa. Din cîte am aflat ulterior, acest program a fost lansat în luna aprilie 2008 sub numele de KAR. Am crezut iniţial că toţi cei care au cumpărat maşini Kia Cee’d în perioada ulterioară tipăririi broşurii vor avea acces la acest program. Surpriza a venit mai tîrziu, cînd am aflat de pe un «forum» că doar cei care au factură finală primită după data de lansare oficială a programului vor avea acces la KAR“, mai spune dezamăgit bărbatul.

El a sunat la dealerul de unde a cumpărat maşina, care i-a confirmat cele aflate şi a încercat să intre în legătură cu importatorul care se ocupă de program, fără succes însă. „Comportamentul importatorului legat de clienţii care au cumpărat această maşină nu mi se pare corect, avînd în vedere faptul că a promovat un serviciu aferent unui produs fără a-l oferi“, este de părere Gabriel.

„Programul a fost abandonat de producător“

Reprezentanţii companiei Kia Romauto susţin că întregul conţinut al broşurii promoţionale aparţine firmei Kia Motors Corp, ei efectuînd doar o traducere în romînă, la acel moment.

„Este adevărat că producătorul coreean a avut de gînd să demareze un program pan-european de asigurare a garanţiei mobilităţii, la care face domnul referire. Programul a fost abandonat ulterior, din motive care nu ne-au fost aduse la cunoştinţă. De altminteri, pe coperta patru a broşurii se specifică următoarele: «Toate informaţiile, ilustraţiile şi specificaţiile sunt valabile în momentul tipăririi şi pot fi modificate fără avertisment»“, ne-a declarat Bogdan Paşa, PR-ul companiei Kia Romauto. Acesta mai spune că firma Kia Romauto, distribuitor pentru Romînia al Kia Motors Corp, a demarat un program propriu, numit KAR (Kia Asistenţă Rutieră), anunţat pentru prima dată public în martie 2008, precizîndu-se că de acesta beneficiază gratuit posesorii autovehiculelor Kia cumpărate după 1 aprilie 2008.

„În respectiva broşură nu se precizează vreo dată la care ceva să intre în vigoare. Caracterul broşurii este unul informativ şi conţine informaţii valabile la momentul tipăririi ei. Din punctul nostru de vedere, înţelegem frustrarea domnului“, susţine Bogdan Paşa.

Ce spune legea

Reprezentanţii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului (ANPC) consideră că acest caz poate fi încadrat la publicitate înşelătoare, sanc- ţionată prin Legea 363/2007, privind practicile comerciale incorecte. Amenda în astfel de cazuri variază între 3.000 şi 30.000 de lei.

„În condiţiile în care în broşură nu este precizat faptul că oferta se adresează persoanelor care cumpără începînd cu o anumită dată sau persoanelor care achiziţionează ulterior punerii în aplicare a programului, consumatorul ar fi fost îndreptăţit să beneficieze de această asistenţă în caz de accident“, este de părere Mihai Titichi, şef Serviciu juridic al Asociaţiei pentru Protecţia Consumatorilor. El mai spune că, dacă problema nu se rezolvă pe cale amiabilă, cel păgubit ar trebui să depună o reclamaţie la ANPC, cu documentele doveditoare. O altă problemă în acest caz este şi utilizarea termenului „garanţie a mobilităţii“, în condiţiile în care se acordă doar asistenţă în caz de accident, ceea ce nu are legătură cu garanţia (comercială) definită în lege.

ULTIMÄ‚ ORÄ‚

Kia acordă asistenţă rutieră gratuită

Pentru a rezolva situaţia celor care şi-au cumpărat maşini Kia înainte de 1 aprilie 2008, conducerea Kia Romauto a decis înscrierea în programul KAR (Kia Asistenţă Rutieră) a tuturor maşinilor care se află în primii trei ani de garanţie. „În urma numeroaselor sesizări primite în ceea ce priveşte participarea la programul KAR, am decis împreună cu partenerul nostru, Europ Assistance, să introducem în acest program şi maşini achiziţionate înainte de 1 aprilie 2008. Mai exact, maşinile care se află în primii trei ani de garanţie. Ne cerem scuze pentru eventualele neplăceri create clienţilor, dar a fost o negociere de durată pentru că am dorit să putem oferi participarea gratuită la programul KAR“, afirmă Bogdan Paşa, marketing şi PR Manager la Kia Romauto. Cei care îndeplinesc condiţiile pentru a participa la programul de asistenţă rutieră gratuită pot să contacteze dealerii de unde au cumpărat maşinile.

Re: KAR - Kia Asistenta Rutiera pentru toti

Posted: 26 Nov 2008, 00:59
by marius01
Baieti eu propun ca prin acest forum sa fim mai "uniti" si daca vreun posesor de ceed are probleme cu serviceul sa-l ajutam.Adica sa dam totul in presa sa cunoasca si altii ce garantie acorda ei defapt!
Ce ziceti???

Re: KAR - Kia Asistenta Rutiera pentru toti

Posted: 26 Nov 2008, 02:11
by All Blacks
Da sunt de acord,si eu sunt in aceasta pozitie

Re: KAR - Kia Asistenta Rutiera pentru toti

Posted: 26 Nov 2008, 08:30
by Ogy
Sunt de acord in proportie de 99%, 1% sunt impotriva quote-ului de la mesajul anterior postat de un user, mai ales cand acesta contine o pagina intreaga de mesaj.....

Re: KAR - Kia Asistenta Rutiera pentru toti

Posted: 26 Nov 2008, 10:13
by Misu
a fost cineva (dintre cei care au cumparat masina inainte de aprilie 2008) sa-si ridice cardul?

