Modificari cod rutier

Subiecte care nu ţin de un numit model
User avatar
ionutp
Admin
Posts: 992
Joined: 22 Aug 2019, 12:14
Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
Location: Bucharest

Modificari cod rutier

Post by ionutp »

Modificări radicale în codul rutier. Propunea a fost depusă în Senat

"Astfel, după punctul 23 de la alineatul (1) al articolului 102, se introduce un nou punct, punctul 231, care va avea următorul cuprins: „nerespectarea interdicţiei privind ocuparea trotuarelor cu vehicule imobilizate atunci când nu este asigurată Iăţimea minimă de cel puţin un metru a trotuarului Iăsat la dispoziţia pietonilor”.

După punctul 10 al literei d) de la alineatul (1) al articolului 108 se introduce un nou punct, punctul 101 care va avea următorul cuprins: „nerespectarea interdicţiei privind ocuparea trotuarelor cu vehicule imobilizate, atunci când nu este asigurată Iăţimea minimă de cel puţin un metru a trotuarului Iăsat la dispoziţia pietonilor”."

Sursa; https://www.oradesibiu.ro/2021/07/04/mo ... -in-senat/
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

alexcrist
Posts: 803
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Modificari cod rutier

Post by alexcrist »

Nu prelua titlurile bombastice din jurnalismul fantastic pe care-l avem. :lol:

Nu e nimic radical. Este doar introducerea unei sancțiuni pentru o faptă care era oricum interzisă (respectiv blocarea trotuarului fără a lăsa 1 metru pentru pietoni), dar care nu avea sancțiuni. Oricum e aberant să ai legi care interzic lucruri doar de dragul de a interzice, fără vreo posibilitate de penalizare a încălcării. Schimbarea propusă e doar o corectură a unui mic colț al acestei aberații.

Eu aș introduce în lege o penalizare implicită pentru toate articolele prezente sau viitoare care interzic diverse fără să aibă o penalizare explicită. Aia chiar ar fi o ”schimbare radicală”. :)

User avatar
ionutp
Admin
Posts: 992
Joined: 22 Aug 2019, 12:14
Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
Location: Bucharest

Re: Modificari cod rutier

Post by ionutp »

Da, clar nu e ceva radical, dar am zis sa fiu corect sa scriu ce era mentionat in articol.

Din punctul meu de vedere ar trebui sa se faca o schimbare care nu are legatura cu codul rutier insa se aplica mult la accidentele auto, legat de "ucidere din culpa" (sau vatamari corporale). Ar trebui sa se faca o diferentiere intre cele 2 cazuri:
1. Cand in fata soferului se arunca cineva deci soferul nu are nicio vina
2. Cand soferul trece pe rosu sau conduce cu viteza mare si e vina soferului

Si aici ma gadesc la cazul cocalrului cu BMW care a intrat peste cele 2 persoane in statia de autobuz, dar sunt multe cazuri similare.
Dupa mine ar trebui sa ia 20+ de ani de puscarie si interzicerea dreptului de a mai conduce vreodata. El, alaturi de multi altii, criminal, e in libertate. Aici ar trebui sa se ia masuri, nu la "parcari".
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

razesul
Posts: 326
Joined: 29 Aug 2017, 21:47
Auto: KIA Sportage 1.6 CRDi
Location: Belgium

Re: Modificari cod rutier

Post by razesul »

Usor, usor, se rezolva si asta cu accidentele in oras, pe langa Bruxelles, uite si "Paris: Circulația vehiculelor, limitată de la final de august la 30 km/oră, în aproape tot orașul".

Intrebarea mea ramane, mai am nevoie de masina in oras?

BlueHack
Posts: 146
Joined: 28 Apr 2021, 13:31
Auto: Kia Ceed Active 1.6 CRDI
Location: Bucuresti

Re: Modificari cod rutier

Post by BlueHack »

În București oricum se circula cu 15km/h, suntem cu mult înaintea parizienilor.

quelloo
Posts: 4407
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: Modificari cod rutier

Post by quelloo »

:)) true
oricum si la 30 poate intra oricine intr-un refugiu RATB si tot acelasi lucru se intampla.
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

alexcrist
Posts: 803
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Modificari cod rutier

Post by alexcrist »

ionutp wrote: 08 Jul 2021, 21:18 legat de "ucidere din culpa" (sau vatamari corporale). Ar trebui sa se faca o diferentiere intre cele 2 cazuri:
1. Cand in fata soferului se arunca cineva deci soferul nu are nicio vina
2. Cand soferul trece pe rosu sau conduce cu viteza mare si e vina soferului
Prin definiție, ”culpă” = ”vină”. Nu poți să ai pedeapsă pentru ”** din culpă”, fără să fii de vină. Pentru cazurile în care șoferul nu are nicio vină, aka a respectat toate regulile de circulație, eu știam că se dă NUP, adică șoferul scapă de orice acuzații. Că se deschide inițial dosar, e una. Dar se deschide, că altfel nu se pot face cercetări. Contează cum se închide.
ionutp wrote: 08 Jul 2021, 21:18 Aici ar trebui sa se ia masuri, nu la "parcari".
Aici nu sunt de acord deloc. Nu trebuie luate măsuri doar pentru cazurile de ”a ajuns cuțitul la os”. Ci trebuie pedepsite toate abaterile, oricât de mici, astfel încât să fie descurajat din start orice comportament împotriva regulamentului, a.î. se reduc din start șansele să se ajungă la cazuri grave.

Adică: degeaba îl spânzuri pe om că a lovit un pieton, când puteai să stai cu biciul pe el de fiecare dată când depășea viteza legală. Și degeaba îi tai o mână că a parcat ilegal și a blocat un tramvai sau o mașină de intervenție în drum spre un incendiu, când puteai să-i dai cu rigla peste degete la fiecare parcare ilegală.

Altfel, tot regulamentul rutier s-ar reduce la ”fă ce vrei, mergi cum vrei, fii zmeul super, numai să nu rănești pe nimeni”. Și normal că toți vor încerca, dar unii vor fi mai puțin supremi decât alții.

Post Reply

Return to “...despre maşini în general”