Re: KAR - Kia Asistenta Rutiera pentru toti

Posted: 29 Nov 2008, 16:06
by hambros2001
Da, am fost dimineata sa intrebam la dealerul din Galati(AUTOPRIM), si ni s-a spus ca sunt doar zvonuri si ca in continuare cardurile le primesc DOAR cei care au cumparat masina dupa 1 aprilie 2008.
Poate ca la Galati ajuns vestile mai tarziu la dealeri :( , asteptam sa vedem daca in alta parte s-au dat asa cum ne asteptam cu totii! :?:

Re: KAR - Kia Asistenta Rutiera pentru toti

Posted: 29 Nov 2008, 16:38
by cmihai
da la galati ajunge mai greu cum mi-a ajuns si mie manualul masinii in limba romana adica nici acum din 2007 iulie,noroc cu siab-ul ca altfel nu aveam si eu un manual in limba romana al masinii.Am fost simbata la tirg si marti aveam manualul in posta si oricum cred ca deviza lor e ca si la inceput cind am luat masina "masina oricum se vinde singura" asa ca ce ne-ar mai interesa pe noi manualul tau in lb romana.Oare credeti ca v-a anunta pe cineva ca beneficiaza si cei care au luat masina inainte de aprilie 2008 despre includerea lor in kia kar

Re: KAR - Kia Asistenta Rutiera pentru toti

Posted: 29 Nov 2008, 17:10
by iulian2007
si eu am intrebat la Autoprim Galati si am primit acelasi raspuns: numai cei ce au cumparat dupa 01.04.2008
am insistat sa primesc un raspuns concret (de ce eu nu - precizez ca am cumparat mesina pe 09.02.2008), dar au zis ca atunci cand vor primi precizari de la "centru", ne vor anunta
personal nu mi-a placut de la bun inceput atitudinea celor de la Autoprim :evil:

Re: KAR - Kia Asistenta Rutiera pentru toti

Posted: 29 Nov 2008, 23:17
by opreacip
Eu am sunat la MIT Motors Baneasa si mi s-a raspuns ca articolul din EVZ este adevarat. Mi s-a vandut insa o gogoasa in sensul ca "Domnul Bogdan Pasa va reveni cu un comunicat de presa in cel mai scurt timp" deoarece nush ce parc trebuie sa extinda pe la EuropAssistance. La intrebarea ce inseamna "cel mai scurt timp" au zis sfarsitul anului sau ianuarie.

La cate vrajeli au bagat baietii... nu imi mai bat capul. voi reveni cu un telefon la sfarsitul lui ianuarie cand trec ambele termene.

Trebuie sa recunosc ca au fost foarte prompti spunand ca ma suna intr-o ora si chiar asa au facut.

Re: KAR - Kia Asistenta Rutiera pentru toti

Posted: 02 Dec 2008, 10:29
by Misu
acelasi lucru l-am primit si eu pe mail
Buna ziua,

Masina dvs achizitionata in luna fabruarie nu era la vremea respectiva acoperita de programul Kia Asistenta Rutiera, program care a demarat pentru masinile vandute dupa 01.04.2008.

Asa cum a declarat dl. Bogdan Pasa, am demarat negocierile pentru a oferi programul KAR tuturor clientilor cu masini in primii 3 ani de garantie.

Partenerul nostru, Europe Assistance, trebuie sa asigure logistica pentru un parc suplimentar de aprox 8000 de masini.

Pe de alta parte, procesul de tiparire a cardurilor necesita ceva timp.

Sper ca pana la sfarsitul anului sa apara un comunicat de presa din partea dlui Pasa, prin care sa fie clar explicata procedura prin care puteti intra in posesia cardului.

Cu stima,

Ciprian Galatchi
Administrator Garantii
KIA ROMAUTO
Tel : 021/312.50.05/06
Fax : 021/305.72.80
Mobil : 0730.10.20.10
ciprian.galatchi@kiaromania.ro

Re: KAR - Kia Asistenta Rutiera pentru toti

Posted: 17 Mar 2009, 17:59
by SeKAh
Misu wrote:...Sper ca pana la sfarsitul anului sa apara un comunicat de presa din partea dlui Pasa, prin care sa fie clar explicata procedura prin care puteti intra in posesia cardului.

Cu stima,

Ciprian Galatchi
Administrator Garantii
KIA ROMAUTO

Hai ca asta a fost tare! Direct din putul vrajelii.
Oricum o sa va anunt daca o sa primesc cardul "minune" vreodata.
Ce usor e sa mananci rahat in tara asta, mai ales daca-ti place gustul :?

Re: KAR - Kia Asistenta Rutiera pentru toti

Posted: 17 Mar 2009, 18:28
by Akbhar
Ai trimis mail cu datele masinii si nu ti-a sosit cardul? Dupa ce i-am contactat in 6 saptamani am primit cardul acasa, si mi s-a spus ca masina a fost introdusa in program a doua zi dupa ce am trimis datele.

Re: KAR - Kia Asistenta Rutiera pentru toti

Posted: 17 Mar 2009, 18:40
by SeKAh
Nu. Si din principiu nici n-o sa trimit vreun mail.

Re: KAR - Kia Asistenta Rutiera pentru toti

Posted: 17 Mar 2009, 18:43
by Akbhar
Daca tu nu-ti ceri drepturile, mai mult ca sigur cei de la KIA nu iti vor oferi cardul cu forta. E alegerea ta. Oricum eu sper sa nu avem nevoie de acel card niciodata.